روداب

روداب

روداب

روداب

۲۷ مطلب در تیر ۱۳۹۱ ثبت شده است

عَنِ الرِّضا عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِیٍّ علیه السلام قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه وآله خَطَبَنَا ذَاتَ یَوْمٍ فَقَالَ:

ایُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِى وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ.

اى مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوى شما رو کرده است.
ماهى که نزد خدا، بهترین ماههاست و روزهایش بهترین روزها و شبهایش بهترین شبها و ساعتهایش بهترین ساعتهاست.

هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ فَاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّکُمْ بِنِیَّاتٍ صَادِقَةٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَةٍ أَنْ یُوَفِّقَکُمْ لِصِیَامِهِ وَ تِلَاوَةِ کِتَابِهِ.

ماهى که در آن شما را به مهمانى خدا دعوت کرده اند و شما در آن از اهل کرامت خدا شده اید. نفسهاى شما در آن ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت.
اعمال شما در آن پذیرفته است و دعاهاى شما مستجاب، پس، از پروردگار خویش با نیت هاى راستین و دلهاى پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنایت فرماید.

 فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِى هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ وَ اذْکُرُوا بِجُوعِکُمْ وَ عَطَشِکُمْ فِیهِ جُوعَ یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ عَطَشَهُ وَ تَصَدَّقُوا عَلَى فُقَرَائِکُمْ وَ مَسَاکِینِکُمْ وَ وَقِّرُوا کِبَارَکُمْ وَارْحَمُواصِغَارَکُمْ وَ صِلُوا أَرْحَامَکُمْ.

پس شقى و بدبخت، آن کسى است که در این ماه بزرگ، از آمرزش خدا بى بهره شود. در این ماه باگرسنگى و تشنگى خود، گرسنگى و تشنگى روز قیامت را بیاد آورید. به فقیران و درماندگان کمک ویاری کنید.

به پیران و کهنسالان احترام و به کودکانتان ملاطفت و مهربانى نموده و با خویشاوندان رفت و آمد داشته باشید.

وَ احْفَظُوا أَلْسِنَتَکُمْ وَ غُضُّوا عَمَّا لَا یَحِلُّ النَّظَرُ إِلَیْهِ أَبْصَارَکُمْ وَ عَمَّا لَا یَحِلُّ الِاسْتِمَاعُ إِلَیْهِ أَسْمَاعَکُمْ وَ تَحَنَّنُوا عَلَى أَیْتَامِ النَّاسِ یُتَحَنَّنْ عَلَى أَیْتَامِکُمْ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ مِنْ ذُنُوبِکُمْ.

 زبان خود را از گفتار ناشایست نگاه دارید. دیدگان خود را از دیدن ناروا و حرام بپوشانید و گوشهاى خود را از شنیدن آنچه نادرست است، باز دارید. با یتیمان مردم مهربانى کنید تا بعد از شما با یتیمان شما مهربانى کنند. از گناهان خود به سوى خدا توبه و بازگشت کنید.

وَ ارْفَعُوا إِلَیْهِ أَیْدِیَکُمْ بِالدُّعَاءِ فِى أَوْقَاتِ صَلَاتِکُمْ‏فَإِنَّهَا أَفْضَلُ السَّاعَاتِ یَنْظُرُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِیهَا بِالرَّحْمَةِ إِلَى عِبَادِهِ یُجِیبُهُمْ إِذَا نَاجَوْهُ وَ یُلَبِّیهِمْ إِذَا نَادَوْهُ وَ یُعْطِیهِمْ إِذَا سَأَلُوهُ وَ یَسْتَجِیبُ لَهُمْ إِذَا دَعَوْهُ.

 در اوقات نماز، دستهاى خود را به دعا بردارید، زیرا که وقت نماز بهترین ساعتهاست و در این اوقات، حق تعالى با رحمت، به بندگانش مى نگرد و اگر با او مناجات کنند، پاسخشان دهد و چنانچه او را ندا کنند لبیکشان گوید و اگر از او بخواهند عطا کند و چون او را بخوانند مستجابشان گرداند.

 أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَنْفُسَکُمْ مَرْهُونَةٌ بِأَعْمَالِکُمْ فَفُکُّوهَا بِاسْتِغْفَارِکُمْ وَ ظُهُورَکُمْ ثَقِیلَةٌ مِنْ أَوْزَارِکُمْ فَخَفِّفُوا عَنْهَا بِطُولِ سُجُودِکُمْ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ أَقْسَمَ بِعِزَّتِهِ أَنْ لَا یُعَذِّبَ الْمُصَلِّینَ وَ السَّاجِدِینَ وَ أَنْ لَا یُرَوِّعَهُمْ بِالنَّارِ یَوْمَ یَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعَالَمِینَ.

 اى مردم! جانهایتان در گرو اعمال شماست. پس با طلب آمرزش از خدا، آنها را از گرو، خارج کنید. پشت شما از بار گناهان سنگین است، پس با طولانی کردن سجده ها، آن را سبک گردانید و بدانید که حق تعالى به عزت خود سوگند یاد کرده است که نمازگزاران و سجده کنندگان در این ماه را عذاب نکند و در روز قیامت آنها را از آتش دوزخ در امان دارد.

 أَیُّهَا النَّاسُ مَنْ فَطَّرَ مِنْکُمْ صَائِماً مُؤْمِناً فِى هَذَا الشَّهْرِ کَانَ لَهُ بِذَلِکَ عِنْدَ اللَّهِ عِتْقُ نَسَمَةٍ وَ مَغْفِرَةٌ لِمَا مَضَى مِنْ ذُنُوبِهِ، قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَلَیْسَ کُلُّنَا یَقْدِرُ عَلَى ذَلِکَ فَقَالَ ص اتَّقُوا النَّارَ وَ لَوْ بِشِقِّ تَمْرَةٍ اتَّقُوا النَّارَ وَ لَوْ بِشَرْبَةٍ مِنْ مَاء.ٍ

 اى مردم! هرکه از شما روزه دار مؤمنى را در این ماه افطار دهد، نزد خدا پاداش بنده آزاد کردن و آمرزش گناهان گذشته  اش را خواهد داشت.

برخى از اصحاب گفتند: یا رسول الله! همه ما قادر به انجام آن نیستیم. حضرت فرمود: با افطار دادن روزه داران، از آتش جهنم بپرهیزید اگرچه به نصف دانه خرما و یا به یک جرعه آب باشد.

أَیُّهَا النَّاسُ مَنْ حَسَّنَ مِنْکُمْ فِى هَذَا الشَّهْرِ خُلُقَهُ کَانَ لَهُ جَوَازاً عَلَى الصِّرَاطِ یَوْمَ تَزِلُّ فِیهِ الْأَقْدَامُ وَ مَنْ خَفَّفَ فِى هَذَا الشَّهْرِ عَمَّا مَلَکَتْ یَمِینُهُ خَفَّفَ اللَّهُ عَلَیْهِ حِسَابَهُ وَ مَنْ کَفَّ فِیهِ شَرَّهُ کَفَّ اللَّهُ عَنْهُ غَضَبَهُ یَوْمَ یَلْقَاهُ وَ مَنْ أَکْرَمَ فِیهِ یَتِیماً أَکْرَمَهُ اللَّهُ یَوْمَ یَلْقَاهُ.

 اى مردم! هرکس اخلاق خود را در این ماه نیکو کند، از صراط، آسان بگذرد، آن روز که قدمها، بر آن بلغزد. هرکس در  این ماه کارهاى غلامان و مستخدمان خود را سبک گرداند، خدا در قیامت حساب او را آسان کند.
 هرکس در این ماه از آزار رساندن به مردم خوددارى کند، حق تعالى، روز قیامت،خشم خود را از او بازدارد.

 هرکس در این ماه یتیم بى پدرى را گرامى دارد، خدا او را در قیامت عزیز گرداند.

 وَ مَنْ وَصَلَ فِیهِ رَحِمَهُ وَصَلَهُ اللَّهُ بِرَحْمَتِهِ یَوْمَ یَلْقَاهُ وَ مَنْ قَطَعَ فِیهِ رَحِمَهُ قَطَعَ اللَّهُ عَنْهُ رَحْمَتَهُ یَوْمَ یَلْقَاهُ وَ مَنْ تَطَوَّعَ فِیهِ بِصَلَاةٍ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بَرَاءَةً مِنَ النَّارِ وَ مَنْ أَدَّى فِیهِ فَرْضاً کَانَ لَهُ ثَوَابُ مَنْ أَدَّى سَبْعِینَ فَرِیضَةً فِیمَا سِوَاهُ مِنَ الشُّهُورِ.

 هرکس در این ماه صله رحم کند و با خویشان بپیوندد، خدا او را در قیامت به رحمت خود واصل گرداند و هرکس در   این ماه رابطه اش را با خویشان خود قطع کند،خداوند در قیامت رحمت خود را از او دریغ نماید.
 هرکس در این ماه نماز مستحبى بپا دارد، خداوند او را از آتش جهنم برهاند و کسى که نماز واجبى بجا آورد، خداوند  ثواب هفتاد نماز واجب در ماههاى دیگر را به او عطا کند.

 وَ مَنْ أَکْثَرَ فِیهِ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَیَّ ثَقَّلَ اللَّهُ مِیزَانَهُ یَوْمَ تَخِفُّ الْمَوَازِینُ وَ مَنْ تَلَا فِیهِ آیَةً مِنَ الْقُرْآنِ کَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِى غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُورِ.

هرکس در این ماه بسیار بر من صلوات فرستد، خداوند کفه سبک اعمال او را سنگین گرداند.

وهرکس که در این ماه یک آیه از قرآن تلاوت کند، ثواب کسى را دارد که در ماههاى دیگر قرآن را ختم کرده باشد.

 أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَبْوَابَ الْجِنَانِ فِى هَذَا الشَّهْرِ مُفَتَّحَةٌ فَاسْأَلُوا رَبَّکُمْ أَنْ لَا یُغَلِّقَهَا عَنْکُمْ وَ أَبْوَابَ النِّیرَانِ مُغَلَّقَةٌ فَاسْأَلُوا رَبَّکُمْ أَنْ لَا یُفَتِّحَهَا عَلَیْکُمْ وَالشَّیَاطِینَ مَغْلُولَةٌ فَاسْأَلُوا رَبَّکُمْ أَنْ لَا یُسَلِّطَهَا عَلَیْکُمْ.

 اى مردم! درهاى بهشت در این ماه گشوده است، از پروردگار خود بخواهید که آنها را بر روى شما نبندد.

و درهاى جهنم در این ماه بسته است، از خدا بخواهید که آنها را بر روى شما نگشاید.
شیاطین در این ماه در غل و زنجیرند. از خدا بخواهید که آنها را بر شما مسلط نگرداند.

 قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام فَقُمْتُ فَقُلْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ مَا أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ فِى هَذَا الشَّهْرِ؟ فَقَالَ یَا أَبَا الْحَسَنِ أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ فِى هَذَا الشَّهْرِ الْوَرَعُ عَنْ مَحَارِمِ اللَّهِ.

 على علیه السلام مى فرماید: در این حال از جا برخاسته و عرض کردم، اى پیامبر خدا! برترین اعمال در این ماه چیست؟ حضرت فرمود: اى ابا الحسن! برترین اعمال در این ماه پرهیز از محرمات است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۱
محمد برزوئی
سلام به همه خوانندگان فهیم وبلاگ اخبار روداب ،چند وقتی است که مدیریت وب دیدگاههای شما رو منعکس میکند با عنوان سوال از شما و پاسخگویی از مسئولین.
نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که هدف از راه اندازی این بخش این است که کمکی باشد به پیشرفت این بخش در همه زمینه ها،مثلا این که جایی هست که شهروندان به راحتی مطالب خود را به مسئولین منتقل میکنند.امااین وبلاگ نه باکسی خصومتی دارد و نه درصدد این است که کسی را تخریب کند پس آنچه که بیان میکنید با بیانی شیوا به دور از توهین و خدای نا کرده تهمت باشدو با سند و مدرک بیان کنید .و این هم جوابیه ای است که روابط عمومی شهرداری روداب برای ما ارسال نموده اند.
............................................................................................................................

پروژه توسعه معابر شهر روداب توسط پیمانکار واجد شرایط در حال اجرا بوده و پیمانکار بایستی پروژه را پس از اجرای صحیح ، تحویل واحد عمران شهرداری نماید . لذا عواقب هر گونه نقص فنی احتمالی حتی اگر منجر به تخریب قسمتی از پروژه شود متوجه پیمانکار بوده و هزینه از صورت وضعیت نامبرده کسر خواهد شد.
روابط عمومی شهرداری روداب




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۱ ، ۱۶:۳۱
محمد برزوئی
ضمن تشکر از شهرداری جهت تزئین و چراغانی شهر به استحضار میرساند جشن باشکوه نیمه شعبان به همت شهرداری و گروههای فرهنگی هنری در سطح شهر با اجرای مشترک هنرمندان روداب و گروه فرهنگی هنری طنز پردازان شهرستان سبزوار در مهدیه شهر روداب برگزار گردید . 

روابط عمومی شورای اسلامی شهر روداب



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۷
محمد برزوئی

 

نیمه شعبان سالروز میلاد مسعود قطب عالم امکان آخرین خلیفه پروردگار، حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (اروحنا فداه) می‌باشد. آن حضرت پس از ولادت به سجده افتاده و فرمودند: اشهد ان لا اله الا الله و ان محمداً رسول الله و ان ابی امیرالمؤمنین، سپس نام‌های مبارک امامان را یک به یک شمردند تا به خود رسیدند و آنگاه برای ظهور خویش دعا کردند.

امام عصر(علیه السلام) وجود مقدسی است که خداوند به دست با کفایت ایشان جهان را پر از عدل و داد می‌نماید. امام مهربانی که تمام خیرات و برکات و نعمت‌هایی که خدای متعال به بندگان خویش عطا می‌فرماید، به یمن ایشان است. 

حضرت امام موسی‌ابن‌جعفر(علیهما السلام) درباره غیبت امام عصر و حال مومنان در آن دوره اندوه‌بار چنین می‌فرمایند: «یغیب عن ابصار الناس شخصه، ولا یغیب عن قلوب المومنین ذکره» (شخص او از دیدگان مردم غایب می‌گردد ولی یادش از دل‌های مومنین نمی‌رود.) 

دوران ظهور آن امام مهربانی، دوران صلح و صفا و امنیت و آسایش برای همه جهانیان است و مذهبی را که خدا می‌پسندد در جهان حاکم خواهد کرد. 

ما شیعیان باید خاضعانه و خاشعانه برای ظهور آن حضرت دعا کنیم، همواره به یاد ایشان باشیم و بدانیم که آن حضرت ناظر بر رفتار و کردار ما هستند و از اعمال صالح ما خوشحال و از گناهانمان اندوهگین و آزرده خاطر می‌شوند. شایسته است که همواره در جهت خشنود کردن آن حضرت بکوشیم. توسل مداوم به امام زمان علیه السلام و خواندن دعای عهد و زیارت آل یس سرمایه‌ای گرانبهاست که باید آن را غنیمت شماریم. 

امام عسکری (علیه السلام) خطاب به فرزند عزیز خود امام عصر (عجل الله فرجه الشریف) می‌فرماید: «و اعلم ان قلوب اهل الطاعه والاخلاص نزع الیک مثل الطیرالی اوکارها» (و بدان که دل‌های اهل طاعت و اخلاص به سوی تو پر می‌کشد آنگونه که پرندگان به لانه‌های خود می‌روند.)
ظهور؛ پیدایی نتیجه آفرینش و ثمره برانگیختن پیامبران روایات عامه و خاصه نسبت به آن حضرت {امام زمان} به حد تواتر است. ابوالحسن ابری ـ که از بزرگان علمای عامه است ـ می‌گوید: «به تحقیق اخبار متواتر و مستفیض شده است به کثرت راویان آن اخبار از مصطفی (ص) در مهدی و اینکه او از اهل بیت آن حضرت است و هفت سال حکومت می‌کند و زمین را پر از عدل می‌کند و عیسی(ع) خروج می‌کند، پس او را به قتل دجال کمک می‌کند و او بر این امت امامت می‌کند و عیسی پشت سر اوست.» 

شبلنجی در نور الابصار می‌گوید: «اخبار از پیغمبر(ص) متواتر است که آن حضرت از اهل بیت اوست و او زمین را پر از عدل می‌کند.» ابن ابی‌الحدید می‌گوید: «و به تحقیق اتفاق فرق از مسلمین همگی واقع شده است بر اینکه دنیا و تکلیف منقضی نمی‌شود مگر بر آن حضرت.» زینی دحلان می‌گوید: «و احادیثی که در آن احادیث ذکر ظهور مهدی(عج) آمده است بسیار متواتر است.» 

تحریر خصوصیات و مزایای آن حضرت در این مختصر نمی‌گنجد، ولی به چند خصوصیت که در روایات عامه و خاصه آمده است اشاره می‌شود: 

در نماز جماعت تقدم با افضل است، چنان که در روایت عامه و خاصه ‌آمده «امام القوم و افدهم فقدموا افضلکم» و هنگام ظهور آن حضرت و قیام حکومت حقه او عیسی بن مریم از آسمان به زمین می‌آید و بر طبق روایات عامه و خاصه به آن حضرت اقتدا می‌کند. او کسی است که از کلمه‌الله و روح‌الله و محبی موتی به اذن‌الله و رسول خدا صاحب عزم خدا افضل و وجاهتش نزد خدا، و قربش به ساحت ذوالجلال است، عیسی بن مریم او را امام خود قرار می‌دهد و به زبان او با خدا سخن می‌گوید. 

گنجی در البیان بعد از اعتراف به صحت اخبار وارده در امامت آن حضرت در نماز و جهاد، و اجماعی بودن این تقدم و امامت، با بیان مفصلی ثابت می‌کند که آن حضرت به ملاک این امامت از عیسی افضل است. 

در عقد الدرر باب اول از سالم اشل روایت می‌کند که گفت: شنیدم از ابی‌جعفر‌محمد‌بن‌علی‌الباقر(ع) که می‌گوید: «موسی(ع) ‌نظر کرد در نظر اول به آنچه به قائم‌آل‌محمد(ص) عطا می‌شود، پس موسی گفت: پروردگارا مرا قائم‌‌‌آل‌محمد قرار بده، به او گفته شد که او ذریه احمد است، در نظر دوم هم مثل همان را یافت و همچنان درخواست کرد، و همان پاسخ را شنید، در نظر سوم هم مانند آن را دید و همچنان گفت و همان جواب را شنید.» با آنکه موسی‌بن‌عمران پیغمبر صاحب عزم خدا و کلیم‌الله است «و کلم‌الله موسی تکلیما» و خداوند او را با نه آیه مبعوث کرد «و لقد آتینا موسی تسع آیات بینات» و مقرب درگاه باری تعالی است «و نادیناه من جانب الطور الایمن و قربناه نجیا» آیا چه مقام و منزلتی برای آن حضرت دید که آرزوی آن داشت و سه مرتبه درخواست کرد؟

آرزوی موسی‌بن‌عمران مقام آن حضرت را واقعیتی است که نیاز به حدیث و روایتی ندارد، زیرا تنها امامت آن حضرت برای پیغمبر صاحب عزمی مانند عیسی در نماز، برای آرزوی این مقام کفایت می‌کند، گذشته از این نتیجه آفرینش عالم و آدم و ثمره برانگیختن تمام انبیا از آدم تا به خاتم در چهار امر خلاصه می‌شود: 

الف- اشراق نور معرفت و عبادت خدا بر عرصه گیتی که ظهور «و اشرقت الارض بنوربها» است. 

ب- احیای زمین به حیات علم و ایمان که بیان «اعلموا ان الله یحی الارض بعد موتها» است. 

ج- حکومت حق و زوال باطل که تجلی «و قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» است. 

د- قیام عموم ناس به قسط و عدل که علت غاییه ارسال جمیع رسل و انزال جمیع کتب است «لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط» و ظهور تمام این آثار به دست قائم آل محمد (عج‌) است. «یملا الارض قسطا و عدلا کما ملئت جورا و ظلما» و این مقامی است که آرزوی تمام انبیا از آدم تا به عیسی است. 

عنوان آن حضرت در روایات عامه و خاصه خلیفه‌الله است «یخرج المهدی و علی راسه عمامه فیها مناد ینادی هذا المهدی خلیفه‌الله فاتبعوا» و به مقتضای اضافه خلافت به اسم مقدس الله وجود آن حضرت آیت جمیع اسمای حسنی است. علو مقام آن حضرت از مقام اصحاب آن حضرت روشن می‌شود که نمونه‌ای از آن در روایات خاصه این است: «عدد آنان عدد اهل بدر، و بر آنان شمشیرهاست، بر هر شمشیری کلمه‌ای نوشته شده که مفتاح هزار کلمه است» و در روایات عامه روایت صحیحه‌ای است به شرط بخاری و مسلم که حاکم نیشابوری در مستدرک و ذهبی در تخلیص نقل کرده و قسمتی از آن این است که «لایستوحشون الی احد و لا یفرحون باحد یدخل فیهم علی عده اصحاب بدر لم یسبقهم الاولون و لا یدرکهم الاخرون و علی عده اصحاب طالوت الذین جاوزوا معه النهر» آیا اگر آنان که در رکاب او و تابع اویند دارای مقام قرب خاص به سابقین باشند «و السابقون السابقون اولئک المقربون» و در پیشی گرفتن به کمالات، آخرون به گرد آنان نرسند، پس مقام مولا و آقای آنان که باب الله و دیان دین‌الله و خلیفه‌الله و ناصر حق‌الله و حجت‌الله و دلیل‌الله است، چه خواهد بود؟

منبع:سایت مهدویت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۱ ، ۰۷:۴۵
محمد برزوئی

*****

*****

*****

*****

*****

*****

*****

*****

*****

*****

*****

*****

*****

*****

*****

*****

*****

با تشکر از آقای عباس خلیلی دارینی که تصاویر را برای ما ارسال نمودند.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۱ ، ۰۳:۱۱
محمد برزوئی

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلاً...

الا که روح خدایی، خدا کند که بیایی

تو نور غیب نمایی، خدا کند که بیایی  

شب فراق تو جانا خدا کند به سرآید

سرآید و تو برآیی، خدا کند که بیایی  

دمی که بی تو سر آید خدا کند که نیاید

الا که هستی مایی، خدا کند که بیایی  

فسرده غنچه گلها فتاده عقده به دلها

تو دست عقده گشایی، خدا کند که بیایی  

زچهره پرده برافکن به ظلم شعله درافکن

تو دست عدل خدایی، خدا کند که بیایی

نظام هر دو جهانی امام عصر و زمانی

یگانه راهنمایی، خدا کند که بیایی

تو مشعری عرفاتی، تو زمزمی تو فراتی 

تو رمز آب بقایی، خدا کند که بیایی

دل مدینه شکسته حرم به راه نشسته

تو مروه ای تو صفایی، خدا کند که بیایی

به سینه ها تو سروری به دیده ها همه نوری

به دردها تو دوایی، خدا کند که بیایی

ترا به حضرت زهرا، بیا ز غیبت کبری

دگر بس است جدایی، خدا کند که بیایی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۱ ، ۱۳:۳۶
محمد برزوئی


به نقل از وبلاگ شفاعت:

* ما که گاهی حاضریم توی رفافت جونمون رو بدیم، حاضریم به خاطر امام زمان «عج» گناه نکنیم؟! یا اگه به فکر گناه افتادیم، بگیم: بابا!آخه اون رفیقمونه! هوامون داره، به خاطر اون گناه نکنیم؟!

* دقت کن! حس می کنی؟ بوی گل! گل فروش از کوچه رد شد، کوچه بوی گل گرفت! اما ... شناختیش؟!

* مورچه برای زمستونش تمام بهار و تابستون آذوقه ذخیره می کنه.آقا جان ببخش مرا که آذوقه ای ذخیره نکرده ام.میخواهم از امروز بهار را شروع کنم...

* برای کلاس دانشگاه چقدر دنبال همکلاسی خوب و زرنگ می گردیم؟ استاد خوب چقدر مهمه؟ کلاس ظهور کِی رسمیت پیدا می کنه، برای برگزاریش کدومش را داریم؟ شاگرد؟ استاد؟ می بینی! استاد سالهاست سرکلاس منتظر شاگرد نشسته و شاگردی نیست ... شرایط حضور را نداریم!

* فردا تولدشه، براش چه هدیه ای آماده کردی؟

* ما که ادعایمان این است: سرباز امام عصر «عج» هستیم، کِی لباس سربازی به تن ما دیده است؟ سرباز همیشه آماده است! راستی لباس هایم کو؟؟؟ نکند معافیت سربازی امام زمان «عج» شامل حالم شده است؟!از امروز پوتین هایم را میبندم...

* می گویند: «اعتماد یک جاده دو طرفه است»، ما به امام زمان «عج» اعتماد کردیم که آمده ایم سربازش شده ایم، اما کجای کار ما اشتباه است که او هنوز نیامده است؟ نکند به ما اعتماد ندارد؟!

* خانه ات را چطور می سازی؟ فکر کن اگر امام زمان «عج» از در خانه ات رد شود، درش را می کوبد تا خستگی دَر کند؟ یا نه خسته تر می شود؟

* منتظر چه نشسته ایم؟ آیا منتظریم معجزه ای رخ دهد؟ چرا نشسته ای؟ چرا نشسته ام؟ راستی اگر خوب باشم آقا به سراغم می‌آید

* امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: «هر یک از شما باید خود را برای ظهور مهدی «عج» آماده نماید، اگر چه به فراهم سازی یک تیر»! ...

* اگر بهت بِگن امام زمان «عج» را دیدی یا امام زمان «عج» تو را می بینه، باورت میشه؟ اگر می گی «نه!» پس این حدیث را بخوان: «امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: «صاحب الامر در میان مردم رفت و آمد می کند و به بازارهایشان می رود و برفرش هایشان قدم می نهد ولی او را نمی شناسند».

* در سختی ها این جمله امام زمان «عج» را نصب العین خود قرارمی دهم: «در مراعات حال شما سهل انگاری نکرده و هرگز شما را فراموش نمی کنیم و اگر توجه و عنایات ما نبود، گرفتاری ها و سختی ها بر شما نازل می شد و دشمنان شما را بیچاره می کردند».

* هیچ می دانید یکی از پیغام های امام زمان «عج» این است که: «به مردم بگوئید که برای من به اندازه یک زندانی یا حداقل یک مریض دعا کنند»؟!

* یا باب ا...؛ خانه را به گونه ای بساز که اگر امام زمان «عج» از اینجا رد شوند و خسته باشند، نگویند این خانه جای من نیست، بگویند در می زنیم، یک ساعتی استراحت می کنیم، بعد می روئیم!

* اگر یک روز آب نخوری تشنه می ری هر جوری شده آب پیدا می کنی، چقدر تا به حال تشنه امام زمان «عج» شدی که از زندگیت برای امام زمان «عج» بگذری؟

ـ مولای من! من هنوز ... پشت این انتظار آبی رنگ سرشار از سکوت، به امید دیدنت نشسته ام، تنها یک آرزو دارم، تو هم منتظر دیدنم باشی، چه انتظار زیبایی ...

ـ خدایا! من از آن زمان که شنیده ام «محبوبمان ناشناس در میان ما می گردد و در همین فضا تنفس می کند و وقتی ظهور کند همگان می گویند که ما پیش از این او را دیده ایم» به همه سلام می کنم.

* هیچ میدونی که مولا دوستت داره و برای دیدنت لحظه شماری میکنه ؟ آیا به همون اندازه که آقا دوستمون داره ما هم دوستش داریم و برای دیدنش لحظه شماری میکنیم؟

* هیچ میدونی آقا سال هاست که آغوشش را باز کرده تا ما مثل یک کودک گمشده تو بغلش بپریم؟ آقا جان با همه رو سیاهیم دارم میام...

ـ در این رسانه دنیا، میان برفک ها نه مانده از تو صدایی، نه مانده تصویری

آقا نیا....

زمین جای خطرناکیست...

ما مسیح به صلیب کشیده ایم

ما حسین کشته ایم

آقا نیا...

حالا اگر هم قرار شد غروب جمعه ای آفتابی شوی

قول می دهی؟

قول می دهی آزادی تا ولیعصر را قدم نزنی؟

شهر پر از قابیل است

آقا تهران اصلن شهر خوبی نیست!

اینجا هوا همیشه ی خدا آلوده است!

آقا ببخش...

اگر گاهی میان این دود و دم فراموشت می کنیم!!

چشمهایم را نگاه کن...

می بینی مرداب متعفن عادتها را؟؟

حالا به من حق می دهی؟

که نگویم!

بیا و پا بر چشمهای من بگذار........

دیگر غروب های جمعه برایم دلگیر نیست!!

شنبه ها را ترجیح می دهم!

شنبه ها که روز از نو روزی از نو......

شروع بازی ساده ی آدم کشی....

شروع هفت روز ترس

هفت روز نحس

هفت روز هر چه هست از این دست.....

شروع تحقیر آدمیت

شروع دیوار کشی بر پنجره ی نیمه باز انتظار

شروع بت پرستی

پشت نقاب مسلمانیت....

آقا نیا...

زمین جای خطر ناکیست!

اگر بیایی شاید دیگر عاشورا

تلخ ترین خاطره ی تاریخ نباشد!

آقا ببخش

اگر گاهی اسمتان را به زبان می آوریم!

آقا این هفته که گذشت....

جمعه ی بعد منتظرت باشیم!

مــــــــی آیـــــــــــــــــــــــی؟؟؟

.

دلم به مستحبی خوش است که جوابش واجب است؛

السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه

////////////

هر چند که دیر یادمان افتاده ست

اینکه تو نیامدی دلیلش ساده ست

ما تا سر کوچه آب و جارو کردیم

گفتیم بیا جهان ما آماده ست

//////////

سر تا به سر عالمیان شور و شعور است

مصر، یمن، تونس، بحرین غرق حضور است

از موج خمینی به جهان زلزله برپاست

عالم همگی مست می عطر ظهور است

//////////

تنهای اول؛ هیچکس همراه نیست...

برای ظهورش دعا و مقدمه سازی کنیم.

//////////

مهدیا هرگز نگویمت بیا و دست مرا بگیر

عمریست گرفته ای مبادا رها کنی

/////////////

از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش

زده ام فالی و فریاد رسی میآید

...................

آفتابا بس که که پیدایی نمیدانم کجایی

دور از ما و با مایی نمیدانم کجایی

/////////////////

تا وقتیکه یک موذن بلندگو ندارد،از او انتظار نیست صدایش را به صدها متر آنطرف‌تر برساند...

اما وقتی بلندگوی های زیاد و قدرتمند در اختیارش قرار بگیرد از او انتظار میرود تا صدایش را به همگان برساند.

ای منتظر... بلندگوی مولایت میشوی؟

منبع : وبلاگ باید کاری کرد ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۱ ، ۱۲:۳۱
محمد برزوئی


با خدا جویان بی حاصل مها تا کی نشینم؟

باش یک ساعت خدا را تا خدا را با تو بینم

تا تو را دیدم مها نی کافرستم نی مسلمان 

زلف رویت کرده فارغ از خیال آن و اینم

ای بهشتی روی اندر دوزخ هجرت بسوزم 

بی تو گر خاطر کشد ،بر جانب خلد برینم

آسمان شب ها به ماه خویش نازد او نداند

 تا سحرگه خفته با یک آسمان مه در زمینم

در زمین و در یسارم مطرب و ساقی نشسته 

زین سبب افتان ز مستی بر یسار و بر یمینم

زیر لب گوید به هنگام نگه کردن به عاشق 

عشوه ها باید خرید از نرگس سحر آفرینم

آن کمان ابرو غزال اندر کمان کس نیفتد  

من بدین اندیشه ای صیاد عمری در کمینم

ای نسیم کوی جانان بر سر خاکم گذر کن

 آب چشم اشکبارم بین و آه آتشینم


"تعجیل در ظهورش صلوات"

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۱ ، ۰۳:۱۲
محمد برزوئی

محمد خاکزند رئیس شورای اسلامی روستای لندران در گفتگو با اخبار روداب گفت:

امسال نیز همچون سال گذشته سیلاب تمام محصولات کشاورزی این روستا و روستای همسایه "فضل آباد" را  در خود بلعید و کشاورزان ضررهای هنگفتی متحمل شدند.

به علت واقع شدن زمینهای زراعی در  مسیر سیلاب ، سیل تمام محصولات روستا را برد و کشاورزان روستاهای لندران و فضل آباد در این فصل چه از محصولاتی که کشت قبلی آنها بود و  محصولاتی که تازه کشت نمودند به علت شدت خسارت ها درآمدی کسب نکردند 

محمد خاکزند با اشاره به دشواری بسیار زیاد تردد در مسیر روستائی  از اداره راه و ترابری شهرستان خواست که مسیرهای این روستاها مرمت و بازگشائی شود.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۱ ، ۱۸:۲۸
محمد برزوئی


با تشکر از جناب آقای محمد ملوندی که این فیلم را برای ما ارسال نموده اند.

سیل اخیر روستای ملوند را

از اینجا مشاهده و دانلود کنید


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۱ ، ۱۷:۵۵
محمد برزوئی

وبلاگ شفاعت نوشت:

بسم الله ...

میلاد دردانه ی حضرت ارباب علی اکبر ِ امام حسین علیه السلام مبارک

-امام زمان(عجّ) در نامه ای خطاب اسحاق بن یعقوب مرقوم فرمودند :

«واکثروا الدعاء بتعجیل الفرج فإنّ ذلک فرجکم» : برای تعجیل در امر فرج ، بسیار دعا کنید که همان فرج شماست.»
(کمال الدین و تمام النعمه ، باب ۴۵، حدیث۴)

امام صادق (ع) فرمودند : «خداوند به ابراهیم وحی فرستاد برایش فرزندی متولد خواهد شد.آن جناب این خبر را به ساره داد. ساره گفت : آیا من فرزندی خواهم زایید در حالی که پیرزنم؟ پس خداوند به ابراهیم وحی فرستاد که او (ساره) خواهد زایید و فرزندانش ( بنی اسرائیل) چهارصد سال عذاب خواهند کشید به خاطر اینکه سخن مرا رد کردند (و در کار خدا شک نمودند) وقتی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طول کشید، به درگاه خداوند چهل روز گریه و ناله کردند؛ پس خداوند به موسی و هارون وحی فرستاد که بنی اسرائیل را خلاص کنند، و از صد و هفتاد سال صرف نظر کرد»
آنگاه امام صادق (ع) فرمودند: «شما نیز اگر این کار را بکنید(چهل روز گریه و ناله و دعا به درگاه خداوند داشته باشید) خدای متعال قطعا فرج ما را برساند؛ ولی اگر چنین نباشد این امر تا آخرین حد خود خواهد رسید»
تفسیر عیاشی ج2 ص154


-مرحوم آیت الله مجتهدی از علمای تهران نقل کردند :
شبی در نجف ، بعد از اتمام نماز جماعت پشت سر آیت الله شهید مدنی و خلوت شدن مسجد، ناگهان دیدم آقای مدنی شروع کرد به گریستن.چون به من اظهار لطف داشتند، به خودم جرأت دادم و از ایشان ، علّت گریه را آن هم این طور ناگهانی پرسیدم.ایشان فرمودند:
بعد از نماز یکی به من گفت :امام زمان(عجّ) را دیده است که به او فرموده اند:
«ببین این شیعیان بعد از نماز بلافاصله به سراغ کارهای خود رفتند و هیچ کدام برای فرج من دعا نکردند.»
من هم تا این را شنیدم ، متأثّر شدم و گریستم.آیت الله مجتهدی (ره) فرمودند : بعداً متوجّه شدم امام زمان(عجّ)، این گلایه را به خود ایشان کرده بود.
(میر مهر ، ص۵۳)

-مرحوم آیت الله بهجت (ره) فرمودند:
مداحی که حال خوبی هم دارد ، به خدمت صاحب الأمر (عجّ) رسیده و آن حضرت به او فرموده است :
«بعد از صلوات بر محمّد و آل محمّد(ص) ، گفته شود :و عجّل فرجهم»
(در محضر آیت الله بهجت ، ج ۳ص ۶۰)

- ونیز فرمودند :
کسانی که در خواب یا بیداری تشرّف حاصل نموده اند ، از آن حضرت شنیده اند که فرموده است :
«برای تعجیل فرج من ، زیاد دعا کنید.»
(همان ،ج ۱ص۱۱۸)

-همچنین فرمودند :
خود او در مسجد سهله، جمکران،در خواب یا بیداری در گوش افرادی از دوستانش بدون این که او را ببینند ، فرموده است :
«فرج من نزدیک است ،دعا کنید.» یا به نقلی فرموده :«فرجم نزدیک شده ، دعا کنید بدا حاصل نشود.»
(همان ،ج۱ص۱۰۸)

۶- و باز فرمودند :
آقایی که زیاد به مسجد جمکران می رود می گفت : حضرت غائب (عجّ) را در مسجد جمکران دیدم ، به من فرمودند :
«به دل سوختگان ما بگو برای ما دعا کنند.» و یک مرتبه از نظرم غائب شد ، نه این که راه برود و کم کم از نظرم غائب شود.
(همان ، ج۲ص۱۱۸)


-یکی از شاگردان مرحوم آیت الله بهاءالدینی می گوید :
سال های بسیاری در قنوت نماز آیت الله بهاء الدینی ، آیات نورانی قرآن کریم و دعاهای مرسوم را می شنیدیم تا این که ناگهان متوجّه شدیم نوع کلمات و عبارات ایشان ، تغییر یافته است.وقتی دستان خود را مقابل صورت می گرفتند، برای حضرت مهدی(عجّ) دعا می کردند:اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن ، صلواتک علیه و علی آبآئه…روزی که در محضر آقا بودیم و فرصت مناسبی فراهم شد ، از تغییر رویه ی ایشان پرسیدیم ، به یک جمله بسنده کردند : «حضرت پیغام دادند در قنوت به من دعا کنید.»
(آیت بصیرت ، ص۱۰۷)

-یکی از علمای وارسته و برجسته ی نجف به کربلا مشرّف می شود و در حرم امام حسین(ع) به محضر امام عصر(عجّ) شرفیاب می گردد ، حضرت به او می فرمایند :
«فلانی ببین این جا که دعا مستجاب است ، مردم به فکر من نیستند و برای فرج من دعا نمی کنند.»
سپس حضرت ، تصرّف ولایتی می فرمایند و آن عالم ربّانی ، خواسته های مردم را می شنود که هر کدام برای حوائج شخصی خود دعا می کنند.
امام می فرمایند :
«شنیدی؟! حتی یک نفر از این زائران نگفت : خدایا فرج مهدی را برسان.»
(مجله ی موعود ،شماره ۱۳، مقاله ی آقای هاشمی نژاد)

- حاج محمّد علی فشندی تهرانی می گوید :
در مسجد جمکران قم ، اعمال را به جا آوردم و با همسرم می آمدم.دیدم آقایی نورانی داخل صحن شده و قصد دارند طرف مسجد بروند.گفتم :این سیّد در این هوای گرم تابستان از راه رسیده و تشنه است.ظرف آبی به دست او دادم تا بنوشد ، پس از آن که ظرف آب را پس داد ، گفتم :آقا شما دعا کنید و فرج امام زمان را از خدا بخواهید تا امر فرجش نزدیک گردد. فرمود:
«شیعیان ما به اندازه ی آب خوردنی ما را نمی خواهند ، اگر بخواهند دعا می کنند و فرج ما می رسد.»
این را فرمود و تا نگاه کردم ، آقا را ندیدم . فهمیدم وجود اقدس امام زمان(عجّ) را زیارت کردم و حضرتش امر به دعا به نموده است.
(شیفتگان حضرت مهدی(عجّ) ، ج۱ص۱۵۵)
و تأکیدات و سفارشات همچنان ادامه دارد …

حال به این کلام نورانی دقت نمائید :
ابو بصیر می گوید : از امام صادق(ع) شنیدم که فرمودند :
«هر که از یاران ما که یکی از برادران (دینی اش) در مورد کاری از او کمک بخواهد ، ولی او تا آن جا که می تواند ، در آن کوشش نکند ، به خدا و رسولش و مؤمنین خیانت کرده است.»پرسیدم مقصود شما از مؤمنین چه افرادی هستند ؟
حضرت فرمودند :«از زمان امیر المؤمنین تا آخر آنان.»
(اصول کافی،کتاب ایمان و کفر،باب کسی که برای برادر دینی خود خیر اندیشی نکند،حدیث۳)

کامل ترین و مظلوم ترین مؤمن عالَم یعنی امام زمان(عجّ) با تأکید و تکرار فراوان از ما طلب کمک و یاری نموده و دعای زیاد برای فرجش را از ما خواسته است.حال اگر کما در راه یاری امامان ، آنچه در توان داریم به کار نگیریم و روز و شبمان را با ذکر فرج منوّر نسازیم ، به تصریح امام صادق(ع) در حق خدای عزّوجلّ و رسول گرامیش(ص) و ائمّه ی اطهار(ع) خیانت کرده ایم!
به خدا پناه می برریم.

(دعای همیشگی برای فرج را با سعی و تلاش در انجام واجبات و ترک گناهان همراه کنیم.)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۱ ، ۰۹:۱۵
محمد برزوئی

کویر پر ستاره (مستند داستانی زندگی شهدای دانشجوی شهرستان سبزوار)

انتشارات سوره مهر- حوزه هنری استان خراسان رضوی

چاپ اول 1388


کتاب حاضر عنوان مجموعه‌ای مستند داستانی از زندگی چهل و سه شهید دانشجوی شهرستان سبزوار از توابع استان خراسان است با حیطه موضوعی سرگذشت زندگی این شهیدان در جنگ ایران و عراق طی سال‌های 1359-1367 که با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خرسان رضوی و حوزه هنری این استان به مناسبت هفته دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

در این مجموعه علاوه بر اسامی و سرگذشت هر کدام از شهیدان، عکس‌هایشان به همراه مشخصات کامل و تاریخ و محل شهادت آنان نیز در پایان کتاب ضمیمه شده است. رضا مختاری، تدوین‌کننده و گردآورنده کتاب در بخشی از متن آورده است: «خواستم درباره شهدای دانشجوی سبزوار کتابی نوشته شود که خوراک فکری همه اعصار باشد» مختاری دراین مجموعه تلاش کرده است تا تجلی‌بخش صحنه‌های زیبایی از زندگی این شهدای دانشجو باشد.

شهید حسن فتاحی ثانی، دانشجویی است که پس از انقلاب اسلامی بیشتر اوقات خود را در جهاد سازندگی گذراند. او محروم‌ترین روستاها را برای خدمت انتخاب کرد. طرح «اردوی دوچاهی» به ابتکار او و یاری دوستانش که همه جهادی بودند به اجرا درآمد. حسن آنقدر مصمم بود و می‌خواست هر چه زودتر به هدفش برسد که به محض آماده شدن مقدمات اردو، همان‌ شب، با تلفن و سفارش و پیغام، عده‌ای از داوطلبان را جمع‌ و جور کرد و همگی شبانه عازم دوچاهی شدند.

درباره دوچاهی آمده است: دوچاهی کوره‌دهی بود در قلب کویر تفتیده، روستایی که سال‌های طولانی از یاد رفته بود و سردمداران رژیم گذشته حتی زحمت اندیشیدن به چنین دهکده‌های فقیرنشینی را به خود نداده بودند.

پس از آن حسن عازم جبهه می‌شود و در هویزه است که در یک محاصره طولانی و انفجارهای پیاپی و بمباران‌های مکرر، گلوله‌ کالیبر پنجاه، قلب پاکش را هدف گرفت و در خاک هویزه آرام خفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۱ ، ۰۳:۴۸
محمد برزوئی


بسمه تعالی

باجهادی ها دلم خو کرده است                      عشق را زین بوستان بو کرده است

با جهادی های عاشق سالهاست                              خاطر درد آشنایم آشناست

باجهادی ها، جهاد آموختم                                       عشق را در این نهاد آموختم

عشق مردم عشق گندم عشق کار                     عشق صحرا عشق دریا عشق یار

هنوز بیش از ۱۶ سال نداشتم که از حضور جوانانی ( بنام جهادیها )به منطقه روداب سبزوار(دوچاهی) باخبر شدم جوانانی که خبر اخلاص خوشرویی و پرکاری آنان در منطقه پیچیده بود و همه مردم آرزوی دیدن آنان را داشتند. آنها تمامی کارهایی که امروز چندین وزارتخانه در روستاها بسختی انجام می دهند با تمام توان عهده دار بودند و خم به ابرو نمی آوردند . کارهای فرهنگی آنان بیشتر از از کارهای عمرانی آنهامورد توجه مردم واقع شده بود. آنان شبانه روز کار می کردند و از مردم هیچ توقعی نداشتند و حتی چیزی بعنوان هدیه از مردم قبولی نمی کردند.( برخلاف زمان شاه که مامورین بازور از مردم پول و آذوقه طلب می کردند.)

اردوهای جهادی محل تزکیه ، فراگیری احکام ، خوسازی و انتقاد از خود و۰۰۰ بود . روستاهای منطقه با حضور آنهاجانی تازه گرفته بود و اخلاص و ایمان و چهره های نورانی آنها باعث جذب جوانان و مردم روستاها شده  بود.

امام افسوس که دشمن با هجوم خود فرصت طلایی سازندگی دوران اول انقلاب، با آن جوانان پر شور که اکثرا دانشجو بودندرا از ایران گرفت . عده زیادی از این جوانان به جبهه ها شتافتند و برخی توفیق شهادت یافتند. امام تعدادی نیز توفیق ادامه خدمت پیدا کردند و انصافا خدمات شایسته ای نیز انجام دادند.

و امام اکنون دوران بازنشستگی یکایک آنان فرا می رسد و کم کم از دوستان و محل کار خود خدا حافظی میکنند. اگر چه از اینکه بسلامتی بعد از سی سال خدمت صادقانه، جهاد کشاورزی را ترک می کنند خوشخالیم . اما بدون تردید با یادی از گذشته  و دوران جوانی و جهاد سازندگی وجوانان و شهیدان آن ، غصه ای  پنهان در خود احساس می کنیم و با خود می گویییم آیا بار دیگر ایران دورانی با آن شور و اخلاص و مردمی با آن مهربانی و جوانان با آن دلباختگی برای خدمت صادقانه را تجربه خواهد کرد؟

 

"برهانی" بیاد بازنشستگی دوتن از بهترین همکاران عزیزم در دبیرخانه جهاد کشاورزی

منبع: keshavarz115.blogfa.com


به زودی گزارش و تصاویر حضور جهاد گران بسیج سازندگی در سال جاری منتشر خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۱ ، ۰۳:۳۳
محمد برزوئی



پیشنهادات خود را در قسمت نظرات وارد کنید



پنجشنبه 5 مرداد1391 ساعت: 9:11 توسط:گل آقا
حاجی سلام حالا که مکه رفتی تاچند روز میشه روصداقتت حساب کرد یک گزارش از عملکرد بخشدار برامون بگیر که برای شهر چیکار کرده غیر از حرف و وعده وسیاسی بازی بدنیست یک نذرسنجی هم برای بخشدار بذاری


چهارشنبه 4 مرداد1391 ساعت: 8:56 توسط:سپهر
چندوقتیس نیستم وب تون بی رنگ شده خوبین دلتون برام تنگشده ای کلک خوب اقای بخشدارقولی که داده بودنتونس عملی کنه برای روحانی درباب مسجدجامع بابانمی تونیدقول ندید


یکشنبه 18 تیر1391 ساعت: 19:34 توسط:علی ترشیزی
با تشکر از بخشدار محترم روداب واقعا مردمی و دلسوز هست...
شانسش تو منطقه گسترده و محرومی افتاده که هر چه زحمت هم میکشه افتابه خرج لحیمه...
چرا که این منطقه ایرادات زیادی دارد از لحاظ تمامی مسائل کمبود و مشکل دارد...
فرهنگی ...اجتماعی...رفاهی....مالی.....بهداشتی و چند مورد دیگر
امیدوارم بخشدار محترم مسایل کلی منطقه را در سرلوحه کاری خود قرار دهد ما با مسایل جزیی کنار خواهیم امد...
اول جاده....
دوم مسایل بهداشتی....
سوم مسایل عمرانی....

باتشکر:علی ترشیزی نویسنده سایت برگو



پنجشنبه 8 تیر1391 ساعت: 22:51 توسط:بچه های پشت کنکور
مردم ازبخشدارراضی نیستندشوراهاازبخشدارراضی هستند دلیله شوسئوال کردیم گفتندکه حالازیادکاری ازدستش ساخته نیستش ولی خرابکارهم نیستش این به نظرشوراهاخیای عالیه


یکشنبه 11 تیر1391 ساعت: 23:16 توسط:سپهر
وظایفه زیادی داردولی متاسفانه درست نظارت نمیشود زیراگروه خوارج دوروبرجناب بخشدارروگرفتندیکی ازکوچکترین وظایف جناب اقای بخشدارمحترم اینه که حضورامام جمعه روالزامی کنه باتشکر



۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۱ ، ۱۹:۳۱
محمد برزوئی