روداب

روداب

روداب

روداب

۲۳ مطلب در آبان ۱۳۸۹ ثبت شده است

 شرح به زودی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۸۹ ، ۰۵:۵۷
محمد برزوئی

به مناسبت فرارسیدن ایام هفته کتاب و کتاب خوانی ،نمایشگاهی از تازه های کتاب در کتابخانه شهید مصطفی  خمینی روداب ساعت 10 صبح روز یک شنبه مورخه 23/08/1389 با حضور بخشدار محترم شهر روداب،جناب آقای شم آبادی.شهرداری روداب ،آقای مهندس ایزدی ،جمعی از مدیران و معاونان محترم مدارس و دبیرستانهای شهر ،اعضای محترم شورای شهر و جمعی از رابطین محترم  افتتاح گردید.در این مراسم آقای شم آبادی  و مسئولان بعد ازبازدید از نمایشگاه کتاب در سخنانی به اهمیت و نقش کتابخانه های عمومی در رشد فرهنگی مردم پرداختند و خواستار همکاری  فرهنگیان گرامی با کتابخانه های عمومی برای توسعه و رشد فرهنگی مردم شهر بخصوص دانش آموزان عزیز شدند.سپس مسئول کتابخانه ،مدعوین محترم را با نمایه نشریات موجود در کتابخانه آشنا کردند." نمایه نشریات شامل تمام مقالات با پوشش های موضوعی مختلف می باشد که در کل کشور در مجلات معتبر در ده سال اخیر چاپ شده است و منبع با ارزشی جهت انجام کارهای پژوهشی دانشجویان و دانش اموزان می باشد".لازم به ذکر است کتابخانه عمومی شهید مصطفی خمینی روداب از سال 1383 زیر نظر شهرداری محترم  آغاز به کار کرده است و در مهر ماه سال جاری این کتابخانه به نهاد کتابخانه های عمومی واگذار گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۸۹ ، ۱۲:۲۷
محمد برزوئی
 

ای صبا !!!!! از من به اسماعیل قربانی بگو    -  زنده برگشتن ز قربانگاه رسم عشق نیست.

السلام علیک یا ثار الله ایها القاصد و الراحل الی مقتله ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۸۹ ، ۱۲:۱۹
محمد برزوئی

تصاویری زیبا از نقاط مختلف بخش روداب سبزوار

  

  

منبع : سایت روستای برگو (بخش روداب)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۸۹ ، ۲۱:۵۱
محمد برزوئی

خلاصه ای از نظریات مربوط به تیزهوشان

 تفکر پیرامون افراد تیزهوش و با استعداد، سابقه طولانی دارد و احتمالاً به زمانی برمی گردد که انسان متوجه تفاوت فردی شد، در یونان قدیم افلاطون عقیده داشت که کودکان باهوش باید در سنین کودکی انتخاب شده و به آنها به طور اختصاصی علوم و فلسفه تعلیم داده شود. او می گفت سرآمد افراد باید فرمانروا باشد. بقای دموکراسی یونان بستگی به توانایی آن کشور در آموزش و پرورش افراد برجسته و با استعداد دارد. طرز تفکر و آداب و رسوم جوامع نقش مؤثری در شناسایی و تعلیم و تربیت کودکان سرآمد دارد. در یونان عقیده این بود که تیزهوشی موهبتی الهی است و دریچه ای به جهان نامتناهی. مفهوم نبوغ و استعداد همیشه نسبی بوده و در طول تاریخ در بین جوامع مختلف به یک معنی نبوده است. تفاوت های جوامع در طول تاریخ همیشه در تغییر و تکامل بوده و ترغیب و تشویق افراد سرآمد دستخوش تحولات گوناگونی بوده است. به طور مثال بعد از ظهور مسیحیت و گرایش های مذهبی در جوامع غربی، مردم افراد سرآمد را پیامبران و بعد رهبران مذهبی، کشیش ها و کسانی می دانستند که قدرت بیشتری در تفسیر روشن احکام الهی و چگونگی بهشت و دوزخ داشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۸۹ ، ۱۷:۴۰
محمد برزوئی

دامداری یکی از ارکان مهم اقتصادی روستائیان بخش روداب محسوب می گردد ، بطوریکه در کنار فعالیت های کشاورزی مردم به امر دامداری نیز مشغولند .دامداری در این روستاها به شیوه سنتی ادامه دارد و توجه زیادی به دامداری های صنعتی نشده است مگر جزء تعدادی دامداری صنعتی بصورت گاوداری احداث و ساخته شده است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۸۹ ، ۰۲:۲۳
محمد برزوئی

مقدمـــه: شیطان پرستی یکی از اعتقاداتی است که برخی به آن پیشینه هزاران ساله می‌دهند و دلیل آن را نیز پرستش هر موجود دارای قدرت توسط مردمان هزاران سال پیش و یا در نظر گرفتن دو خدای ضد هم یعنی خدای خیر و شر می‌دانند.
شیطان پرستی دنیایی را ترسیم می کند که هیچ روزنه امیدی برای آن متصور نیست. به همین جهت شیطان پرستی را جهان تاریک می‌گویند. شیطان پرستی حقیقتی را جستجو می کند که در این جهان یافت نمی شود. خود کشی توجیهی اینگونه دارد ، " اگر بپرسی چرا خودت را می کشی ؟" پاسخ می‌دهد: می خواهم به حقیقت برسم و حقیقت در این دنیا به دست نمی آید. عمده ترین نشانه شیطان پرستی را در تجاوز و قتل به ویژه در تجاوز به کودکان و نوجوانان به همراه قتل آنان باید دید.

شیطـان‌پرستـی به چه معنـاست
؟
شیطان پرستی به معنی پرستش شیطان به عنوان قدرتی فوق العاده قوی و بسیار قویتر و موثرتر از نیروهای خوب دنیوی همچون خدا است. در شیطان پرستی شیطان به عنوان نماد قدرت و حاکمیت بر روی زمین، قدرتی به عنوان برترین قدرت دو جهان مورد توجه و پرستش قرار دارد و این دنیایی را که به عنوان دوزخ برشمرده می‌شود را قانونمند می‌کند. در شیطان پرستی، غیر از استفاده از شیطان به عنوان قدرت تاریکی و قدرت مطلق از نیروها و اجنه و روح های پلید و شیطانی نیز برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌شود؛ و در نهایت معنای شیطان پرستی؛ پرستش قدرت پلیدی است.
به طور کلی دو تعریف برای گروه‌های شیطان پرستی در نظر افراد وجود دارد؛
تعریف اول: هر گروهی که شیطان را (مشابه شیطان تعریف شده در دین مسیحیت که عاری از مفاهیم غیرطبیعی مربوط به پلیدی و زشتی است یا یک شیطان انتزاعی) به عنوان خدا قبول داشته باشد و آن را عبادت کند، که معمولاً از آن به عنوان الهه سیاه نیز یاد می‌کنند و آن را منتسب به طبیعت "حقیقی" انسان می‌نامند.
تعریف دوم: گروه‌هایی که از دین مسیحیت تبعیت نکرده و یا عیسی را با خصوصیاتی که در دین مسیح تعریف شده است قبول ندارند. این تعریف معمولاً توسط بنیادگرایان مسیحی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر مبنای این تعریف بسیاری از گروه‌ها را شیطان پرست می‌نامند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۸۹ ، ۰۸:۱۵
محمد برزوئی

 تحف العقول-ترجمه جعفرى، ص: 427

سخنانى کوتاه از امام جواد علیه السّلام «در زمینه‏هاى: حکمت، پند، زهد و امثال آن»

1- مردى بدو گفت: مرا سفارش و پندى فرما، فرمود: آیا مى‏پذیرى؟ گفت: آرى، فرمود: صبر را متّکا، و ندارى را مایه راحتى ساز، و شهوات را ترک گو، با هوى و هوس مخالفت کن، و بدان که تو هرگز بیرون از دید خداوند نخواهى بود، پس بنگر چگونه‏اى. 2- خدا به یکى از پیامبران وحى فرمود: امّا نتیجه زهد و بى‏اعتنائیت به دنیا شتاب در آسودگى تو است. و امّا توجّه و روى نمودنت به من موجب عزّت و سربلندى تو است. ولى آیا از براى من با دشمنى عداوت نموده‏اى و با دوستى از دوستان من مهرورزى کرده‏اى؟ 3- و نقل شده: یک بار قماش سنگین قیمت و پربهائى را براى آن حضرت علیه السّلام مى‏بردند که در راه بر اثر دستبرد دزدان ربوده شد، پس حامل آن بار طى نامه‏اى موضوع را به امام گزارش داد، آن حضرت نیز در ذیل نامه این گونه پاسخش نوشت: بى‏شکّ جان و اموال ما از مواهب گواراى الهى و از عاریتهاى سپرده‏شده او است، تا آنجا که بخواهد ما را در خوشى و شادى بهره‏مند مى‏سازد، و هر آنچه که بخواهد توأم با اجر و ثواب از ما مى‏ستاند، بنا بر این هر کس که بیتابى بر صبرش چیره گردد پاداش و اجرش تباه گردد، و من از این موضوع به خدا پناه مى‏برم!. 4- هر کس در کارى حاضر باشد و آن را مکروه و ناپسند بدارد همچون غایب است، و اگر غایب از آن باشد ولى بدان کار راضى و خوشنود باشد چون فردى است که در آن ماجرا حضور داشته است. 5- هر کس که به گوینده‏اى گوش فرا دهد مانند آن است که او را پرستیده، پس اگر گوینده از خدا گوید او خدا را پرستیده، و چون از زبان ابلیس گوید او ابلیس را پرستیده. 6- داود بن قاسم گوید: از آن حضرت علیه السّلام پرسیدم: معنى «صمد» چیست؟

ادامه مطلب را ببینید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۸۹ ، ۱۸:۰۹
محمد برزوئی

شهادت امام جواد (علیه السلام)بر تمامی شیعیان جهان تسلیت باد.

شخصى مى‏گوید: در سفر حجّ خدمت امام جواد(ع)رسیده و از تنهایى شکایت کردم. حضرت(ع)فرمود: از حرم خارج نمى‏شوى مگر این ‏که جاریه‏اى بخری‏ و فرزند پسرى از طریق او به تو مى‏رسد و چنین شد.[الخرائج‏والجرائح، ج2، ص664].

روزى مأمون براى صید بیرون رفت. در میان راه به جمع کودکانى برخورد که مشغول بازى بودند و در میان آنها امام جواد(ع)نیز که حدود 11 سال داشت ایستاده بود. کودکان چون مأمون را دیدند همگى فرار کردند، امّا امام همچنان باقى ماند. مأمون از او پرسید تو چرا فرار نکردى؟ حضرت(ع)جواب داد: راه تنگ نبود تا برایت راه بگشایم و گناهى نکرده بودم تا از جریمه‏اش بترسم و گمانم به تو نیک بود که بى‏گناهان را ضرر نمى‏رسانى. مأمون از این جواب نغز تعجّب کرد و اسم و نسبت حضرت(ع)را پرسید و او را شناخت.

ادامه مطلب را ببینید ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۸۹ ، ۱۵:۰۴
محمد برزوئی

شرکت توسعه و عمران دشت روداب جلسه توجیهی کارخانه روکش صندلی را با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی - مسئولین و مردم بخش و شهر روداب روز پنجشنبه مورخه ۱۳/۰۸/۸۹ برگزار کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۸۹ ، ۱۲:۵۷
محمد برزوئی

مراسم بزرگداشت شهدای دانش آموز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸در شهر روداب با حضور کثیر دانش آموزان مدارس مقاطع مختلف تحصیلی با اجرای برنامه های متنوع برگزار شد.

13 آبان 89

تجمع بزرگداشت شهدای دانش آموز ۱۳ آبان ۵۸ با حضور دانش آموزان - مردم و مسئولین روداب همگام با دیگر مردم در سراسر ایران با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل و حمل پلاکارد در اعلام نفرت و انزجار خود از استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و رژیم اشغالگر قدس برگزار شد.

تلاوت قرآن کریم (آقای علی آذرنگ دانش آموز دبیرستان شریعتی روداب)

اجرای سرود (گروه سرود مدرسه راهنمایی شهید اشرفی اصفهانی)

 سخنرانی (جناب آقای شم آبادی بخشدار روداب)

 خواندن مقاله (یکی از دانش آموزان مدرسه راهنمایی شهید اشرفی اصفهانی)

برگزاری مسابقه  و اهداء جایزه به ۲۰ نفر از شرکت کنندگان در مسابقه

از جمله برنامه های انجام شده در این مراسم بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۸۹ ، ۱۱:۱۷
محمد برزوئی

13 آبان گرامی باد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۸۹ ، ۱۸:۴۸
محمد برزوئی
                                   

هجده ساله‏ها مراقب باشید!

