روداب

روداب

روداب

روداب

۳۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۱ ثبت شده است

یادش بخیر مراسم کلنگ زنی پروژه گازرسانی به شهر روداب!

***

***

***

***

دو سال گذشت ... و روداب همچنان بدون گاز.

+ خبر قبلی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۱ ، ۰۹:۱۳
محمد برزوئی

چند ماهی است که مردم و مسئولین روداب در حال تدارک مقدمات تأسیس دانشگاه علمی کاربردی در روداب هستند امروز با خبر شدیم ریاست شورای اسلامی شهر  طی نامه ای موافقت شورای اسلامی را اعلام نموده است.

امید است که هیئت پیگیر تأسیس دانشگاه علمی کاربردی هر چه زود تر این کار فرهنگی را به سرانجام برسانند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۱ ، ۰۸:۰۶
محمد برزوئی
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، پوستر تولید ملی، حق کارگر ایرانی را به همراه فرازهایی از بیانات ایشان درباره کارگر ایرانی منتشر کرد.
به گزارش مشرق به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، در کنار این پوشه به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه سال 1390 درباره کارگر ایرانی اشاره شده است.

رهبر معظم انقلاب در آن تاریخ فرموده اند:

مجاهدت اقتصادی مردم این است که بروند سراغ کالای ساخت داخل. پولی را که در این کشور به دست می‌آوریم، می ریزیم توی جیب یک کارگر خارجی، به زیان یک کارگر داخلی. این معنایش این است که ما به نیاز داخل، به کارگر داخل که دارد زحمت می کشد و جنس تولید می کند، بی‌اعتنائی می کنیم، می رویم سراغ کارگر خارجی. این خیلی عادت بدی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۱ ، ۰۳:۳۸
محمد برزوئی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۱ ، ۰۲:۵۷
محمد برزوئی

نیم نگاهی به دعای فرجی که میخوانیم

دعای فرج اصلی “الهی عظم البلاء” است.ما در “اللهم کن لولیک الفرج” از خداوند میخواهیم که امام زمان(ع) را تحت حمایت کامل خود بگیرد و او را تا رسیدن به هدف نهاییاش از هر جهت یاری کند.

به عنوان مقدمه باید یاد آور شویم که جهان هستی، بر پایه اسباب و مسببات پایه ریزی شده است؛ به گونهای که برای تحقق هر امری باید زمینهها و شرایط آن فراهم شده باشد. دعا کردن نیز در این نظام، جایگاه خاص خود قرار دارد و در کنار سایر شرایط و یکی از آنها شمرده میشود. از این رو، وظیفه هر انسان دعا کردن است؛ همان گونه که باید تلاش و کوشش نیز داشته باشد.

حقیقت دعا، اظهار عجز و فقر و نیاز به درگاه پروردگار عالم وخالق جهان است. انسان هنگام دعا، با حضرت حق ارتباط ویژه برقرار کرده و ضمن اعتراف به حقارت و کوچکی خود، عظمت باری تعالی را زنده میکند. او خود را مالک چیزی نمیداند، و در برابر خداوند، خویش را هیچ به حساب میآورد و عبودیت و بندگی اش را اظهار میدارد.

بنده هستی خود را از آن خدا و خود را محتاج درگاه او میداند و لذا سر به آستان او میگذارد. و این نمایش ارتباطی زیبا بین خدا و بنده است. در این حال، بنده نزد خدا عزت مییابد، به او نزدیک تر میشود و عنایت ویژه حق را شامل حال خود میکند. نیازش پذیرفته، حاجتش روا، و دعایش مستجاب میشود.

در این میان دعا به ساحت مقدس امام که ولی نعمت ما و واسطه فیض الهی است ـ جایگاه ویژهای دارد و وظیفه انسان دعا برای او است باید دانست تردیدی نیست که دعا، از عبادت‌های بزرگ است و آثار فراوانی دارد و دعا کردن

برای سلامتی امام عصر(ع) از بهترین اقسام دعا است. درباره تاثیر دعا، از دو زاویه می‌توان نگاه کرد:

الف. تاثیر دعا نسبت به امام

ب. تأثیر دعا برای دعا کننده

از نگاه اول، دعا در سلامتی حضرت، مؤثر است؛ زیرا ایشان به این جهت که انسان است و در همین عالم زندگی می‌کند، در معرض آفات و بلایا هست و دعا می‌تواند در دور کردن بلاها و مرض‌ها از وجود عزیزش مؤثر باشد. این، با اراده‌ی خدا مبنی بر حیات و سلامتی امام، منافاتی ندارد؛ زیرا که اراده‌ی خدا از طریق اسباب اعمال می‌شود و دعا از مهمترین وسیله‌ها و سبب‌ها برای جریان اراده خدا در زندگی است.

از نگاه دوم، آثار دعا کردن فراوان است از جمله:

دعا کردن راهی است برای این که امام عصر را یاد کنیم و به این وسیله با آن عزیز ارتباط روحی و معنوی پیدا کنیم و این ارتباط ثمرات بسیاری برای رشد و کمال روحی ما دارد.

دعا کردن برای امام، نوعی عرض ارادت و محبت نسبت به او است که قطعاً از سوی آن منبع کرم بی پاسخ نخواهد ماند و دعا کننده را مورد لطف و عنایت خاص خود قرار خواهد داد.

دعا کردن برای امام، یعنی آن وجود عزیز را بر بسیاری از موجودات و پدیده‌ها مقدم دانستن و وجود و نقش او را مد نظر قرار دادن. این موضوع، سبب زیاد شدن محبت آن عزیز در دل‌ها و جان‌ها می‌گردد؛ زیرا ذکر محبوب سبب فراوانی محبت نسبت به او است.

با توجه به این که ایشان، واسطه‌ی فیض الهی در عالم هستی‌اند، صلوات و صدقه به نیت ایشان خود نوعی وسیله برای کسب فیوضات بیشتر است.

نیم نگاهی به دعای فرجی که میخوانیم

اما ترجمه از این دعای شریف:
در ابتدای دعا از لفظ “الله” مدد میگیریم. “الله” لفظ خاص خدا و ندا است و همه صفات کمالی او را در بر میگیرد. استفاده از این لفظ، نشانه آن است که مطلبی بزرگ، مهم و فراگیر از خداوند مسئلت میکنیم.

سپس اراده خداوند را خواستارم: “کن” اراده خداوند دو گونه است: تکوینی(مربوط به خلق و عالم هستی) تشریعی(مربوط به قوانین) ما در این دعا، اراده از نوع اول را ـ که حتمیت دارد و تخلف از آن معنا ندارد ـ را خواستاریم.
در ادامه دعا لفظ “ولی” را برای امام عصر(ع) به کار میگیریم. ولی خدا، یعنی کسی که قرین خداست و بین او و خدا مانع و فاصله نیست. بر این اساس او برترین مخلوق خداوند است و از او کسی به خدا نزدیک تر نیست. در معنای ولی، سرپرستی نیز نهفته است. پس او از طرف خدا سرپرست امور عالم هستی است و تصرف در امور میکند. این بالاترین مقامی است که یک مخلوق میتواند داشته باشد و لذا اطاعت مطلق از او واجب است. ” أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ”(نساء/۵۹) آنگاه ولی را معرفی میکنیم: “الحجة بن الحسن” هر کس باید امام و رهبر و راهبر خود را بشناسد. بداند هادی او چه کسی است. پیامبر فرموده است: “من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة”؛”کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است”. باید انسان بداند رهرو چه کسی است و به پیروی از او به کجا میرود. ما در این فراز، امام خود را معرفی میکنیم و او همان امام مهدی(ع) فرزند امام حسن عسکری(ع) است.

در ادامه دعا، نیازهای خودا را میخواهیم. خدایا! برای مهدی: ولی، حافظ، قائد، ناصر، دلیل و عین باش.

ولی” یعنی سرپرستی امور مهدی(ع) را خود به عهده بگیرد و لحظهای از او غافل نشو. پیامبر(ص) مکرر میفرمود: “رب لا تکلنی الی نفسی طرفة عین ابدا”؛”پروردگارا! به اندازه چشم به هم زدنی مرا به خود واگذار مکن”. از پیامبر در این زمینه پرسیدند. فرمود: برادرم یونس لحظهای به حال خود رها شد، سرانجامش گرفتاری در شکم ماهی بود. همه نیازمند عنایت خداییم، و ولی خدا به خاطر مقام بلندش، دستگیری بیشتر را میطبد.

حافظ” ؛ یعنی، خدایا، تو او را از گزند حوادث و کیدها حفظ کن و نقشههای دشمنان و شیاطین را در مورد او نقش بر آب کن. خدایا او را از بلاها و بیماریها محافظت کن، تا بتواند به خوبی ولایت خود را اعمال کند.

قائد“؛ یعنی: رهبر و راهنمای او، تو باش و مدیریت برنامههای او را به عهده بگیرد. این انقلاب بزرگ جهانی نیازمند به راهبریها و هدایتهای ویژه خداوند است.

ناصر“؛ یعنی، خدایا! یاور و مددکار او باش. هر حرکتی که بخواهد به سر انجام برسد، باید مورد حمایت و یاری قرار گیرد تا نتیجه مطلوب از آن حاصل آید. و چه کسی بهتر از خداوند که قدرت مطلق بوده، و بهترین در تحقق برنامهها است.

دلیل” ؛ یعنی، خدایا! راهنما و دلیل او باش. اگر آدمی وارد جادهای شود که تا به حال در آن گام ننهاده متحیر میماند؛ زیرا نمیداند راه چگونه است. او نیاز به دلیل و راهنما دارد که او را همراهی کرده و راه را برای او توضیح دهد و به مقصدش برساند. کاروانها در زمان گذشته، برای رسیدن به مقصد از دلیل و بلد راه سود میجستند. ما از خداوند میخواهیم که خودش دلیل و راهنمای امام باشد تا زمینههای ظهور او فراهم گردد، و با قیام زیبایش عدالت را در جهان حاکم گرداند.

عین“؛ ، اصلی ترین عضو شناخت، چشم است. آدمی با چشم، کران تا کران جهان را میبیند و محیط خود را درک میکند. خطای دید باعث خسارت جبران ناپذیری میشود. ما از خدا میخواهیم خودش عین باشد و امام از طریق او، جهان و حرکت خود را ببیند. دید خدایی دیگر خطا ندارد و بدون نقص و انحراف است.

سر انجام این اراده و عنایتهای ویژه حضرت حق آن است که زمین از آلودگیها و نافرمانیها به دست امام مهدی(ع) و با قیام آسمانی اش پاک میشود و عبادت الهی بدون شرک محقق گردد:” یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً”(نور،۵۵) و هدف از خلقت تحقق مییابد. ” وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ”(ذاریات،۵۶) ما از خداوند میخواهیم این نعمت ارزشمند، پس از پدید آمدن مدتهای طولانی ادامه یابد تا انسانهای زیادی در سایه این حکومت به سر انجام نیک نایل شوند.

منبع: ظهور۱۲

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۱ ، ۰۸:۵۰
محمد برزوئی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها از اردوهای جهادی مستقر در روستاهای بخش روداب بازدید کرد.

روز پنجشنبه 91/06/23  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها به اتفاق بخشدار و جمعی از مسئولین محلی از اردوهای جهادی بخش روداب مستقر در روستاهای ذوالفرخ ، کلاوی و دریاچه  دوچاهی ،چاه عبدلملکی ، چاه ستاره ، عبدالملکی بازدید نمودند.

فعالیت انجام گرفته توسط  جهادگران  قرارگاه جهادی امام هادی(ع) در روستای ذوالفرخ : مرمت حسینیه ، کلاوی: تکمیل غسالخانه و دریاچه: مرمت مسجد همچنین نوسازی مدارس  و برگزاری کلاسهای فرهنگی برای بانوان روستایی می باشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۱ ، ۰۷:۳۰
محمد برزوئی
وبلاگ گروه فرهنگی مهدیه روداب را اندازی شد:

http://mahdierudab.mihanblog.com/

برای کلیه وبلاگ نویسان رودابی علی الخصوص گروه فرهنگی مهدیه روداب آرزوی موفقیت داریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۱ ، ۰۶:۵۱
محمد برزوئی
دولت آمریکا که اینک با خشم مسلمانان بیدارشده مواجه شده است تلاش می‏کند خود را از این اقدام موهن بری کند؛ اما آیا می‏توان باور کرد که ساخت فیلمی با سرمایه هنگفت 5 میلیون دلاری و نیز اقدامات مستمر کشیش دیوانه بدون اطلاع و رضایت مقامات کاخ سفید انجام شده باشد؟
به گزارش مشرق؛ در حالی که پخش فیلمی موهن موجب خشم مسلمانان، به ویژه در لیبی و مصر و حمله به سفارت آمریکا در این کشورها شده، محتوای این فیلم چیست؟
 
فیلم مذکور از سوی تری جونز، کشیش ضد اسلام اهل فلوریدای آمریکا، منتشر شده که اعلام کرده‌ است انتشار این فیلم  به مناسبت سالگرد حملات یازده سپتامبر صورت گرفته است.
 
در این فیلم دوساعته، شخصیت ارزشمند پیامبر اکرم (ص) به طنز گرفته شده و این چهره پاک، فردی ترسیم شده‌ است که گناهان بسیاری مرتکب می‌شود.
  «سَم باسیل»، نویسنده و کارگردان این فیلم، که «برائت از مسلمانان» نام دارد یک یهودی آمریکایی اهل کالیفرنیا و شاغل در بخش مستغلات است، اما پخش و توزیع فیلم را تری جونز برعهده دارد.
 
سم باسیل که هم‌اینک در مخفیگاه به‌ سر می‌برد به «وال‌ استریت جورنال» گفته‌ است که «بیش از ۱۰۰ یهودی با اعطای ۵ میلیون دلار» در تأمین مالی این فیلم کمک کرده‌اند و این فیلم با شرکت ۶۰ هنرپیشه و ۴۵ نفر پشت صحنه در سه ماه ساخته شده‌ است.
 
به گفته «سم باسیل»، این فیلم تاکنون تنها یک بار اکران شده که اوایل سال جاری در سالنی تقریباً خالی در هالیوود بوده است.
 
تری جونز، کشیش کلیسای گِینزویل فلوریدا، که شبکه خبری سی‌ان‌ان در وب‌سایت خود او را کشیشی «جویای نام» توصیف می‌کند پیشتر در اردیبهشت‌ماه امسال قرآن را آتش زده بود.
 
تری جونز روز ۲۰ مارس ۲۰۱۱ نیز یک نسخه از قرآن را در کلیسای خود به آتش کشید که این اقدام تظاهرات گسترده‌ای را در افغانستان به دنبال داشت که طی آن ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.
 
 این فیلم موهن که با دو نام "برائت از مسلمانان" و "زندگی محمد[ص] رسول اسلام"معرفی شده یک فیلم یک فیلم آماتوری به کارگردانی «سام باسیل» است و حاوی صحنه‌ها و توهین‌هایی به پیامبر اکرم(ص) است که زبان از بیان آنها شرم می‌کند.
 
این فیلم پیش از این تنها یک بار در سالنی در هالیوود به شکل خصوصی نمایش داده شد و قرار بود در سالگرد حادثه 11 سپتامبر در کلیسای تری جونز (کشیش سفیه) به نمایش درآید؛ اما این نمایش لغو شد.
 این کشیش طبق اعلام قبلی، حرکت موهن دیگری به نام «محاکمه مردمی محمد[ص]» برگزار کرد و به زعم خود آن حضرت را محاکمه نمود. قرار بود این فیلم در کنار این محاکمه نمایش داده شود.
 اما علیرغم لغو پخش رسمی فیلم موهن، بخش‌هایی از این فیلم در فضای مجازی منتشر گردید و چون این کار از سوی قبطیان مهاجر مصری انجام شد، نخستین واکنش‌ها از مصر علیه این اقدام برخاست و سپس به لیبی، یمن و دیگر کشورها کشیده شد.
 شخصیت‏های مسلمان، مسیحی، قبطی و نیز کاخ سفید ساخت این فیلم را محکوم کردند؛ اما مسلمانان خشمگین در مصر و لیبی، با حمله به نمایندگی های سیاسی آمریکا در "قاهره" و "بنغازی"، سفیر آمریکا در لیبی را کشتند.
  
 دولت آمریکا که اینک با خشم مسلمانان بیدارشده مواجه شده است تلاش می‏کند خود را از این اقدام موهن بری کند؛ اما آیا می‏توان باور کرد که ساخت فیلمی با سرمایه هنگفت 5 میلیون دلاری و نیز اقدامات مستمر کشیش دیوانه بدون اطلاع و رضایت مقامات کاخ سفید انجام شده باشد؟

 زمان این فیلم 2 ساعت است اما بخش هایی چند دقیقه ای از آن (به زبان انگلیسی و نیز با دوبله به زبان مصری محلی) بر روی شبکه ویدئویی "یوتیوب" منتشر گردیده است. 


 مشخصات فیلم

 نام فیلم: برائت از مسلمانان (زندگی محمد رسول اسلام)
 سناریست، تهیه کننده و کارگردان: سام باسیل (به انگلیسی: (Sam Bacile
 محصول: 2011 ـ ایالات متحده آمریکا
 زمان: 120 دقیقه
 حامیان مادی: صهیونیست‏ها.
 حامیان معنوی: «عصمت زقلمه» رییس دولت خودخوانده قبطی (هیئت عالی حکومت قبطیان مهاجر در آمریکا) ـ «موریس صادق» وکیل قبطی دادگستری ـ «تری جونز» کشیش قرآن‏سوز آمریکایی.

 داستان فیلم

 این فیلم با صحنه‌هایی از حملات گروه‌های تندرو به یک داروخانه مربوط به پزشکی قبطی در مصر آغاز می‏شود. در این صحنه چند مسلمان با محاسن بلند با چوب و چماق به داروخانه این پزشک حمله می‏کنند و با حمله ناجوانمردانه به همسر وی، مغازه اش را ویران می کنند؛ اما پلیس مصر تنها نظاره گر این حادثه است.
 فیلم پس از این بخش، به حیات پیامبر اعظم(ص) در صدر اسلام منتقل می‌شود و با پخش صحنه های مبتذل (که از بیان آنها معذوریم)، علاوه بر توهین به پیامبر اکرم(ص)، دین اسلام را به عنوان "سرطان" و مسلمانان را افرادی خشن، عقب مانده و طرفدار خونریزی نشان می دهد.



  
 گذشته از صحنه‏ های سخیفی که ارزش بیان ندارد، یکی از شیطنتهای فیلم آن است که مسلمانان را افرادی شکنجه‏ گر معرفی کرده است و در صحنه ای از فیلم یک زن سالخورده به نحو عجیبی شکنجه می شود؛ در حالی که در تاریخ اسلام چنین چیزی مشاهده نمی شود. در واقع، در این فیلم بسیاری از جنایت‏هایی که نظامیان آمریکایی، اسرائیلی و غربی در سال‏های اخیر در حق مردم فلسطین، عراق و افغانستان انجام داده و در "گوانتانامو" و "ابوغریب" مرتکب شده اند را بی‏شرمانه به اسلام و مسلمانان نسبت می‏دهد. 

در این فیلم نقش پیامبر(ص) را یک بازیگر آمریکایی با رفتاری کمدی و توهین‌آمیز بازی می‌کند و در آن تلاش شده است تا نزول وحی بر پیامبر(ص) را دروغ معرفی کند.

 روزنامه وال استریت ژورنال در توصیف این فیلم نوشت: فیلم "برائت از مسلمانان" یک فیلم سیاسی و نه مذهبی است و در آن از اسلام به عنوان سرطان یاد شده است.

 آشنایی با کارگردان

 سام باسیل یک شهروند اسرائیلی ـ آمریکایی ایالات متحده است. وی یک مشاور املاک و مدیر شرکت‏های ساخمانی است که در کالیفرنیای جنوبی زندگی می‌کند . علیرغم عدم انتشار هیچ تصویری از وی، او یک شخص حقیقی است و سنی بین 52 تا 56 سال دارد. (یعنی سام باسیل، یک نام مستعار نیست).
 باسیل از روز سه شنبه (۱۱ سپتامبر 2012 ـ ۲۱ شهریور 1391) که با روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" و روزنامه آمریکایی "وال ستریت ژورنال" مصاحبه کرد ناپدید شد و از مکان اختفای وی اطلاعی در دست نیست.

 وی به روزنامه " وال استریت ژورنال" گفت: "برای این فیلم 5 میلیون دلار از یکصد صهیونیست اعانه جمع آوری شده است. این فیلم با استفاده از 59 بازیگر و تیمی 45 نفره در پشت صحنه، به مدت سه ماه در اواسط سال گذشته میلادی در کالیفرنیا تولید شد".
 با وجود این هزینه هنگفت، کیفیت فیلم بسیار پایین و دکورها و صحنه‏ ها بسیار آماتوری و پیش پا افتاده است.

اما پس از ابراز انزجار مسلمانان جهان رسانه های غربی سعی می کنند هویت واقعی سازنده فیلم را مخفی کنند.
دویچه وله در گزارشی ادعا کرد: یک فعال مسیحی‌مذهب که به گفته‌ی خود در جریان تهیه فیلم همکاری داشته، اما می‌گوید که "بسیل" نام مستعار است و فرد مورد نظر نه یهودی‌مذهب است و نه اسرائیلی. به گفته‌ی استیو کلین، گروهی از شهروندان ایالات متحده که در خاورمیانه متولد شده‌اند، فیلم را تهیه کرده‌اند.

دویچه وله مدعی شد: بنا بر اعلام منابع اسرائیلی نیز شخصی با نام "بسیل" در فهرست شهروندان این کشور ثبت نشده است. استیو کلین از هویت واقعی کارگردان اظهار بی‌اطلاعی کرده است. 


 آشنایی با حامیان فیلم

 گروه موسوم به «قبطیان مهاجر»: دکتر عصمت زقلمة از شخصیت‏های قبطی مهاجر و ساکن در آمریکا، در سال گذشته میلادی با ادعای اینکه مسیحیان قبطی مصر در معرض ظلم و قتل هستند "حکومت قبطی در تبعید" را تشکیل داد و خود را رییس آن اعلام کرد. دیگر مقامات این دولت خودخوانده «مستشار موریس صادق» مدیر اجرایی، «مهندس نبیل بسادة» دبیرکل و «مهندس إیلیا باسیلی» هماهنگ کننده بین المللی آن هستند.
 اما رهبران قبطی مقیم مصر، با رد تشکیل این دولت، اعلام کردند که زقلمة و موریس را نماینده خود نمی دانند.

 «تری جونز» : کشیش یک کلیسای کوچکی در ایالت فلوریدا است. وی جایگاهی در بین مسیحیان آمریکا ندارد و در کلیسای محلی او تنها حدود 20 و حداکثر ۵۰ نفر حاضر می‏شوند. 

وی از 11 سپتامبر سال 2001 تاکنون به همراه همسرش در کلیسایی کوچک در شهر "گینسویل" حمله علیه جهان اسلام را آغاز کردند. جونز در نهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر خواستار برگزاری مراسم قرآن سوزی شد و سرانجام پس از غائله ‏های رسانه‏ ای فراوان و کسب شهرت منفی جهانی، در روز ۲۰ مارس ۲۰۱۱ این کار موهن را انجام داد. 




عواقب این کار ابلهانه وی گریبانگیر آمریکائیان مقیم کشورهای اسلامی و کارکنان سازمان ملل شد؛ و فقط در "مزار شریف" افغانستان دست کم ۱۲ نفر از نیروهای سازمان ملل کشته شدند. 

تری جونز از سوی رهبران دینی مسیحیت نیز مردود است و علاوه بر محکومیت رسمی وی از سوی "واتیکان" روحانیون مختلف مسیحی نیز کار وی را نفی کرده‏ اند. رهبران دینی شهر دیربورن نیز با موضع‌گیری در برابر این تصمیم ضددینی تری جونز اعلام کرده بودند که مقابل مرکز اسلامی دیربورن گرد هم خواهند آمد تا اعلام کنند مخالف اهانت به احساسات اقلیت‌های مسلمان هستند.

 وی پس از آنکه با سوءاستفاده از غائله سوزاندن قرآن در دو سال گذشته، از یک کشیش روستایی به یک چهره جهانی تبدیل شد پارسال نیز تبلیغات شدیدی را آغاز و سرانجام نسخه ای از قرآن را به آتش کشید. او امسال نیز نمایش مضحک "محاکمه مردمی پیامبر(ص)" را به راه انداخت.

اما سام باسیل واقعی کیست؟

نیکولا باسلی ناکولا(Nakoula Basseley Nakoula)

بنا به گفته مقامات آمریکایی، ناکولا نویسنده و کارگردان فیلم موهن است. در مصاحبه‌ای که آْسوشیتدپرس با این فرد داشته است، وی خود را ناکولا ناکولا معرفی کرده است. وقتی که خبرنگار آسوشیتدپرس از او می‌خواهد تا گواهینامه خود را برای تایید هویت نشان دهد ناکولا انگشت خود را روی نام میانی خود " باسلی" می‌گذارد تا شناخته نشود. Basseley  از لحاظ آوایی با نام "باسیل" شباهت زیادی دارد. در طول مصاحبه ناکولا داشتن هرگونه رابطه با باسیل را انکار کرده است.

به گفته ناکولا او تنها در بخشی از فیلم هم‌کاری داشته است. آسوشیتدپرس درپی تحقیقات محلی متوجه می‌شود که شماره تلفن که مردی که خود را باسیل معرفی کرده دقیقا در همان آدرسی است که خبرنگار آسوشیتدپرس با ناکولا مصاحبه کرد.

گفتنی است که ناکولا سابقه کیفری دارد. به گفته مقامات قضایی فدرال، او در یک کلاهبرداری از حساب‌های بانکی شرکت داشته است که شماره‌های تامین اجتماعی را به سرقت می‌برده‌اند. سپس وی پول را از حساب‌های سرقتی برداشت کرده و به حساب‌های دیگر خود واریز می‌کرده است.

بنابه گقته پلیس وی نام‌های جعلی بسیاری دارد از قبیل مارک باسلی یوسف، یوسف ام. باسلی، نیکولا باسلی(Mark Basseley Youssef, Yousseff M. Basseley, Nicola Bacily).

اگر نگاهی دقیق به نام‌ها بی‌اندازیم متوجه شباهت آن با نام BACILE می‌شویم.

ناکولا در سال 2010  به کلاهبرداری محکوم و به پرداخت 790هزار دلار جریمه و 21 ماه زندان و محروم از استفاده از اینترنت به مدت 5 سال شد. گفتنی است که وی داستان فیلم موهن را در زندان نوشته است.

 روز پنج‌شنبه مقامات پلیس آمریکا تایید کردند که ناکولا همان سام باسیل بوده و نویسنده و کارگردان فیلم موهن ضداسلامی است.

استیو کلین(Steve Klein)

کلین که گفته می‌شود مشاور فیلم‌نامه بوده است، می‌گوید او نام واقعی سام باسیل را نمی‌داند،‌اما ادعا کرده است که باسیل از وی برای همکاری در فیلم درخواست کمک کرده است. دلیل انتخاب وی این بوده است که استیو کلین با گروه‌های افراطی مسیحی در جنوب کالیفرنیا رابطه داشته است. او که یک نظامی در زمان جنگ ویتنام بوده است موسسه Courageous Christians United‌را تاسیس کرد، موسسه‌ای افراطی و ضد اسلامی. او هم‌اکنون رییس موسسه Concerned Citizens for the First Amendment است که این گروه نیز در کالیفرنیا فعال بوده و افراطی و ضد اسلامی است. این گروه به تازگی با کمیته‌ای مسیحی افراطی همکاری داشته است که در مدارس کالیفرنیا حضور داشته و به پیامبر اسلام توهین می‌کرده‌اند.

گفته مِی‌شود  وی به دنبال ترویج رعب و وحشت میان جوانان آمریکایی از اسلام بوده و به مدارس کالیفرنیا می‌رود و علیه اسلام صحبت می‌کند. این قبطی افراطی، مسیحیان خاورمیانه و شمال آفریقا را تشویق به اقدامات نظامی علیه مسلمانان می‌کند.

بنا به گزارشات، او به مناطق مختلف سفر می‌کند و مردم را به اقدامات نظامی علیه مسلمانان وا می‌دارد.کلین در یکی از سخنرانی‌های ضد اسلامی خود در مارس 2011  گفت: " ‌چرا ماباید مثل زن‌ها رفتار کنیم؟ چرا باید بترسیم؟ ما از خدا حکم داریم تا از شما حفاظت کنیم؟ چرا اجازه نمی دهیم ما کار خود را بکنیم( قتل مسلمان‌ها)؟

در مصاحبه‌ای با پایگاه تحلیلی آتلانتیک، کلین به خود افتخار کرده که به دنبال شکار مسلمانان است:

" بعد از یازده سپتامبر من به دنبال تروریست‌ها گشتم و آن ها را نیز پیدا کردم، خیلی آسان بود. سام باسیل درباره من تحقیق کرد و به سراغ من آمد. مسیحیان خاور‌میانه و جوامع یهودی به من اعتماد دارند.

او در صفحه فیس بوک خود در سال 2011 نوشت: ما با اسلام در حال جنگ هستیم، این جنگ تا پای مرگ ادامه دارد و ما باید آماده باشیم".

او در یکی از پست‌های فیس بوک خود در اقدامی توهین آمیز اسلام را به "سرطان تشبیه کرده و ادعا کرده است که جنگی مقدس در راه بوده که نشانه‌های آن را می‌توان در همه جا پیدا کرد". او از سال 1997 آغاز جنگ مقدس خود را علیه اسلام شروع کرده است و دائما در بیرون مدارس اسلامی و مساجد پلاکاردهایی در دست داشته و به مسلمانان توهین می‌کند.

به نظر می‌رسد کلین به دنبال ایجاد خشونت و جنگ میان مسلمانان مسیحیان است. او زمانی که تری جونز اقدام به اتش زدن قرآن کرد از وی حمایت کرد. این فرد افراطی در مدارس کالیفرنیا به دنبال تهییج دانش‌آموزان و ترس در میان آن‌ها از اسلام است.

به گفته وی: اگر کودکان می‌خواهند بجنگند، ان‌ها خطر اسلام را درک کرده‌اند. من می‌توانم خون‌ریزی‌ها را ببینم، زمان بزرگی در راه است.

به گفته کلین، فیلم موهن در در سال 2012 فیلم‌برداری شده که مورد حمایت مسیحیان خاور میانه نیز بوده است.

استیو در مصاحبه‌ای با روزنامه دیلی میل انگلیس گفت: کسانی‌که سفر آمریکا را کشتند گناهکارند نه من، کسانی که دست به تظاهرات زده و سفارت آمریکا را تسخیر می کند باید احساس شرم کنند نه من.

موریس صادق(Moris Sadek)

فعال مصری مسیحی قبطی که فیلم موهن را در وب‌لاگ شخصی خود به نمایش گذاشت. این افراطی مصری که در واشنگتن زندگی می‌کند به آسوشیتدپرس گفت: این فیلم را به نمایش گذاشته است تا مشکل قبطی‌ها و رنج آن‌ها از مسلمانان را  نشان دهد. صادق که یکی از دوستان نزدیک تری جونز است ، قرار بود تا از طریق رابطه‌های خود این فیلم را در تلویزیون‌های مصر به نمایش بگذارد. او فردی ضداسلامی بوده و عضو اصلی جامعه قبطیان آمریکا است. او در مصاحبه‌ای با رویترز هدف خود از نمایش فیلم را نشان دادن خطر اسلام برای مسیحیت اعلام کرده است. بعد از اینکه او فیلم را در وب‌لاگ خود به نمایش گذاشت آسوشیتدپری گزارش داد که قرار است مصری ها تظاهرات گسترده‌ای را برپا کنند. 

         وب‌لاگ شخصی صادق

شیخ خالد عبدالله

مجری تلویزیونی مصر که در شبکه النص مصر کار می‌کند. عبدالله یک مصری افراطی است که همیشه افکاری ضد اسلامی داشته است. او در تاریخ 8 سپتامبر اقدام به پخش فیلم موهن ازتلویزیون خود می‌کند که باعث موج اصلی تظاهرات‌ها می‌شود. شیخ خالد از هر فرصتی استفاده می‌کند تا به اسلام و مسلمانان حمله کند.

او از انقلاب مصر نیز بسیار اعتراض کرده بود و کسانی که در زمان انقلاب در میدان تحریر قاهره جمع می‌شدند را "بچه‌های بی‌ارزش" خطاب کرده بود .

شیخ عبدالله در سخنانی ایران را خطری به مراتب بزرگتر از یهودیان برای آمریکا خوانده بود.

                                                                             شیخ خالد عبدالله


جان والش

وبلاگ نویس اهل لس‌انجلس که درباره اعتراضات به این فیلم هشدار داده بود. او حتی یک روز قبل از نمایش فیلم در مقابل شورای شهر لس آنجلس صحبت کرده و از فیلم انتقاد کرده بود. او از اتحادیه رفع تهمت لس‌انجلس خواست تا درباره صحت فیلم تحقیق کنند اما آن‌ها ساکت ماندند.

نظر برخی از بازیگران فیلم موهن ضد اسلامی

سیندی لی گارسیا( Cindy Lee Garcia)

این بازیگر خانم اهل بیکرفیلد که نقش کوتاهی در فیلم داشته است در مصاحبه‌ای با Gawker‌ گفت که فیلم‌نامه‌ای که او و دیگر بازیگران برای فیلم خوانده بودند نام آن " جنگ‌حویان بیابان" بود. در آن فیلم‌نامه هیچ نامی از حضرت محمد برده نشده بود و نام حضرت محمد  و دیگر منابع دینی بعد از مرحله تولید به فیلم اضافه شده است. وی از حضور در این فیلم به شدت ابراز تاسف کرده است.

به گفته گارسیا، جنگ جویان بیابان درامی بود در خاور میانه که قرار بود به کارگردانی آلن روبرتز فیلم برداری شود. قرار بود به مدت سه هفته در لس‌آنجلس اجرا شود . گارسیا که با ناکولا ملاقات کرده است به نقل از او می‌گوید: "ناکولا ادعا کرد که یک مصری است نه اسراییلی".

تیم داکس( Tim Dax)‌

او نیز که ادعا می کند گول خورده است، به گفته وی:‌او برای فیلم " طوفان بیابان" مصاحبه کرده بود و کاراکتر او کاملا با چیزی که در یوتوب پخش شد متفاوت است.

داکس می‌افزاید؛ صداهای فیلم ساختگی است و او شک دارد که صدای خودش در فیلم است.

گفتنی است که داکس بازیگر فیلم‌های مستهجن آمریکایی است.

به نظر می‌رسد کارگردان این فیلم 80 بازیگر و عوامل فیلم را گول زده که در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که گمراه شده‌اند. در این بیانیه امده است که ما 100 پشت هیچ کدام از قضایای این فیلم نبوده و درمورد هدف و نیت آن گمراه شده‌ایم. ما از بازنویسی‌های فیلم‌نامه و دروغ‌هایی که در آن گفته شد بسیار متعجب هستیم. ما از اتفاقاتی که رخ داده است بسیار ناراحت هستیم‌.



سوء استفاده کارگردان از عوامل فیلم؟

 در همین حال یک بازیگر زن که در این فیلم ایفای نقش کرده است ادعا کرد که عوامل فیلم از آنچه سازنده آن دنبال می‌کرده است، مطلع نبوده‌اند. وی می‌گوید که به وی گفته نشده بود که این فیلم در نهایت به کجا خواهد انجامید؛ بلکه در زمان فیلمبرداری، فیلم مزبور «جنگجویان صحرا» نام داشته و زمان آن نیز مربوط به هزاران سال پیش از ولادت پیامبر اسلام(ص) بوده است.
 
این بازیگر که «سیندی لی گارسیا» نام دارد، تصریح کرد: «قرار نبود این فیلم هیچ کاری به مذهب داشته باشد، بلکه قرار بود نشان دهد که در گذشته شرایط در مصر چگونه بوده است؟ در این فیلم در رابطه با [حضرت] محمد(ص) و یا مسلمانان چیزی نبود.»

  یکی دیگر از اعضای گروه سازنده فیلم موهن هم که به دلایل امنیتی خواست تا نامی از وی برده نشود، روز چهارشنبه در پیامی به شبکه خبری سی‌ان‌ان ابراز داشت: «تمام عوامل فیلم بشدت ناراحت هستند و احساس می‌کنند تهیه‌کننده فیلم از آنها سوءاستفاده کرده است. ما از این فیلم حمایت نمی‌کنیم و درباره مقصود و منظور آن دچار گمراهی شدیم. ما از بازنویسی‌های کامل فیلمنامه و دروغ‌هایی که به عوامل فیلم گفته شد، شوکه شده‌ایم.»     

  همچنین بیانیه‌ای از سوی عوامل فیلم منتشر و در آن اعلام شده است که نام پیامبر اسلام(ص) و هرچه که مربوط به اسلام است، پس از پایان مراحل فیلمبرداری به فیلم مزبور اضافه شده است. همچنین دیالوگ‌های اهانت‌امیز فیلم مزبور در زمان فیلم‌برداری ضبط نشده‌اند بلکه آن نیز بعداً به‌وسیله دوبله تغییر داده شده و جایگزین دیالوگ‌های اصلی شده‌اند.
این بیانیه تأکید کرده است که سام باسیل کارگردان فیلم از عوامل سازنده آن سوءاستفاده کرده است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۱ ، ۰۳:۵۳
محمد برزوئی

Username:TRIAL-72560950
Password:f55u3s4tcr

Username:TRIAL-72560956
Password:ktj2n4nmua

Username:TRIAL-72560959
Password:5nr4fn2hmj

Username:TRIAL-72560972
Password:7jd2k8jkx3

Username:TRIAL-72561653
Password:srpra2k584

Username:TRIAL-72561650
Password:upahhka3rd

Username:TRIAL-72560970
Password:f7xnmnj7h7

Username:TRIAL-72561661
Password:566rr4hmrf

Username:TRIAL-72561663
Password:bs5mkvtbsb

Username:TRIAL-72561660
Password:rxvksbje33

Username:TRIAL-72561680
Password:ar8thvphmh

Username:TRIAL-72561682
Password:bu2e7sbpxr

Username:TRIAL-72561686
Password:7ven27msef

Username:TRIAL-72561692
Password:bmuskfakx2

Username:TRIAL-72561693
Password:65mhfhj5ae

Username:TRIAL-72561703
Password:7ujtu6h28n

Username:TRIAL-72561701
Password:ff4hxkhkss

Username:TRIAL-72561707
Password:j7hmjt5dbc

Username:TRIAL-72561711
Password:f8xtcaehs3

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۱ ، ۰۳:۴۶
محمد برزوئی
یکی از همین نامه‌ها، رهنمودهای حکیمانه و حیات‌بخش امیر‌المؤمنین(ع)است که برای یار باوفای خویش حارث همدانی نوشته و نکات بسیار مهم و حساس را با بیان شیوا تذکر داده‌اند

نفس خویش را در عبادت فریب ده (همان‌گونه که اطفال را با وعده وعیدها به خیر و صلاح می‌کشانند) و با آن مدارا کن و مجبورش مساز و در وقت فراغت و نشاط او را به‌کارگیر، مگر در واجبات که چاره‌ای از انجام آن و پی‌گیری آن در وقت آن نیست.

نامه‌ای از امیرالمؤمنین(ع)به همه عالمان دینی

یکی از سنت‌های زیبا و سودمند که در گذشته بیش‌تر مورد توجه بود، سنت توحید و رهنمودهای چاره‌ساز به صورت مکاتبه و نامه است که بزرگان، برای ره‌جویان در موقع نیاز و یا به درخواست آنان، بیان می‌کرده‌اند. این نوشته‌های مهم نقش ماندگاری برای مخاطب و آیندگان در پیمودن راه سعادت دارد.

یکی از همین نامه‌ها، رهنمودهای حکیمانه و حیات‌بخش امیر‌المؤمنین(ع)است که برای یار باوفای خویش حارث همدانی نوشته و نکات بسیار مهم و حساس را با بیان شیوا تذکر داده‌اند که می‌تواند ره‌توشه همه‌ی مسلمانان در همه عمر و به ویژه دست‌مایه‌ی عالمان دینی جهت هدایت معنوی مردم باشد، اینک به متن کلام نورانی آن حضرت توجه می‌کنیم:

۱. به ریسمان قرآن چنگ بزن و از او خیرخواهی نما، حلال آن را حلال و حرام آن را حرام شمار.

۲. به آن‌چه از حق در گذشته بود، تصدیق کن.

۳. از حوادث گذشته دنیا برای باقی‌مانده‌ی آن پند گیر که پاره‌ی آن شبیه پاره‌ی دیگر است و پایان آن به آغازش می‌پیوندد و همه‌ی آن فانی و جدا‌شدنی است.

۴. بزرگ دار نام خدا را به این‌که آن را جز بر حق به زبان نیاوری.
هرگز آرزوی مرگ مکن، مگر با تعهدی محکم (که مطمئن به رستگاری باشی).

۵. مرگ و بعد از مرگ را فراوان یاد کن.

۶. هرگز آرزوی مرگ مکن، مگر با تعهدی محکم (که مطمئن به رستگاری باشی).

۷. بپرهیز از هر کاری که انجام‌دهنده آن، آن را برای خویش می‌پسندد و اما برای عموم مسلمانان ناخوشایند است.

۸. بپرهیز از هر کار مخفی که از انجام آشکار آن شرم می‌شود، از هر کاری که چون کننده آن مورد سؤال قرار گیرد، انکار کند یا عذر خواهی.

۹. آبروی خود را آماج تیر سخن (دیگران) قرار مده.

۱۰. همه آن‌چه شنیده‌ای را به مردم بازگو مکن که همین برای دروغ‌گویی کافی است.

۱۱. هر آن‌چه از مردم می‌شنوی تکذیب نکن که همین برای نادانی کافی است.

۱۲. خشم را فرو نشان و به هنگام قدرت عفو کن و به هنگام خشم، بردبار باش، هنگام قدرت درگذر تا سرانجام برای تو باشد.

۱۳. هر نعمتی را که خدا به تو ارزانی داشته، به خوبی نگه‌دار و هرگز هیچ نعمتی از نعمت‌های خدا را تباه مکن.

۱۴. باید که نشان نعمت‌هایی که خداوند به تو ارزانی داشته، در تو دیده شود.

۱۵. بدان که برترین مؤمنین، کسی است که در بذل جان و خاندان و مال برتر است، زیرا آن‌چه از خیر که پیش فرستی برای تو ذخیره شده می‌ماند و آن‌چه وانهی، سودش به دیگری می‌رسد.

۱۶. از هم‌نشینی با افراد سُست‌رأی و بدکردار بپرهیز که هم‌نشین با هم‌نشین شناخته می‌شود.

۱۷. در شهرهای بزرگ سکونت کن؛ زیرا که مرکز مسلمانان است.

۱۸. از مکان‌هایی که محل غفلت و ستم است و یک‌دیگر را بر طاعت خداوند کم‌تر کمک می‌کنند بپرهیز.

۱۹. نظر خود را تنها متوجه کاری کن که به سودت باشد.
خشم را فرو نشان و به هنگام قدرت عفو کن و به هنگام خشم، بردبار باش، هنگام قدرت درگذر تا سرانجام برای تو باشد.

۲۰. بپرهیز از نشیمن‌گاه‌های بازارها که محل حضور شیطان و تعریض فتنه‌هاست (مردم ضعیف و بی‌کار، خود را با سخنان شیطانی سرگرم می‌کنند.)

۲۱. به افراد پایین‌تر از خود زیاد توجه کن که از راه‌های شکرگزاری است.

۲۲. در روز جمعه تا نماز جمعه نرفته‌ای، به سفر مرو، مگر برای راه خدا یا کاری که معذور باشی.

۲۳. در همه کارهایت، خدا را اطاعت کن که اطاعت خداوند از همه چیز برتر است.

۲۴. نفس خویش را در عبادت فریب ده (همان‌گونه که اطفال را با وعده وعیدها به خیر و صلاح می‌کشانند) و با آن مدارا کن و مجبورش مساز و در وقت فراغت و نشاط او را به‌کارگیر، مگر در واجبات که چاره‌ای از انجام آن و پی‌گیری آن در وقت آن نیست.

۲۵. مبادا مرگ تو وقتی برسد که تو از خدایت گریزانی و دنبال دنیا هستی.

۲۶. بپرهیز از هم‌نشینی با اهل گناه که بدی به بدی می‌پیوندد.

۲۷. خدای را گرامی و بزرگ دار.

۲۸. دوستان او را دوست دار.

۲۹. از خشم بپرهیز که سپاهی عظیم از سپاه ابلیس است.

نهج‌البلاغه، نامه ۶۹

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمد نجفی‌یزدی/عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)

منبع : ماهنامه آفاق مهر شماره ۵۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۱ ، ۰۸:۴۸
محمد برزوئی
فردی که راز دیگری را بیان می کند خودش باعث می شود که اطرافیان با دیده ی تحقیر و به صورتی صنفی به او بنگرند و کرامت ذاتی او زیر سوال خواهد رفت.
آنچه بین همسران وجود دارد فقط بین همان دو نفر خواهد ماند و لزومی ندارد دیگران از رازهای بین آن دو آگاهی یابند. رازداری برای حفظ و تداوم زندگی زناشویی اصلی لازم است.

راز داری

خانواده مکانی برای ارتباط مناسب اعضاء حفظ حرمت و شئون یکدیگر است. این حریم خانوادگی ابتدا از سوی خود اعضای خانواده باید حفظ شود و سپس از ناحیه ی دیگران نیز. تنها در این صورت است که امنیّت زندگی زناشویی تأمین می گردد.

یکی از مهم ترین عواملی که این حریم را تهدید می کند بیان اسرار و رازهای درون خانواده نزد دیگران است.

انواع افشارگری راز:

گاهی در زندگی مشترک، یکی از طرفین، مسئله ای خصوصی و به اصطلاح، راز، را افشا می کند. به طور اجمال انواع برملا کردن رازها به این قرارند:

* بیان راز همسر برای دیگران
* بیان راز خودش برای دیگران
* بیان راز دیگران برای همسر
* بیان رازهایی از زندگی مشترک برای دیگران
* دیگران راز گذشته ی یکی از زوجین را به دیگری بگوید.

این موارد هر کدام آثار سوئی در بر دارند که به اختصار اشاره خواهد شد.

آثار نامطلوب افشای راز

پرورش شخصیت منفی: افشای راز نزد دیگران و از دیگران، باعث ایجاد شخصیتی منفی در گوینده خواهد شد. زیرا هیچ کس از کسی که مدام راز دیگران را بیان می کند خوشش نمی آید. فردی که راز دیگری را بیان می کند خودش باعث می شود که اطرافیان با دیده ی تحقیر و به صورتی صنفی به او بنگرند و کرامت ذاتی او زیر سوال خواهد رفت.

کاهش درجه ی ایمان و اعتقاد به خدا: کسی که راز دیگران را برملا می کند به تدریج علاقمند می شود که رازهای بیشتری را بداند لذا در امور دیگران کنکاش می کند و این کنکاش و جستجو برخلاف دستور صریح قرآن کریم است که «در امور دیگران تحبسسّ نکنید.» (حجرات/۱۲) در واقع تحبسّس کننده در امور دیگران صریحاً با حکم خداوند مخالفت کرده است! و گناه کبیره مرتکب شده است. همچنین امام علی (علیه السلام) فرمودند: آن کس که در مقام تخصص از اسرار دیگری بر آید خداوند رازهای او را آشکار خواهد کرد.

غفلت و انحطاط اخلاقی: انسان ها به میزانی که به بر ملا کردن راز دیگران و افشای اسرار مردم می پردازند از خودشان غافل می شوند و بدین وسیله فرصت های ارزشمندی را که می توانست صرف خودسازی خود کند در راه تلاش برای کنکاش و تحبسّس در امور دیگران، هدر می دهد.

وقتی شما در زندگی خانوادگی خود راز داری را رعایت کنید، فرزندتان الگویی عینی از این مسئله خواهد داشت و این مسئله به رازدار بودن وی در آینده کمک زیادی می کند

اشاعه ی زشتی: افشای راز زندگی نیز دیگران یا از دیگران، موجب ریخته شدن قبح گناهان و زشتی ها می شود.

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: کسی که از مسلمانی کار زشتی را با چشم خود ببیند و یا سخن بدی را با گوش خویش بشنود و به منظور پرده دری آن را میان مردم افشا کند، مشمول آیه ی اشاعه ی فحشا است که در دنیا و آخرت به عذاب دردناکی مبتلا خواهد شد.

حال که آثار نامطلوب افشای راز را بیان کردیم، مناسب است که به آثار مطلوب و مثبت رازداری نیز اشاره ای داشته باشیم.
آثار مثبت راز داری

** با هر مرحله رازداری به درجات بیشتری از ایمان نزدیک شده و خویشتن داری بیشتری کسب می کنید.

خداوند می فرماید: «عالم الغیب فلا نطیهر علی غیبه أحدا...» یعنی: خداوند عالم به غیب است و هیچ کس را و غیبش مطلع نمی سازد.

** رازداری، اعتماد دیگران را به شما جلب می کند مردم معمولاً به کسانی که رازدار هستند به دیده ی احترام و اطمینان نگاه می کنند.
راز داری

** وقتی شما در زندگی خانوادگی خود راز داری را رعایت کنید، فرزندتان الگویی عینی از این مسئله خواهد داشت و این مسئله به رازدار بودن وی در آینده کمک زیادی می کند.

** راز را تا وقتی که فقط خودتان از آن آگاهید، در دست شماست و اختیارش نیز به دست خودتان!

عوامل افشای راز و پرده دری

علیرغم آثار مطلوبی که رازداری دارد و نیز بر خلاف آثار نامطلوب و بدی که بر اثر افشای راز برای انسان پیش می آید، باز هم شاهد این هستیم که افرادی به چنین کاری دست می زنند!!

در اینجا به برخی عواملی که منجر به افشای راز توسط افراد می شود اشاره ای می کنیم:

پوشاندن حقارت درونی: افرادی که به نحوی از ضعف شخصیت رنج می برند و دچار حقارت های درونی هستند چنانچه به تربیت نفس و خودسازی نپردازند ممکن است بخواهند این حقارت شخصیت خود را در دیگران جستجو کنند و با افشای رازهای افراد، آنان را مورد تحقیر و آزار قرار دهند.

ارتباط نامناسب زن و شوهر: زن و شوهری که از ارتباط عاطفی و روحی بسیار می رود و فاقد برنامه ی منظمی برخوردارند فرصتی پیدا نمی کنند تا مشکلات و ناراحتی های خود را به همسرشان بگویند و با همسر خود درددل کرده و رازشان را به او بگویند. این حرف هایی که باید به همسر گفته شود گاهی از حریم خانواده به خارج سرایت می کند و فرد به دنبال گوش شنوای دیگری در بیرون از منزل برای شنیدن می گردد.

انتقاد ناپذیری زن با شوهر: انتقاد باید با شیوه ی انسانی و به قصد اصلاح رفتار طرف مقابل انجام گیرد تا باعث رشد شود. ولی در صورتی که یکی از زوجین تحمل شنیدن انتقادات سالم و سازنده را نیز نداشته باشد. فرصت بحث در باره ی مطالبی که باید بین خودشان گفته می شد را از دست می دهد و ممکن است از درون آن ها رازهای زندگی سر برآورند و با دیگران مبادله شوند.

البته این سخن به معنای تأیید رفتار فرد مقابل نیست بلکه به این معناست که گاهی برخورد نامناسب خود ما و عدم انتقادپذیری مان، باعث آسیب به زندگی مشترک می شود.

مردی که به فرزند کوچکش می سپارد که در غیابش مراقب مادر باشد و گزارش احوال را بدهد بذر بی اعتمادی را در دل کوچک او می کارد و عملاً به او آموزش راز نگه داشتن را می دهد. چنین کودکی چگونه می تواند در آینده راز نگه داری خوبی باشد؟!

الگو گرفتن از روابط والدین: فرزند کوچکی که می بیند مادرش رازهای زندگی زناشویی اش را با والدین خود مطرح می کند و به حساب درددل کردن، همسرش را نزد مادر خودش خراب می کند الگوگیر می کند.

یا مردی که به فرزند کوچکش می سپارد که در غیابش مراقب مادر باشد و گزارش احوال را بدهد بذر بی اعتمادی را در دل کوچک او می کارد و عملاً به او آموزش راز نگه داشتن را می دهد.

چنین کودکی چگونه می تواند در آینده راز نگه داری خوبی باشد؟!

نتیجه گیری:

مثل دو کشور همسایه که به لحاظ حفظ امنیت از اسرار و اطلاعات ویژه ی کشور خود حفاظت می کنند، رازها و اطلاعات درون خانواده نیز بین همسران محفوظ است و باید از دسترسی دیگران محافظت شود.
منبع: تبیان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۱ ، ۰۸:۴۱
محمد برزوئی
به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، همانطور که از قدیم هم گفته اند بهترین کار پیشگیری از وقوع اتفاق های مختلف است و درمان در درجه دوم قرار دارد. آلرژی های فصلی نیز از همین نوع هستند و بهترین راه برای اینکه از آن ها در امان بمانید پیشگیری از وقوع آلرژی است.


پنجره ها را ببندید


یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد این آلرژی ها الودگی هوا است، پس بهتر است تا هر چقدر که می توانید از این آلودگی ها دوری کنید. در خانه و یا در داخل خودرو پنجره ها را ببندید و در صورت نیاز از کولر و یا دستگاه های تهویه هوا استفاده کنید. این کار باعث می شود تا هوای آلوده کمتری به شما برسد.

فیلترها را عوض کنید

در خانه هایی که از سیستم های تهویه هوا و همچنین کولرهای گازی استفاده می شود احتمال وقوع آلرژی بیشتر است چرا که آلودگی های فیلترهای این دستگاه ها به مرور وارد هوا می شود. فیلترهای این دستگاه ها را در ابتدای پاییز تعویض کنید تا به میزان زیادی جلوی آلرژی گرفته شود.

از عینک آفتابی استفاده کنید

نور خورشید به تنهایی می تواند باعث بروز و یا تشدید آلرزی در این فصل باشد. قبل از فرارسیدن پاییز یک عینک آفتابی با استانداردهای جهانی تهیه کنید تا در طول روز از آن استفاده کنید. عینک آفتابی تا حد بسیار زیادی جلوی تشدید آلرژی را می گیرد.

قبل از خواب دوش بگیرید

پزشکان به دوش گرفتن قبل از خواب زیاد توصیه نمی کنند اما برای افرادی که آلرژی های فصلی دارند این کار واجب است و بهتر است تا هفته ای سه بار قبل از رفتن به تخت دوش بگیرند. این کار باعث می شود تا آلودگی ها و حساسیت های آلرژیک کمتری را با خودتان به تخت خواب ببرید.

روکش های ضد آلرژی

برای تشک خوابتان از روکش هایی استفاده کنید که به آن ها حساسیت کمتری دارید. به تازگی حتی روکش و ملحفه های ضد آلرژی نیز وارد بازار شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که بهتر است هر دو هفته روکش تشک و بالش خودتان را بشویید.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۱ ، ۰۵:۵۸
محمد برزوئی

لشکر موسی(ع) به فرماندهی یوشع بن نون و کالب بن یوفنا از بیابان تیه بیرون آمده و به سوی شهر بیت المقدس و شام حرکت می کردند، تا آن را فتح کنند و از زیر یوغ حاکمان ستمگر عمالقه خارج سازند. در شهر اما خبرهای دیگری بود، همه دست به دامن بلعم باعورا (عالم معروف بنی اسرائیل ) که مستجاب الدعوه نیز بود شده بودند و از او خواستند برای نابودی لشکر موسی (ع) نفرین کند...
بعد از التماس فراوان و واسطه قرار دادن همسر بلعم، او را راضی کردند و بلعم برای نفرین موسی (ع) و لشکرش به راه افتاد...
جزییات داستان بماند تا آنجا که بلعم به خواست خدا نتوانست نفرین کند، لجبازی کرد و به میان مردمش رفت و گفت کاری می کنم که از نفرین بدتر باشد. به همه گفت: دختران و زنان خود را آرایش کنید و به میان لشکر موسی بفرستید تا به انحراف و فحشا دچار شوند، بنابرین شکستشان حتمی است...(و ادامه ماجرا...)
بی حجاب؛ دختر و زن، بی غیرتدر مورد این داستان کمی اگر تعقل کنیم و دوران خود را با دوران این واقعه تاریخی مقایسه کنیم، می بینیم، امروزه گروهی از مردم جامعه هستند که جلوی دستورات و خواست خدا (لشکر حق) موضع گرفته اند و آن را نمی خواهند، و در این راه برای مقابله با اراده حق، دست به دامن شیطان (بلعم باعورا) شده اند که سال ها عبادت خدا کرده بود و حال از روی لجبازی در فساد بندگان خدا تلاش می کند، و این شیطان برای شکستن اراده حق در بندگان او، به گروهی که سر سپرده او شده اند دستور داده است تا زنان و دخترانشان را آرایش کرده به میان اجتماع بفرستند...
می بینید ؟به همین راحتی، هستند کسانی که به خاطر هوای نفس خود و خود خواهی هایشان، در مقابل خداوند کریم، از شیطان کمک می گیرند، و حتی کمی هم در قران تعقل و تدبر نمی کنند، که هیچ، روی کار خودشان نیز فکر نمی کنند...
در آیه 38 سوره عنکبوت اشاره شده است به مردمی که :شیطان اعمال زشتشان را در نظرشان زیبا جلوه داده است، و جالبتر اینکه خداوند بزرگ در قرآن به این نکته هم اشاره می کند که: آنها بینا بودند و نسبت به کارشان آگاهی کامل نیز داشتند...
من در مسئله حجاب به این نکته اشاره می کنم که حتی اگر دین را کناری بگذاریم و بخواهیم سوای دین و دستورات قران و ائمه اطهار (علیهماالسلام)، این موضوع را بررسی کنیم، واقعاً باید ببینیم که چه انگیزه ای باعث می شود انسان به جلف بودن و بد لباس بودن ناموسش رضایت بدهد، درحالی که آنها به خوبی می دانند که، از این بدلباسی و بد حجابی چیزی عایدشان نمی شود، بلکه حقیقت این است که این کاری زشت است حتی از دید عقلی، و به واسطه بی تعقلی این کار زشت جلوی چشم آنها زیبا جلوه کرده است...
انشاالله در نوشتن این متن، به کسی بی احترامی نشده باشد، ولی کاش کسانی که به آزادی هر اندازه بیشتر ناموسشان اعتقاد دارند، کمی هم در این مورد تفکر می کردند، شاید کاری که می کنند اشتباه باشد...
راستش خیلی ادم باید بی خیال و بی رگ باشد که مردان و پسران بوالهوس جامعه ناموسش را به چشم کالایی برای خرید و کیلویی نگاه کنند و گاهی با رویای او به خواب روند و بیدار شوند و در عالم هپروت با او باشند؛ و او هم ککش نگزد که هیچ، افتخار کند که اُمُل نیست و امروزی فکر می کند...

باید به این فکر کنند که، این عمل، بسیار زشت و قبیح است، و سوای اینکه هیچ سودی ندارد، ضررهای فراوانی نیز متوجه خودشان و ناموسشان است...


لطفا کمی با غیرت باشید...

منبع: وبلاگ حکمت ما

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۱ ، ۰۳:۴۸
محمد برزوئی

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گروه های شیطانی در ایران از سال های پس از انقلاب شروع به فعالیت کردند و هرگز ردی از خود باقی نمی گذارند و فقط نشانه هایشان را بر ما آشکار می کنند تا بتوانند بدین صورت جوان و جامعه را منحرف کرده تا در نهایت یک حکومت مستقل شیطانی در جهان به وجود آورند، البته در حال حاضر هم نیز تیمی بیشتر از جهان را اشغال کرده اند. 
زائری آسیب شناس در رابطه با شیوه ورود اینگونه افراد و طرف کار آنان گفت: شیطان پرستان بسیاری خرافی بوده و همین امر ایجاب کرده تا آنان از مسایل خرافی مسلمانان وارد عرصه شوند و نمونه بارز آن می توان فال گیری و رمالی باشد و ظهور ارواح و رابطه با  اجنه از دیگر موارد مورد علاقه ی آنان است که از سال 15 و 16 میلادی در ایالات متحده آمریکا در جهان امروزی شروع به فعالیت کردند. 
زائری در رابطه با اینکه شیطان پرستان بسیار نمادگرا هستند اظهار داشت: اسامی چون ماسون، فراماسونری، بلک متال را می توان از اسامی آنان دانست و تک چشم، ستاره هشت پر، دستکش سفید، گونیا پرگار، صلیب برعکس، حالت دست دادن و سلام کردن، رنگ آبی، اعواد، آبنیس، تاریکی و جمله های خاص را از نمادها و نشانه های خاص آنان دانست. 
زائری آسیب شناس در رابطه با توضیح اندکی در نشانه ها تصریح کرد: آنان اعتقاد دارند شیطان تک چشم است و ستاره هشت پر را نماد تعادل می دانند و نمادهایی چون بزتک شاخ و گونیا و پرگار را نماد شهوت رانی خود می دانند و در رژیم خود زنان را بی ارزش می دانند و شیطان را الهه تاریکی و در رابطه با رنگ آبی معتقدند که خبیثانی از دروازه سلیمان وارد می شوند که به رنگ آبی هستند. 
زائری با اشاره به اینکه شیطان پرستان علاقه زیادی به تاریکی دارند افزود: شیطان پرستان ابلیس را الهه تاریکی می نامند و در کنسرت ها و پارتی های شبانه خود که حتی در ایران نیز به چشم می خورد تاریکی و سیاهی وجود دارد و آنان برای تجمع مکان های بسیار  تاریک را انتخاب می کنند. 
لازم به ذکر است که قرص های روان گردان در جنگ جهانی دوم توسط آمریکا به وجود آمد و امروزه جوانان ما از آن به صورت مخرب استفاده می کنند یکی از مهمترین عوارض آن نورگریزی است که امروزه در محافلشان در پارتی های پایتخت استفاده می شود. 
این آسیب شناس در رابطه با چگونگی تاثیر این علائم در جامعه خاطرنشان کرد: شیطان پرستان به علت توانایی ذهنی بالا همیشه از کودکان و جوانان استفاده می کنند و آنان را تحریک و یا فریب می دهند به طور مثال امروز سینمای جهانی و فیلم درست شده توسط این کشورها حاوی علائم آنان می باشد به طور مثال اسهورفما که موجودات کوچک و عجیبی هستند و رنگ آبی و دستکش سفید بر دست دارند و آن دو علائم از نمادهای شیطان پرستی است و یا بازی قدیمی قارچ خور که حرف M در بالای و جلوی کلاه آن به نماد ماسون نوشته و دستکش سفید از دیگر علائم آن است و یا کارتون سونیک که نیز همین علائم را دارا می باشد و اینگونه در ذهن کودکان می پرورانند که این علائم را به خاطر بسپارند و با آنان آشنا باشند و دیگر در آینده با دیدن این علائم ذهنیت نامناسبی نسبت به آن نداشته باشند. 
وی در رابطه با فریب زدن جوانان افزود: برای جوانان به شیوه خاص خود عمل می کنند به اینگونه که امروز با معرفی موسیقی شاد و جوانی به نام حسین ابلیس که به صورت خواننده جوانان معرفی کرده و آون را همچون یک بازیگر آموزش می دهند و از آن حمایت ویژه ای انجام می دهند و او که در جوانان به خاطر خواندن شعرهای رپ شهرت یافته در عکس آن بران جوانان نشانه هایی همچون صلیب برعکس و ستاره های هشت پر و گونیا و پرگار را به صورت مختلف جای می دهند و آن را الگویی برای جوانان می کنند تا آسیب پذیری جوانان را تا جای ممکن بالا ببرند. 
وی در ادامه افزود: دیگر کارهای شیطان پرستان انجام دادن راحت گناه و از بین بردن عقاید اسلامی است که چون آنان به راحتی گناه می کنند و خیانت می ورزند و هیچ شرمی از آن ندارند سبب می شوند تا جوانان دیگر عقل و هوش خود را از دست داده و مثل گوسفند به دنبال آنان راه بیفتند. 
زائری در رابطه با دیگر فریب آنان نسبت به جوانان افزود: از دیگر فریب های آنان حرکات عجیب و غریب چون رقص هایی که امروز در ماهواره و پارتی ها به کثرت دیده می شود که در آنها علائم شیطان پرستی قرار می دهند تا مردم و جوانان که از آنان لذت می برند به صورت الگویی از آن اشخاص استفاده کنند. 
گفتنی است، که شاید در دنیایی که زندگی می کنیم که هرچیز و یا همه چیز می تواند به فریب و نابودی ها منجر شود که غیر از آگاهی به آنان شاید هیچ راه گریزی نباشد آری شیطان پرستان اینگونه فعالیت می کنند و ذهن جامعه، جوانان، کودکان و حتی بزرگسالان کشور مسلمانی چون ایران را به فساد و نابودی می کشانند و آنان کسانی اند که قرآن در سوره نساء آیه 21 فرمود: شیطان اذهان را فریب داده و وعده دروغین به آنان می دهد، ای کاش که ما عضوی از گروه فریب خوردگان شیطان نباشیم./ف 
گزارش از مهدی محسنی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۱ ، ۰۳:۳۳
محمد برزوئی