روداب

روداب

روداب

روداب

کاروان پیاده روی در مسیر بندگی عازم حرم یار می شود

پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۲۸ ق.ظ
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

بصیر سبزوار : کاروان پیاده روی در مسیر بندگی پایگاه شهید شجیعی سبزوار به قصد زیارت حرم علی ابن موسی الرضا(ع) امروز(5 شنبه) از خیابان بیهق عازم حرم یار می گردد. 

مسئول کاروان در مسیر بندگی پایگاه شهید شجیعی سبزوار در گفتگو با بصیر سبزوار اظهار داشت: این کاروان اولین بار در سال ۷۳ و به مناسبت اربیعین شهدای حرم عازم مشهد مقدس شده که به لطف خدا تا کنون این روند هر ساله ادامه ادشته است.

 

محمد شمس آبادی افزود: کاروان پیاده روی در مسیر بندگی قدیمی ترین کاروان پیاده روی کشور می باشد که به طور مرتب و متوالی به پابوسی آقا علی بن موسی الرضا (ع) شرفیاب می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این کاروان به استعداد ۳۰۰ نفر امروز(پنج شنبه)  حرکت خود را  به سمت مشهد مقدس آغاز خواهد کرد، اضافه کرد: عهد و پیمان مجدد با امام، رهبری و شهدا، تذکیه روح و نفس، آشنایی با معارف اسلامی و آموزه های دینی و همچنین با آشنایی بیشتر از برکات فراوان حضور امام رضا در ایران که تا امروز و آینده ادامه داشته و دارد از اهداف این کاروان پیاده می باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: در مسیر راه به منظور آشنایی هر چه بیشتر جوانان با ائمه اطهار (ع) و به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و نقش و جایگاه ایشان برنامه هایی تدارک دیده شده است.

 

شمس آبادی بیان مسائل اخلاقی ، احکام و آموزه های دینی ، برگزاری مراسم قرائت ادعیه و مسابقات حفظ قرآن را از دیگر برنامه های کاروان ولایت عشق تا رسیدن به حرم حضرت امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: در این برنامه ها از حضور علما استفاده خواهیم کرد.

 

مسئول کاروان در مسیر بندگی تصریح کرد: امسال در این کاروان که اکثر آنان جوانان و نوجوانان بسیجی، دانشجو و دانش آموز هستند ، روزانه به طور متوسط بین ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر پیاده روی می کنند.

 

گفتنی است مراسم بدرقه ساعت ۱۶ در محل گلزار شهدای شهر برگزار می شود.

نظرات  (۱)

 جانم اگر فدای تو سازم زیاد نیست

سنگ است سینه ای که به جشن تو شاد نیست

می خواهم از رئوف حرم حکم کربلا

راهی به غیر مشهد و باب الجواد نیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی