روداب

روداب

روداب

روداب

۵۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

رَّبِّ أَعُوذُ بِکَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّیَاطِینِ وَ أَعُوذُ بِکَ رَبِّ أَن یَحْضُرُونِ ...

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

در این روزها که اسباب اغفال زیاد شده، با کمی تفکر و تعمق در خود و محیط، کاشف به عمل می آوریم که در غفلتی فرو رفته ایم عمیق ! و هر چه داریم در کف اخلاص گذاشته و بدون هیچ إبایی به تاراج میدهیم .

ظواهر دنیا آنقدر ما را مجذوب و محبوب خود ساخته اند که جدائی و دل کندن از آن سخت دشوار و طاقت فرسا به نظر می آید گوئی که جدائی در گمان گنجیده نمی شود و جزء محالات است، غفلت ، دنیا و نفس که با هم چفت و جور میشوند می توانند هدایتگر توانائی برای اشرف مخلوقات باشند که به اسفل السافلین رهنمونش کنند همان جائی که خدا برای آنانی که دچار میشوند وعده داد.

و در این بین هستند بندگانی که پرده ی غفلت را بسویی افکنده، و در جستجوی کمال با آن سختِ طاقت فرسای شیرین، همتی که ، جهاد می نامند، یار می شوند برای یاری کردن و می گذرند برای رسیدن.

در  این روزها که اسباب اغفال زیاد شده ، برای سیر به سوی او باید جهاد کرد !

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۳ ، ۰۴:۵۴
محمد برزوئی
در ادامه نشست های فیلم سازان جوان سینمای انقلاب، این هفته به مناسبت سالگرد تشکیل جهاد سازندگی در تاریخ ۲۷ خرداد سال ۵۸ به دستور امام خمینی (ره) دو مستند «دو چاهی نقطه پرواز» و «فانوسی روی آب» در نشست پنج شنبه این هفته اکران می شود.

اکران مستند«دو چاهی نقطه پرواز»در حسینیه هنر تهران
 
به گزارش "سلام سربدار" به نقل از عمارفیلم، نشست فیلم سازان جوان سینمای انقلاب این هفته، دو مستند «دو چاهی نقطه پرواز» به کارگردانی مهدی احمدی و «فانوسی روی آب» به کارگردانی داود جلیلی را اکران و بررسی می کند.

«دو چاهی نقطه پرواز» مستندی ۲۵ دقیقه ای است درباره بچه های جهادگر سبزوار که اوایل انقلاب در محروم ترین منطقه سبزوار (دوچاهی) اردو میزنند. اردوی که قرار بود ۲۰ روز باشد ۲سال طول می کشد.

مهدی احمدی از مستندسازان سبزواری است که مستند "دوچاهی نقطه پرواز" وی به چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار راه یافته بود.


پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر رودابپیش از این نیز مستند های "در کوچه باغ های خرو" و "روداب رویشی در کویر" این مستند ساز سبزواری از شبکه های مختلف سیما پخش شده است.

این نشست به صورت مستقیم از طریق سایت ammarfilm.ir پخش می شود.

این نشست پنج شنبه ۲۹ خرداد ساعت ۱۶ در محل حسینیه هنر واقع در تهران، خیابان ۱۶ آذر رو به روی خیابان پور سینا پلاک ۶۰ برگزار می شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۳ ، ۰۴:۲۰
محمد برزوئی

امام جمعه روداب گفت :برای کم شدن آمار طلاق و مشکلات خانواده ها باید سر سفره قرآن ،معارف و روایات بنشینیم


پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر رودابحجت الاسلام اسماعیل کیانی مقدم در مصاحبه با خبرنگار خراسان با اذعان به روند رو به رشد طلاق در روداب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری  افزود: مشکل دنیای اسلام فاصله گرفتن از قرآن و مبانی قرآن است اکثر مشکلاتی که در بین خانواده های ماست این است که از معنویت و معارف قرآنی فاصله گفتیم در قرآن نحوه همسر داری ،رسیدگی به خانواده و بی اهمیت نبودن مرد نسبت به خانواده آیات فراوانی آمده و خداوند در قرآن می فرماید: الرجال قوامون علی النساء یعنی مرد ستون خانواده است و نباید نسبت به زن ،پسر و دختر خود بی تفاوت باشد

وی درخصوص راهکار های ترویج زندگی قرآنی و اسلامی در روداب گفت: برای تحقق این موضوع اقدام به سرکشی زوج های جوان و تازه ازدواج کرده نمودیم و آنها را با گوشه هایی ازسبک زندگی اسلامی و قرآنی آشنا می کنیم و آنان را ترغیب می کنیم که در کلاسهای سبک زندگی اسلامی که در شهر برگزار می شود شرکت کنند که باتوجه به استقبال خوب جوانان از این کلاسها درماه مبارک رمضان از مشاوران مجرب در حوزه سبک زندگی دینی برای آنها استفاده خواهیم کرد
 
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۰۱
محمد برزوئی

جلسه مشترک نمایندگان شهرستان سبزوار و شهرستانهای تابعه در مجلس شورای اسلامی با قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در محل اداره کل جهت حل مشکلات شهرهای روداب و جغتای.

 پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر رودابدر این دیدار که فرماندار شهرستان جغتای ،شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای مذکور نیز حضور داشتند مشکلات این شهرها در مورد انتقال اسناد اراضی داخل محدوده شهر، حل مشکلات مسکن مهر و تکمیل راه دسترسی مسکن مهر در شهرهای مذکور و مساعدت جهت راههای دسترسی به شهرهای روداب و جغتای طی صورتجلسه ای با زمانبندی مشخص مورد تصویب قرار گرفت . شهردار روداب از این اقدام ارزشمند نمایندگان محترم مردم شهرستان سبزوار و شهرستانهای تابعه در مجلس شورای اسلامی جهت حل مشکلات مردم روداب تشکر و قدردانی می نماید .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۰۲:۰۷
محمد برزوئی


پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر رودابآقای مهندس حسینی مدیر گروه ترافیک استانداری خراسان رضوی و کارشناسان مربوطه ضمن بازدید از طرحهای ترافیکی جهت رفع نقاط حادثه خیز و ساماندهی مبادی ورودی و خروجی شهر روداب ، از پروژه ی تعریض محور روداب سبزوار نیز بازدید نمودند . در این دیدار آقای مهندس خلیلی شهردار روداب گزارشی از روند اجرای پروژه ارائه نمود همچنین مدیر گروه ترافیک استانداری فعالیتهای شهرداری در این زمینه را مثبت ارزیابی نموده و در کاهش سوانح احتمالی محور موثر دانستند.

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر روداب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۰۱:۵۷
محمد برزوئی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

برای دیدن تصاویر بیشتر ادامه ی مطلب را ببینید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۰۱:۴۰
محمد برزوئی

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

برای دیدن تصاویر بیشتر ادامه ی مطلب را ببینید

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۳ ، ۰۴:۳۰
محمد برزوئی
وبلاگ روستای برگو نوشت:

دهیاری برنامه های خود را اعلام کرد :

آقای ترشیزی اظهار امیدواری کردند که در کوتاهترین زمان ممکن جهت نصب فنس ها و تیرک های دروازه

اقدام شود.  وی اضا فه کرد اگر مسئولین بخش و شوراهای عزیز  همکاری لازم را با ایشان داشته باشند

 خاک و شن ریزی زمین نیز به سرعت انجام خواهد شد وتا ابتدای تابستان و آغاز تعطیلات ،زمینه های لازم 

 برای فعالیت جوانان محیا گردد 

دهیاری قول داد پس از تکمیل این پروژه زمینی با این کیفیت تحویل دوستان ورزشکار بدهند...!!!

 

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

 

در ضمن ایشان از تلاش های مصمم دهیاری جهت تکمیل پارک کودک در آینده ی نزدیک خبر داد...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۳ ، ۰۴:۲۶
محمد برزوئی

پایگا ه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

*****

پایگا ه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

*****

پایگا ه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۳ ، ۰۴:۲۱
محمد برزوئی


پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر رودابدهیاری برگوی روداب در وبلاگ خود مطلبی را تحت عنوان : " تذکر به دور از انصاف به دهیاری برگو " منتشر نموده است در این پست تصویر نامه ی ارسالی بخشداری روداب منتشر شده که در آن از دهیاری خواسته شده کلیه ی مکاتبات خود را از طریق بخشداری پیگیری و سلسله مراتب اداری را رعایت نماید.

در ادامه دهیاری برگو واکنش تندی نشان داده و طی جوابیه ای آورده است:

" کلیه مکاتبات این دهیاری از ابتدا تاکنون موجود بوده و این دهیاری حق خود میداند که در دفاع در مقابل این نامه در اینده نامه هایی را در سال گذشته و سه ماهه نخست امسال مکاتبه شده و به هیچ کدام پاسخی داده نشده بر روی سایت به نمایش بگذارد تا مردم قضاوت نمایند."

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

علی ترشیزی سومین دهیار برگو در خرداد ماه 1392 با انتخاب شوراهای اسلامی روستا شروع به فعالیت نموده است.

تصویر و متن منتشر شده در وبلاگ دهیاری برگوی روداب :

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

 

جوابیه:
شایان ذکر است دهیاری برگو کاملا بر قانون واقف و مطیع قانون بوده و کلیه سلسله مراتب توسط این دهیاری رعایت شده و میشود .
بر همین اساس کلیه نامه ها در ابتدا به بخشداری ارسال شده و تاکنون بیش از یکصد بار در خصوص موارد مختلف با این بخشداری تماس تلفنی گرفته شده و پس از انکه بخشداری در این خصوص اقدامی نکرده از دیگر نهادها وارد عمل شده است .
و کلیه مکاتبات این دهیاری از ابتدا تاکنون موجود بوده و این دهیاری حق خود میداند که در دفاع در مقابل این نامه در اینده نامه هایی را در سال گذشته و سه ماهه نخست امسال مکاتبه شده و به هیچ کدام پاسخی داده نشده بر روی سایت به نمایش بگذارد تا مردم قضاوت نمایند .
چرا که در روستاها یا به جراعت در روستای ما میتوان گفت  فشار بر روی دوش دهیار بوده و ما طبق وظیفه یا باید خواسته های مردم را انعکاس دهیم یا در صورتی که قرار باشد کاری نکنیم و نامه ای هم نزنیم بهتر است در این مجموعه نباشیم.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۲۷
محمد برزوئی

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

برای دیدن تصاویر بیشتر ادامه ی مطلب را ببینید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۲۱
محمد برزوئی


پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداببخشی زایی/ دهیار روستای چاه تلخ روداب خبر داد: اولین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای کشاورزی شهرستان سبزوار همراه با عرضه مستقیم محصولات عشایر سبزوار.

" زمان:21 الی 27 خردادماه/ مکان: سه راه امداد-سالن نمایشگاهی میلاد "

 

این نمایشگاه  صبح و بعدازظهر دایر می باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۴۷
محمد برزوئی

امام جمعه روداب درجمع نمازگزاران گفت: انقلاب اسلامی ایران می تواند با اشاعه اسلام در جهان و افزایش کمی و کیفی جامعه اسلامی ظهور حضرت بقیه الله(عج) را نزدیکتر کند

حجت الاسلام اسماعیل کیانی مقدم نیمه شعبان راتلنگری برای مهیا کردن خودمان برای ظهور حضرت صاحب الامر(عج) دانسته و افزود: انقلاب اسلامی مارا یک قدم به ظهور امام زمان عج الله تعالی فرجه نزدیکتر کرد و با همین انقلاب باز هم می توانیم خودمان را به ظهورش نزدیکتر کنیم همین مردمی که انقلاب کردند تا خودشان را به امام زمان عج الله تعالی فرجه نزدیکتر کنند می توانند با برداشتن قدم های دیگر خودشان را به امام زمان عج الله تعالی فرجه برسانند

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر رودابوی درخصوص چگونگی نزدیکترشدن به امام زمان عج الله تعالی فرجه اظهارکرد: نزدیکتر شدن به زمان ومکان نیست ظهور امام زمان تاریخ معینی ندارد که مثلا بگوییم سی یاچهل سال دیگر ظهور می کند از لحاظ مکان هم اینگونه نیست که بگوییم اگر به طرف شرق یا غرب حرکت کنیم به امام زمان عج الله تعالی فرجه واهیم رسید بلکه نزدیکتر شدن ما به امام زمان عج الله تعالی فرجه یک نزدیکتر شدن معنوی است

نماینده ولی فقیه در روداب در خصوص تحولات عراق گفت: متاسفانه شاهد هستیم که گروه تروریستی وحشی داعش با حمله به عراق توانست در یک روز استان سه میلیون نفری نینوا را به تسلط خود درآورد این گروه از ضعف استانهای غربی عراق استفاده کرد و بذر نفاق را به کمک عربستان در میان مردم ان منطقه پاشید ضعف مردم در استانهای عراق این بود که به شرایط کنونی اعتراض داشتند و از آنجا که اهل سنت هم بودند با استفاده از سه عنصر پول و سلاح و رسانه بذر نفاق را در میان مردم بپاشند اما در دیگر جاهای عراق این اتفاق نخواهد افتاد حتی در مناطق کرد نشین و عشایرنشین عراق چون که نیروهای مردمی برای کمک به نیروهای امنیتی و ارتش اعلام آمادگی کردند

خطیب جمعه روداب در ادامه افزود: تروریست های داعش در سوریه طعم تلخ شکست را چشیدند به طوری که مردم در انتخابات مشارکت 74 در صدی داشتند و بشاراسد پیروزی 89 درصدی را کسب کرد در مصر هم تکفیری ها با شکست مواجه شدند و این گروه تروریستی داعش در عراق هم تاب مقاومت ندارد وشکست تروریسم در عراق امری قطعی است اما زمانبر می باشد مراجع تقلید و علما هم بر حفظ وحدت گروههای سیاسی در عراق تاکید کردند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۲۶
محمد برزوئی