روداب

روداب

روداب

روداب

۹۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

شیعه ز تو بیدار شده حضرت صادق 

نه رواقی، نه گنبدی، حتی

سنگ قبری سر مزار تو نیست

غیرمشتی کبوتـــر خسته

خادمـی، زائـری، کنار تو نیست

 

امام صادق (ع) فرموده‌اند: خدای متعال می‌فرماید: از خشم من آسوده خاطر باشد، آن کس که بنده مۆمن مرا گرامی دارد. (اصول کافی، ج 4، ص 51)

امام صادق (ع)، در سخاوت و ایثار، یادگار راستین و صادق حضرت امام علی بن ابیطالب (علیه‌السلام) بود. به عنوان نمونه، او بخشی از درآمد خود را برای رفع اختلاف و حل مشاجره‌ی دو برادر مسلمان تعیین کرده بود که غالباً بر اساس امور مالی منازعه می‌کنند؛ و سفارش کرده بود که این امر از دیگران پوشیده و مخفی نگه داشته شود. او معتقد بود که کمال احسان در سه چیز نهفته است:

1. در سرعت و تعجیل در خیرات.

2 . در کوچک شمردن و تصغیر خیرات خویش.

3 . در پنهان داشتن و سری نمودن آن.

به همین دلیل، بیشتر اوقات، احسان‌ها و نیکوکاری‌های خود را مخفی از نظر مردم انجام می‌داد، مگر آن‌که در افشای آن، خیر و مصلحت والاتری وجود داشته باشد. سخاوت و بذل او، بهترین دلیل شعور اجتماعی او بوده و پنهان داشتن آن، دلیل قوت وجدان دینی و احساسات عمیق مذهبی اوست.

امام صادق (ع) فرموده‌اند: عاقل‌ترین مردم، خوش‌خلق‌ترین آن‌هاست. (اصول کافی، ج 1، ص 27)
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۱۳
محمد برزوئی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب
سبزوارنیوز/ جلسه ی کمیته ی بهبود مدیریت در آموزش و پرورش سبزوار با حضور معاونت آموزش ابتدایی، معاونت آموزش متوسطه و معاونت پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی و کارشناسان اداری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار؛ جلسه ی کمیته ی بهبود مدیریت در آموزش و پرورش سبزوار با حضور معاونت آموزش ابتدایی، معاونت آموزش متوسطه و معاونت پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی و کارشناسان اداری تشکیل شد.

معاونت آموزش متوسطه ی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار در این جلسه گفت: در راستای اجرای سیاست های کلی مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، تحقق اهداف و برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیز عملیاتی نمودن سیاست ها و برنامه های مقام عالی وزارت در خصوص توسعه ی مشارکت معلمان در فرایند بهسازی برنامه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی؛ کمیته ی بهبود مدیریت در آموزش و پرورش سبزوار تشکیل شده است.

سید رضا خاتم پور برنامه های مقام عالی وزارت در خصوص توسعه ی مشارکت معلمان در فرایند بهسازی برنامه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را برگزاری کارگاه های آموزشی، برگزاری دوره های ضمن خدمت ویژه ی مدیران، تفویض اختیار انتصاب مدیران مدارس به معلمان عنوان کرد.

وی افزود: 5تا 10درصد مدیران مدارس شهرستان به صورت نمونه بعد از برگزاری انتخابات و طی مراحل تشریفات اداری انتصاب می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه ی معاونت متوسطه، مدیران آموزشگاه های موثقی، هنرستان تربیت و دبیرستان پرویز کوشکی بعد از برگزاری انتخابات، تثبیت یا منصوب می شوند.

وی تصریح کرد: معلمینی مجاز به انتخاب در آموزشگاه هستند که حداقل 50درصد موظف هفتگی خود را در همان آموزشگاه تدریس داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: مدیرانی که انتخاب می شوند با سیاست های کلان دولت تدبیر و امید، و وزارتخانه ی آموزش و پرورش هماهنگ باشند و بیشترین تعامل را با مقاطع و دوایر اداری داشته باشند.

کارشناس مسؤول رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد کارکنان مدیریت آموزش و پرورش سبزوار گفت: جلسه ی فعلی جهت بررسی پیشنهادات و هماهنگی چگونگی معرفی کاندیداها، نحوه ی برگزاری انتخابات، نحوه ی بررسی صلاحیت کاندیداها و بحث نظارت بر امر انتخابات می باشد.

وی افزود: برابر مصوبه ی شورای معاونین؛ از هر مقطع تحصیلی به عنوان نمونه یک مدرسه انتخاب شده است تا مدیران این مدارس توسط معلمان همان آموزشگاه انتخاب شوند.

وی تصریح کرد: انتخابات مقطع ابتدایی در آموزشگاه های برکت روداب و صاحب الزمان(عج) برگزار شده است و مدیران این آموزشگاه توسط معلمان همان مدارس معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد: از بین کاندیداهایی که صلاحیت های عمومی و تخصصی مدیریت را دارند حداقل 3نفر و حداکثر 9نفر حداقل 2روز قبل از انتخابات با تأیید رئیس اداره به مدرسه معرفی خواهند شد و منتخبینی که دوره های ویژه ی مدیریتی را ندیده اند؛ آموزش های لازم را خواهند دید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۰۶
محمد برزوئی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

بصیر سبزوار : کاروان پیاده روی در مسیر بندگی پایگاه شهید شجیعی سبزوار به قصد زیارت حرم علی ابن موسی الرضا(ع) امروز(5 شنبه) از خیابان بیهق عازم حرم یار می گردد. 

مسئول کاروان در مسیر بندگی پایگاه شهید شجیعی سبزوار در گفتگو با بصیر سبزوار اظهار داشت: این کاروان اولین بار در سال ۷۳ و به مناسبت اربیعین شهدای حرم عازم مشهد مقدس شده که به لطف خدا تا کنون این روند هر ساله ادامه ادشته است.

 

محمد شمس آبادی افزود: کاروان پیاده روی در مسیر بندگی قدیمی ترین کاروان پیاده روی کشور می باشد که به طور مرتب و متوالی به پابوسی آقا علی بن موسی الرضا (ع) شرفیاب می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این کاروان به استعداد ۳۰۰ نفر امروز(پنج شنبه)  حرکت خود را  به سمت مشهد مقدس آغاز خواهد کرد، اضافه کرد: عهد و پیمان مجدد با امام، رهبری و شهدا، تذکیه روح و نفس، آشنایی با معارف اسلامی و آموزه های دینی و همچنین با آشنایی بیشتر از برکات فراوان حضور امام رضا در ایران که تا امروز و آینده ادامه داشته و دارد از اهداف این کاروان پیاده می باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: در مسیر راه به منظور آشنایی هر چه بیشتر جوانان با ائمه اطهار (ع) و به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و نقش و جایگاه ایشان برنامه هایی تدارک دیده شده است.

 

شمس آبادی بیان مسائل اخلاقی ، احکام و آموزه های دینی ، برگزاری مراسم قرائت ادعیه و مسابقات حفظ قرآن را از دیگر برنامه های کاروان ولایت عشق تا رسیدن به حرم حضرت امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: در این برنامه ها از حضور علما استفاده خواهیم کرد.

 

مسئول کاروان در مسیر بندگی تصریح کرد: امسال در این کاروان که اکثر آنان جوانان و نوجوانان بسیجی، دانشجو و دانش آموز هستند ، روزانه به طور متوسط بین ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر پیاده روی می کنند.

 

گفتنی است مراسم بدرقه ساعت ۱۶ در محل گلزار شهدای شهر برگزار می شود.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۲۸
محمد برزوئی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب :اولین جلسه شورای محترم اسلامی بخش و بخشدار محترم روداب در خصوص روستاهای فاقد دهیاری، روز دوشنبه مورخ 93/5/27 ساعت 9 صبح در محل بخشداری تشکیل گردید. با توجه به اینکه جمعیت چهار روستای کهک، کلاوی، بنسبرد و فضل آباد در سرشماری سال 90 زیر 20 خانوار بوده، انتخابات شورای اسلامی دوره چهارم در این روستاها برگزار نگردید و شورای محترم اسلامی، بخش طی مصوبه ای آقای مجتبی شمس آبادی را به عنوان دهیار این 4 روستا انتخاب نمودند. در این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر شورای اسلامی بخش مصوب نمود، طی بازدیدی از این روستاها مشکلات آنها از نزدیک بررسی شده و راهکارهای مناسب جهت حل این مشکلات ارائه گردد. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۴۶
محمد برزوئی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب :این طرح که از تاریخ 93/5/20 به مدت 7 روز به طول انجامید، با همکاری شرکت تعاونی دهیاران بخش روداب و مرکز بهداشتی و درمانی و دهیاری و شورای اسلامی روستاهای فوق، انجام شد. 

با توجه به اینکه هر ساله شاهد شیوع بیماری سالک در این روستاها می باشیم، بعد از جلسه کمیته سلامت و امنیت غذایی که مورخه 93/5/15 در محل بخشداری روداب برگزار  گردید، مصوب شد، شرکت تعاونی دهیاران، اقدامات لازم جهت تأمین نیروی انسانی و ایاب ذهاب اجرای این طرح را فراهم نماید که با پایان یافتن این طرح، آقای شمس آبادی مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاران، هزینه نیروی انسانی و . . . جهت اجرای این طرح را 15/00/000 ریال اعلام نمودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۴۴
محمد برزوئی

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

دهیاری برگو : سومین همایش دهیاران روداب برای اولین بار خارج از بخشداری و در یکی از روستاهای بخش روداب برگزار خواهد شد .

در دومین همایش دهیاران روداب که در محل بخشداری برگزار شد . با پیشنهاد تعدادی از دهیاران و موافقت بخشدار محترم مقرر شد همایش بعدی دهیاران در روستای برگو برگزار گردد . این همایش احتمالا در نیمه دوم شهریور ماه برگزار می گردد.
جنگل سرسبز و اب و هوای مناسب برگو را میتوان از دلایل انتخاب این روستا برشمرد .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۴۲
محمد برزوئی

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

دهیاری برگو : پروژه آب رسانی مجتمع ظفر کاری عظیم در بخش روداب سبزوار به شمار می رود . پروژه ای که بیش از یکصد روستا را میتوان از نعمت آب برخوردار نمود .

اما اندر حکایات اب ظفر :
یک کارشناس محلی که خواست نامش فاش نشود مواردی در قبال این مجتمع و خسارات آن به روستاهای محل گفتند .
چنانچه شما نیز مطلع هستید آب ظفر هنوز دیری از افتتاح ان نگذشته مزه شوری به خود گرفته است که در بعضی از روستاها از ان تنها برای شست و شو  استفاده می کنند .
بعضی روستاها نیز از سوختن مکرر پمپ های آب  و قطعی مداوم اب در منطقه گله مند هستند .
یک کارشناس محلی با توجه به افزایش روزانه آب از این مجتمع و ادامه آبرسانی به روستاهای بیشتر ، از خشک شدن چشمه سارهای روستاهای بالا دست این مجتمع از جمله روستاهای سریش - گرمک - بلوچخانه - اردیز - گرزگ - برگو و ....خبر داد و به گفته ایشان تا کمتر از پنج سال اینده تمام مزارع و باغات این روستاها بدلیل نبود و کمبود آب بطور کامل از بین خواهد رفت . نکته ای که اگر به حقیقت بپیوندد خسارات جبران ناپذیری را به بخش روداب وارد خواهد نمود . شایان ذکر است در حال حاضر آب بیشتر روستاها از جمله سریش و برگو کاهش چشمگیری را در پی داشته به گونه ای که آب دو قنات در برگو بصورت کامل خشک شده است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۴۱
محمد برزوئی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

روزنامه ی خراسان : مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از آغاز گازرسانی به ۵۰ روستای استان و اتمام گازرسانی به پروژه های مسکن مهر شهر جدید گلبهار طی هفته دولت خبر داد.به گزارش «خراسان رضوی»، حبیب ا... صادقی روز گذشته در نشستی خبری در جمع خبرنگاران افزود: از کل این روستاها 29 روستا در محور آهنگران و گلشن شهرستان نیشابور، شش روستا در چناران، شش مورد در روستاهای محور ا... آباد و نیز روستاهای شرق و غرب رشتخوار، شش روستا در شهر روداب و تابعه سبزوار، دو مورد در داورزن، انتهای هاشمیه و اراضی قضات مشهد و یک روستا در محور لایین کلات واقع است. همچنین گازرسانی به روستاهای شرق قوچان و شهرک صنعتی شماره 2 نیز طی هفته دولت آغاز می شود.وی ادامه داد: در مجموع بیش از چهار هزار و 600 خانوار در این 50 روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اظهار داشت: علاوه بر این روستاها 9 واحد صنعتی عمده استان شامل گندله آهن، کشت و صنعت و مرغداری هم امسال گازرسانی شده و این پروژه ها نیز همزمان با هفته دولت بهره برداری می شود. وی افزود: همچنین کار گازرسانی به پروژه مسکن مهر شهرجدید گلبهار با پایان اجرای مرحله پنجم آن به اتمام رسیده و در هفته دولت بهره برداری می شود.صادقی ادامه داد: با آغاز گازرسانی به فاز 5 مسکن مهر گلبهار که آخرین فاز مسکن مهر فعال در این شهرجدید است، زیرساختهای گازرسانی به پروژه های مسکن مهر به انجام رسیده و عملا هیچ واحد مسکن مهر در شهرجدید گلبهار نیست که از گاز برخوردار نباشد.وی مجموع اعتبار صرف شده برای گازرسانی به 50 روستا، واحدهای صنعتی و مسکن مهر را 283 میلیارد ریال اعلام کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۴۸
محمد برزوئی

بخشدار روداب سبزوار گفت: گازرسانی به شش روستای این بخش در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرد.

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

ایرنا : محمود شم آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها شامل ملوند، برآباد، شمس آباد، دامرود، دروک، تسبند می باشند.

وی با بیان اینکه این پروژه با هزینه 40 میلیارد ریال اجرا شده است گفت: با گازرسانی به روستاهای مزبور 1300 خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.


وی با اشاره به آغاز پروژه گازرسانی به شهر روداب از اواخر سال 1391 اظهار کرد: اجرای خط انتقال و گاز رسانی به شهر روداب طی دهه فجر سال گذشته با هزینه 80 میلیارد ریال انجام شده است.

بخشدار روداب سبزوار، آسفالت مسکن مهر روداب، آغاز ساخت پایگاه اورژانس 115 روستای درقدم، مسجد صاحب الزمان (عج) و دفتر امام جمعه روداب را نیز از پروژه های هفته دولت در این بخش برشمرد.

شم آبادی، برگزاری همایش شوراها و دهیاران، مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی را نیز از جمله برنامه های هفته دولت در بخش روداب ذکر کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: هفته دولت، فرصت مغتنمی برای تبیین سیاستهای عمومی دولت در حوزه های مختلف است.

وی به دستاوردهای دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم در مهار تورم، بهداشت و سلامت، مذاکرات هسته ای و ایجاد روحیه امید در جامعه اقدامات خوبی انجام داده است.

وی افزود: عملکرد و دستاوردهای دولت طی یک سال گذشته باید برای مردم تشریح شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۳۷
محمد برزوئی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب :پروژه ساماندهی (حصارکشی) گورستان روستای تسبند بهار 1393 به همت و تلاش کارفرما: دهیاری روستای تسبند و نظارت کلاته کارشناس فنی دهیاران شروع به کار کرده و هم اکنون در دست اجرا می باشد. بنا به اظهارات کارشناس فنی، پروژه مذکور تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبار مورد نظر 10 میلیون تومان پیش بینی می شود. این  پروژه 230 متر کل دیوار کشی که حدود 150متر آن تا این تاریخ 93/5/28 اجرا شده است.
کلاته گفت: امیدواریم پروژه تا پایان پاییز 93 به اتمام برسد و مرحله اجرا و نگهداری فضای سبز آن، بعد از اتمام حصارکشی شروع شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۳۳
محمد برزوئی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب : در دومین گردهمایی دهیاران روداب که در محل بخشداری روداب برگزار شد دهیاران روداب درخواست های خود از مسئولین را بیان کردند:

پیگیری پوشش شبکه های موبایل در روستاها
پیگیری انتقال آب شرب سالم در برخی از روستاها 
پیگیری اصلاح و مرمت جاده های خاکی روستایی  
پیگیری پوشش شبکه های تلویزیون آنالوگ و دیجیتال در روستاها
پیگیری دریافت یارانه شیر و خوراک دام دامداران روستاهای بخش روداب
پیگیری مشکلات حقوقی و بیمه کارکنان مخابرات در روستا
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۳ ، ۰۶:۳۷
محمد برزوئی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

دهیاری برگو : دومین جلسه دهیاران بخش روداب روز دوشنبه 27 مردادماه  با حضور کلیه دهیاران و شوراهای منتخب بخش در بخشداری روداب برگزار گردید 

در ابتدا بخشدار روداب ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین از زحمات دهیاران تشکر نمودند و دو مناسبت گذشته ( روز خبرنگار و سالروز ورود آزادگان به میهن) را گرامی داشتند .
خبرهای خوش بخشدار در هفته دولت
شم آبادی بخشدار روداب:  از افتتاح گازرسانی به شش روستای بخش روداب  با اعتباری نزدیک به چهار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبر داد که با حضور مسولین شهرستان و استان این طرح افتتاح خواهد شد . وی همچنین در ادامه از گاز رسانی در اینده نزدیک  به دو روستای پروند و کلاته میر علی نیز خبر داد .
افتتاح یک مدرسه نیز با هزینه بالغ بر چهارصد میلیون ریال در یکی از روستاهای پایین بخش نیز از دیگر خبرهای خوش بخشدار بود که این مدرسه نیز  همزمان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در هفته دولت افتتاح خواهد شد .
وی همچنین از تکمیل آب رسانی به روستای درقدم در هفته دولت نیز خبر دادند 
شم آبادی در ادامه از تکمیل ابرسانی سه روستای دیگر بخش روداب تا دهه مبارک فجر نیز خبر دادند 

کلنگ زنی پایگاه اورژانس  در ابتدای جاده درقدم نیز یکی دیگر از طرح های هفته دولت در بخش روداب خواهد بود که با توجه به بروز مشکلات و تصادفات زیاد در این محور این پایگاه پیش بینی شده است.
بخشدار همچنین در ادامه از اولین همایش همزمان شوراها و دهیاران بخش با حضور فرماندار سبزوار و دیگر مسولین در آینده نزدیک خبر دادند .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۳ ، ۰۵:۳۹
محمد برزوئی