روداب

روداب

روداب

روداب

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

 بخشدار روداب سبزوار گفت : دهیاری ها نباید فقط منتظر اعتبارات دولتی بمانند بلکه با جلب مشارکت ها و فراهم کردن بستر و زمینه فعالیت ها در روستا موجب توسعه بیشتر روستاها شوند .

محمود شم آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دهیاری ها نهاد عمومی خودکفایی هستند که بایستی با برنامه ریزی ، تعامل ، هماهنگی و اولویت بندی در صدد برطرف کردن مشکلات روستاها باشند .

وی با گرامیداشت 14 تیرماه روز دهیاری ها و قدردانی از خدمات دهیاران گفت : از زمان تاسیس دهیاری ها تاکنون شاهد خدمات خوبی بوده ایم .

وی با بیان اینکه خیلی از مباحث نیازمند اعتبار نیست بلکه بیشتر نیازمند تدبیر ،هماهنگی و آماده سازی بستر است ، افزود : دهیاران باید دانشی خوبی نسبت به مسائل روستاها داشته و با تعاملی خوبی که با شوراها و مردم دارند بتوانند مسائل را اولویت بندی کنند.

بخشدار روداب سبزوار ادامه داد : دهیاران باید در مباحث گوناگون بتوانند فعالیت های روستاها را براساس وحدت ، انسجام و مشورت صاحبنظران پیش ببرند. 

وی دهیاران را بازوی اجرایی شوراهای اسلامی عنوان کرد و گفت : تشکیل شوراها و دهیاری ها به عنوان مدیریت نوین روستاها است زیرا قبل از پیروزی انقلاب مدیریت روستایی مشارکتی و انتخابی نبوده بلکه براساس نظام ارباب و رعیتی بود .

بخشدار روداب سبزوار یکی از مشکلات مربوط به دهیاری ها را وجود خلاء های قانونی دانست و گفت : خیلی از قوانین دهیاری ها هنوز بخشنامه های داخلی است و قوانین مصوب نیست.

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر رودابشم آبادی ادامه داد : انتظارات از دهیاران در خصوص روستاها زیاد است و از طرفی این وظایف با اختیارات قانونی آنان همخوانی ندارد.

وی با اشاره به برخی از اختلافات در روستاها هم گفت : دهیاران بایستی دانش کافی از همه مسائل روستاها و ریشه تاریخی این مباحث داشته باشند تا بتوانند با اتحاد ، تعامل و هماهنگی مسائل و مشکلات روستاها را حل کنند .

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۱۶
محمد برزوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی