روداب

روداب

روداب

روداب

۱۶ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب/ خبرنامه ی روداب: امام جمعه روداب درخطبه های این هفته اربعین امسال را متفاوت ترین اربعین تاریخ خواند وگفت: 20 الی 25 میلیون نفر جمعیت در این مراسم شرکت کردند تا بزرگترین گردهمایی سالانه را ثبت کنند واین مراسم مذهبی صلح امیز پیام سیاسی روشن ومشخصی داشت وضربه ای بود به رژیم صهیونیستی و گروه داعش که فکر می کردند اربعین امسال شاید خلوت ترین دوره خود را طی نماید اما چنین نشد و مراسم امسال با جمعیتی که حساب آن از دست خارج بود بزرگترین اجتماع تاریخ شد امسال زائرین اباعبدالله از 60کشور به این مراسم آمده بودند واز آنجایی که فضای اطراف حرم گنجایش این جمعیت را نداشت کیلومترها در جاده های اطراف حرم مردم اجتماع کرده بودند وهیچ تصویر تلویزیونی قادر به پوشش یکباره وهمه جانبه آن نیست وانسان هایی که یکدیگر رانمی شناسند همه به هم خدمت می کنند وهر چه بخواهند با گذشت وایثار دراختیار هم قرار می دهند

حجت الاسلام اسماعیل کیانی مقدم درخصوص درس های راهپیمایی میلیونی اربعین امام حسین (ع) در جمع نمازگزاران افزود: این حضور نشان می دهد که مکتب حسینی از قابلیت  و قدرت بسیج بالایی برخوردار است که مشابه آن درجهان امروز نمی توان سراغ داشت و این حضور باعث آشنایی افکار عمومی بین المللی با ماهیت ظلم ستیزی مکتب امام حسین(ع)شد ومردم ،مرجعیت ،دولت عراق ومشاوره های ایران عزیز بود که باعث دور شدن خطر وتهدید داعش از مناطق شیعه نشین شد واعتلاف ضد داعش هیچ قدمی در این مسیر بر نداشته است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۳ ، ۰۶:۱۹
محمد برزوئی

وقتی پا میگذاری در سیل خروشان جمعیت مشتاقان به کربلا ، می گویی خدای من ، چرا جا ماندم از این غافله عشق.فریادی از عمق جان سر میدهی ، حسرت صحنه ای را میخوری که از پیرمردی در مسیر سوال شد چند سال است این مسیر را پیاده می آیی؟ در جواب گفت: به این کار نداشته باش که من چند بار آمده ام ، فقط از حسین(ع) خواستم 40 اربعین زنده باشم و درک کنم حضورش را که وقتی سلام می دهم جواب سلامم را بشنوم.


به تمام برادران عرضم این است یک بار پیاده آمدن در این راه خالی از لطف نیست. تمام کسانی که سالهای قبل مشرف شده اند ، مُبَلِغی بوده اند برای اطرافیان و دوستانشان که امسال عاشقان بیشتری به کربلای معلی مشرف شوند.

زیارت امام حسین(ع) هر چه باخستگی و سختی آمیخته میگردد و مخصوصاً با پای پیاده ، گویی مزه ای دو چندان دارد و اینجاست که پا و دل با هم ارتباط پیدا می کنند! در طول مسیر هنگامی که پاهایمان خسته یا حتی در مواردی جراحتی کوچک پیدا می کند ، کافیست برای آماده شدن دل ، کمی مرغ دل را پرواز دهی. به وضوح کاروانی را خواهی دید که از کربلا به سوی شام به اسیری می روند و وقتی نگاهت را به طرفین بر میگردانی و می بینی اینچنین با عزت در حال راه رفتنی و اینچنین از تو پذیرایی می شود ، مطمئناً با خود می گویی این کجا و آن کجا؟

اینجاست که آدمی می گوید: لایوم کیومک یا اباعبدالله.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۳ ، ۱۴:۵۹
هادی قلعه نوی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب: بخشدار روداب از اعزام 2 کاروان پیاده به مشهد مقدس خبر داد.

شم آبادی با اعلام این خبر گفت: به مناسبت ایام عزاداری آخر ماه صفر،تعداد 2 کاروان پیاده از بخش روداب راهی مشهد مقدس خواهند شد.

محمود شم آبادی افزود: بیش از 300 نفر در این کاروان ها حضور دارند که یک کاروان از شهر روداب و دیگری از روستای برآباد حرکت خواهد نمود.

وی در پایان گفت: این کاروان ها حرکت خود را از روز جمعه 21 آذرماه بعد از اقامه نماز جمعه از شهر روداب آغاز خواهند کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۳ ، ۱۱:۵۷
هادی قلعه نوی

جلسه انجمن عمومی کتابخانه های بخش روداب در محل بخشداری روداب برگزار گردید.در این جلسه که با حضور کلیه اعضا انجمن برگزار گردید در خصوص ساخت کتابخانه و ترویج فرهنگ مطالعه در بخش و شهر روداب، بحث و تبادل نظر گردید.

بخشدار روداب گفت: با توجه به جمعیت حدود ۵ هزار نفری شهر و استقرار ۳ خوابگاه شبانه روزی در مرکز شهر و استقبال زیاد مردم و دانش آموزان فعال، بنای فعلی به هیچ وجه پاسخگوی مراجعات علاقه مندان نیست. محمود شم آبادی افزود: کتابخانه موجود قبل از سال ۹۰ به صورت مشارکتی اداره می شد و پس از آن به انجمن تحویل داده شد و  مهم ترین مشکل ساختمان و فضای آن است.

وی احداث کتابخانه در شهر را یک ضرورت فرهنگی دانست و اظهار داشت: در بسیاری از مناطق میلیاردها تومان صرف ساخت و تجهیز کتابخانه شده ولی کتابخوان نداریم. اما در این منطقه محروم با این کتابخانه و امکانات کم حدود ۹۰۰ نفر کتابخوان داریم.

رئیس نهاد کتابخانه های شهرستان سبزوار با ابراز تأسف از وضعیت کتابخانه شهر روداب گفت: فضا و امکانات موجود در کتابخانه روداب مناسب نیست و ما به دلیل همین فضای کم مجبوریم کتاب هایی را که از نهاد کتابخانه ها فرستاده می شود به دلیل فضای کم روداب نفرستیم.

زیبا باغانی با ابراز رضایت از استقبال مردم از کتابخانه موجود شهر افزود: تعداد زیاد اعضای فعال و اقدامات فرهنگی انجام شده ی کتابخانه باعث افتخار ماست و این استقبال با وجود این امکانات کم در کل کشور بی نظیر است. ما کتابخانه هایی داریم که با ۳۰۰ مترمربع زیربنا در روز یک یا دو نفر مراجعه کننده هم ندارند ، اما در شهر روداب با این امکانات کم ، علاقه مندان استقبال فراوانی می کنند. وی گفت: امیدواریم با زمینی که شورای اسلامی شهر و شهرداری اهدا کرده اند و با کمک خیرین بتوانیم در آینده نزدیک شاهد احداث کتابخانه در روداب باشیم.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۳ ، ۰۶:۵۹
هادی قلعه نوی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب: دهیار روستای فیلشور از توابع بخش روداب سبزوار گفت: برداشت شلغم از مزارع این روستا آغاز شده و پیش بینی می شود امسال بیش از 300 تن شلغم  برداشت شود.

  مهدی داوری ضمن بیان این خبر افزود: این محصول به عنوان کشت جایگزین پنبه از امسال بصورت گسترده در مزارع کشت شده و با توجه به میزان برداشت ، کشاورزان از این تغییر کشت راضی هستند.کشاورزان علاوه بر فروش ، با توجه به خواص آنتی بیوتیکی این محصول دارویی از آن برای مصرف دام های خود نیز استفاده می کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۳ ، ۱۵:۳۶
هادی قلعه نوی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب: دهیار روستای اردیزاز توابع بخش روداب سبزوار گفت: پیر زن ۷۵ ساله اردیزی به نام خیرالنساءنظری که دچار ضعف شنوایی بوده و به بیماری الزایمر مبتلا می باشد از عصر روز شنبه هفته گذشته ناپدید شده و هیچ اثری از وی نیست.

علی نظری درمصاحبه با خبرنگار خراسان با بیان این خبر افزود: از همان ساعات اولیه که متوجه ناپدید شدن وی شدیم در دسته های مختلف مردم روستا و روستاهای اطراف به دنبال ایشان گشتیم و با پیگیری بخشدار محترم نیروهای محترم هلال احمر در منطقه به جستجوی وی پرداختند که متاسفانه تا کنون هیچ اثر و نشانه ای از ایشان پیدا نشده است و از مسئولین درخواست کمک و مساعدت برای پیدا کردن ایشان داریم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۳ ، ۰۶:۴۳
محمد برزوئی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب: امام جمعه موقت روداب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر روداب با گرامیداشت 16 آذر سالروز شهادت شهید سید حسین علم الهدی در عملیات نصر که خطه سبزوار در آن خوش درخشید گفت: در عملیات نصر در سال 1359 ، شهید سید حسین علم الهدی به فرماندهی تعداد معدودی از رزمندگان بسیجی و پاسدار پا در رکاب ولایت ، دشمن بعثی را 20 کیلومتر فراری دادند که البته با برخی ناهماهنگی ها و خیانت ها علیرغم این پیروزی بزرگ سرانجام عملیات ناموفق بود ؛ اما این مظلومیتی که در صحرا و کربلای هویزه به یادگار ماند نشان داد بچه های این سرزمین از پیر و جوان در مقابل آماج گلوله های دشمن سینه شان سپر است.

حجت الاسلام محمد ابراهیم نیا در ادامه افزود: آن روز در کنار شهید سید حسین علم الهدی ، شهید حسن فتاحی ،شهید فاضل و کوثری از شهدای عزیز گروه اخلاص هم بودند که قدمشان قبل از جبهه ، خطه روداب را متبرک کرد و روستای دوچاهی یادگاری است که از شهدای گروه اخلاص به جا مانده و در جای جای این منطقه یادگاری هایی از این عزیزان وجود دارد. آن روزی که جاده روداب آسفالت هم نبود و تا روستای دوچاهی حتی جاده ای وجود نداشت ، این بچه ها چه بسیار این راه را آمدند و رفتند تا محرومیت از این خطه زدوده شود و امروز روداب به این شهدا افتخار می کند.

همزمان با اقامه نمازجمعه این هفته ، عاشقان ابا عبدا...(ع)  از پرچم حرم آن حضرت (ع) که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات به روداب آورده شده بود ، با شور و اشتیاق وصف ناپذیری استقبال کردند و پرچم متبرک در بین صفوف نمازگزاران چرخانده شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۳ ، ۲۲:۳۶
هادی قلعه نوی
در یک روز دلگیر ابری با فکری خسته و آشفته از مشکلات روزمره به سفارش چند تن همشهریان رودابی زنگ در خانه یکی از اهالی شهر روداب را زدم که مادری صبور ما را مهمان دل گفته هایش کرد و با خوشرویی به خانه اش دعوت مان کرد.در ابتدای ورود از او خواستم از حال و هوای این روزهای زندگی اش بگوید که پاسخ داد: سال ها پیش به اتفاق همسر و فرزندانم زندگی خوب و راحتی داشتیم و مخارج زندگی را از طریق نگهداری چند راس گاو و گوسفند تامین می کردیم تا این که حدود ۱۵ سال پیش شوهرم به بیماری ای ال اس که نوع شدیدتری از ام اس است دچار شد.
 

بعد از چندی نیز پسر جوانم دچار روماتیسم و نوعی بیماری ناشناخته مغزی نخاعی شد. پزشکان گفتند مخچه اش کوچک شده است و باید زودتر مراجعه می کردید. این گونه بود که ۲ عزیزم خانه نشین شدند و من هم پس از چندی به بیماری سرطان دچار شدم و چندین نوبت برداشت چربی و غدد داشتم و مجبور شدند روده ام را تعویض کنند و یک بار هم تیروئیدم را از ناحیه گردن جراحی کردند.پرسیدم با این وجود چه کسی از شما و دو بیمارتان مراقبت می کند که اشک در چشماش حلقه زد و گفت: زینب، دخترم زینب، شرمنده دخترم هستم او از ما نگهداری می کند و آینده و زندگی خود را فدای ما کرده است. با وجود این که ۳۰ سال دارد اما به خاطر وضعیت زندگی و بیماری ما حاضر نشد ازدواج کند و خودش را فدای ما کرد الان هم برای کمک خرجی ما به پنبه کشی می رود.همسر و پسرم دیگر توان حرکت ندارند و هر ۲ زخم بستر گرفته اند. زینب از آن ها نگهداری می کند. آن ها را پوشک کرده و به حمام می برد.پسرم علی که در سن جوانی به این بیماری مبتلا شد پسر بسیار با احساسی است و هر وقت کسی را می بیند اشک می ریزد و هر وقت صدای روضه و مداحی را می شنود شروع به گریستن می کند. چند سال قبل که هنوز کمی توان حرکت داشت و حالش خوب بود یک بار توانستیم او را به زیارت امام رضا(ع) ببریم که خیلی خوشحال شد الان هم هر وقت او را کنار پدر بیمارش می بریم گریه و داد و فریاد می کند آن ها شب تا صبح مدام فریاد می کنند و دخترم زینب تا صبح بیدار است و اگر چیزی بخواهند به آن ها می دهد.

صحبت به این جا که رسید مادر رو به من کرد و گفت: با این وجود خدا را شکر می کنیم، این ها همه نعمت اند این بیماری ها و مشکلات ما را اذیت نمی کنند، البته مشکلات مالی و شرمندگی برای تامین هزینه های درمان و نگهداری شان کمی ما را اذیت می کند، هر هفته ۲۵ هزار تومان هزینه پوشک آن ها می شود و چون داروهای شان خارجی است آن ها را آزاد تهیه می کنیم و ماهیانه ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان فقط هزینه داروهای شان می شود، ما هم به جز یارانه منبع درآمد دیگری نداریم و هر غذایی نمی توانیم به آن ها بدهیم و بیشتر اوقات زینب غذای آبکی مثل سوپ برایشان تهیه می کند. تنها دغدغه ما تامین هزینه ها شده است.این  مادر مهربان دل گفته هایش را این گونه ادامه داد: همه دنبال کار خوب و خیر می گردند کار خیر ما در منزل ماست ما هر لیوان آبی که به این ها بدهیم خودش ثواب است. از او پرسیدم مادر وقتی حال شوهرت خوب بود با هم تفاهم داشتید که جواب داد: تفاهم چیست؟ یعنی چه؟ گفتم یعنی به فکر طلاق نیفتادید؟ یا اصلا به این فکر نکردید معلولا ن تان را به آسایشگاه یا خانه سالمندان ببرید؟ در پاسخم لبخند معناداری زد و گفت: این ها برکت زندگی ما هستند و اگر یک شب هم نباشند ما می میریم خدا زینبم را نگه‌دارد تا شرمنده شان نشوم.از خانه بیرون آمدم دیگر هوای ابری دلگیر نبود و انگار هیچ مشکل و دغدغه ای در زندگی نداشتم. پس از غروب آفتاب برای گرفتن عکس و مصاحبه با زینب دوباره مزاحم این خانواده شدم ولی او با حجب و حیای خود حاضر به انجام مصاحبه و گرفتن عکس نشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۳ ، ۲۲:۰۱
هادی قلعه نوی
دستور کار کمیسون عمران شورای اسلامی شهر سبزوار به منظور احداث تقاطع غیرهم سطح شهیدحسن الداغی جاده روداب-کمربند جنوب با تصویب شورا اجرایی خواهد شد.
جلال تعصبی درگفتگو با خبرنگار ما گفت: دستور ساخت تقاطع غیرهم سطح جاده روداب-کمربندجنوب که با پیشنهاد خانواده شهید حسن الداغی به صحن شورا آورده شده بود پس از تصویب اعضا بزودی اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اعتبار ساخت این پروژه از محل فروش املاک خانواده شهید تا سقف سه میلیارد و پانصد میلیون تومان تامین خواهد شد.

تعصبی بابیان اینکه پس از تشکیل هیات امنا که متشکل از خانواده شهید و چندتن از اعضا شورای شهر است و تایید شورای همتا نقشه پروژه توسط اداره راه و شهرسازی تهیه خواهد شد. /سبزوارنیوز
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۳ ، ۰۸:۲۴
محمد برزوئی


یادوراه ۵ شهید گمنام و شهدای والامقام شهر روداب با حضور مسئولین، بسیجیان و عموم مردم ولایتمدار روداب در محل جایگاه نماز جمعه این شهر برگزار شد.
امام جمعه روداب در این مراسم با بیان اینکه شهدا زنده اند و ناظر به اعمال ما می باشند، اظهار داشت: شهدا کسانی هستند که با اقتدا به ولی امر زمان خود را به قافله امام حسین(ع) رساندند.

حجت الاسلام و المسلمین کیانی ادامه داد: مبنای برگزاری یادوراه ها این است که ما خود را دوباره تلنگری زده تا از یاد آن عزیزان غافل نشویم.

وی درخصوص راه تکریم شهید افزود: قرآن می‌فرماید «شهید به نام شما بشارت می‌دهد بعد از اینکه بشارت می‌گیرید کسی که در مسیر شهید و شهادت قرار گرفته ترس و نگرانی ندارد».

گفتنی است پخش کلیپ، تشییع نمادین شهدای گمنام، دکلمه خوانی، اجرای سرود، روایت گری و مداحی از جمله برنامه های برگزار شده در این این یادوراه بوده است.

بقیه تصاویر در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۳ ، ۱۰:۱۶
هادی قلعه نوی


نمایشگاه راه و بیراه در هفته بسیج در شهر روداب افتتاح گردید.در این مراسم که با حضور امام جمعه ،بخشدار و شهردار روداب و مسئولین شهر برگزار گردید از زحمات فرمانده و جانشین حوزه مقاومت بسیج به جهت برپایی این نمایشگاه تقدیر و تشکر گردید.این نمایشگاه به مدت 2 هفته برای بازدید علاقه مندان دایر می باشد.


بقیه تصاویر در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۳ ، ۱۰:۰۳
هادی قلعه نوی