روداب

روداب

روداب

روداب

دوستی در تلگرام برایم تصویر پسرش را که پیش دبستانی است ارسال کرده و خواسته بود به او که یکی از شرکت کنندگان مسابقه کودک زیباست امتیاز بدهم.کنجکاو شدم که بدانم  این مسابقه چیست و قرار است چه اتفاقی در آن بیفتد.

با وارد شدن به کانال مربوطه با تعدادی عکس از کودکان روبرو شدم که برخی از آن ها خردسال بودند و برخی دیگر کودکانی که در حالت های مختلف و البته با سر و وضع مرتب عکس گرفته بودند.

پس از دیدن تعدادی از عکس ها، این پرسش برایم مطرح شد که برگزار کنندگان این مسابقه چه هدفی را دنبال می کنند ؟

و پدر و مادرهایی که تصاویر فرزندان خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال می کنند چه قدر درباره کاری که می کنند فکر کرده اند؟

 این کنجکاوی سبب شد تا عنوان مسابقه کودک زیبا را در موتور جست و جوی گوگل جست و جو کنم و بعد متوجه شدم که گویا بازار این مسابقه گرم تر از چیزی است که فکر می کردم چرا که همین که عبارت "مسابقه کودک زیبا" را جست و جو کردم متوجه شدم جدا از مسابقه کودکان زیبای ایران و یا ایرانی  که در جست و جوی گوگل با آن روبرو شدم این مسابقه مختص برخی از شهرها هم بوده و نکته جالب این که این مسابقات جوایزی همچون پول و لباس و ... هم دارد.

 من روانشناس نیستم اما با کمی تامل به این نتیجه رسیدم که برگزاری مسابقاتی از این دست نباید اتفاق خوبی باشد چرا که اصولاً مقایسه اعضای بدن یک شخص با اعضای بدن شخص دیگری کار درستی نیست آن هم وقتی آن هایی که در مسابقه شرکت کرده اند کودکانی هستند که برای خودشان باید حق و حقوقی داشته باشند و این حق و حقوق باید رعایت شود.

از این بحث که بگذریم نکته بعدی که به نظر نگارنده خالی از ایراد نیست این نکته است که  در این بازی بزرگسالانه آن چه برای کودکان باقی می ماند چیست؟ کودکی که از بین ۵۰۰، هزار و یا بیشتر از این  برگزیده می شود و در اصطلاح زیباترین کودک می شود درباره خود چگونه فکر می کند آیا دچار توهّم نخواهد شد و از طرف دیگر کودکانی که جزو فهرست برگزیدگان این مسابقه نیستند درباره خودشان چگونه فکر خواهند کرد؟

آیا غیر از این خواهد بود که فکر کنند من زیبا نیستم و این یعنی این که پدر و مادر ناخواسته کودک خود را به سمتی برده اند که احساس ضعف و حقارت کند که می تواند بر روحیه او تاثیر منفی بگذارد.

همیشه آدم هایی هستند که به دنبال منافع مادی خودشان باشند و در این موضوع هم می توان رد پای این افراد را دید و یا اگر خوش بینانه به ماجرا نگاه کنیم افرادی با ندانستن اقدام به برگزاری این مسابقات می کنند که البته در نتیجه آن باز هم برای کودکان آسیب های ذکر شده وجود دارد و من و شما به عنوان پدر و مادر باید کمی درباره اتفاقاتی از این دست تامل کنیم.

نکته پایانی به خاطر آسیب هایی از این دست است که در برخی از کشورها برگزاری این مسابقات تا قبل از رسیدن کودکان به ۱۶ سالگی ممنوع است. منبع خبر: قدس‌آنلاین

همشهری محترم ؛ مسئول گرامی ؛ 

مطلب تامل برانگیزی بود که لازمه همه ی ما در موردش خوب فکر کنیم . هدف غایی این مسابقات که با بی توجهی و غفلت مسئولین رو به ازدیاد هست چیست؟

 تخریب شخصیت ها و ایجاد افسردگی و تقویت حس غرور و خود شیفتگی و ... 

به کجا چنین شتابان ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۵
محمد برزوئی

روداب

محمد برزویی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی