روداب

روداب

روداب

روداب

۱۷ مطلب در مهر ۱۳۹۰ ثبت شده است

معارفه حجت السلام و المسلمین قوی دیروز چهارشنبه مورخ ۲۷/۰۷/۹۰ در مسجد امام حسین علیه السلام روداب با حضور ریاست محترم سازمان تبلیغات و مسئولین شهر و بخشدار روداب برگزار گردید.

وبلاگ روداب از تلاش و زحمات همچنین سرعت العمل هیئت امنای مسجد امام حسین علیه السلام جهت حضور روحانی در مسجد تقدیر و تشکر می نماید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۰ ، ۰۴:۰۷
محمد برزوئی
گفتم: «لعنت بر شیطان»!
لبخند زد.
پرسیدم: «چرا می خندی؟»
پاسخ داد:«از حماقت تو خنده ام می گیرد»
پرسیدم: «مگر چه کرده ام؟»
گفت: «مرا لعنت می کنی در حا لی که هیچ بدی در حق تو نکرده ام»
با تعجب پرسیدم: «پس چرا زمین می خورم؟!»
جواب داد: «نفس تو مانند اسبی است که آن را رام نکرده ای.»
نفس تو هنوز وحشی است؛ «تو را زمین می زند.»
پرسیدم: «پس تو چه کاره ای؟»
پاسخ داد: «هر وقت سواری آموختی،
برای رم دادن اسب تو خواهم آمد؛ فعلاً برو سواری بیاموز. «در ضمن این قدر مرا لعنت نکن!»
گفتم: «پس حداقل به من بگو چگونه اسب نفسم را رام کنم؟»
در حالیکه دور می شد گفت: «من پیامبر نیستم جوان ...! »
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۰ ، ۰۳:۴۸
محمد برزوئی

 در این همایش که ساعت ۳۰/۹ صبح روز چهارشنبه مورخ ۲۷/۰۷/۹۰ در سالن سردار شهید حاج محمد رضا شمس آبادی برگزار گردید معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار جناب آقای محمد کلاته حضور یافت.

  وی اجرای طرح سرشماری را گامی بلند در جهت تحقق اهداف سال جهاد اقتصادی برشمرده و اظهار داشت: توزیع عادلانه اعتبارات توسط مدیران شهرستان ها منوط به در اختیار داشتن اطلاعات دقیق است. و از دهیاران و شوراهای روستاها خواست که اطلاع رسانی کامل را نموده و اطلاعات لازم از قبیل مشخصات شناسنامه ای، کد ملی،‌ کد صحیح پستی خود را برای ارایه به ماموران آمارگیری در دسترس داشته تا به محض حضور ماموران بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن اطلاعات خواسته شده را ارایه نمایند. ایشان سرشماری را بسیار مهم برشمرده و عنوان نمود سرشماری یعنی چه مشکلاتی در کجا وجود دارد و اکنون که هدف گیری دولت رفع بیکاری است  باید اطلاعات صحیح داشته باشد تا بتواند بیکاری را حذف کند در ادامه افزود مامور سرشماری را به عنوان یک فرد امین بشناسند و اطلاعات درست به وی ارایه کنند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۰ ، ۰۳:۱۳
محمد برزوئی

با پیگیری مسئولان محترم بخش روداب تجهیزات آنتن دیجیتالی به روستای برگوی بخش روداب راه یافته و مراحل کابل کشی منازل در حال انجام است. روستای برگو در محاصره کوه ها ی اطراف خود قرار دارد به همین جهت آنتن های معمولی نمی تواند دریافت کننده مناسبی باشد و دریافت شبکه ها به سختی امکان پذیر است. حال سئوال اینجاست که چرا سایت روستای برگو سکوت خبری نموده و این اقدام پر هزینه مسئولین را برای جمعیت حدودا ۵۰خانواری روستا در سایت خود منعکس ننموده است؟  آیا این خبر مهمی نیست ! این در حالی است که در سبزوار هنوز امکان در یافت شبکه های دیجیتالی وجود ندارد!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۰ ، ۰۴:۱۵
محمد برزوئی

جلسه معارفه ظهر روز چهارشنبه مورخ ۲۷/۰۷/۹۰ برگزار خواهد شد.

حجت السلام والمسلمین فاطمیان ریاست محترم سازمان تبلیغات شهرستان سبزوار ضمن تأیید خبر پیگیری هیأت امناء مسجد امام حسین علیه السلام شهر روداب جهت استقرار حجت السلام و المسلمین قوی  به عنوان روحانی طرح هجرتی در شهر روداب روند اقدامات انجام شده را اینگونه تشریح نمودند:

هماهنگی های اولیه انجام پذیرفته و درخواست اعزام ایشان به شهر روداب به سازمان تبلیغات مشهد فرستاده و همچنین موافقت اخذ شده است پیگیری جهت ثبت ابلاغ ایشان برای شهر روداب از قم نیز ادامه دارد و ان شاء الله در هفته آینده شاهد مراسم معارفه ایشان خواهیم بود.

نمونه ای از سابقه فرهنگی و پیشینه کاری حجت السلام والمسلمین قوی:

1_ معاونت فرهنگی شهرک مهدیه حوزه علمیه قم

2_ مسئول دفتر تحقیق و بررسی شهرک مهدیه قم

(جمعیت شهرک مهدیه قم بالغ بر 3000 نفر طلبه ایرانی و خارجی می باشد)

3_ یکی از طلاب بسیجی حاضر در جبهه های نبرد حق علیه باطل

4_از فعالین هیئت محبین اهل البیت علیهم السلام شهرستان سبزوار

5_ ناظر شرعی واردات گوشت قرمز از برزیل

ایشان بیش از 12 سال در شهر مقدس قم  سکونت داشته و پس از مراجعه مجدد به شهرستان سبزوار در شهرستان جوین روستای اسماعیل آباد مشغول به تبلیغ بوده اند.

امید است که هر چه زود تر ایشان را در شهر روداب به عنوان روحانی مستقر ملاقات نمائیم.

جلسه معارفه ظهر روز چهارشنبه مورخ ۲۷/۰۷/۹۰ برگزار خواهد شد.


و خبر  اداره تبلیغات اسلامی سبزوار :

معارفه روحانی جدید شهر روداب توسط رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار

مسئول امور مبلغین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سبزوار از معارفه روحانی جدید شهر روداب توسط رئیس این اداره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سبزوار،مهدی برغمدی با اعلام این خبر گفت : در جلسه ای که 27مهرماه جاری با حضور رئیس و مسئول امور مبلغین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سبزوار، شهردار، بخشدار، اعضاء شورای اسلامی و دیگر مسئولین محلی شهر روداب از از توابع بخش روداب شهرستان سبزوار برگزار شد، حجت الاسلام حسین قوی بعنوان روحانی طرح هجرت بلند مدت در این شهر منصوب گردید.

وی گفت: در این مراسم که با حضور عموم مردم در مسجد امام حسین(ع) روداب برگزار شد ابتدا حجت الاسلام فاطمیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سبزوار ضمن تقدیر از پیگیری های مجدانه بخشدار و مسئولین این شهر در خصوص استقرار روحانی دائمی، به معرفی حجت الاسلام قوی پرداخت و وی را یکی از مبلغین مجرب و کارآمد در عرصه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی برشمرد و امیدوار شد با حضور وی در شهر روداب، گام های فرهنگی موثری با همکاری عموم مردم و مسئولین این شهر برداشته شود.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و مسئولیت دفتر تحقیق و بررسی شهرک مهدیه حوزه علمیه قم با بیش از 3000طلبه ایرانی و خارجی، از جمله سوابق فرهنگی است که در 12سال اقامت حسین قوی در شهر قم می توان به آن اشاره کرد.

وی در خاتمه به برگزاری نشست فرهنگی مشترک با حضور مسئولین شهر روداب در محل شهرداری و بازدید از حسینیه در حال ساخت این شهر با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سبزوار اشاره کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۰ ، ۰۹:۵۳
محمد برزوئی

روز جمعه 22 /07/90 در شهر روداب شاهد حضور صمیمی  کامیون داران وهمچنین چندین دستگاه تراکتور جهت شن ریزی کف حسینیه بزرگ بودیم  در این اقدام زیبا در طول یک روز 19 کامیون و 6 دستگاه تراکتور 1008 متر زیر بنای حسینیه بزرگ شهر روداب 70 سانتی متر شن ریزی و مسطح کردند.

کامیون داران محترم

آقای سعید تسبندی (حاج عباس)

آقای مجید تسبندی(حاج عباس)

آقای سعید قلعه نوی ( علیرضا)

آقای عباس ملوندی

آقای ابراهیم حمیره ای

آقای علیرضا قلعه نوی (محمد علی)

آقای اکبر درقدمی

آقای رضا قربانی پوچ

آقای حسن تسبندی

آقای محمد مهر آبادی

آقای هادی قلعه نوی (الداغی)

آقای هادی عاجز گفتی

آقای  رضا نامنی

آقای  احمد برزویی (اصغر)

آقای حسین اکرمی

آقای  حاج ابراهیم کلاوشی

آقای  حسین برابادی

و رانندگان محترم کامیون های شهرداری

همچنین راننده های محترم تراکتور:

آقای مراد قلعه نوی

آقای  مهدی قلعه نوی (عباس)

آقای  علی قلعه نوی (محمد)

آقای  حسن قلعه نوی (قنبر)

آقای  محمد حسین قربانی پوچ

آقای  حسین قلعه نوی (محمد)

و راننده گرامی لودر شهر داری

همچنین هیأت امناء محترم  حسینیه بزرگ شهر روداب

وبلاگ روداب از تلاش و همت بی منت شما برای تکمیل هر چه زود تر حسینیه بزرگ شهر روداب قدردانی می نماید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۰ ، ۰۹:۵۲
محمد برزوئی

چند وقت پیش دوستم که در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران تحصیل میکند برایم تعریف میکرد که در اتوبوس واحد نشسته بودم و غرق افکار خودم .در یکی از ایستگاهها پیر زنی سوار شد و از آنجا که توان ایستادن نداشت از دختر خانمی تقاضا کرد که جای خودش را به او بدهد ولی دختر جوان با بی توجهی به سن و سال پیر زن به او گفت که جای خودش است و او هرگز این کار را انجام نمیدهد . اما دوست من با احترام از پیرزن خواست که روی صندلی او بنشیند و پیر زن هم به گفته بود که " قربون شما بچه شهرستانیها که سادگیتان زبانزد همه است ."

این مطلب را گفتم تا به این نتیجه برسم که ما بچه های شهرستانی و به ویژه بچه های دهاتی از روی سادگی و بدون هیچ چشم داشتی اقدام به راه اندازی وبلاگهای روستایی میکنیم و با ساده انگاری منتظر جواب و یا اقدامی !!! از طرف مسوولین ذیربط میشویم . زهی خیال باطل و زهی تصور محال .

حال اگر این مشکلات نیاز به بودجه های کلان و برنامه ریزی های دراز مدت داشته باشد طبیعتا ما نیز در حدی که فکر میکنیم سرکار نیستیم صبر میکنیم ولی بعضی از مشکلات فقط با تذکر و یا یک تماس تلفنی و با حداقل بودجه ممکن قابل حل است ولی دریغ از همین کار کوچک و خدمت اندک .

حالا با این مقدمه کوتاه از وبلاگ روستای خودمون شروع میکنم که در بخش انتقادات به برخی ازمشکلات روستا اشارات کوتاهی شده است .مثلا در ششم اردیبهشت امسال من مطلبی راجع به امامزاده کلاته نوشتم و بخشدار محترم نیز در یک ایمیل به بنده در تاریخ هشتم خرداد از دستور ایشان به دهیار روستا برای برآورد هزینه نوشته بود که به نظر بنده در طول چهار ماه میشود برآورد یک پروژه در حد یک کارخانه را انجام داد ولی فکر کنم یا دهیار محترم دنبال این کار نیست و یا برآورد هزینه از عهده او خارج است . البته شورای روستا نیز در این مهم کم کاری میکند .

مطلب دیگر که نه تنها مشکل روستای کلاته بلکه معضل روستای پروند و کارخانه سیمان است جاده ارتباطی ملوند به کلاته و پروند میباشد و حتی از همین وبلاگ نامه ای به آقای بروغنی نیز نوشته شد که هیچ فایده ای نداشت .

یا در جدید ترین مطلب وبلاگ که در مورد نانوایی است فقط همکاری شورا و دهیار میتواند به نتایج مثمر ثمری برای ارتقاء کیفیت نان و رضایت مندی بیشتر همولایتمندی های عزیز بینجامد ولی انگار مشغله های کاری آقایان مانع رسیدگی به این گونه مشکلات واقعا پیش پا افتاده روستا گردیده است .

هر چند ساده لوحانه به نظر میرسد ولی باز هم مشتاقانه منتظر جواب عزیزان مسوول میمانیم . البته پر واضح است که من فقط اشاراتی به سه تا از این مشکلات کردم ولی همگی به سختیهای زندگی در روستا به دلیل کمبود امکانات واقف هستند و ما هم امیدواریم که از بودجه های کلان مملکت با تلاش شورای روستا و دهیار عزیز بخشی نیز به روستای ما اختصاص یابد تا شاید گوشه اندکی از این مشکلات حل گردد .

منبع : وبلاگ روستای کلاته میر علی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۰ ، ۰۳:۰۷
محمد برزوئی

پس از انصراف حاج آقای علیمحمدی از ادامه حضور و فعالیت در شهر روداب به دلیل ادامه تحصیل ایشان در شهر مقدس قم هیات امنای مسجد امام حسین علیه السلام  شروع به رایزنی با ریاست محترم سازمان تبلیغات شهرستان سبزوار جهت حضور حاج آقای قوی نموده اند امید است با همکاری بیشتر شورای محترم اسلامی شهر روداب هر چه زود تر امکان حضور این روحانی در شهر فراهم گردد.

جلسه تودیع حاج آقای علیمحمدی شب جمعه مورخه  ۱۵/۷/۱۳۹۰ برگزار شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۰ ، ۰۳:۳۴
محمد برزوئی

جلسه تودیع و معارفه فرماندهی حوزه بسیج جواد الائمه ( علیه السلام )  امروز نوزدهم مهر ماه با حضور مسئولین شهرستان و بخش روداب در  حوزه بسیج جواد الائمه ( علیه السلام ) برگزار می شود.
در این جلسه جناب سروان نعمتی تودیع و جناب سروان ارغیانی به عنوان فرمانده جدید حوزه بسیج جواد الائمه ( علیه السلام ) منصوب می شوند.

وبلاگ اخبار روداب از زحمات جناب سروان نعمتی که در طول دوره خدمت در بخش روداب انجام دادند قدر دانی و تشکر نموده و برای ایشان آرزوی موفقیت می نماید. همچنین مقدم فرماندهی جدید جناب سروان ارغیانی را گرامی می دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۰ ، ۰۳:۵۰
محمد برزوئی

آدرس وبلاگ کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روداب

 http://masjedjamerudab.blogfa.com

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۰ ، ۰۳:۳۵
محمد برزوئی

جلسه تودیع روحانی شهر روداب شب جمعه مورخه  ۱۵/۷/۱۳۹۰در مسجد امام حسین(علیه السلام) برگزار می گردد از عموم همشهریان گرامی دعوت می گردد در این جلسه شرکت نمایند.

منبع وبلاگ کانون ولایت روداب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۰ ، ۰۳:۲۹
محمد برزوئی

آدرس وبلاگ کانون ولایت روداب

http://velayaterodab.blogfa.com/

در این وبلاگ مشروح فعالیت های هفده ماهه روحانی شهر روداب درج خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۰ ، ۰۳:۲۷
محمد برزوئی

عیون أخبار الرضا به نقل از ابراهیم بن العباس:

 هرگز ندیدم که امام رضا علیه السلام به کسى سخن تندى بگوید ، و یا پیش از آن که کسى سخنش تمام شود سخن او را قطع کند . اگر مى توانست حاجت کسى را برآورد ، هرگز او را دست خالى برنمى گرداند ؛ هیچ گاه در برابر کسى پاى خود را دراز نمى کرد ، و چنانچه کسى در حضور او نشسته بود ، تکیه نمى کرد . هرگز ندیدم که به یکى از غلامان و خدمتکارانش ناسزا بگوید ؛ هرگز ندیدم که آب دهان بیندازد ، و یا هنگام خندیدن قهقهه سر دهد ، بلکه خنده اش تبسّم بود . هرگاه سفره اش را پهن مى کرد غلامان و خدمتکاران خود و حتى دربان [و] مِهتر اسبان را با خود سر سفره مى نشاند .

عیون أخبار الرضا : ٢ / ١٨٤ / ٧ .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۰ ، ۱۷:۲۰
محمد برزوئی

شنیده ها حاکی از آن است که هفته گذشته  بین چند تن از جوانان روستای ملوند وشهر روداب درگیری شد که در این درگیری از سلاح سرد استفاده شده و  منجر به زخمی شدن یک تن از رودابیها شد در ادامه همین در گیریها یکشنبه شب گذشته یکی از ملوندیها بدست رودابیها مجروح وروانه بیمارستان گردید که هم اکنون نیز بستری میباشد .اگر چه ماموران انتظامی در این قضیه چند نفر را دستگیر نموده اند اما به نظر میرسد که باید برخورد جدی تری را در این قضیه داشته باشند تا خدای ناکرده شاهد ماجراهای بدتر از این نباشیم.قابل ذکر است باتوجه به اینکه قوه قضاییه حکم سلاح سرد را مانند سلاح گرم اعلام کرداما متاسفانه هنوز شاهد این هستیم که عده ای با سلاح سرد (چاقو،قمه ،شمشیرو...)اینگونه به جان هم می افتند .

گویا این قوانین به خوبی اجرا نشده که شاهد چنین وقایعی هستیم .....

+ شب گذشته نیز این درگیری به سبزوار رسید و چند تن از طرفین در سبزوار درگیر شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۰ ، ۱۷:۱۰
محمد برزوئی