روداب

روداب

روداب

روداب

۱۵ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

همزمان با شب شهادت دخت سه ساله امام حسین علیه السلام مراسم عزاداری شهادت آن حضرت باحضور مسئولین، روحانیون وحضرت حجة الاسلام شجاع قاری ممتاز بین المللی وبیش ازهزار نفر از شیفتگان وعزاداران شهروبخش در محل حسینیه ابوالفضلی علیه السلام شهربرگزارگردید

 دراین مراسم ابتدا قاری بین المللی که برای برگزاری مسابقات قرآنی به شهرستان سبزوارآمده بود آیاتی چندازکلام وحی راتلاوت نمودند . درادامه مراسم نمایش تعزیه حضرت رقیه سلام الله علیها که باهمت مهد کودک شازده کوچولووباحضورهنرمندان وتعزیه خوانان شهرآماده شده بود، برگزار گردید که بااستقبال بسیارخوب اهالی مواجه گردید

منبع: خبر نامه روداب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۱ ، ۰۴:۳۵
محمد برزوئی

ساعت 10 صبح امروز 91/09/28 جلسه مجمع هیات مدیره شرکت تعاونی مهرنشانی در مسجد امام حسین علیه السلام برگزار گردید.

 در این جلسه اکثریت سهامداران حضور یافته و مطابق آراء اخذ شده اعضای جدید هیات مدیره به شرح ذیل می باشد.

1- هادی قلعه نوی 2- داود دامرودی 3- عبداله شمس آبادی 4- حسین صالحی خوشنود 5- علی ملوندی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۱ ، ۲۰:۱۲
محمد برزوئی

به نقل از ایسنا : 

بخشدار رودآب شهرستان سبزوار گفت: مدارس روستاهای این بخش دارای بخاری نفتی است.

محمود شم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان این مطلب افزود: تمام مدارس روستاهای این بخش دارای بخاری نفتی چکه‌ای و کاربراتوری هستند که خطر بخاری‌های کاربراتوری نیز به‌دلیل فرسودگی کمتر از بخاری‌های چکه‌ای نیست.

وی با اشاره به 41 روستای این بخش و وجود مدارس ابتدایی در تمام این روستاها و همچنین مدارس راهنمایی و خوابگاه‌های شبانه روزی این بخش بر توجه بیشتر مسئولان به این موارد تاکید کرد.

وی در رابطه با عدم استفاده از بخاری نفتی بیان کرد: به‌دلیل نبود گاز این منطقی نیست، اما باید از بخاری‌ با ضریب ایمنی بالا استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بروز مشکل در اینگونه موارد افکار عمومی را متاثر می‌کند باید اقدام جدی‌تری صورت گیرد.

بخشدار رودآب سبزوار با بیان اینکه مدارس شهرستان رودآب دارای شوفاژ است، تصریح کرد: یک مدرسه ابتدایی در این شهرستان دارای بخاری نفتی است.

وی در خصوص آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان گفت: معتقدم آموزشی انجام نشده است.

وی در ادامه یکی از معضلات این بخش را خوابگاه شبانه روزی معرفت دانست و خاطرنشان کرد: کاربری این خوابگاه آزمایشگاه بوده که به خوابگاه شبانه روزی تغییر کاربری یافته و استاندارهای لازم را ندارد.

شم‌آبادی اضافه کرد: کوچکترین اتفاق در این خوابگاه فاجعه ایجاد می‌کند چراکه درب خروجی این خوابگاه نیز به‌داخل، باز می‌شود.

وی به مکاتبات انجام شده در این خصوص اشاره و تصریح کرد: علی‌رغم پیگیری‌ها اقدامی انجام نشده است.

وی در ادامه از فرسودگی برخی از مدارس این بخش سخن گفت و خواستار توجه جدی مسئولان مربوطه به این امر شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۱ ، ۰۹:۳۳
محمد برزوئی

به مناسبت شهادت امام سجاد  علیه السلام  مراسم عزاداری و سینه زنی به همت و تلاش جوانان کانون ولایت، شب گذشته در محل فاطمیه روداب برگزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حاج حسین قوی  در باب فضائل ، شخصیت و شهادت امام زین العابدین علیه السلام  سخنرانی نموده و مداحان اهل بیت آقایان جاجرمی و چکاه به نوحه و روضه خوانی پرداختند.

قابل ذکر است امشب مراسم عزاداری و سینه زنی به مناسبت شام غریبان امام سجاد علیه السلام  در همین مکان برگزار خواهد شد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۱ ، ۰۹:۰۴
محمد برزوئی
در تاریخ 91/9/12 به مناسبت روز جهانی معلولین، مسئولین شهر روداب اعم از بخشدار ، شورای شهر ، نماینده شهردار ، فرمانده حوزه مقاومت بسیج جوادالائمه علیه السلام شهر روداب و حجت الاسلام و المسلمین حاج حسین قوی همچنین مسئول بهزیستی روداب از خانواده های دارای فرزند معلول بازدید کردند.

آنچه در این بازدیدها کاملا مشهود بود اینکه در این بازدیدها تمامی خانواده ها علی رغم تمام مشکلات و سختی ها دلشان نمی خواست فرزندشان را به بهزیستی یا مکان دیگری برای نگهداری بفرستند.

مادر معصومه درقدمی که فرزندش معلول و فلج کامل است  میگفت: با اینکه خودم مریضم و چند سال است که تحت نظر دکترم ولی دلم نمی آید که دخترم را از خودم جدا کنم و تا زمانی که زنده باشم از او مراقبت می کنم. معصومه همکنون 33 سال سن دارد به طور مادرزادی معلول ذهنی و جسمی شدید می باشد.

مادران علی لندارنی و محمد رضا شمس آبادی هم همین نظر را داشتند.

***

***


 علی لندرانی معلول ذهنی و جسمی اکنون 21 سال دارد و از 12 سالگی به این مریضی دچار شده که به تشخیص بعضی از پزشکان ام اس و تقریبا ارثی می باشد چون طبق گفته مادر علی پدر و پدربزرگ علی هم این مریضی را داشته است.

***

محمدرضا شمس آبادی معلول ذهنی و جسمی بعد از یک سرماخوردگی شدید و تزریق آمپول به علت حساسیت به نوع دارو  معلول شده و به بیماری صرع مقاوم به درمان نیز مبتلا شده است وی  اکنون 45 سال دارد  و در صورت مصرف نکردن به موقع دارو دچار تشنج می شود.

اللهم اشف کل مریض.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۱ ، ۱۴:۱۱
محمد برزوئی

برگزاری زیارت عاشورا در طول دهه اول هر روز صبح در مسجد امام حسین

***

مراسم شیر خوارگان حسینی

****

هیئات زنجیر زنی

***

تعزیه عاشورا

***

نماز ظهر عاشورا

***


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۱ ، ۰۵:۰۹
محمد برزوئی

 شرکت کنندگان در کلاسهای هلال احمر روداب در اجرای طرح داوطلب کار روستایی جهت کمک به همشهریان در کارهای روزمره و کشاورزی در مزرعه ای مشغول به جمع آوری  پنبه شدند.

 روز پنجشنبه مورخ 91/09/09 اعضای کلاس های هلال احمر روداب همراه با تنی چند از مسئولین شهرستانی این طرح، در یکی از مزارع پنبه روداب حضور یافته و به جمع آوری پنبه مشغول شدند .

قابل به ذکر است، از آغاز پنبه چینی در بخش روداب حدودا یک ماه و نیم می گذرد و اغلب خانمهای کوشای رودابی در کنار خانه داری خود برای امرار معاش یا کمک به همسرانشان به پنبه چینی مشغول می شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۱ ، ۰۴:۲۷
محمد برزوئی

دومین جشنواره شعر و سرود بسیج روداب (یاران خراسانی) در تاریخ 91/09/08 در محل سالن اجتماعات سردار محمدرضا شمس آبادی به همت حوزه مقاومت بسیج جوادالائمه علیه السلام با موضوع بسیج ، عاشورا، ولایت و ... برگزار گردید.

تعداد 8 گروه سرود از پایگاههای مقاومت بسیج که در طرح شجره طیبه صالحین فعالیت می نمایند و همچنین مهد کودکهای روداب به سرود خوانی پرداختند.

همچنین شاعرانی از شهرستان اشعار خود را درباره ماه محرم و بسیج ارائه نمودند که آقای حمید ضیاءیزدی و خانم عباسی و خانم نجم الدین از جمله شاعران این مراسم بودند.

1-1196.jpg

1-1196.jpg1-1196.jpg1-1196.jpg1-1196.jpg1-1196.jpg1-1196.jpg1-1196.jpg1-1196.jpg1-1196.jpg1-1196.jpg1-1196.jpg1-1196.jpg1-1196.jpg1-1196.jpg


















۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۱ ، ۱۸:۳۵
محمد برزوئی


***

***

***

***

***

***

***

***

***

***

***

***

***

***

***


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۱ ، ۱۷:۱۶
محمد برزوئی
پیمانکار پروژه گاز رسانی شهر روداب امروز سه شنبه 91/09/07 تجهیزات اولیه برای گازرسانی را به شهر روداب وارد نمود. 

امید است طی روزهای آتی عملیات گازرسانی آغاز گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۱ ، ۱۰:۱۱
محمد برزوئی

جمعه ای که گذشته 91/09/03 برابر با 8 محرم مراسم رنجیر زنی و عزاداری سرور و سالار شهیدان به مرکزیت شهر روداب برگزار شد. در این مراسم هیات های زنجیرزنی شهر روداب و روستای برآباد بعد از پذیرائی و صرف ناهار در منزل یکی از بانیان به سمت مزار شهدای گمنام روداب حرکت نموده و در جوار شهدا برای امام حسین علیه السلام عزاداری نمودند 

 این مراسم با استقبال زیادی از مردم شهر روداب و روستاهای اطراف قرار گرفت. 

برگزاری مراسم عزاداری و زنجیرزنی در روز تاسوعای امام حسین علیه السلام در روز شنبه مصادف با نهم محرم در شهر روداب  چندین سال است هرساله به همت بانیان رودابی برگزار می گردد هیات های زنجیرزنی از جلو منازل بانیان به سمت مصلا و برسر مزار شهدا رفته و در آنجا عزاداری می کنند که امسال هم به همت مردم مراسم باشکوه تر از همیشه برگزار گردید

 تعزیه خوانی روز یکشنبه مصادف با روز عاشورا . این مراسم  هر ساله به همت و تلاش بانیان محترم رودابی برگزار می گردد. در این مراسم که با استقبال زیادی از رودابیها مواجه است بازنگری صحنه عاشورا و اتفاقات تلخ و ناگواری که در آن روز اتفاق می افتد و دل هر انسانی را به رنج درمی آورد صورت می پذیرد. تمام مردم چه زن و مرد در این روز از غذای نذری امام حسین علیه السلام که به همت بانیان تهیه می شود بهرمند شده و در ظهر عاشورا  نماز ظهر و عصر در میدان تعزیه  به امامت حجت السلام و المسلمین حاج حسین قوی اقامه شد.

امسال مراسم تعزیه خوانی توسط خود جوانان رودابی برگزار شد.

مراسم شام غریبان یکشنبه شب در مسجد جامع برگزارگردید. در این مراسم به یادبود اسیران در جلو مسجد جامع برای هر اسیر خیمه ای بپا شده بود . . . خیمه ای به نام حضرت زینب سلام الله علیها ؛امام سجاد علیه السلام ؛ حضرت رقیه سلام الله علیها و ...  و داخل هر خیمه شمع روشنی قرار گرفته بود . اسیران در حالی که به دستهایشان زنجیر و طناب بسته بود توسط شمر ملعون و همرهانش به دور خیمه ها گردانده می شدند و در آخر ، خیمه ها به آتش کشیده شد.

در این مراسم که یادآور غریبی و  آزار و اذیتهای اسرا بود  تمامی شرکت کننده گان اشک ماتم ریختند.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۱ ، ۰۴:۲۴
محمد برزوئی

جمعه 91/09/03 ساعت 9 صبح مادران رودابی با حضور در مهدیه روداب به یاد علی اصغر و مظلومیت این طفل شیرخوار اشک ماتم ریخته و به عزاداری می نشینند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۱ ، ۲۰:۵۹
محمد برزوئی

مراسم عزاداری و زنجیرزنی توسط دانش آموزان پسر مدارس ابتدایی ابن یمین و راهنمایی شهید اشرفی اصفهانی روداب روز چهارشنبه 91/9/01 برگزار گردید، تا با الگوگرفتن از حضرت قاسم بن حسن علیه السلام  نوجوان شهید ۱۳ ساله دشت کربلا به ترویج فرهنگ سرخ حسینی و امر به معروف و نهی از منکر که مهمترین پیام عاشورا به جهانیان بود ، بپردازند .

این مراسم از مقابل مدارس آغاز و به مسجد امام حسین علیه السلام پایان پذیرفت

همزمان با برگزاری عزاداری دانش آموزان در مهد کودک شازده کوچولوی شهر روداب مراسم ویژه محرم با موضوع حجاب به همت مدیریت مهد کودک برگزار گردید که در این مراسم بعد از نوحه خوانی ، حجت الاسلام و المسلمین حاج حسین قوی، روحانی مستقر شهر روداب در مورد حجاب برای این عزیزان صحبت نموده و در پایان هدایایی من جمله مقنعه و... به آنان هدیه نمود. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۱ ، ۲۰:۳۵
محمد برزوئی
 کلاسهای آموزشی هلال احمر در ساختمان فاطمیه ی روداب به همت اداره هلال احمر شهرستان سبزوار برگزار می گردد.

بانوان رودابی استقبال چشمگیری از برگزاری این کلاسها داشته اند. مطابق گفته مسئول پیگیری و هماهنگی این کلاسها سرکار خانم قلعه نوئی، تا کنون 30نفر از خانمها ثبت نام نموده اند و روز گذشته مسئولین برگزاری کلاسها از هلال اهمر شهرستان جهت بررسی مکان و نحوه برگزاری کلاسهابه روداب آمدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۱ ، ۱۴:۴۳
محمد برزوئی