آیه‏ای از آیات شریفه قرآن است که من این را تلاوت می‏کنم و روایتی از امام صادق (علیه‏السلام) ذیل آیه هست که آن را هم می‏خوانم که ببینید همین مقطع آموزشی که روی آن تأکید دارم، یک مقطع بسیار حساسی است و در زندگی انسان نقش سرنوشت‏ساز هم دارد. آیه در سوره فاطر است که دارد: «وَ هُمْ یَصْطَرِخُونَ فیها رَبَّنا أَخْرِجْنا نَعْمَلْ صالِحاً غَیْرَ الَّذی کُنَّا نَعْمَلُ أَ وَ لَمْ نُعَمِّرْکُمْ ما یَتَذَکَّرُ فیهِ مَنْ تَذَکَّرَ».  این نقل سخنان گروهی از جهنّمی‏ها است که در جهنم فریاد می‏کنند ای پروردگار ما، ما را از این جهنم بیرون بیاور! چرا؟ تا کرداری غیر از آنچه که کردیم انجام دهیم؛ تا کردار شایسته و صالح انجام دهیم. «أَخْرِجْنا نَعْمَلْ صالِحاً غَیْرَ الَّذی کُنَّا نَعْمَلُ». یعنی خدایا، ما را از جهنّم نجات بده تا کارِ خوب کنیم. به آنها خطاب می‏شود: آیا ما به شما آن‏قدر عمر ندادیم که در آن پند بگیرید که هر کس می‏خواست پند بگیرد، می‏گرفت؟

سؤال این است که منظور از این عمری که در آیه آمده کدام مقطع زمانی است؟

ذیل آیه روایتی از امام صادق (علیه‏السلام) است که فرمود: «تَوْبِیخٌ لِابْنِ ثَمَانَ عَشْرَةَ سَنَةً».  این آیه خطاب به هجده ساله‏ها است. یعنی خطاب خدای متعال در این آیه، توبیخِ هجده ساله‏هایی است که به جهنّم رفته‏اند؛ مُراد، هفتاد ساله و هشتاد ساله‏ها نیست؛ چهل سال به بالا نیست؛ منظور، هجده ساله‏ها است! هجده ‏ساله‏هایی که روش رفتاری غلط گرفتند و سراغ معصیت رفتند و جهنّمی شدند. امّا چرا خدا هجده ساله‏های جهنّمی را این‏طور توبیخ می‏کند؟ جهت این است که انسان از نظر رشد روحی به این مقطع که رسید، دیگر عذری ندارد و می‏تواند کاملاً تمییز بدهد؛ در این سن، دریافت و فهم بهترین دریافت و بالاترین فهم است.

خوب، بگو ببینم چه کسی تو را جهنّمی کرد؟ این روش رفتاریِ غلط را از چه کسی یاد گرفتی؟ تو که نونهال بودی و در مقطعی بودی که می‏شد تو را به هر سو کشاند؛ پس تحت سرپرستی چه کسی قرار گرفتی؟ این اعوجاج از کجا پدید آمد؟ این مطلب به این مربوط است که حضرت فرمودند از نظر عمر حسّاس‏ترین مقطع زمانی، این مقطع است. ای جوان‏ها! حواستان را جمع کنید. وقتی به این مقطع برسی دیگر خوب می‏توانی زشت را از زیبا تشخیص دهی. تو دیگر انسانی و می‏فهمی! دیگر در بُعد اعتقادی‏ات هم خوب می‏توانی بفهمی. امّا بگو ببینم چه کسی تو را خراب‏ کرد؟ در محیط آموزشی، به تو رفتار غلط دادند، تو هم تأثیر گرفتی و جهنّمی شدی.


فرازی از سخنان حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۸۹ ، ۱۳:۰۳
محمد برزوئی
به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر آژانس های شهر روداب جلسه تبادل نظر رانندگان آژانس و مسئولین در روز یکشنبه ۹/۸/۸۹ برگزار شد.

در این جلسه رانندگان با ارائه پیشنهادهای خود خواستار قانونمندتر شدن آژانسها شدند.

دادن امتیاز - بیمه - و افزایش کرایه در شب از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۸۹ ، ۱۹:۲۸
محمد برزوئی