روداب

روداب

روداب

روداب

همیشه زمانی که نام مناطق محروم برده می شود، فقر، محرومیت، عقب ماندگی و از این قبیل موضوعات در ذهن متبادر می شود ولی باید به این نکته ی مهم توجه کرد که در مناطق محروم به رغم وجود داشتن این مشکلات خوشبختانه دوستی، صمیمیت، اعتماد و ساده زیستی به خوبی مشهود است.

توفیقی دست داد تا با جمعی از کارشناسان آموزش و پرورش خراسان رضوی و مدیریت آموزش و پرورش سبزوار و مسؤولان اداری بخش روداب از مدارس عشایری بخش روداب دیداری انجام شود.مهم ترین و اولین مشکلی که مشهود بود وضعیت نامناسب راه این روستاها بود که در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ناخوشایند بود.

در هر روستایی که حضور می یافتیم به رغم حضور تکنولو‍ژی در آن روستا باز هم مشکلاتی وجود داشت که به خوبی به چشم می آمد. خشکسالی های اخیر نیز موضوعی بود که بر چهره ی این روستاها خودنمایی می کند.

کاروان مسؤولان در هر روستایی که حاضر می شد موج شادی در چهره ی مردم و دانش آموزان دیده می شد و البته در اولین برخوردهای خود جهت مصافحه، مشکلات خود از جمله کمبود آب و راه نامناسب را عنوان می کردند.

متأسفانه در ساله ای پس از پیروزی انقلاب، برخی از روستاهای این مناطق از نعمت آب شرب و لوله کشی محروم هستند. علیرغم همه ی این مشکلات مدیر آموزگاران و مدیران مجتمع این روستاها در اقدامی خودجوش نسبت به دعوت و بازدید مسؤولان از اقدامات و فعالیت های آموزشی خود عمل کردند.

حضور بیش از 15نفر از مسؤولان در این روستاها باعث شد تا روحیه ی بسیجی را در چهره ی معلمان زحمتکش این روستاها ببینیم. مدارسی که با حضور چند دانش آموز در این روستا تشکیل می شود و در عین کمبودها پا به پای مدارس بزرگ شهر به اجرای برنامه ها و طرح های آموزش اداره می پردازند.

حضور در روستاهای محروم گراد، عبدالمالکی، چاه عبدالمالکی و دریاچه فرصتی بود که برای برخی مسؤولان مهیا شد و از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شدند.

روستای دریاچه به رغم کمبود امکانات نمایشگاهی از توانمندی های عشایر بر پا شد که زیبایی های خاص خود را داشت هر چند در این بازدید به دانش آموزان هدایایی از جمله لوازم التحریر و پوشاک اهدا شد ولی باید گفت: دانش آموزان دوست دارند بیش از این که به مسایل مادی آنان توجه شود به مسایل معنوی و فرهنگی توجه شود.

منبع:سبزوار نیوز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۹
هادی قلعه نوی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی