روداب

روداب

روداب

روداب

۲۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۰ ثبت شده است

بعد از جلسه پرسش و پاسخ روز پنجشنبه دوم تیرماه که با حضور نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین در مهدیه روداب برگزار شد اولین اقدام برای مسیر شانه ریزی طول مسیر - لکه گیری و بعضا هموار کردن آسفالت بود و همچنین افزایش عرض مسیر فقط از خروجی شهر سبزوار تا میدان دام و احشام.

و دیروز شنبه مورخ ۲۶/۰۶/۹۰ مسیر روداب سبزوار خط کشی شد.

لازم به ذکر است در مسیر روداب به سبزوار از تابستان سال گذشته تا همکنون بیش از ۱۵ تن جان خود را از دست داده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۰ ، ۰۳:۲۰
محمد برزوئی

در پی کمبود شدید و تشکیل صف های طولانی تهیه کپسول گاز مایع ، سهمیه روداب از روز پنج شنبه 24/06/90 تا به امروز  شنبه 26/06/90 در مرکز توزیع به پایان رسیده و تا کنون نه از کپسول گاز خبری است و نه از شرکت پیمانکاری گاز هیربد نیرو برای گاز رسانی به شهر!

و مردم همچنان در انتظار.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۰ ، ۰۴:۵۹
محمد برزوئی
نام:   محمود
نام خانوادگی: شم ابادی                
رشته تحصیلی:   حقوق
گرایش:   حقوق خصوصی
مدرک تحصیلی:   فوق لیسانس
عضو بانک   :  علوم انسانی > حقوق
متولد :  سال 1360 در روستای شم آباد سبزوار

تحصیلات مقطع ابتدایی را در روستای شم آباد و مقاطع راهنمایی و دبیرستان را در شهرستان سبزوار به پایان رساند.  در سال 78 در دانشگاه شهید بهشتی در رشته علوم سیاسی قبول شد و در سال 83 نیزدر مقطع کارشناسی ارشد درهمان دانشگاه پذیرفته شده شد و  پس از پایان این مقطع به استخدامی وزارت کشور درآمد و حدود یکسال و نیم در بخشداری خوشاب مشغول به کار شد . سپس به فرمانداری سبزوار انتقال یافته و پس از مدتی دوباره به سرپرستی بخشداری خوشاب انتخاب شد و در حال حاضر  به عنوان بخشدار روداب در  خدمت مردم هستند.

مهمترین برنامه های بخشدار محترم روداب   پیگیری کارهای کلان بخش  مثل  گازرسانی به شهر روداب، امورات مربوط به کشاورزان، پیگیری مشکلات راه های روستایی و شهری، دعوت از نمایندگان سبزوار و فرماندار و...... و امورات مربوط به روستاها بوده است. 
آقای شم آبادی علت محرومیت بخش روداب را پراکندگی جغرافیایی و پراکندگی روستاها محسوب  و از سویی روستاهایی با جمعیت 10 خانوار یا 20 خانوار توجیه اقتصادی ندارند بنابراین خدمات دهی مطلوب (برق آب مخابرات راه مناسب) به روستاها دچار مشکل و همچنین از دیگر مشکلات بخش  حوزه آموزشی و فرهنگی می باشد که تاثیرگذارتر است زیرا ظرفیت های فکری برای توسعه منطقه شکل نگرفته است . سطح سواد مردم منطقه از سطح میانگین شهرستان پایین تر می باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۰ ، ۱۷:۲۱
محمد برزوئی
چند روزی است که ساکنین شهر روداب برای تهیه کپسول گاز صف های طویلی تشکیل می دهند.

این در حالی است که این صف ایستادن برای آنها عادی شده با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و استفاده بیشتر از گاز تشکیل  این صفها برای هفته های آتی نگران کننده می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۰ ، ۰۳:۴۳
محمد برزوئی

*****

*****

*****

ادامه عکسها را در ادامه مطلب ببینید ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۰ ، ۰۳:۲۲
محمد برزوئی

جناب آقای مهندس کاظم خلیلی دارینی

* متولد 1357 بخش روداب ، روستای دارین .

* لیسانس کشاورزی –  دانشجوی ترم آخر فوق لیسانس

* عضو نخبگان برگزیده جشنواره ملی حضرت علی اکبر (ع)

* جوان نمونه کشوری منتخب سازمان ملی جوانان کشور

* کارآفرین نمونه استان خراسان

* تولید کننده نمونه کشوری و صاحب نظر گیاهان دارویی در سطح کشور

* مورد تقدیر مادی و معنوی توسط دفتر مقام معظم رهبری – ریاست محترم جمهوری – معاون رئیس جمهور و وزیر کشاورزی

* پذیرش رساله علمی ، تحقیقاتی در همایش معتبر بین المللی در کشور کره جنوبی و تایلند

* دریافت چندین لوح تقدیر از استاندارن خراسان رضوی و سایر مدیران استان و شهرستان

* مسئول بسیج سازندگی حوزه جواد الائمه (ع) روداب

* در شهر روداب نیز خدمات زیادی به شهرونداد ارائه نموده که بارزترین آنها ایجاد فضای سبز شهر روداب می باشد.

و اینک بعنوان شهردار روداب در سنگر خدمتگذاری به مردم شریف این شهر مشغول به خدمت شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۰ ، ۰۳:۰۶
محمد برزوئی
معارفه شهردار روداب روز سه شنبه 2۲ شهریورماه سال جاری با حضور نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و معاون استاندار و فرماندار سبزوار .
 مهندس کاظم خلیلی یکی از نخبه های شهرستان می باشد وی تا قبل از این سمت، معاون شهردار و مسئول فضای سبز روداب بوده و در کارنامه کاری خود نیز عناوین مختلفی از جمله کارآفرینی و لوح های تقدیری از ریاست جمهور، مسئولان شهرستان و جهاد کشاورزی داشته است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۰ ، ۰۷:۲۳
محمد برزوئی

بخش روداب در عرض 35 درجه و 37 دقیقه شمالی و طول جغرافیایی 57 درجه و 18 دقیقه شرقی واقع شده است این بخش با وسعت 4942 کیلومتر مربع وسیعترین بخش کشور می باشد. تمامی ساکنین بخش روداب شیعه و این بخش در 8 سال جنگ تحمیلی 71 شهید تقدیم به اسلام و انقلاب نموده است. بعلت گستردگی خاص بخش روداب سه دهستان فروغن( جلگه ای) خواشد (کوهستانی و تپه ای) کوهمائی (کویری و نیمه کوهستانی) متمایز از یکدیگر بوجود آمده اند. بخش روداب که به جرأت می توان گفت غنی ترین بخش از لحاظ معادن مختلف در کشور می باشد متأسفانه به جهت قرار گرفتن در بن بست ارتباطی نتوانسته آهنگ رشد مطلوب به خود بگیرد و همچنان جزء بخش های محروم باقی مانده است.

اما مطلع شدیم :

 با تلاش نمایندگان محترم مردم شهرستان سبزوار و چند تن از نمایندگان محترم دیگر شهرستانها طرحی کوتاه کننده و میانبر از محور مواصلاتی اصفهان به مشهد مقدس که رابط بدنه مرکزی کشور به شمال شرق ایران است در دست مطالعه می باشد . مسیر کوتاه کننده ی معلمان – طرود – احمد آباد – روداب – سبزوار به جای مسیر معلمان دامغان. در  نامه  ی که توسط نمایندگان محترم به مقام محترم عالی وزارت راه و شهر سازی ارسال شده است  آمده است در صورت اجرای طرح فوق ارتباط مرکز با شمال شرق کشور 200 کیلومتر کاهش می یابد  که باعث منافع  استانی ,منطقه ای و ملی است. نمایندگان در این نامه خواستارتسریع بخشیدن به ادامه مطالعات و اجرای طرح مذکور شده اند.

با تشکر از نمایندگان محترم مردم شهرستان سبزوار  و امید به  اجرای هر چه زود تر این طرح  میانبر.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۰ ، ۱۱:۴۷
محمد برزوئی

همه ساله در آخرین روزهای تابستان  مردم شهر روداب مسافرت خارج از شهرستان خود را آغاز می کنند و در یک اقدام برنامه ریزی شده تقریبا اکثر ساکنین روداب برای زیارت و تفریح به شهر کاشمر سفر کرده و چند روزی را در آن شهر اقامت دارند.

در این مدت شهر آرام و ساکت در انتظار بازگشت ساکنین باقی می ماند ...

این سفر تا پایان این هفته ادامه دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۰ ، ۱۴:۱۶
محمد برزوئی

شرکت مخابرات بالاخره مشکل  caller ID   شهر روداب را حل نمود و  ساکنین روداب را خوشحال کرد . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۰ ، ۱۴:۱۵
محمد برزوئی

بدنبال اصلاح مسیر خطوط برق رسانی در داخل شهر و همچنین روستای آریان امروز چهارشنبه 16/06/90 برق بخش و شهر  روداب از حوالی ساعت 6 قطع گردید.

بعد از نزدیک به 7 ساعت انتظار و اختلال در کار ادارات بویژه بانک های سطح شهر بالاخره  ساعت 12 و 18 دقیقه ظهر قسمتی از برق شهر وصل شده  ولی قطع برق در سایر نقاط تا چند ساعت بعد ادامه داشت.

اصلاح مسیر خطوط برق با حضور 3 اکیپ (همراه با بالابر و پرسنل) اداره برق در شهر روداب و یک اکیپ در روستای آریان  صورت پذیرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۰ ، ۱۴:۱۴
محمد برزوئی

این روزها ساکنین شهر روداب و همچنین ساکنین روستاهای بخش که جهت انجام امورات خود به شهر روداب مراجعه می کنند شاهد تشکیل صف های مختلفی هستند روز گذشته 14 شهریور ماه صف ورود به بانک را شاهد بودیم و امروز رودابیها برای تهیه کپسول گاز صف گرفتند .

بر طبق خبری که در یکشنبه 19 دی1389ساعت 1:58 قبل از ظهر همین وبلاگ به شرح ذیل درج شده بود:

مراسم کلنگ زنی پروژه گاز رسانی به شهر روداب امروز شنبه مورخ 18/10/89 ساعت 10 صبح در ورودی شهر روداب با حضور فرماندار محترم شهرستان جناب آقای شعبانی ، نمایندگان محبوب در مجلس شورای اسلامی آقایان محسنی و بروغنی ، مدیر عامل گاز استان خراسان رضوی ، بخشدار بخش روداب جناب آقای شم آبادی و دیگر مسئولین شهرستان سبزوار و شهر روداب انجام پذیرفت.

این پروژه که خط 10 اینچی منشعب شده از خط 48 اینچی سبزوار می باشد، توسط شرکت پیمانکاری هیربد نیرو طی قرارداد 240 روزه  اقدام خواهد شد. (یکشنبه 19 دی1389ساعت 1:58 قبل از ظهر )

از زمان اجرای پروژه تا کنون 241 روز می گذرد ولی هنوز خبری از گاز نیست...

شرکت هیربد نیرو که در مراسم افتتاحیه قول گازرسانی به روداب را طی 240 روز داده بود هنوز وعده خود را عملی نکرده  و این در حالی است که فصل سرما کم کم از راه می رسد و مردم از همکنون در صف کپسول گاز ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۰ ، ۱۱:۱۶
محمد برزوئی
به دلیل کمبود موجودی نقد در بانک کشاورزی روداب مردم در صف های طولانی در انتظار ورود به بانک و انجام امور خود می باشند.

بعد از هدفمندی یارانه ها علی الاخصوص بعد از واریز یارانه ها در هر مرحله این صف کشیدن ها برای مردم سطح بخش  تکرار می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۰ ، ۰۶:۵۱
محمد برزوئی
تیم فوتسال خانه اندیشه روداب مقام قهرمانی مسابقات را در جمع شش تیم شرکت کننده از سطح بخش کسب نمود.

این مسابقات بمناسبت هفته دولت در شهر روداب برگزار شده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۰ ، ۱۲:۲۴
محمد برزوئی