روداب

روداب

روداب

روداب

۹۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

نماینده محترم جناب آقای مهندس سبحانی فر در نماز جمعه ی 93/01/29 شهر روداب حضور  یافت و  سپس از پروژه تعریض محور روداب ، سبزوار بازدید نمود. در همین رابطه شهرداری روداب ضمن تشکر از حضور آقای مهندس سبحانی فر در شهر روداب و بازدید از پروژه تعریض محور روداب  سبزوار ، از مساعدتهای ارزنده‌ی ایشان در جهت تأمین منابع مالی پروژه سپاسگزاری نمود.       




*****


*****
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۳۳
محمد برزوئی

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب
 زمان به سرعت سپری میشود،

شهرداری روداب با همت مردم و پرسنل خود در انجام وعده ی که در جلسه ی 92/12/15 در حضور مسئولین داد، به پیش می رود و پیشرفت فیزیکی در اجرای پروژه گواه بر آن است؛

تصویری از اجرای پروژه ی تعریض جاده ی روداب:

و با گذشت یک ماه از  وعده ی تعریض بخشی دیگر از مسیر روداب که بر عهده ی اداره راه و شهرسازی سبزوار (فاصله ی 10 کیلومتری از ورودی مسیرِ سبزوار به سمت روداب) می باشد علاوه بر رشد هزینه های آن که در آینده رقم خواهد خورد، تعریض مسیر روداب را نیز بیش از پیش به تعویق می برد. و این تأخیر باعث می شود جان مردمی که به تردد مجبورند به خطر بیافتد.

و چه مهمی اهم تر از حفظ جان مردم !

اداره ی محترم راه و شهر سازی سبزوار بسم الله !

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۴:۳۵
محمد برزوئی


ای نگار مه جبین فاطمه یادگار آخرین فاطمه؛

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب
 سلام بر بانوی آب و مهربانی سلام بر بانوی حجب و وفا سلام بر بانویی که زمین سالها انتظار آمدنت را می کشید که بدون وجودتان در سرزمین طوایف وقبیله ها انس وشفقتی نبود

و با آمدن مبارکتان بر اهالی زمین سیب سرخ بهشت جوانه زده شد سیب سرخ بهشتی که ریشه شر را خشکاند و آتش دوزخ را برپیروان راه رستگاری سرد کرد سیب سرخ بهشتی که با درخشش نام مبارکتان خانه وحی روشنتر شد تا نشانه ای باشد بر حرمت زن تا دیگر رنگ چهره ها وسنتهای جاهلانه بر اعتقادات باطل و کشیده شدن خط نحس میان دختر و پسر ظاهر نگردد دایره کامل خانم بودن وهمسر کامل بوذن ومادر کامل بودن با شخصیت مبارک شما بسته شد تا زنان الگویی نیک کامل والهی وجاودان برای همیشه وابد داشته باشند

رویای آمدن وجودتان شاید برای زمینی که خشک وخالی وسوت وکور و از افکارها واعتقادات باطل و آرزویی دست نیافتنی و حسرت آمیز را باخود به یدک میکشید زمینی که در سر نوشتش بارور شدن وسبز شدن را امال بود و خداوندبه ایده وفکرها ونیتهای خوب پاک نظر داشته به قدرتش زمین بارور وسبز شد و چشمه های اشک ازدرونش به جوش وخروش افتادوخاکش گل شده وخدا از آن گل روح خود دمید تا آدم شود و سبب سجده ملائک شود و کوثری را به زمین هدیه داد تاسبب دورشدن شعله های سوزان وسخت روشن شدن تاریکیها از زمینیان شود وراه رسگاری وخوش بختی را طی کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۳:۳۱
محمد برزوئی

گران‌ترین هدیه شهید باقری به مادرش


مادر سردار شهید «حسن باقری» گفت: بهترین و گران‌ترین هدیه‌ای که شهید باقری به من داد، شهادتش در راه اسلام و دین است که موجب فخر من در دنیا و آخرت شد.


گران‌ترین هدیه شهید باقری به مادرش

کبری افشردی بهروز در گفت‌‌‌‌‌‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبری فارس در خصوص جایگاه و نقش مادر از دیدگاه سردار شهید «حسن باقری» اظهار داشت: شهید باقری معتقد بود مادر و زن در نظام آفرینش مقام معنوی بسیار والایی دارد و همیشه از من می‌خواست برایش دعا کنم.

وی بیان داشت: بهترین و گران‌ترین هدیه‌ای که شهید باقری به من داده، شهادتش در راه اسلام و دین است که موجب فخر من در دنیا و آخرت شد.

مادر شهید باقری گفت: او بسیار به من احترام می‌گذاشت و هیچ زمانی پیش نیامد که از گفته‌ها و خواسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های من و پدرش سر‌پیچی کند.

افشردی با بیان اینکه آن طور که باید و شاید فرزندم را نشناختم، افزود: کسانی که در 29 ماه جنگ در کنار وی بودند و با او کار کردند، غلامحسین را خوب شناختند که گفتند او یک نابغه بود.

مادر شهید باقری اظهار کرد: غلامحسین فرزند رئوف و مهربان و دلسوز خانواده بود که برای ایجاد فضای دوستی و یکرنگی در خانواده پیش‌قدم بود؛ و هر وقت مشکلی برای خواهر یا برادرش پیش می‌آمد غلامحسین همیشه پیش قدم بود.

وی گفت: شهید باقری همه چیز را از خدا می‌دانست و همه کلامش توکل کردن بر خدا بود؛ می‌گفت ما کاره‌ای نیستیم و تکیه کلامش هم آیه «و مارمیت اذ رمیت و لکن‌ الله رمی» بود.

مادر شهید باقری خاطرنشان کرد: شهید باقری به شدت علاقه‌مند به امام خمینی (ره) بود و سفارش اصلی‌اش به ما این بود که مدافع ولایت باشید.

نام: حسن(غلامحسین)

نام خانوادگی: باقری(افشردی)

تاریخ تولد: 25/12/1334

تاریخ شهادت: 9/11/1361

سن شهادت: 27 سالگی

محل شهادت: فکه جنوبی

آخرین سمت: جانشین فرماندهی یگان زمینی سپاه پاسداران



پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب
 سئوال اینجاست ؛ در این هیاهوی دنیا و غفلت زدگی برخی، بهترین و گرانترین هدیه روز مادر چیست ؟
پول و  هدیه ی گرانتر ... یا ؟؟؟ پیشنهاد شما چیست !



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۳:۲۴
محمد برزوئی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب
 امام جمعه روداب بااشاره به 29فروردین روز ارتش و2اردیبهشت روزتاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درجمع نمازگزاران گفت: اقتدارملی حافظ هویت ،مایه عزت و وسیله رسیدن به آرمانها است و تمام تلاش دشمن در جهت نابود کردن اقتدارملی کشورهاست درمقابل زیاده خواهی دشمنان باید ایستاد نباید تسلیم شد وعقب نشینی کرد بلکه باید اقتدارملی را افزود

حجت السلام اسماعیل کیانی مقدم دربیان معنی اقتدارملی افزود:اقتدارملی فقط به معنای اقتدارنظامی نیست بایداقتدارعلمی واقتداراقتصادی بدست آورد ،قدرت اخلاقی ،اجتماعی ومعنوی خود رابالا ببریم

  کسب اقتدار همه جانبه راه مقابله با زیاده خواهی دشمن است اگرملت مامی خواهد درمقابل تهدیدها بایستد نیروهای مسلح دربخش های مختلف باید روز به روز خود راتقویت کنند ملتی که نمی تواند از خودش دفاع کند دشمن را نسبت به خود گستاخ می کند ماباید بتوانیم ازخودمان دفاع کنیم تادشمن احساس کند نمی تواند به ما زوربگوید

نماینده ولی فقیه در روداب بابیان سخنی ازمقام معظم رهبری درباره سپاه واشاره به کارنامه سی وشش ساله سپاه درادامه اظهارکرد:وقتی باایمان وعقیده وارد میدان شده ویک مدیریت جهادی داشته باشیم مسلما پیروز خواهیم شد کسانی که درسنین جوانی طراحان میدان جنگ درسپاه شدند وهیچ دانشگاه نظامی ندیده بودند این هنرسپاه است که برمبنای عقیده وایمان آن شخصیت های برجسته رابه وجود آورده است و دشمنان کشورما بدانند که ما ذره ای ازاستقلال کشور،اقتدارملی وعزتمان کوتاه کوتاه نخواهیم آمد

ایشان باتوجه به نامگذاری امسال ایجاد انقلاب درمسائل فرهنگی راخواستارشدوادامه داد:سالهاست که مقام معظم رهبری برعلوم انسانی واصلاح مبانی مادی آن تاکید کردند ولی اشکال همچنان باقی است و واقعا در زمینه فرهنگی آن کارمطلوب و مورد انتظار رهبری و مراجع انجام نگرفته است  ما در زمینه انقلاب فرهنگی باید ازآموزش وپرورش  ودانشگاه شروع کنیم و توقع ما از مرکز علم کشور این است که اگریک جوان کم اعتقاد وارد دانشگاه شد در حالی از دانشگاه بیرون بیاید که عمیقا متدین ودارای تعهد دینی واخلاق اسلامی باشد.

» خبر نامه ی روداب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۳:۱۰
محمد برزوئی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

روستای برگو  پنج شنبه چهارم اردیبهشت ماه 1393 میزبان مسولین محترم بخش روداب و شهرستان سبزوار خواهد بود 

به گزارش دهیاری برگو در این سفر چند ساعته امام جمعه محترم - بخشدار روداب مسولین جهاد کشاورزی و تنی چند از دیگر مسولین در برگو حضور پیدا خواهند کرد .

برگو بیش از یکسال است که  در انتظار ورود مسولین به این روستا بسر می برد .

در این سفر قرار است از جوانان و نوجوانان برگویی که در سالهای گذشته برای شهرستان و بخش روداب افتخاراتی کسب کرده اند تجلیل بعمل آید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۳:۰۵
محمد برزوئی

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

با کمک جوانان و دهیار محترم روستای دامرود  کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای دامـــــــــــــرود فعال شد.

این کانون در سال ۱۳۹۱ به تصویب رسیده بود ولی به دلیل عدم  پیگیری و کمبود بودجه به بهره برداری نرسیده بود که خوشبختانه با کمک دهیار جدید روستاجناب آقای : علی سلیمانی فعالیت خود را نمود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۵۸
محمد برزوئی
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

شهید آیت خداست/در کتاب عشق /و قامتش/«راه نشانی» /شاخصی که /سالک را به بهشت خدا می رساند /شهید آیت خداست /در زمین /و در زمان/که هر نگاه جست وجوگر را /از خاک /تا افلاک/تا حضرت دوست برمی کشد.


عملیات ساخت یادمان شهدای روداب که در یک ماهه ی اخیر متوقف شده بود ، در چند روز اخیر ادامه ی کار ، از سر گرفته شده و اکیپ جوشکار مشغول به فعالیت هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۴۷
محمد برزوئی

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

حجت الاسلام اسماعیل کیانی مقدم در دیدار با مسئولین شهر روداب افزود:این پروژه در منطقه سبزوار قطعا بلکه دراستان اولین قدمی بود که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای مدیریت جهادی برداشته شد و شروع آن با کمکهای مردمی و شهرداری بدون وجود اعتبار کاربزرگی در روداب بود که نشان از عزم ملی واتحادمسئولین داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: مدیریت جهادی یعنی وابسته نبودن به ساعات اداری وبخشنامه ها است البته باید درچارچوب قانون عمل کرد. در8 سال دفاع مقدس همه دست به دست هم دادند و با کمترین امکانات بیشترین بهره را بردند واگر ما این را مد نظر بگیریم  و با کمترین امکانات بیشترین بهره راببریم ،اتفاقات بزرگی در روداب رقم خواهیم زد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۲۸
محمد برزوئی

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب
پیرو برگزاری جلسه‌ای در شهر رودآب با حضور معاون محترم راههای روستایی وزارت راه  و شهرسازی مهندس میرشفیع ، مقرر گردید شهرداری رودآب با مشارکت مردمی و کمک معادن منطقه، 10 کیلومتر از محور رودآب به سمت سبزوار را زیر سازی و به عرض 12 متر تعریض نماید . و  اداره راه و شهرسازی سبزوار نیز 10 کیلومتر از سمت سبزوار به رودآب را زیر سازی و تعریض نموده، سپس  طبق قول مساعد معاون محترم وزیر قسمتهای تعریض شده آسفالت گردد.

به گزارش سبزوارنیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر رودآب، پیرو جلسه فنی و تنظیم صورتجلسه مشترک بین شهرداری رودآب و اداره‌ی راه و شهرسازی سبزوار و تعیین مهندس ناظر از طرف اداره راه سبزوار جهت نظارت بر اجرای پروژه انجام گردید.
سپس آغاز عملیات اجرایی تعریض محور بطول 10 کیلومتر و عرض 12 متر با بکارگیری نیروهای متخصص و حدود چهل دستگاه ماشین آلات سنگین ، نیمه سنگین و سبک شروع و مرحله اول کار پس از اتمام  به تأیید کارشناس ناظر اداره راه و شهرسازی شهرستان رسیده است.
شایان گفتن است با توجه به هزینه بالای اجرای پروژه مذکور ( تعریض ده کیلومتر از جاده و پانزده دهنه پل در طول مسیر مذکور ) و اینکه پروژه فاقد ردیف بودجه بوده و صرفاً با جذب کمکهای موردی و منابع داخلی شهرداری رودآب مدیریت می‌شود بر خود لازم میدانیم از مساعدت تمام کسانی که نقش مهمی در اجرای این پروژه دارند بشرح ذیل تشکر و قدردانی نمائیم .
از نمایندگان محترم مردم شهرستان سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی،  معاون استاندار و فرماندار شهرستان سبزوار که در طی اجرای پروژه جهت کمک به تأمین منابع مالی ، مساعدتهای ارزنده‌ای داشته اند سپاسگزاریم.
همچنین از همکاری  و مساعدت معاونین محترم فرماندار، شهردار و اعضاء محترم شورای اسلامی شهر سبزوار ،ریاست محترم ادارات راه و شهرسازی و منابع طبیعی  شهرستان سبزوار سپاسگزاریم. از مردم عزیز و شریف بخش رودآب و مسئولین محلی بویژه امام جمعه محترم و بخشدار محترم رودآب تشکر می‌نماییم و دوام توفیقات تمام عزیزان را از خداوند منان خواستاریم.


روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر روداب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۲۴
محمد برزوئی
یکشنبه بیستم شهریور 1390 :

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب
» تحول عظیم بخش روداب در گرو اجرای طرح محور مواصلاتی معلمان – طرود – احمد آباد – روداب - سبزوار 
متن خبر:

" بخش روداب در عرض 35 درجه و 37 دقیقه شمالی و طول جغرافیایی 57 درجه و 18 دقیقه شرقی واقع شده است این بخش با وسعت 4942 کیلومتر مربع وسیعترین بخش کشور می باشد. تمامی ساکنین بخش روداب شیعه و این بخش در 8 سال جنگ تحمیلی 71 شهید تقدیم به اسلام و انقلاب نموده است. بعلت گستردگی خاص بخش روداب سه دهستان فروغن( جلگه ای) خواشد (کوهستانی و تپه ای) کوهمائی (کویری و نیمه کوهستانی) متمایز از یکدیگر بوجود آمده اند. بخش روداب که به جرأت می توان گفت غنی ترین بخش از لحاظ معادن مختلف در کشور می باشد متأسفانه به جهت قرار گرفتن در بن بست ارتباطی نتوانسته آهنگ رشد مطلوب به خود بگیرد و همچنان جزء بخش های محروم باقی مانده است.

اما مطلع شدیم :

 با تلاش نمایندگان محترم مردم شهرستان سبزوار و چند تن از نمایندگان محترم دیگر شهرستانها طرحی کوتاه کننده و میانبر از محور مواصلاتی اصفهان به مشهد مقدس که رابط بدنه مرکزی کشور به شمال شرق ایران است در دست مطالعه می باشد . مسیر کوتاه کننده ی معلمان – طرود – احمد آباد – روداب – سبزوار به جای مسیر معلمان دامغان. در  نامه  ی که توسط نمایندگان محترم به مقام محترم عالی وزارت راه و شهر سازی ارسال شده است  آمده است در صورت اجرای طرح فوق ارتباط مرکز با شمال شرق کشور 200 کیلومتر کاهش می یابد  که باعث منافع  استانی ,منطقه ای و ملی است. نمایندگان در این نامه خواستارتسریع بخشیدن به ادامه مطالعات و اجرای طرح مذکور شده اند.

با تشکر از نمایندگان محترم مردم شهرستان سبزوار  و امید به  اجرای هر چه زود تر این طرح  میانبر."

و اکنون پس از 3 سال:


پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب
 با وجود ردیف بودجه اختصاصی ویژه جاده های کویری، آمادگی و حمایت همه جانبه قوانین، پروژه احداث جاده "طرود - احمدآباد - روداب" که رونق دیار سربداران را قطعا به دنبال خواهد داشت، در انتظار پیگیری جدی متولیان امر است.

خبرگزاری محلی سبزوارنیوز که در جریان دیدار مهندس کاظمی با دکتر محمدعلی طالبی در جریان انجام مطالعات امکان سنجی جاده "طرود - روداب" توانست از این طرح پنهان از نظر مردم و نمایندگان شهرمان خبردار شود، بلافاصله پی گیری های خود را در این خصوص به صورت دامنه دار انجام داد.
جواد دباغی مقدم در این خصوص گفت: در نخستین گام ارتباط گرفتیم با نمایندگان و مسئولان استان اصفهان و هنگامی که نظر مساعد ایشان و امضاء آقایان فولادگر و سعادتی نمایندگان فولادشهر و نجف آباد را مشاهده کردیم، مصمم شدیم سهم خود را برای برون رفت منطقه صنعتی و معادن موجود در منطقه روداب را به صورت ویژه ادا نماییم.
وی گفت: وجود دو ویژگی مهم در توجیه پذیر بودن این پروژه ما را برآن داشت تا به سراغ تمامی مهندسین و مشاورین این طرح برویم و دریافتیم که "کویر" پس از حمله نافرجام سیاسی نظامی آمریکا به منطقه طبس نیازمند بهره برداری ویژه است چرا که وجود جاده ضمن بالا بردن ضریب امنیت کویر، دسترسی حوزه های مختلف را بالا می برد.سردبیر خبرگزاری سبزوارنیوز اضافه کرد: با احداث این جاده سبزوار عملا برسر یک پنج راهی مهم قرار می گیرد که می تواند در تغییر اداره راه و شهرسازی به اداره کل را منجر شود و این امر به تنهایی در استان شدن دیار سربداران سهم بسزایی خواهد داشت همچنین با بهره برداری از این جاده کارخانه سیمان لار سبزوار و همچنین معادن سنگ آهن، منگنز و منیزیوم موجود که بیشترین بهره را در کارخانجات فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان بخود اختصاص می دهد، می تواند در ترانزیت این منطقه مثمر ثمر باشد.
وی گفت: 14 آیتم مهم در مطالعات سالهای 89 و 90 احداث جاده را با توجه به امضای چندین نماینده مجلس شورای اسلامی در استانهای اصفهان و حتی جنوبی کشور، این فرصت و زمینه را به وجود می آورد تا در کاهش مصرف سوخت و انرژی که به تنهایی معضل بسیار بزرگی برای کشور در شرایط کنونی اقتصادی با آن دست به گریبان است، موثر باشد.
به گفته دباغی مقدم کاهش قابل توجه بار ترافیکی از جاده تهران - مشهد، بهره وری جمعیت چند میلیونی این مسیر و بخصوص ساکنان کویر، ایجاد یک محور تازه در دل کویر، بالابردن ضریب امنیتی ناحیه کویر مرکزی ایران و بخصوص سوق الجیشی بودن اتصال نقاط مورد بحث و همچنین رونق اقتصادی در کویر و حاشیه آن، مقرون به عدالت بودن اجرای پروژه یادشده از جمیع جهات و برخورداری از اولویت بسیار بیشتر آن نسبت به سایر پروژه های مشابه در مقام تطابق با آنها" از ویژگی های مهمی است می که می توان برای آن برشمرد.
دباغی مقدم گفت: به هرحال کمیسیون 215 دلایلی را برای مسکوت گذاردن این پروژه مطرح کرده است که نشان می دهد چنانچه فرد یا افرادی پیگیر مطالبات مردم این ناحیه باشند، با عنایت به آنچه که با اخذ رأی کمیسیون دولت بلافاصله ردیف بودجه را برای آن مقرر خواهد کرد، از جمله مهمترین وظایفی است که می تواند امروز بر دوش نمایندگان مردم سبزوار و شهرهای همجوار و همچنین معاونت محترم استانداری و فرماندار سبزوار باشد.
شایان گفتن است سازمان برنامه بودجه نهادی است که در صورت ورود نمایندگان محترم و وجود افراد و ارتباطات خوبی که می شود با آن برقرار کرد، سازوکار اخذ نظر کمیسیون 215 تسهیل می شود و سپس اجرای پروژه یادشده نیز طبیعتا محقق خواهد شد.
ضمن اینکه شهرداری روداب نیز 80 درصد سهم خود را برای احداث جاده سبزوار - روداب ادا کرده که این اقدام بسیار قابل توجه و مهم است.

» سبزوار نیوز
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۱۴
محمد برزوئی

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار گفت: 34روستای بالای 20 خانوار این شهرستان فاقد شبکه آب شرب بهداشتی بوده و یا دارای شبکه های فاقد کارایی و قابل قبول هستند.

محمد رضا چشمی امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از این 34 روستا 22 روستا با تانکر سیار آبرسانی می شوند و 12 روستا هم فاقد شبکه بوده که بخشی از آب مورد نیاز را از محل منابع محلی و بخشی هم با تانکر سیار تامین می کنند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکل اعتبارات در بحث آبرسانی سیار نتوانستیم در حد مطلوب خدمات ارایه دهیم ، گفت : در حال حاضر حجم آبی که به طور متوسط برای هر نفر روزانه تحویل می شود پنج لیتر است .

وی با بیان اینکه در مجموع از 136 روستای بالای 20 خانوار شهرستان سبزوار 102 روستا دارای شبکه کامل و سطح یک هستند ، افزود : از این تعداد 9 روستا هم که منابع آبی آنها قنات ، چشمه و چاه دستی است در فصل گرم سال و بارندگی کم با کمبود آب مواجه هستند.

وی با اظهار اینکه پنج مجتمع آبرسانی بزرگ این شهرستان به صورت نیمه تمام در حال اجرا هستند، گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این مجتمع ها ، تقریبا تمامی روستاهای بالای 20 خانوار سبزوار از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند.

وی این مجتمع های نیمه تمام را در بخش های مرکزی، روداب و ششتمد اعلام کرد و خواستار توجه و همکاری مسوولان برای تامین اعتبار و تکمیل ابن پروژه ها شد.

مهندس چشمی اظهار داشت : امورآبفای روستایی سبزوار برای 94 روستا در قالب 15 مجتمع آبرسانی و برای هفت روستا هم هر روستا به صورت شبکه ای جداگانه ارایه خدمت می کند.

وی با تاکید بر صرفه جویی و مصرف بهینه آب گفت : با توجه به محدودیت منابع آبی با رعایت الگوی مصرف امکان استفاده همگان از این نعمت الهی فراهم می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار از همه مشترکان خواست از مصارف بی رویه و خارج از الگوی مصرف ناشی از تامین آب شرب دام خانگی سبک ، سنگین و کشاورزی و باغداری محدود بپرهیزند و از آب شبکه برای مصارف شرب و بهداشت استفاده کنند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۵۰
محمد برزوئی

امام جمعه شهر روداب سبزوار گفت :اقتدار ملی برای حفظ کننده هویت یک کشور است.

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

 به گزارش ایرنا، حجت السلام اسماعیل کیانی مقدم در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر روداب سبزوار در سخنانی روز ارتش و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی داشت .

وی اظهار کرد: اقتدار حافظ هویت ،مایه عزت و وسیله رسیدن به آرمان ها است و تمام تلاش دشمن در جهت نابود کردن اقتدارملی کشورها می باشد.

وی افزود: در مقابل زیاده خواهی دشمنان باید ایستاد و نباید تسلیم و عقب نشینی کرد بلکه باید اقتدار ملی را افزایش داد.

امام جمعه روداب با بیان اینکه اقتدار ملی فقط به معنای اقتدار نظامی نیست ، گفت : باید اقتدار علمی و اقتدار اقتصادی بدست آورد و قدرت اخلاقی ،اجتماعی و معنوی خود را بالا ببریم .

وی با اشاره به اینکه کسب اقتدار همه جانبه راه مقابله با زیاده خواهی دشمن است ، اظهار داشت : اگر ملت ما می خواهد درمقابل تهدیدها بایستد نیروهای مسلح در بخش های مختلف باید روز به روز خود را تقویت کنند.

امام جمعه روداب به کارنامه درخشان سپاه و ارتش اشاره کرد و افزود: وقتی با ایمان و عقیده وارد میدان شده و یک مدیریت جهادی داشته باشیم مسلما پیروز خواهیم شد.

وی اظهارداشت: دشمنان کشور ما بدانند که ما ذره ای از استقلال کشور، اقتدار ملی و عزتمان کوتاه نخواهیم آمد.

امام جمعه روداب همچنین خواستار تحقق نامگذاری سال 93 شد و گفت :امسال باید در مسائل فرهنگی ،انقلاب ایجاد شود و در این زمینه باید از آموزش و پرورش و دانشگاهها شروع کنیم.

وی گفت : توقع ما از مراکز علمی کشور این است که اگر احیانا یک جوان کم اعتقاد وارد دانشگاه شد بعد از فارغ التحصیل شدن عمیقا متدین و دارای تعهد دینی و اخلاق اسلامی باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۴۵
محمد برزوئی