یادش بخیر مراسم کلنگ زنی پروژه گازرسانی به شهر روداب!
***
***
***
***
دو سال گذشت ... و روداب همچنان بدون گاز.
یادش بخیر مراسم کلنگ زنی پروژه گازرسانی به شهر روداب!
***
***
***
***
دو سال گذشت ... و روداب همچنان بدون گاز.
چند ماهی است که مردم و مسئولین روداب در حال تدارک مقدمات تأسیس دانشگاه علمی کاربردی در روداب هستند امروز با خبر شدیم ریاست شورای اسلامی شهر طی نامه ای موافقت شورای اسلامی را اعلام نموده است.
امید است که هیئت پیگیر تأسیس دانشگاه علمی کاربردی هر چه زود تر این کار فرهنگی را به سرانجام برسانند.
دعای فرج اصلی “الهی عظم البلاء” است.ما در “اللهم کن لولیک الفرج” از خداوند میخواهیم که امام زمان(ع) را تحت حمایت کامل خود بگیرد و او را تا رسیدن به هدف نهاییاش از هر جهت یاری کند.
به عنوان مقدمه باید یاد آور شویم که جهان هستی، بر پایه اسباب و مسببات پایه ریزی شده است؛ به گونهای که برای تحقق هر امری باید زمینهها و شرایط آن فراهم شده باشد. دعا کردن نیز در این نظام، جایگاه خاص خود قرار دارد و در کنار سایر شرایط و یکی از آنها شمرده میشود. از این رو، وظیفه هر انسان دعا کردن است؛ همان گونه که باید تلاش و کوشش نیز داشته باشد.
حقیقت دعا، اظهار عجز و فقر و نیاز به درگاه پروردگار عالم وخالق جهان است. انسان هنگام دعا، با حضرت حق ارتباط ویژه برقرار کرده و ضمن اعتراف به حقارت و کوچکی خود، عظمت باری تعالی را زنده میکند. او خود را مالک چیزی نمیداند، و در برابر خداوند، خویش را هیچ به حساب میآورد و عبودیت و بندگی اش را اظهار میدارد.
بنده هستی خود را از آن خدا و خود را محتاج درگاه او میداند و لذا سر به آستان او میگذارد. و این نمایش ارتباطی زیبا بین خدا و بنده است. در این حال، بنده نزد خدا عزت مییابد، به او نزدیک تر میشود و عنایت ویژه حق را شامل حال خود میکند. نیازش پذیرفته، حاجتش روا، و دعایش مستجاب میشود.
در این میان دعا به ساحت مقدس امام که ولی نعمت ما و واسطه فیض الهی است ـ جایگاه ویژهای دارد و وظیفه انسان دعا برای او است باید دانست تردیدی نیست که دعا، از عبادتهای بزرگ است و آثار فراوانی دارد و دعا کردن
برای سلامتی امام عصر(ع) از بهترین اقسام دعا است. درباره تاثیر دعا، از دو زاویه میتوان نگاه کرد:
الف. تاثیر دعا نسبت به امام
ب. تأثیر دعا برای دعا کننده
از نگاه اول، دعا در سلامتی حضرت، مؤثر است؛ زیرا ایشان به این جهت که انسان است و در همین عالم زندگی میکند، در معرض آفات و بلایا هست و دعا میتواند در دور کردن بلاها و مرضها از وجود عزیزش مؤثر باشد. این، با ارادهی خدا مبنی بر حیات و سلامتی امام، منافاتی ندارد؛ زیرا که ارادهی خدا از طریق اسباب اعمال میشود و دعا از مهمترین وسیلهها و سببها برای جریان اراده خدا در زندگی است.
از نگاه دوم، آثار دعا کردن فراوان است از جمله:
دعا کردن راهی است برای این که امام عصر را یاد کنیم و به این وسیله با آن عزیز ارتباط روحی و معنوی پیدا کنیم و این ارتباط ثمرات بسیاری برای رشد و کمال روحی ما دارد.
دعا کردن برای امام، نوعی عرض ارادت و محبت نسبت به او است که قطعاً از سوی آن منبع کرم بی پاسخ نخواهد ماند و دعا کننده را مورد لطف و عنایت خاص خود قرار خواهد داد.
دعا کردن برای امام، یعنی آن وجود عزیز را بر بسیاری از موجودات و پدیدهها مقدم دانستن و وجود و نقش او را مد نظر قرار دادن. این موضوع، سبب زیاد شدن محبت آن عزیز در دلها و جانها میگردد؛ زیرا ذکر محبوب سبب فراوانی محبت نسبت به او است.
با توجه به این که ایشان، واسطهی فیض الهی در عالم هستیاند، صلوات و صدقه به نیت ایشان خود نوعی وسیله برای کسب فیوضات بیشتر است.
اما ترجمه از این دعای شریف:
در ابتدای دعا از لفظ “الله” مدد میگیریم. “الله” لفظ خاص خدا و ندا است و همه صفات کمالی او را در بر میگیرد. استفاده از این لفظ، نشانه آن است که مطلبی بزرگ، مهم و فراگیر از خداوند مسئلت میکنیم.
سپس اراده خداوند را خواستارم: “کن” اراده خداوند دو گونه است: تکوینی(مربوط به خلق و عالم هستی) تشریعی(مربوط به قوانین) ما در این دعا، اراده از نوع اول را ـ که حتمیت دارد و تخلف از آن معنا ندارد ـ را خواستاریم.
در ادامه دعا لفظ “ولی” را برای امام عصر(ع) به کار میگیریم. ولی خدا، یعنی کسی که قرین خداست و بین او و خدا مانع و فاصله نیست. بر این اساس او برترین مخلوق خداوند است و از او کسی به خدا نزدیک تر نیست. در معنای ولی، سرپرستی نیز نهفته است. پس او از طرف خدا سرپرست امور عالم هستی است و تصرف در امور میکند. این بالاترین مقامی است که یک مخلوق میتواند داشته باشد و لذا اطاعت مطلق از او واجب است. ” أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ”(نساء/۵۹) آنگاه ولی را معرفی میکنیم: “الحجة بن الحسن” هر کس باید امام و رهبر و راهبر خود را بشناسد. بداند هادی او چه کسی است. پیامبر فرموده است: “من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة”؛”کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است”. باید انسان بداند رهرو چه کسی است و به پیروی از او به کجا میرود. ما در این فراز، امام خود را معرفی میکنیم و او همان امام مهدی(ع) فرزند امام حسن عسکری(ع) است.
در ادامه دعا، نیازهای خودا را میخواهیم. خدایا! برای مهدی: ولی، حافظ، قائد، ناصر، دلیل و عین باش.
“ولی” یعنی سرپرستی امور مهدی(ع) را خود به عهده بگیرد و لحظهای از او غافل نشو. پیامبر(ص) مکرر میفرمود: “رب لا تکلنی الی نفسی طرفة عین ابدا”؛”پروردگارا! به اندازه چشم به هم زدنی مرا به خود واگذار مکن”. از پیامبر در این زمینه پرسیدند. فرمود: برادرم یونس لحظهای به حال خود رها شد، سرانجامش گرفتاری در شکم ماهی بود. همه نیازمند عنایت خداییم، و ولی خدا به خاطر مقام بلندش، دستگیری بیشتر را میطبد.
“حافظ” ؛ یعنی، خدایا، تو او را از گزند حوادث و کیدها حفظ کن و نقشههای دشمنان و شیاطین را در مورد او نقش بر آب کن. خدایا او را از بلاها و بیماریها محافظت کن، تا بتواند به خوبی ولایت خود را اعمال کند.
“قائد“؛ یعنی: رهبر و راهنمای او، تو باش و مدیریت برنامههای او را به عهده بگیرد. این انقلاب بزرگ جهانی نیازمند به راهبریها و هدایتهای ویژه خداوند است.
“ناصر“؛ یعنی، خدایا! یاور و مددکار او باش. هر حرکتی که بخواهد به سر انجام برسد، باید مورد حمایت و یاری قرار گیرد تا نتیجه مطلوب از آن حاصل آید. و چه کسی بهتر از خداوند که قدرت مطلق بوده، و بهترین در تحقق برنامهها است.
“دلیل” ؛ یعنی، خدایا! راهنما و دلیل او باش. اگر آدمی وارد جادهای شود که تا به حال در آن گام ننهاده متحیر میماند؛ زیرا نمیداند راه چگونه است. او نیاز به دلیل و راهنما دارد که او را همراهی کرده و راه را برای او توضیح دهد و به مقصدش برساند. کاروانها در زمان گذشته، برای رسیدن به مقصد از دلیل و بلد راه سود میجستند. ما از خداوند میخواهیم که خودش دلیل و راهنمای امام باشد تا زمینههای ظهور او فراهم گردد، و با قیام زیبایش عدالت را در جهان حاکم گرداند.
“عین“؛ ، اصلی ترین عضو شناخت، چشم است. آدمی با چشم، کران تا کران جهان را میبیند و محیط خود را درک میکند. خطای دید باعث خسارت جبران ناپذیری میشود. ما از خدا میخواهیم خودش عین باشد و امام از طریق او، جهان و حرکت خود را ببیند. دید خدایی دیگر خطا ندارد و بدون نقص و انحراف است.
سر انجام این اراده و عنایتهای ویژه حضرت حق آن است که زمین از آلودگیها و نافرمانیها به دست امام مهدی(ع) و با قیام آسمانی اش پاک میشود و عبادت الهی بدون شرک محقق گردد:” یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً”(نور،۵۵) و هدف از خلقت تحقق مییابد. ” وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ”(ذاریات،۵۶) ما از خداوند میخواهیم این نعمت ارزشمند، پس از پدید آمدن مدتهای طولانی ادامه یابد تا انسانهای زیادی در سایه این حکومت به سر انجام نیک نایل شوند.
منبع: ظهور۱۲
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها از اردوهای جهادی مستقر در روستاهای بخش روداب بازدید کرد.
روز پنجشنبه 91/06/23 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها به اتفاق بخشدار و جمعی از مسئولین محلی از اردوهای جهادی بخش روداب مستقر در روستاهای ذوالفرخ ، کلاوی و دریاچه دوچاهی ،چاه عبدلملکی ، چاه ستاره ، عبدالملکی بازدید نمودند.
فعالیت انجام گرفته توسط جهادگران قرارگاه جهادی امام هادی(ع) در روستای ذوالفرخ : مرمت حسینیه ، کلاوی: تکمیل غسالخانه و دریاچه: مرمت مسجد همچنین نوسازی مدارس و برگزاری کلاسهای فرهنگی برای بانوان روستایی می باشد.
http://mahdierudab.mihanblog.com/
برای کلیه وبلاگ نویسان رودابی علی الخصوص گروه فرهنگی مهدیه روداب آرزوی موفقیت داریم.
اما سام باسیل واقعی کیست؟
نیکولا باسلی ناکولا(Nakoula Basseley Nakoula)
بنا به گفته مقامات آمریکایی، ناکولا نویسنده و کارگردان فیلم موهن است. در مصاحبهای که آْسوشیتدپرس با این فرد داشته است، وی خود را ناکولا ناکولا معرفی کرده است. وقتی که خبرنگار آسوشیتدپرس از او میخواهد تا گواهینامه خود را برای تایید هویت نشان دهد ناکولا انگشت خود را روی نام میانی خود " باسلی" میگذارد تا شناخته نشود. Basseley از لحاظ آوایی با نام "باسیل" شباهت زیادی دارد. در طول مصاحبه ناکولا داشتن هرگونه رابطه با باسیل را انکار کرده است.
به گفته ناکولا او تنها در بخشی از فیلم همکاری داشته است. آسوشیتدپرس درپی تحقیقات محلی متوجه میشود که شماره تلفن که مردی که خود را باسیل معرفی کرده دقیقا در همان آدرسی است که خبرنگار آسوشیتدپرس با ناکولا مصاحبه کرد.
گفتنی است که ناکولا سابقه کیفری دارد. به گفته مقامات قضایی فدرال، او در یک کلاهبرداری از حسابهای بانکی شرکت داشته است که شمارههای تامین اجتماعی را به سرقت میبردهاند. سپس وی پول را از حسابهای سرقتی برداشت کرده و به حسابهای دیگر خود واریز میکرده است.
بنابه گقته پلیس وی نامهای جعلی بسیاری دارد از قبیل مارک باسلی یوسف، یوسف ام. باسلی، نیکولا باسلی(Mark Basseley Youssef, Yousseff M. Basseley, Nicola Bacily).
اگر نگاهی دقیق به نامها بیاندازیم متوجه شباهت آن با نام BACILE میشویم.
ناکولا در سال 2010 به کلاهبرداری محکوم و به پرداخت 790هزار دلار جریمه و 21 ماه زندان و محروم از استفاده از اینترنت به مدت 5 سال شد. گفتنی است که وی داستان فیلم موهن را در زندان نوشته است.
روز پنجشنبه مقامات پلیس آمریکا تایید کردند که ناکولا همان سام باسیل بوده و نویسنده و کارگردان فیلم موهن ضداسلامی است.
استیو کلین(Steve Klein)
کلین که گفته میشود مشاور فیلمنامه بوده است، میگوید او نام واقعی سام باسیل را نمیداند،اما ادعا کرده است که باسیل از وی برای همکاری در فیلم درخواست کمک کرده است. دلیل انتخاب وی این بوده است که استیو کلین با گروههای افراطی مسیحی در جنوب کالیفرنیا رابطه داشته است. او که یک نظامی در زمان جنگ ویتنام بوده است موسسه Courageous Christians Unitedرا تاسیس کرد، موسسهای افراطی و ضد اسلامی. او هماکنون رییس موسسه Concerned Citizens for the First Amendment است که این گروه نیز در کالیفرنیا فعال بوده و افراطی و ضد اسلامی است. این گروه به تازگی با کمیتهای مسیحی افراطی همکاری داشته است که در مدارس کالیفرنیا حضور داشته و به پیامبر اسلام توهین میکردهاند.
گفته مِیشود وی به دنبال ترویج رعب و وحشت میان جوانان آمریکایی از اسلام بوده و به مدارس کالیفرنیا میرود و علیه اسلام صحبت میکند. این قبطی افراطی، مسیحیان خاورمیانه و شمال آفریقا را تشویق به اقدامات نظامی علیه مسلمانان میکند.
بنا به گزارشات، او به مناطق مختلف سفر میکند و مردم را به اقدامات نظامی علیه مسلمانان وا میدارد.کلین در یکی از سخنرانیهای ضد اسلامی خود در مارس 2011 گفت: " چرا ماباید مثل زنها رفتار کنیم؟ چرا باید بترسیم؟ ما از خدا حکم داریم تا از شما حفاظت کنیم؟ چرا اجازه نمی دهیم ما کار خود را بکنیم( قتل مسلمانها)؟
در مصاحبهای با پایگاه تحلیلی آتلانتیک، کلین به خود افتخار کرده که به دنبال شکار مسلمانان است:
" بعد از یازده سپتامبر من به دنبال تروریستها گشتم و آن ها را نیز پیدا کردم، خیلی آسان بود. سام باسیل درباره من تحقیق کرد و به سراغ من آمد. مسیحیان خاورمیانه و جوامع یهودی به من اعتماد دارند.
او در صفحه فیس بوک خود در سال 2011 نوشت: ما با اسلام در حال جنگ هستیم، این جنگ تا پای مرگ ادامه دارد و ما باید آماده باشیم".
او در یکی از پستهای فیس بوک خود در اقدامی توهین آمیز اسلام را به "سرطان تشبیه کرده و ادعا کرده است که جنگی مقدس در راه بوده که نشانههای آن را میتوان در همه جا پیدا کرد". او از سال 1997 آغاز جنگ مقدس خود را علیه اسلام شروع کرده است و دائما در بیرون مدارس اسلامی و مساجد پلاکاردهایی در دست داشته و به مسلمانان توهین میکند.
به نظر میرسد کلین به دنبال ایجاد خشونت و جنگ میان مسلمانان مسیحیان است. او زمانی که تری جونز اقدام به اتش زدن قرآن کرد از وی حمایت کرد. این فرد افراطی در مدارس کالیفرنیا به دنبال تهییج دانشآموزان و ترس در میان آنها از اسلام است.
به گفته وی: اگر کودکان میخواهند بجنگند، انها خطر اسلام را درک کردهاند. من میتوانم خونریزیها را ببینم، زمان بزرگی در راه است.
به گفته کلین، فیلم موهن در در سال 2012 فیلمبرداری شده که مورد حمایت مسیحیان خاور میانه نیز بوده است.
استیو در مصاحبهای با روزنامه دیلی میل انگلیس گفت: کسانیکه سفر آمریکا را کشتند گناهکارند نه من، کسانی که دست به تظاهرات زده و سفارت آمریکا را تسخیر می کند باید احساس شرم کنند نه من.
فعال مصری مسیحی قبطی که فیلم موهن را در وبلاگ شخصی خود به نمایش گذاشت. این افراطی مصری که در واشنگتن زندگی میکند به آسوشیتدپرس گفت: این فیلم را به نمایش گذاشته است تا مشکل قبطیها و رنج آنها از مسلمانان را نشان دهد. صادق که یکی از دوستان نزدیک تری جونز است ، قرار بود تا از طریق رابطههای خود این فیلم را در تلویزیونهای مصر به نمایش بگذارد. او فردی ضداسلامی بوده و عضو اصلی جامعه قبطیان آمریکا است. او در مصاحبهای با رویترز هدف خود از نمایش فیلم را نشان دادن خطر اسلام برای مسیحیت اعلام کرده است. بعد از اینکه او فیلم را در وبلاگ خود به نمایش گذاشت آسوشیتدپری گزارش داد که قرار است مصری ها تظاهرات گستردهای را برپا کنند.
وبلاگ شخصی صادق
شیخ خالد عبدالله
مجری تلویزیونی مصر که در شبکه النص مصر کار میکند. عبدالله یک مصری افراطی است که همیشه افکاری ضد اسلامی داشته است. او در تاریخ 8 سپتامبر اقدام به پخش فیلم موهن ازتلویزیون خود میکند که باعث موج اصلی تظاهراتها میشود. شیخ خالد از هر فرصتی استفاده میکند تا به اسلام و مسلمانان حمله کند.
او از انقلاب مصر نیز بسیار اعتراض کرده بود و کسانی که در زمان انقلاب در میدان تحریر قاهره جمع میشدند را "بچههای بیارزش" خطاب کرده بود .
شیخ عبدالله در سخنانی ایران را خطری به مراتب بزرگتر از یهودیان برای آمریکا خوانده بود.
جان والش
وبلاگ نویس اهل لسانجلس که درباره اعتراضات به این فیلم هشدار داده بود. او حتی یک روز قبل از نمایش فیلم در مقابل شورای شهر لس آنجلس صحبت کرده و از فیلم انتقاد کرده بود. او از اتحادیه رفع تهمت لسانجلس خواست تا درباره صحت فیلم تحقیق کنند اما آنها ساکت ماندند.
نظر برخی از بازیگران فیلم موهن ضد اسلامی
سیندی لی گارسیا( Cindy Lee Garcia)
این بازیگر خانم اهل بیکرفیلد که نقش کوتاهی در فیلم داشته است در مصاحبهای با Gawker گفت که فیلمنامهای که او و دیگر بازیگران برای فیلم خوانده بودند نام آن " جنگحویان بیابان" بود. در آن فیلمنامه هیچ نامی از حضرت محمد برده نشده بود و نام حضرت محمد و دیگر منابع دینی بعد از مرحله تولید به فیلم اضافه شده است. وی از حضور در این فیلم به شدت ابراز تاسف کرده است.
به گفته گارسیا، جنگ جویان بیابان درامی بود در خاور میانه که قرار بود به کارگردانی آلن روبرتز فیلم برداری شود. قرار بود به مدت سه هفته در لسآنجلس اجرا شود . گارسیا که با ناکولا ملاقات کرده است به نقل از او میگوید: "ناکولا ادعا کرد که یک مصری است نه اسراییلی".
تیم داکس( Tim Dax)
او نیز که ادعا می کند گول خورده است، به گفته وی:او برای فیلم " طوفان بیابان" مصاحبه کرده بود و کاراکتر او کاملا با چیزی که در یوتوب پخش شد متفاوت است.
داکس میافزاید؛ صداهای فیلم ساختگی است و او شک دارد که صدای خودش در فیلم است.
گفتنی است که داکس بازیگر فیلمهای مستهجن آمریکایی است.
به نظر میرسد کارگردان این فیلم 80 بازیگر و عوامل فیلم را گول زده که در بیانیهای اعلام کردهاند که گمراه شدهاند. در این بیانیه امده است که ما 100 پشت هیچ کدام از قضایای این فیلم نبوده و درمورد هدف و نیت آن گمراه شدهایم. ما از بازنویسیهای فیلمنامه و دروغهایی که در آن گفته شد بسیار متعجب هستیم. ما از اتفاقاتی که رخ داده است بسیار ناراحت هستیم.
Username:TRIAL-72560950
Password:f55u3s4tcr
Username:TRIAL-72560956
Password:ktj2n4nmua
Username:TRIAL-72560959
Password:5nr4fn2hmj
Username:TRIAL-72560972
Password:7jd2k8jkx3
Username:TRIAL-72561653
Password:srpra2k584
Username:TRIAL-72561650
Password:upahhka3rd
Username:TRIAL-72560970
Password:f7xnmnj7h7
Username:TRIAL-72561661
Password:566rr4hmrf
Username:TRIAL-72561663
Password:bs5mkvtbsb
Username:TRIAL-72561660
Password:rxvksbje33
Username:TRIAL-72561680
Password:ar8thvphmh
Username:TRIAL-72561682
Password:bu2e7sbpxr
Username:TRIAL-72561686
Password:7ven27msef
Username:TRIAL-72561692
Password:bmuskfakx2
Username:TRIAL-72561693
Password:65mhfhj5ae
Username:TRIAL-72561703
Password:7ujtu6h28n
Username:TRIAL-72561701
Password:ff4hxkhkss
Username:TRIAL-72561707
Password:j7hmjt5dbc
Username:TRIAL-72561711
Password:f8xtcaehs3
نفس خویش را در عبادت فریب ده (همانگونه که اطفال را با وعده وعیدها به خیر و صلاح میکشانند) و با آن مدارا کن و مجبورش مساز و در وقت فراغت و نشاط او را بهکارگیر، مگر در واجبات که چارهای از انجام آن و پیگیری آن در وقت آن نیست.
نامهای از امیرالمؤمنین(ع)به همه عالمان دینی
یکی از سنتهای زیبا و سودمند که در گذشته بیشتر مورد توجه بود، سنت توحید و رهنمودهای چارهساز به صورت مکاتبه و نامه است که بزرگان، برای رهجویان در موقع نیاز و یا به درخواست آنان، بیان میکردهاند. این نوشتههای مهم نقش ماندگاری برای مخاطب و آیندگان در پیمودن راه سعادت دارد.
یکی از همین نامهها، رهنمودهای حکیمانه و حیاتبخش امیرالمؤمنین(ع)است که برای یار باوفای خویش حارث همدانی نوشته و نکات بسیار مهم و حساس را با بیان شیوا تذکر دادهاند که میتواند رهتوشه همهی مسلمانان در همه عمر و به ویژه دستمایهی عالمان دینی جهت هدایت معنوی مردم باشد، اینک به متن کلام نورانی آن حضرت توجه میکنیم:
۱. به ریسمان قرآن چنگ بزن و از او خیرخواهی نما، حلال آن را حلال و حرام آن را حرام شمار.
۲. به آنچه از حق در گذشته بود، تصدیق کن.
۳. از حوادث گذشته دنیا برای باقیماندهی آن پند گیر که پارهی آن شبیه پارهی دیگر است و پایان آن به آغازش میپیوندد و همهی آن فانی و جداشدنی است.
۴. بزرگ دار نام خدا را به اینکه آن را جز بر حق به زبان نیاوری.
هرگز آرزوی مرگ مکن، مگر با تعهدی محکم (که مطمئن به رستگاری باشی).
۵. مرگ و بعد از مرگ را فراوان یاد کن.
۶. هرگز آرزوی مرگ مکن، مگر با تعهدی محکم (که مطمئن به رستگاری باشی).
۷. بپرهیز از هر کاری که انجامدهنده آن، آن را برای خویش میپسندد و اما برای عموم مسلمانان ناخوشایند است.
۸. بپرهیز از هر کار مخفی که از انجام آشکار آن شرم میشود، از هر کاری که چون کننده آن مورد سؤال قرار گیرد، انکار کند یا عذر خواهی.
۹. آبروی خود را آماج تیر سخن (دیگران) قرار مده.
۱۰. همه آنچه شنیدهای را به مردم بازگو مکن که همین برای دروغگویی کافی است.
۱۱. هر آنچه از مردم میشنوی تکذیب نکن که همین برای نادانی کافی است.
۱۲. خشم را فرو نشان و به هنگام قدرت عفو کن و به هنگام خشم، بردبار باش، هنگام قدرت درگذر تا سرانجام برای تو باشد.
۱۳. هر نعمتی را که خدا به تو ارزانی داشته، به خوبی نگهدار و هرگز هیچ نعمتی از نعمتهای خدا را تباه مکن.
۱۴. باید که نشان نعمتهایی که خداوند به تو ارزانی داشته، در تو دیده شود.
۱۵. بدان که برترین مؤمنین، کسی است که در بذل جان و خاندان و مال برتر است، زیرا آنچه از خیر که پیش فرستی برای تو ذخیره شده میماند و آنچه وانهی، سودش به دیگری میرسد.
۱۶. از همنشینی با افراد سُسترأی و بدکردار بپرهیز که همنشین با همنشین شناخته میشود.
۱۷. در شهرهای بزرگ سکونت کن؛ زیرا که مرکز مسلمانان است.
۱۸. از مکانهایی که محل غفلت و ستم است و یکدیگر را بر طاعت خداوند کمتر کمک میکنند بپرهیز.
۱۹. نظر خود را تنها متوجه کاری کن که به سودت باشد.
خشم را فرو نشان و به هنگام قدرت عفو کن و به هنگام خشم، بردبار باش، هنگام قدرت درگذر تا سرانجام برای تو باشد.
۲۰. بپرهیز از نشیمنگاههای بازارها که محل حضور شیطان و تعریض فتنههاست (مردم ضعیف و بیکار، خود را با سخنان شیطانی سرگرم میکنند.)
۲۱. به افراد پایینتر از خود زیاد توجه کن که از راههای شکرگزاری است.
۲۲. در روز جمعه تا نماز جمعه نرفتهای، به سفر مرو، مگر برای راه خدا یا کاری که معذور باشی.
۲۳. در همه کارهایت، خدا را اطاعت کن که اطاعت خداوند از همه چیز برتر است.
۲۴. نفس خویش را در عبادت فریب ده (همانگونه که اطفال را با وعده وعیدها به خیر و صلاح میکشانند) و با آن مدارا کن و مجبورش مساز و در وقت فراغت و نشاط او را بهکارگیر، مگر در واجبات که چارهای از انجام آن و پیگیری آن در وقت آن نیست.
۲۵. مبادا مرگ تو وقتی برسد که تو از خدایت گریزانی و دنبال دنیا هستی.
۲۶. بپرهیز از همنشینی با اهل گناه که بدی به بدی میپیوندد.
۲۷. خدای را گرامی و بزرگ دار.
۲۸. دوستان او را دوست دار.
۲۹. از خشم بپرهیز که سپاهی عظیم از سپاه ابلیس است.
نهجالبلاغه، نامه ۶۹
حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمد نجفییزدی/عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)
منبع : ماهنامه آفاق مهر شماره ۵۱
لشکر موسی(ع) به فرماندهی یوشع بن نون و کالب بن یوفنا از بیابان تیه بیرون آمده و به سوی شهر بیت المقدس و شام حرکت می کردند، تا آن را فتح کنند و از زیر یوغ حاکمان ستمگر عمالقه خارج سازند. در شهر اما خبرهای دیگری بود، همه دست به دامن بلعم باعورا (عالم معروف بنی اسرائیل ) که مستجاب الدعوه نیز بود شده بودند و از او خواستند برای نابودی لشکر موسی (ع) نفرین کند...
بعد از التماس فراوان و واسطه قرار دادن همسر بلعم، او را راضی کردند و بلعم برای نفرین موسی (ع) و لشکرش به راه افتاد...
جزییات داستان بماند تا آنجا که بلعم به خواست خدا نتوانست نفرین کند، لجبازی کرد و به میان مردمش رفت و گفت کاری می کنم که از نفرین بدتر باشد. به همه گفت: دختران و زنان خود را آرایش کنید و به میان لشکر موسی بفرستید تا به انحراف و فحشا دچار شوند، بنابرین شکستشان حتمی است...(و ادامه ماجرا...)
در مورد این داستان کمی اگر تعقل کنیم و دوران خود را با دوران این واقعه تاریخی مقایسه کنیم، می بینیم، امروزه گروهی از مردم جامعه هستند که جلوی دستورات و خواست خدا (لشکر حق) موضع گرفته اند و آن را نمی خواهند، و در این راه برای مقابله با اراده حق، دست به دامن شیطان (بلعم باعورا) شده اند که سال ها عبادت خدا کرده بود و حال از روی لجبازی در فساد بندگان خدا تلاش می کند، و این شیطان برای شکستن اراده حق در بندگان او، به گروهی که سر سپرده او شده اند دستور داده است تا زنان و دخترانشان را آرایش کرده به میان اجتماع بفرستند...
می بینید ؟به همین راحتی، هستند کسانی که به خاطر هوای نفس خود و خود خواهی هایشان، در مقابل خداوند کریم، از شیطان کمک می گیرند، و حتی کمی هم در قران تعقل و تدبر نمی کنند، که هیچ، روی کار خودشان نیز فکر نمی کنند...
در آیه 38 سوره عنکبوت اشاره شده است به مردمی که :شیطان اعمال زشتشان را در نظرشان زیبا جلوه داده است، و جالبتر اینکه خداوند بزرگ در قرآن به این نکته هم اشاره می کند که: آنها بینا بودند و نسبت به کارشان آگاهی کامل نیز داشتند...
من در مسئله حجاب به این نکته اشاره می کنم که حتی اگر دین را کناری بگذاریم و بخواهیم سوای دین و دستورات قران و ائمه اطهار (علیهماالسلام)، این موضوع را بررسی کنیم، واقعاً باید ببینیم که چه انگیزه ای باعث می شود انسان به جلف بودن و بد لباس بودن ناموسش رضایت بدهد، درحالی که آنها به خوبی می دانند که، از این بدلباسی و بد حجابی چیزی عایدشان نمی شود، بلکه حقیقت این است که این کاری زشت است حتی از دید عقلی، و به واسطه بی تعقلی این کار زشت جلوی چشم آنها زیبا جلوه کرده است...
انشاالله در نوشتن این متن، به کسی بی احترامی نشده باشد، ولی کاش کسانی که به آزادی هر اندازه بیشتر ناموسشان اعتقاد دارند، کمی هم در این مورد تفکر می کردند، شاید کاری که می کنند اشتباه باشد...
راستش خیلی ادم باید بی خیال و بی رگ باشد که مردان و پسران بوالهوس جامعه ناموسش را به چشم کالایی برای خرید و کیلویی نگاه کنند و گاهی با رویای او به خواب روند و بیدار شوند و در عالم هپروت با او باشند؛ و او هم ککش نگزد که هیچ، افتخار کند که اُمُل نیست و امروزی فکر می کند...
باید به این فکر کنند که، این عمل، بسیار زشت و قبیح است، و سوای اینکه هیچ سودی ندارد، ضررهای فراوانی نیز متوجه خودشان و ناموسشان است...
لطفا کمی با غیرت باشید...
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گروه های شیطانی در ایران از سال های پس از انقلاب شروع به فعالیت کردند و هرگز ردی از خود باقی نمی گذارند و فقط نشانه هایشان را بر ما آشکار می کنند تا بتوانند بدین صورت جوان و جامعه را منحرف کرده تا در نهایت یک حکومت مستقل شیطانی در جهان به وجود آورند، البته در حال حاضر هم نیز تیمی بیشتر از جهان را اشغال کرده اند.
زائری آسیب شناس در رابطه با شیوه ورود اینگونه افراد و طرف کار آنان گفت: شیطان پرستان بسیاری خرافی بوده و همین امر ایجاب کرده تا آنان از مسایل خرافی مسلمانان وارد عرصه شوند و نمونه بارز آن می توان فال گیری و رمالی باشد و ظهور ارواح و رابطه با اجنه از دیگر موارد مورد علاقه ی آنان است که از سال 15 و 16 میلادی در ایالات متحده آمریکا در جهان امروزی شروع به فعالیت کردند.
زائری در رابطه با اینکه شیطان پرستان بسیار نمادگرا هستند اظهار داشت: اسامی چون ماسون، فراماسونری، بلک متال را می توان از اسامی آنان دانست و تک چشم، ستاره هشت پر، دستکش سفید، گونیا پرگار، صلیب برعکس، حالت دست دادن و سلام کردن، رنگ آبی، اعواد، آبنیس، تاریکی و جمله های خاص را از نمادها و نشانه های خاص آنان دانست.
زائری آسیب شناس در رابطه با توضیح اندکی در نشانه ها تصریح کرد: آنان اعتقاد دارند شیطان تک چشم است و ستاره هشت پر را نماد تعادل می دانند و نمادهایی چون بزتک شاخ و گونیا و پرگار را نماد شهوت رانی خود می دانند و در رژیم خود زنان را بی ارزش می دانند و شیطان را الهه تاریکی و در رابطه با رنگ آبی معتقدند که خبیثانی از دروازه سلیمان وارد می شوند که به رنگ آبی هستند.
زائری با اشاره به اینکه شیطان پرستان علاقه زیادی به تاریکی دارند افزود: شیطان پرستان ابلیس را الهه تاریکی می نامند و در کنسرت ها و پارتی های شبانه خود که حتی در ایران نیز به چشم می خورد تاریکی و سیاهی وجود دارد و آنان برای تجمع مکان های بسیار تاریک را انتخاب می کنند.
لازم به ذکر است که قرص های روان گردان در جنگ جهانی دوم توسط آمریکا به وجود آمد و امروزه جوانان ما از آن به صورت مخرب استفاده می کنند یکی از مهمترین عوارض آن نورگریزی است که امروزه در محافلشان در پارتی های پایتخت استفاده می شود.
این آسیب شناس در رابطه با چگونگی تاثیر این علائم در جامعه خاطرنشان کرد: شیطان پرستان به علت توانایی ذهنی بالا همیشه از کودکان و جوانان استفاده می کنند و آنان را تحریک و یا فریب می دهند به طور مثال امروز سینمای جهانی و فیلم درست شده توسط این کشورها حاوی علائم آنان می باشد به طور مثال اسهورفما که موجودات کوچک و عجیبی هستند و رنگ آبی و دستکش سفید بر دست دارند و آن دو علائم از نمادهای شیطان پرستی است و یا بازی قدیمی قارچ خور که حرف M در بالای و جلوی کلاه آن به نماد ماسون نوشته و دستکش سفید از دیگر علائم آن است و یا کارتون سونیک که نیز همین علائم را دارا می باشد و اینگونه در ذهن کودکان می پرورانند که این علائم را به خاطر بسپارند و با آنان آشنا باشند و دیگر در آینده با دیدن این علائم ذهنیت نامناسبی نسبت به آن نداشته باشند.
وی در رابطه با فریب زدن جوانان افزود: برای جوانان به شیوه خاص خود عمل می کنند به اینگونه که امروز با معرفی موسیقی شاد و جوانی به نام حسین ابلیس که به صورت خواننده جوانان معرفی کرده و آون را همچون یک بازیگر آموزش می دهند و از آن حمایت ویژه ای انجام می دهند و او که در جوانان به خاطر خواندن شعرهای رپ شهرت یافته در عکس آن بران جوانان نشانه هایی همچون صلیب برعکس و ستاره های هشت پر و گونیا و پرگار را به صورت مختلف جای می دهند و آن را الگویی برای جوانان می کنند تا آسیب پذیری جوانان را تا جای ممکن بالا ببرند.
وی در ادامه افزود: دیگر کارهای شیطان پرستان انجام دادن راحت گناه و از بین بردن عقاید اسلامی است که چون آنان به راحتی گناه می کنند و خیانت می ورزند و هیچ شرمی از آن ندارند سبب می شوند تا جوانان دیگر عقل و هوش خود را از دست داده و مثل گوسفند به دنبال آنان راه بیفتند.
زائری در رابطه با دیگر فریب آنان نسبت به جوانان افزود: از دیگر فریب های آنان حرکات عجیب و غریب چون رقص هایی که امروز در ماهواره و پارتی ها به کثرت دیده می شود که در آنها علائم شیطان پرستی قرار می دهند تا مردم و جوانان که از آنان لذت می برند به صورت الگویی از آن اشخاص استفاده کنند.
گفتنی است، که شاید در دنیایی که زندگی می کنیم که هرچیز و یا همه چیز می تواند به فریب و نابودی ها منجر شود که غیر از آگاهی به آنان شاید هیچ راه گریزی نباشد آری شیطان پرستان اینگونه فعالیت می کنند و ذهن جامعه، جوانان، کودکان و حتی بزرگسالان کشور مسلمانی چون ایران را به فساد و نابودی می کشانند و آنان کسانی اند که قرآن در سوره نساء آیه 21 فرمود: شیطان اذهان را فریب داده و وعده دروغین به آنان می دهد، ای کاش که ما عضوی از گروه فریب خوردگان شیطان نباشیم./ف
گزارش از مهدی محسنی.