روداب

روداب

روداب

روداب

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

اولین گام عملی دهیار جدید برگو

تا یک ماه آینده "سیما" به برگو می آید ، ماهواره ها از برگو می روند

خبری خوش برای برگویی ها


با پیگیری های مستمر دهیار جدید روستا (جناب آقای علی ترشیزی) و همکاری جناب اقای مهندس صدوقی مدیریت محترم فرستنده های تلویزیونی استان خراسان رضوی قرار شد کار نصب و راه اندازی شبکه کابلی انتن تلویزیونی روستای برگو در کمتر از یک ماه اینده به پایان برسد .
پیرو همین اقدام احتمالا تمامی ماهواره های روستا نیز جمع آوری خواهد شد.

شایان ذکر است دهیاری روستای برگو آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با نهادها و سازمانها در انجام طرحهای عمرانی و غیره را اعلام میدارد.. 

> کانون فرهنگی هنری شهدای برگو
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۱۹:۳۷
محمد برزوئی
ما در ۷، ۸ سال آینده در مورد بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی ضربه‌ای سنگین خواهیم خورد که تا بحال از هیچ چیز دیگر نخورده‌ایم. تمرکز در نظام باید به سمتی برود که با اینگونه مسایل جدی‌تر و قوی‌تر برخورد کند.
به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از بوتیا، رییس مرکز بررسی‌های دکتریال جمهوری اسلامی افزود:«مسئله secend life (زندگی دوم) تهدید فرهنگی و خطر فرهنگی بسیار بالایی است که باید روی این مسئله حساس شویم. سبک زندگی دوم که بیشتر جوانان بین ۱۶ تا ۱۷ سال ما را درگیر خود کرده است، در آینده یکی از مسال چالش برانگیز جامعه خواهد بود.» 
 
وی در تشریح خطر مساله زندگی دوم، ضمن اشاره به دروغ‌پردازی در فضای مجازی، تصریح کرد:« ۹۲% اطلاعات موجود در فضای مجازی از زندگی دوم افراد، را دروغ تشکیل می‌دهد. این مساله به عنوان موج فرهنگی تا ۵، ۶ سال آینده به مانند آوار روی سر جامعه به خصوص جوانان بین ۱۵، ۱۷ سال خراب شده و تاثیر تخریبی بسیار ناگواری خواهد داشت.» 
 
دکتر عباسی در ادامه با اشاره به خطر ان اس‌ای (جهان بدون مغز) گفت: «متاسفانه سواد امنیتی مردم نسبت به فضای سایبری بسیار پایین است. موضوع شناسایی مردم و مدیران از ان اس‌ای (جهان بدون مغز) مساله‌ای جدی است. متاسفانه حجم تبلت‌ها و لپ تاپ‌هایی که وارد کشور شده فاجعه است و همه اطلاعات این وسایل ارتباطی در اختیار ان اس‌ای است.» 
 
وی در مورد راه کارهای مقابله با ان اس‌ای، گفت:« از نظر ساختار امنیتی تمرکز روی ان اس‌ای و ایجاد پدافند در مقابل آن به منظور واکسینه کردن کاربر‌ها دو مقوله‌ای است که باید به آن‌ها توجه ویژه کرد.» 
 
رییس اندیشکده یقین در مورد تاثیر بازی‌های رایانه‌ای گفت:«در جامعه باید افرادی باشند که در مساجد، مدارس و … بتوانند برای جوانان اهداف فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای را توضیح دهند. متاسفانه بعضی از مدارس دخترانه راهنمایی زنگ می‌زنند و می‌گویند دانش آموزان مدرسه افسرده شده‌اند و خودکشی می‌کنند و ما طی چندین بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم همه این‌ها سیمز The Simsبازی می‌کنند.» 
 
وی افزود:« الان نزدیک به ۳ هزار بازی در شبکه زیرزمینی در دست مردم است که واقعا خانواده‌ها حتی نمی‌دانند که این‌ها بازی‌ها چه هستند.» 
 
سال گذشته نیز دکتر عباسی  نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران حاضر شد و درباره‌ی بازی‌های رایانه‌ای مطرح هم‌چون «اساسینز کرید» و «کال آو دیوتی» به سخرانی پرداخت. 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۲ ، ۰۶:۰۶
محمد برزوئی

به اطلاع کلیه شهروندان محترم میرساند مراسم دعای پر فیض توسل و ندبه هر هفته در فاطمیه شهر روداب  بر گزار میباشد.

دعای توسل : سه شنبه شبها ساعت ۱۹:۳۰

 دعای ندبه : جمعه ساعت ۷ صبح

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۲ ، ۰۵:۳۲
محمد برزوئی
گنجشک به آتش نزدیک می شد و برمی گشت

 پرسیدند: چه می کنی؟

گفت: در این نزدیکی چشمه ای هست و من نوکم را پر از آب می کنم و روی آتش می ریزم

گفتند: حجم آتش در مقایسه با آبی که می آوری بسیار زیاد است و این فایده ندارد

گفت: شاید نتوانم آتش را خاموش کنم اما هنگامی که خداوند بپرسد زمانیکه دوستت در آتش می سوخت چه می کردی؟ پاسخ می دهم:

هرآنچه از من برمی آمد...


روستای دریاچه از بیان جهادگران 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۲ ، ۰۴:۴۰
محمد برزوئی

بخشدار رودآب سبزوار از آغاز عملیات اجرایی «یادمان شهدای گمنام » این بخش خبر داد.

محمود شم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خراسان، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی یادمان مذکور پس از گذشت 8 سال، اعتبار این طرح را یک میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با بیان این‌که اعتبار این طرح توسط بخشداری و شهرداری بخش تامین می‌شود، گفت: تاکنون 400 میلیون ریال جهت اسکلت این یادمان هزینه شده‌است.

شم‌آبادی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را 20 درصد اعلام و تصریح کرد: تا انتهای سال پیشرفت این طرح به 90 درصد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: این یادمان در ورودی شهر و در محل پارک شهدای گمنام رودآب نصب می‌شود. 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۲ ، ۰۳:۵۳
محمد برزوئی
((نماینده مردم منطقه سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی، طی مکاتبه ای با معاون وزیر کشور، به برخی از مشکلات شهرداری های شهرهای کوچک حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و خواستار مساعدت لازم برای برطرف کردن این مشکلات شد.))

محمدرضا محسنی ثانی، در مکاتبه خود با مهندس هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور که در مهرماه جاری صورت گرفته، اظهار داشته است: وضعیت شهرداری های خوشاب، روداب، داورزن، ششتمد، جوین و جغتای به گونه ای است که حتی برای پرداخت حقوق پرسنل خود و پیمانکاران دچار مشکل جدی هستند.

وی همچنین تأمین ماشین آلات سنگینی مانند لودر، بولدوزر، کمپرسی، تراکتور و ماشین آتش نشانی و حتی نیسان را از دیگر نیازهای برخی از شهرداری های نامبرده عنوان کرده است.

تصویر نامه نماینده مردم شهرستان های خطه سربداران به معاون وزیر کشور در ادامه قابل مشاهده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۲ ، ۰۴:۱۸
محمد برزوئی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم منطقه‌ای در شهرستان سبزوار خبر داد.
به گزارش "سلام سربدار" به نقل از ایکنا، محمد مشکانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این آزمون ۹۲۰ شرکت‌کننده از بانوان و آقایان از شهرهای سبزوار، داورزن، سلطان آباد، روداب و ... با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: آزمون حفظ مفاهیم قرآن کریم، پیرو هماهنگی و همکاری موسسات قرآنی شهرستان همزمان با سراسر کشور، ۱۹ مهرماه در محل دانشگاه پیام نور سبزوار برگزار می‌شود.

مشکانی تصریح کرد: همچنین آزمون طرح ۱۴۴۷ یا حفظ جزء ۲۹ نیز همان روز در محل دانشگاه پیام نور سبزوار همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، پس از برگزاری آزمون و ارزیابی، گواهینامه قبولی دوره از سوی معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۲ ، ۰۵:۴۸
محمد برزوئی

ﭼﻘﺪر ﺧﻨﺪه دار است ﮐﻪ ﯾﮏ ﺳــﺎﻋﺖ ﺧﻠﻮت ﮐﺮدن ﺑﺎ ﺧﺪا ﻃﻮﻻﻧﯽ و ﻃﺎﻗﺖ ﻓﺮﺳﺎﺳﺖ، وﻟﯽ 90 دﻗﯿﻘﻪ ﺑﺎزی ﯾﮏ ﺗﯿﻢ ﻓﻮﺗﺒﺎل ﻣﺜﻞ ﺑﺎد ﻣﯽ ﮔﺬرد!

ﭼﻘــﺪر خنده دار است ﮐﻪ ﺻﺪ ﻫﺰار ﺗﻮﻣــﺎن ﮐﻤﮏ در راه ﺧﺪا ﻣﺒﻠﻎ ﺑﺴــﯿﺎر هنگفتی است، اﻣﺎ وﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻫﻤان ﻣﻘﺪار ﭘﻮل ﺑﻪ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﯽ روﯾﻢ ﮐﻢ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ می آید!

ﭼﻘﺪر خنده دار است ﮐﻪ ﯾﮏ ﺳــﺎﻋﺖ ﻋﺒﺎدت، ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ می آید، وﻟﯽ دو ﺳﺎﻋﺖ ﻓﯿﻠﻢ دﯾﺪن ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ  ﻣﯽ ﮔﺬرد!

ﭼﻘــﺪر خنده دار است ﮐﻪ وﻗﺘﯽ ﻣﯽ ﺧﻮاهیم دﻋﺎ ﮐﻨﯿﻢ، ﻫﺮ چه ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ، ﭼﯿــﺰی ﺑﻪ ذهن ما نمی آید، اﻣﺎ وﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ خواهیم ﺑﺎ دوستمان ﺣﺮف ﺑﺰﻧﯿﻢ ﻫﯿﭻ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﻧﺪارﯾﻢ!

ﭼﻘﺪر خنده دار است ﮐﻪ وﻗﺘﯽ ﻣﺴــﺎﺑﻘﻪ ورزﺷــﯽ ﺗﯿــﻢ ﻣﺤﺒﻮبمان ﺑﻪ وﻗﺖ اﺿﺎﻓــﯽ ﻣﯽ کشد، ﻟﺬت ﻣﯽ ﺑﺮﯾــﻢ و از ﻫﯿﺠــﺎن در ﭘﻮﺳــﺖ ﺧﻮد ﻧﻤﯽ ﮔﻨﺠﯿﻢ، اﻣﺎ وﻗﺘﯽ ﻣﺮاﺳــﻢ دﻋﺎ و ﻧﯿﺎﯾﺶ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﯽ شود، ﺷــﮑﺎﯾﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ و آزرده ﺧﺎﻃﺮ ﻣﯽ شویم!

ﭼﻘﺪر خنده دار است ﮐﻪ ﺧﻮاندن ﯾﮏ ﺻﻔﺤﻪ و ﯾﺎ ﺑﺨﺸــﯽ از ﮐﺘﺎب آﺳﻤﺎﻧﯽ سخت است، اﻣﺎ ﺧﻮاﻧﺪن ﺻﺪ ﺳﻄﺮ از ﭘﺮﻓﺮوﺷﺘﺮﯾﻦ ﮐﺘﺎب رﻣﺎن دﻧﯿﺎ آسان!

ﭼﻘﺪر خنده دار است ﮐﻪ ﺳــﻌﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﻫﺎی ردیف ﺟﻠﻮ در ﯾﮏ ﮐﻨﺴــﺮت ﯾﺎ ﻣﺴــﺎﺑﻘﻪ را رزرو ﮐﻨﯿﻢ، اﻣﺎ در نماز جماعت تمایل به صف آخر داریم!

ﭼﻘﺪر خنده دار است ﮐﻪ ﺷــﺎﯾﻌﺎت روزﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ و ﻣﺠــﻼت را ﺑﻪ راﺣﺘﯽ ﺑﺎور ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ، اﻣﺎ ﺳﺨﻨﺎن ﺧﺪا را ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﺑﺎور ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ!

ﭼﻘﺪر خنده دار است ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺮدم ﻣﯽ ﺧﻮاهند ﺑﺪون اﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﭼﯿﺰی اﻋﺘﻘﺎد ﭘﯿﺪا ﮐﻨﻨﺪ و ﯾﺎ ﮐﺎری در راه ﺧﺪا اﻧﺠﺎم ﺑﺪهند ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺮوند!

ﭼﻘﺪر خنده دار است ﮐﻪ وﻗﺘﯽ ﺟﻮﮐﯽ را از ﻃﺮﯾﻖ ﭘﯿﺎم ﮐﻮﺗﺎه و ﯾﺎ اﯾﻤﯿﻞ ﺑﻪ دﯾﮕﺮان ارﺳــﺎل ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ آﺗﺸــﯽ ﮐﻪ در ﺟﻨﮕﻠﯽ اﻧﺪاﺧﺘﻪ شده، ﻫﻤﻪ ﺟﺎ را ﻓﺮا ﻣﯽ ﮔﯿﺮد، اﻣﺎ وﻗﺘﯽ ﺳــﺨﻦ و ﭘﯿﺎم اﻟﻬﯽ را ﻣﯽ ﺷــﻨﻮﯾﻢ دو ﺑﺮاﺑﺮ در ﻣﻮرد ﮔﻔﺘﻦ ﯾﺎ ﻧﮕﻔﺘﻦ آن ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ!

ﺧﻨﺪه دارد، اﯾﻨﻄﻮر ﻧﯿﺴﺖ؟

دارﯾﺪ ﻣﯽ ﺧﻨﺪﯾﺪ؟

دارﯾﺪ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ؟

اﯾﻦ ﺣﺮف ها را ﺑﻪ ﮔﻮش ﺑﻘﯿﻪ ﻫﻢ برسانید و از ﺧﺪاوﻧﺪ ﺳﭙﺎﺳــﮕﺰار ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ او ﺧﺪای دوﺳﺖ داﺷﺘﻨﯽ و ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ اﺳﺖ.

آﯾﺎ اﯾﻦ ﺧﻨﺪه دار ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ وﻗﺘﯽ ﻣﯽ ﺧﻮاﻫﯿﺪ اﯾﻦ حرف ها را را ﺑﻪ ﺑﻘﯿﻪ ﺑﺰﻧﯿﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﻫﺎ را از ﻟﯿﺴﺖ ﺧﻮد ﭘﺎک ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ؟

ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ این که مطمئن هستید که آنها ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ اﻋﺘﻘﺎد ﻧﺪارﻧﺪ.

اﯾــﻦ اﺷــﺘﺒﺎه بزرگی است، اگر ﻓﮑــﺮ می کنید که دﯾﮕــﺮان اﻋﺘﻘﺎدشان از ﻣﺎ ﺿﻌﯿﻒ تر است!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۲ ، ۱۹:۲۲
محمد برزوئی
سرپرست مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت از طراحی و آغاز بکار نخستین مرورگر ایرانی در دو نسخه ویندوز و لینوکس متناسب با سیستم عامل کاربران ایرانی خبر داد.

محمدرضا توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه “ساینا” اولین مرورگر ایرانی است که مراحل بومی سازی آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه مراحل تست و آزمون اولیه را طی می کند و پس از نسخه آزمایشی، نسخه اولیه آن آماده عرضه خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرورگر ایرانی سازگار با دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس طراحی شده است ادامه داد: اجرای این طرح، با همکاری مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت – متما-، شرکت ایمن رایانه امیرکبیر و مپنا به سفارش سازمان فناوری اطلاعات ایران نهایی شده است.

توکلی با تاکید بر سطح امنیت بالا در این مرورگر فارسی، امکان شخصی سازی نحوه نمایش صفحه وب، دانلودگر ویدئو و امکان مرتب سازی بر اساس پربازدیدترین، محبوب ترین و جدید ترین سایتها را از جمله امکانات این مرورگر عنوان کرد و گفت: مرورگر ایرانی به شکل متن باز – اپن سورس – طراحی شده و علاوه بر اینکه بومی سازی شده، استفاده از یک سری خدمات مانند پشتیبانی از زبان فارسی، تغییر تم، شکل و کدهای امضای الکترونیکی را پشتیبانی می کند.

سرپرست مرکز متما با بیان اینکه مرورگر یک نرم افزار است که کامپیوتر کاربر را از طریق پروتکل ها شبیه سازی می کند تا کاربر بتواند آدرس و صفحات مورد نظر خود را ببیند ادامه داد: معروفترین مرورگرها در فضای سایبر را فایرفاکس، کروم، اینترنت اکسپلورر تشکیل می دهند که اغلب کاربران از این مرورگرها استفاده می کنند اما در سالهای اخیر برخی شرکتهای داخلی در حوزه تولید مرورگر بومی ورود کردند که به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده اند.

وی گفت: هم اکنون نسخه آزمایشی ساینا – Saina – آماده و قرار است در فازهای بعدی، از صفر تا صد این پروژه با حمایتهایی که از آن می شود توسط متخصصان داخلی کشور در اختیار کاربران قرار گیرد.

توکلی با تاکید براینکه استفاده از مرورگر فارسی ضریب امنیت کاربر را افزایش می دهد، افزود: تمام منوهای این مرورگر فارسی بوده و حتی کاربران عامه نیز می توانند از آن استفاده کنند.

سرپرست مرکز متما با تاکید براینکه هم اکنون برخی از کدهای این نرم افزار بومی سازی و فارسی شده و حتی برخی از قسمتهای این مرورگر مشابه خارجی ندارد، تصریح کرد: برای مثال بخش حمایت از خانواده در این مرورگر دیده شده تا خانواده ها این امکان را داشته باشند که اجازه استفاده بخشی از آدرسهای اینترنتی را به فرزندان خود ندهند و از طرفی امکان کنترل استفاده از IP آدرسها برای سنین مختلف در این مرورگر دیده شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از مرورگر ایرانی سرعت کاربر را بالا می برد خاطرنشان کرد: در فاز بعدی امکانات کنترلی برای حمایت از خانواده با ارائه سرویس های “لیست سیاه” و “لیست سفید” افزوده خواهد شد.

به گفته توکلی این نرم افزار متناسب با تکنولوژی روز دنیا بوده و مشابه مرورگرهای دیگر عمل می کند اما از لحاظ طراحی متفاوت از دیگر مرورگرها است.

وی گفت: در نسخه بتا این مرورگر، امکان دریافت نظرات کاربران نیز وجود دارد تا هر ایرانی پس از استفاده از این مرورگر، نظر خود را برای هرچه بهتر شدن این محصول و رفع مشکلات احتمالی از طریق ایمیل اعلام کند.

توکلی با تاکید براینکه ایجاد و پشتیبانی از این سرویس در مرحله اول و با کمک بخش داخلی حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دربر داشته است گفت: برای توسعه آتی و اصلاح و تغییرات ساختاری نیاز به ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان بودجه خواهیم داشت تا نسخه کامل فارسی این مرورگر را تا ۳ سال آینده از طریق ورژن های مختلف موبایل و PC در اختیار کاربران قرار دهیم.

به گزارش مهر، امکان دانلود رایگان مرورگر ایرانی ساینا از طریق مراجعه به مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت www.matma.ir فراهم است.

دانلود نسخه ویندوز مرور گر ساینا

> سلام سربدار

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۲ ، ۱۹:۳۸
محمد برزوئی

پروژه ساخت حسینیه روستای برگو که از چند ماه پیش آغاز شده است این هفته مرحله بتن ریزی را پشت سر گذاشت. مردم روستا که از ابتدای شروع طرح آستین همت را بالا زده بودند همچنان به صورت خودجوش و داوطلبانه خود دراین امر خداپسندانه شرکت می کنند. اما این هفته کارگران این پروژه مهمان ویژه ای داشتند آن هم بخشدار مردمی و محبوب بخش روداب  ، جمعه روستای برگو شاهد حضور بخشدار محترم روداب و حاج آقا صادقی از روحانیون محترم شهرستان سبزوار بود.بخشدار که در سفر خود بازدید از طرح ساخت حسینیه روستای برگو را در دستور کار داشت با حضور در این محل خود نیز ساعاتی را آستین همت بالا زد و کمک کارگران نمود.

بخشدار در مسجد روستا که با استقبال مردم نیز مواجه شده بود در سخنانی ساخت مسجد و حسینیه را جهاد در راه خدا اعلام داشتند و با تقدیر و تشکر از کارگران مبلغی را از طرف بخشداری به عنوان کمک مالی به ساخت این بنا اهداء نمودند.

>وبلاگ روستای برگو
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۲ ، ۱۰:۱۸
محمد برزوئی
در این نشست که با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شاعران برجسته سبزوار در محل سالن جلسات جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد، علی ملکوتی مدیراجرایی این جلسه هم اندیشی برای آشنایی بیشتر شاعران جوان حاضر به بیان خاطراتی از آن دوران پرداخت و گفت: اردوی دوچاهی در ۲۲ خرداد ماه سال ۵۹ همزمان با صدور دستور امام خمینی(ره) مبنی بر سازندگی در روستاهای محروم و کمک به روستائیان، جوانان شهرستان علاقه خود را به رفتن به اینگونه روستاها اعلام کردند.


وی افزود: باور زندگی کردن در چنین روستاهایی که در ۱۰۳ کیلومتری سبزوار واقع شده بود برای بچه ها بسیار سخت بود مردم در بدترین شرایط ممکن زندگی می کردند. فقر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، آموزشی و ... بر منطقه حکمفرما بود اهالی از اتفاقات مهم انقلاب از جمله رفتن شاه و آمدن امام خمینی به ایران بی خبر بودند.
عباس افچنگی یکی از پیشکسوتان اردوی دوچاهی که در آن زمان در کمیته بهداشت روستاها فعالیت می کرد به همراه او برای شناسایی این روستاها حرکت کردیم بعد از طی مسیری طولانی بالاخره به روداب رسیدیم و از هر کسی سراغ روستای دوچاهی را می گرفتیم هیچ کس نمی دانست کجا واقع شده است.

وی افزود: هیچ کس نمی دانست دوچاهی کجاست همچنان راه را ادامه دادیم تا به راه مالروی رسیدیم چند کیلومتری مسیر را طی کردیم هرچه جلوتر می رفتیم نه روستایی بود نه چیزی، بودن در کویر و خطرات آن سبب وحشت ما شده بود از دور چند نفر به ما نزدیک شدند از دیدن آن ها خوشحال بودیم که یک دفعه ناپدید شدند.

این جانبار ۸ سال دفاع مقدس ادامه داد: هیچ خانه ای دیده نمی شد جلوتر که رفتیم متوجه شدیم اهالی زمین را یک متر کنده اند و با ساقه طاق های کویر کپری را برای خود ساخته بودند. داخل کپر شدیم و سلام کردیم آنها احساس می کردند ما از سمت خان آمده ایم و به شدت می ترسیدند.

ملکوتی گفت: بعد از آشنایی بچه ها و مشاهده فقر فرهنگی و اجتماعی اهالی این روستاهای دورافتاده، بچه ها با استقرار، دوچاهی را مرکز اردو انتخاب کردند و با اقدامات فرهنگی و عمرانی به داد مردم این روستاها رسیدند.

مدیر اجرایی این نشست در ادامه اظهار داشت: هنگامی که بحث جمع آوری خاطرات شهدای دوچاهی و احیاء آن مطرح شد بازماندگان این اردو از شنیدن آن خوشحال شدند و موافقت خود را برای شناسایی ۲۴ شهید و ۸۰ نفر پیشکسوت این اردوها برای انتشار چنین کتابی و انتقال به نسل آینده انقلاب اعلام کردند.

وی افزود: بعد از بررسی های متعدد این نتیجه حاصل شد که برای جذابیت هر چه بیشتر کتاب و تفهیم بهتر اوضاع و شرایط آن زمان، از شاعران سبزواری دعوت شود تا به سرودن اشعاری در باب اردوی دوچاهی بپردازند.

ملکوتی اظهار داشت: اشعار منتخب در پایان پیوست کتاب به سه زبان دنیا ترجمه خواهد شد. 

> سبزوار نیوز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۴:۵۷
محمد برزوئی
به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم بزرگداشت مقام ورشادتهای شهداورزمندگان هشت سال دفاع مقدس باحضور مسئولین ،روحانیت معزز،خانواده های ، معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان ،آزادگان، بسیجیان و جمع کثیری از اهالی شهرو بخش درمسجد امام حسین علیه السلام شهرروداب برگزار گردید دراین مراسم رزمنده و جانبازحاج عباس رحیمی در سخنانی آمارهایی از جنگ ارائه و به بیان خاطراتی از عملیات والفجر3 پرداختند در پایان این مراسم ازدسته موزیک رژه روزسی ویکم شهریور بعنوان گروهان نمونه تقدیربعمل آمد.

> خبرنامه روداب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۲ ، ۱۳:۵۹
محمد برزوئی