روداب

روداب

روداب

روداب

۱۹ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

 پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب:امام جمعه روداب درخطبه های نماز جمعه این هفته شهر روداب با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج مظهر حضور مردم در صحنه و مایه عزت کشور و نظام است، چون معنای بسیج حضور مردم در فعالیت های اساسی یک ملت و کشور است و هر ملت و دولتی وقتی مردم را داشته باشد قطعا پیروز می شود.

حجت الاسلام اسماعیل کیانی مقدم بسیجی واقعی را یک نیروی کارآمد دانسته و افزود: بسیجیان جبهه های جنگ را مدیریت و از اسلام و انقلاب دفاع کردند. اکنون هم بسیجی یک نیروی کارآمد، مومن و متعهد و بهترین مدافع اسلام و انقلاب است.

هفته بسیج بهانه ای است برای زنده نگه داشتن فرهنگ بسیج که عبارت است از فرهنگ معنویت و شجاعت و غیرت.



خطیب جمعه روداب با اشاره به  فرمایشات امام (ره) راجع به آمریکا اظهارکرد : همه مصیبتهای دنیا زیر سر آمریکا است. دنیا باید آمریکا را از بین ببرد و الا تا این ها هستند این مصیبت ها در دنیا هست. الان در بسیاری از جاهای دنیا آمریکا آتش افروخته و جنگ هایی که الان در بسیاری از جاهای دنیا هست، زیر سر آنهاست؛ لذا باید در شناخت و خنثی کردن کید  و فریب استکبار دقت کرد. ملت های مسلمان باید اصل را بر دشمنی و فریب ابر قدرتها با خود بگذارند. آمریکا دوست نمی خواهد؛ آمریکا خدمتگذارانی می خواهد که منافع ملتشان را تقدیم بکنند و در عین حال ذلت را بر خودشان به بار بیاورند.


نماینده ولی فقیه در روداب در خصوص مواضع آمریکایی ها در باره تحریم ها گفت: آمریکایی ها حاضر به لغو تحریم ها نیستند، اگر هم باشند تازه اول کار است و اگر تحریم ها هم لغو شود، بدون اقتصاد مقاومتی پیشرفت نخواهیم کرد. اگر قرار بود که اقتصاد کشور تنها با لغو تمام تحریم ها مشکلش حل شود، چرا در تمام سالهایی که دلارهای نفتی به دست ما می رسید مشکل حل نمی شد و مشکل بیکاری ،مسکن ، ازدواج و تولید وجود داشت. اگر تحریم ها هم برداشته شود دوباره برمی گردیم به اول که شیرهای نفت باز می شود، واردات شروع می شود ؛ در صورتی که ما باید وابستگی به نفت را کم کنیم و شیر های نفت را ببندیم. لذا کلید حل مشکلات کشور لغو تحریم ها نیست، بلکه اجرایی کردن سیاست های مقاومتی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۹:۰۴
هادی قلعه نوی

 پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب: فرمانده حوزه مقاومت بسیج جوادالائمه(ع)روداب اهم برنامه های هقته بسیج در بخش روداب را تشریح کرد.

وی گفت: با توجه به هجمه دشمن از طریق جنگ نرم ، محور برنامه های هفته بسیج در بخش روداب، تحکیم بنیان خانواده و روشنگری در خصوص آسیب های اجتماعی و جوانان است.

علی نامنی در خصوص برنامه های هفته بسیج افزود: برگزاری یادواره شهدای بخش، برگزاری نمایشگاه بزرگ آسیب های ماهواره، همایش سبک زندگی اسلامی با حضور زوج های جوان، محفل انس با قرآن، جشنواره شعر و سرود، تجمع حلقه های صالحین، دیدار فرماندهان پایگاه ها با امام جمعه محترم و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه های ویژه هفته بسیج در بخش روداب خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۹:۰۰
هادی قلعه نوی


***

***

***


بقیه تصاویر در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۳ ، ۱۰:۲۱
هادی قلعه نوی


 بقیه تصاویر در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۳ ، ۰۹:۲۷
هادی قلعه نوی


 پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب : همزمان با هفته ی کتاب و کتاب خوانی جلسه ی کارگروه نماز، قرآن و عترت بخش رودآب در محل دفتر امام جمعه ی این بخش برگزار شد.

بخشدار روداب در این جلسه گفت: کمبود بودجه مانعی برای گسترش نماز نیست.

شم آبادی در جمع اعضای کارگروه نماز، قرآن و عترت با بیان این مطلب گفت: ما مشکلات زیادی در خصوص سرانه ی مدارس و اختصاص بودجه داریم اما این موضوع نمی تواند ما را در راه گسترش فرهنگ نماز و قرآن در مدارس دلسرد نماید.

وی خاطر نشان کرد: ما با همه ی توان آماده ی خدمت در خصوص اقامه ی نماز و برگزاری مسابقات قرآن هستیم.

 امام جمعه ی بخش روداب نیز در اهمیت اقامه ی نماز سخنانی را بیان کرد و گفت: همه ی ما وظیفه داریم تا به عنوان یک تکلیف الهی برپاکننده ی نماز در مدارس باشیم.

حجت الاسلام کیانی مقدم ضمن اعلام آمادگی برای حضور در برپایی نماز جماعت مدارس، تصریح کرد: تعداد 4روحانی مستقر در شهر روداب اقامه ی نماز مدارس را برعهده دارند.

این جلسه به دعوت امام جمعه ی محترم روداب با حضور بخشدار ، شهردار ، شورای شهر روداب ، کارشناس نماز، قرآن و عترت ، مدیران بیش از 8 مجتمع روستایی و مدیران مدارس شهر روداب ، در جهت رفع کمبودها و مشکلات موجود برای برگزاری هرچه با شکوه تر نماز جماعت در مدارس برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۶:۴۴
هادی قلعه نوی

پایگاه اطلاع رسانی شهر و بخش روداب : امام جمعه روداب سبزوار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر روداب با اشاره به 26 آبان ماه سالروز آزادسازی سوسنگرد گفت : با توجه  به فرمایش امام راحل که فرمودند سوسنگرد تا فردا باید آزاد گردد ، اوج ولایت مداری و ولایت پذیری  آیت الله العظمی امام خامنه ای و شهید چمران را می توان دید که تمام تلاش خود را کردند و بطور معجزه آسا حصر سوسنگرد را شکستند. همچنین در آزادسازی سوسنگرد خیانت و کم کاری بنی صدر را شاهد بودیم.



حجت الاسلام و المسلمین کیانی مقدم با اشاره به دیدار نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق با رهبر معظم انقلاب گفت: مالکی دو کار انجام داد، یکی اینکه از پست نخست وزیری گذشت و دیگر اینکه تمام تلاش خود را برای موفقیت دولت حیدر العبادی بکار گرفت. این کار وی باعث شد تا عراق از اختلافات و نابسامانی های جدی نجات یابد.
وی با توجه به نامه اوباما به مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری دو کشور در مبارزه با داعش که توسط روزنامه وال استریت منشر شد گفت: اگر این خبر صحیح باشد چند پیام در آن وجود دارد: 1-آمریکا راهی را که برای مقابله با داعش در پیش گرفته با شکست مواجه شده است 2-نسبت به همپیمانانش بی اعتماد شده است 3-متقاعد شده اند که مذاکرات در معرض شکست است، چون ایران از موضع خودش که غنی سازی می‏باشد کوتاه نمی‏آید. لذا با نشان دادن همکاری علیه داعش می‏خواهند خود را به موفقیت در این مذاکرات امیدوار کنند.
خطیب نماز جمعه روداب همچنین به سخنان رهبری در فروردین سال 92 در خصوص گفتگوی دو به دوی آمریکا و ایران درباره برنامه هسته‏ ای اشاره نمود و افزود : مقام معظم رهبری فرمودند من به این مذاکرات خوش بین نیستم چون تجربه‏ های گذشته نشان میدهد که گفتگو در منطق آمریکایی به این معنی است که آنها حرف و نظر خود را به ما تحمیل کنند. آمریکائیها مرتب پیغام می‏دهند که ما قصد تغییر نظام اسلامی را نداریم، جواب اینست که ما نگران این موضوع نیستیم چون زمانی که قصد آن را داشتید و به صراحت اعلام کردید هیچ کاری نتوانستید انجام دهید و بعد از این هم نخواهید توانست.
نماینده ولایت فقیه در روداب در پایان با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین گفت: مردم مظلوم فلسطین همچنان با قوت ایستادگی خواهند کرد و طبق فرمایش قرآن کریم بزودی شاهد نابودی اسرائیل خواهیم بود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۳ ، ۱۵:۱۲
هادی قلعه نوی


 سبزوار نیوز/ شهرستان سبزوار دارای 615 خانواده عشایر است که 70 درصد آن در بخش روداب و 20 درصد در شهرستان خوشاب و 10 درصد دیگر در بخش مرکزی سبزوار زندگی می کنند


جمعیت عشایری دو درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند اما همین آمار تولید کننده 20 درصد گوشت قرمز مصرفی در سطح کشور هستند و به این لحاظ یک وزنه مهم تولید گوشت به شمار می آیند.

علیرغم خدمات بسیار ارزنده ای که مردم عشایر انجام می دهند متاسفانه از حداقل امکانات رفاهی برخوردار هستند "عبدالله بخشی زایی" یکی از عشایران بخش روداب سبزوار گفت: خشکسالی های بوجود آمده سبب ضرر و زیان زیادی به جامعه عشایری شده است بخش قابل توجهی از مردم عشایر به لحاظ عدم تامین مایحتاج زندگی و همچنین تامین علوفه مورد نیاز دام ها اقدام به فروش کرده و از روستاهای عشایر نشین به داخل شهر مهاجرت کرده اند.


وی با اشاره به مسافت طولانی این منطقه با سبزوار گفت: عشایران مجبور هستند برای فروش محصولات و تولیدات دامی خود مسافت 150 کیلومتری را تا شهرستان طی کنیم هزینه هر رفت و آمد به سبزوار 140 هزار تومان است یک دامدار در هفته سه بار باید برای خرید علوفه و فروش محصول این مسیر را طی کند مگر ما چقدر درامد داریم که در هفته باید حدود 500 هزار تومان کرایه پرداخت کنیم.

فریدون امامی نیز در ادامه به نامساعد بودن راه های عشایری و روستایی در بخش روداب اشاره و اظهار کرد: متاسفانه ان طور که باید به راه های این مسیر توجه نمی شود در طول سال دو بار عملیات تیغ زنی در راه ها انجام می شود اما بازهم شرایط راه برای تردد وسایل نقلیه نامناسب است.

با گذشت 9 سال هنوز خانه بهداشت بدون تجهیزات است

وی ادامه داد: برای خدمات بهداشتی روستانشینان عشایر در بخش روداب مجتمعی به عنوان خانه بهداشت در 9 سال گذشته ساخته شده اما هنوز این محل بدون تجهیزات است پزشکی که در این منطقه خدمات درمانی می دهد عملکرد بسیار ضعیفی دارد با اینکه روستاها در چند کیلومتری هم قرار دارند اما در هر یک از روستاها کمتر از 20 دقیقه خدمات می دهند و حتی در برخی از روستاها که مسافت طولانی است و اکثر عشایران کهنسالان هستند خدماتی ندارد.

علی چاه تلخی نیز از کمبود فضای آموزشی در این بخش ابراز گلایه کرد و گفت: به لحاظ اندک بودن دانش اموزان در روستاهای این بخش مجتمع آموزشی در روستاهای اریان احداث شده که همه دانش آموزان در ان تجمیع و اموزش می بینند متاسفانه دانش اموزان عشایر به علت اینکه کمک حال خانواده خود هستند نمی توانند در خوابگاه ها به طور دائم استقرار داشته باشند.

حدود 50 روز است که از شروع مدارس گذشته است اما هنوز تعدادی از دانش اموزان راهنمایی که از عشایران هستند نتوانسته اند وارد مدرسه شوند چون باید در رفت و آمد باشند.

عشایر ده برابر مصرف خود تولید دارند، دولت باید از عشایر حمایت کند.


بقیه در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۳ ، ۱۱:۳۱
هادی قلعه نوی


بقیه تصاویر در ادامه مطلب


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۳ ، ۰۸:۰۶
هادی قلعه نوی

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

پایگاه اطلاع رسانی شهر و بخش روداب:امام جمعه روداب در خطبه های این هفته در خصوص روزهای پایانی مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 در جمع نمازگزاران گفت: ایران گامهای بزرگی برای دستیابی به توافق برداشته و 196کیلوگرم اورانیم 20درصد را به مواد دیگر تبدیل و غنی سازی بالای 5 درصد را کاملا تعلیق کرده ، فعالیت های اراک، فردو و نطنز را گسترش نداده و نظارت های بیش از متعارف را پذیرفته است.


حجت الاسلام اسماعیل کیانی مقدم در بیان مواضع آمریکا در مذاکرات افزود: حالا که به پایان مذاکرات نزدیک می شویم زمانی است که باید آمریکایی ها به وعده های خودشان مبنی بر لغو همه تحریم ها عمل کنند اما آنها الان در مورد تعلیق برخی تحریم ها آنهم بصورت موقتی و دو ساله سخن می گویند آمریکایی ها بارها گفته اند اگر توافق صورت بگیرد تحریم های مربوط به هسته ای آن هم بصورت تدریجی در مدت طولانی برداشته می شود T، اما تحریم های مرتبط با موضوع حقوق بشر و تروریسم به قوت خود باقی می ماند.

خطیب جمعه روداب درخصوص مواضع ملت ایران در قبال زیاده خواهی آمریکایی ها اظهار کرد : ملت ایران از حقوق هستی خودش قدمی عقب نخواهد رفت و غنی سازی صنعتی در چارچوب نیاز های کشور ادامه خواهد یافت و همزمان می بایست تحریم ها رفع و برچیده شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۳ ، ۲۲:۳۱
هادی قلعه نوی

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب وبلاگ شرکت تعاونی دهیاران روداب سبزوار:




ادامه تصاویر در ادامه مطلب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۳ ، ۱۶:۲۶
هادی قلعه نوی

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب: رئیس مرکز جهاد کشاوزی روداب گفت:در 6ماهه اول سال جاری 600هکتار از اراضی  کشاورزی روداب برای اولین بار تسطیح لیزری شد

قاسمعلی نیک پسند درمصاحبه با خبرنگار ما درخصوص مزایای این طرح افزود:تسطیح لیزری اراضی باعث صرفه جویی 35درصدی مصرف آب ،افزایش 25درصدی عملکرد تولید ،کاهش 30درصدی نیروی کار وافزایش سطح زیر کشت محصول می شود که این مهم با برگزاری کلاس ، کارگاه وبازدیدهای آموزشی و ترویجی و توزیع پیام های ترویجی موجب ترغیب بیشتر کشاورزان به این طرح شد


وی همچنین از برگزاری کارگاه وبازدید آموزشی آبیاری تحت فشار وکلاس آموزش بیماری های دام وآموزش مرحله داشت پنبه در روداب برای بهره برداران خبر داد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۳ ، ۱۵:۱۰
هادی قلعه نوی