روداب

روداب

روداب

روداب

مهمان تنهای کلاته میر علی !!

جمعه, ۱ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۱۸ ق.ظ

چند روز پیش که صبح خیلی زود برای زیارت اهل قبور به محل قبرستان کلاته رفته بودم با صحنه ای بسیار جالب روبرو شدم . من که از قسمت شمالی قبرستان و از داخل صحرا می آمدم با نزدیک شدن به محل استخر کنار امامزاده ، صدای پرواز یک پرنده نسبتا بزرگ متعجبم کرد .


 همانجا ایستادم و منتظر فرود پرنده ماندم که بعد از یک گردش کوتاه ، در قسمت جنوبی قبرستان و در کناره کانال انتقال آب عمیق روستا به زمین نشست .


 از آنجاییکه میترسیدم فرصت عکس گرفتن از آن پرنده زیبا را از دست بدهم و فقط گوشی تلفنم همراهم بود ، از پشت دیوار قبرستان  و از فاصله تقریبا ۵۰ متری با پرنده ،چند تا عکس از آن گرفتم .

 

اما بعد که تحقیق کردم به عمق فاجعه پی بردم . اسم این پرنده پلیکان ( شاید هم لک لک ) می باشد.

 این پرندگان مهاجرانی هستند که از نواحی سردسیری و روسیه به قصد مناطق گرمسیری جنوب ایران حرکت می کنند اما به علت اینکه بسیاری از تالابها و برکه های مسیر راه و حتی مقصد آنها به دلایل مختلف خشک شده اند مسیر ها را گم کرده (به مانند همین پلیکانی که به کلاته آمده ) و خیلی از آنها در میانه راه می میرند .


 

البته رادیو و تلویزیون آن قدر راهکار وراه حل برای محیط زیست ارائه می دهند که نیازی نیست من چیزی بگویم ولی ای کاش انسان تا این اندازه به محیط زیست و این موجودات بی گناه آسیب نمی رساند .


> وبلاگ روستای کلاته میرعلی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۱
محمد برزوئی

روداب

نظرات  (۱)

۰۲ آذر ۹۲ ، ۱۴:۴۵ بچه کلاته
شما بچه های روداب دوست دارید هر مطلب توپی رو مال خودتان بدانید بنده خدا الان از محیط زیست بیان اطلاعات بخوان چی میگید قشنگ بنویسید این از وبلاگ کلاته گرفته شده است مگر دزدکی ی شود مطلب جمع کرد روداب بالاشو حذف کنید کلاته اینقدر معروف هست که نیاز به روداب نداشته باشد این کار را بکنید حتما
--------------------------------------------------------------------------------------------------
اخبار روداب : دوست عزیز اگه دقت کرده باشید هم تو عنوان خبر " مهمان تنهای کلاته میر علی !! " و هم در انتهای خبر "> وبلاگ روستای کلاته میرعلی "منبع ذکر شده !!!!!
و درخواست می شود عنوان وبلاگ رو با دقت بیشتری بخوانید این وب متعلق به تمامی بخش روداب می باشد " اخبار روداب : پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر" یعنی همه روستاهای روداب !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی