شرح به زودی
به مناسبت فرارسیدن ایام هفته کتاب و کتاب خوانی ،نمایشگاهی از تازه های کتاب در کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب ساعت 10 صبح روز یک شنبه مورخه 23/08/1389 با حضور بخشدار محترم شهر روداب،جناب آقای شم آبادی.شهرداری روداب ،آقای مهندس ایزدی ،جمعی از مدیران و معاونان محترم مدارس و دبیرستانهای شهر ،اعضای محترم شورای شهر و جمعی از رابطین محترم افتتاح گردید.در این مراسم آقای شم آبادی و مسئولان بعد ازبازدید از نمایشگاه کتاب در سخنانی به اهمیت و نقش کتابخانه های عمومی در رشد فرهنگی مردم پرداختند و خواستار همکاری فرهنگیان گرامی با کتابخانه های عمومی برای توسعه و رشد فرهنگی مردم شهر بخصوص دانش آموزان عزیز شدند.سپس مسئول کتابخانه ،مدعوین محترم را با نمایه نشریات موجود در کتابخانه آشنا کردند." نمایه نشریات شامل تمام مقالات با پوشش های موضوعی مختلف می باشد که در کل کشور در مجلات معتبر در ده سال اخیر چاپ شده است و منبع با ارزشی جهت انجام کارهای پژوهشی دانشجویان و دانش اموزان می باشد".لازم به ذکر است کتابخانه عمومی شهید مصطفی خمینی روداب از سال 1383 زیر نظر شهرداری محترم آغاز به کار کرده است و در مهر ماه سال جاری این کتابخانه به نهاد کتابخانه های عمومی واگذار گردیده است.
ای صبا !!!!! از من به اسماعیل قربانی بگو - زنده برگشتن ز قربانگاه رسم عشق نیست.
السلام علیک یا ثار الله ایها القاصد و الراحل الی مقتله ...
خلاصه ای از نظریات مربوط به تیزهوشان
تفکر پیرامون افراد تیزهوش و با استعداد، سابقه طولانی دارد و احتمالاً به زمانی برمی گردد که انسان متوجه تفاوت فردی شد، در یونان قدیم افلاطون عقیده داشت که کودکان باهوش باید در سنین کودکی انتخاب شده و به آنها به طور اختصاصی علوم و فلسفه تعلیم داده شود. او می گفت سرآمد افراد باید فرمانروا باشد. بقای دموکراسی یونان بستگی به توانایی آن کشور در آموزش و پرورش افراد برجسته و با استعداد دارد. طرز تفکر و آداب و رسوم جوامع نقش مؤثری در شناسایی و تعلیم و تربیت کودکان سرآمد دارد. در یونان عقیده این بود که تیزهوشی موهبتی الهی است و دریچه ای به جهان نامتناهی. مفهوم نبوغ و استعداد همیشه نسبی بوده و در طول تاریخ در بین جوامع مختلف به یک معنی نبوده است. تفاوت های جوامع در طول تاریخ همیشه در تغییر و تکامل بوده و ترغیب و تشویق افراد سرآمد دستخوش تحولات گوناگونی بوده است. به طور مثال بعد از ظهور مسیحیت و گرایش های مذهبی در جوامع غربی، مردم افراد سرآمد را پیامبران و بعد رهبران مذهبی، کشیش ها و کسانی می دانستند که قدرت بیشتری در تفسیر روشن احکام الهی و چگونگی بهشت و دوزخ داشتند.
دامداری یکی از ارکان مهم اقتصادی روستائیان بخش روداب محسوب می گردد ، بطوریکه در کنار فعالیت های کشاورزی مردم به امر دامداری نیز مشغولند .دامداری در این روستاها به شیوه سنتی ادامه دارد و توجه زیادی به دامداری های صنعتی نشده است مگر جزء تعدادی دامداری صنعتی بصورت گاوداری احداث و ساخته شده است .
مقدمـــه: شیطان پرستی یکی از اعتقاداتی است که برخی به آن پیشینه هزاران ساله میدهند و دلیل آن را نیز پرستش هر موجود دارای قدرت توسط مردمان هزاران سال پیش و یا در نظر گرفتن دو خدای ضد هم یعنی خدای خیر و شر میدانند.
شیطان پرستی دنیایی را ترسیم می کند که هیچ روزنه امیدی برای آن متصور نیست. به همین جهت شیطان پرستی را جهان تاریک میگویند. شیطان پرستی حقیقتی را جستجو می کند که در این جهان یافت نمی شود. خود کشی توجیهی اینگونه دارد ، " اگر بپرسی چرا خودت را می کشی ؟" پاسخ میدهد: می خواهم به حقیقت برسم و حقیقت در این دنیا به دست نمی آید. عمده ترین نشانه شیطان پرستی را در تجاوز و قتل به ویژه در تجاوز به کودکان و نوجوانان به همراه قتل آنان باید دید.
شیطـانپرستـی به چه معنـاست؟
شیطان پرستی به معنی پرستش شیطان به عنوان قدرتی فوق العاده قوی و بسیار قویتر و موثرتر از نیروهای خوب دنیوی همچون خدا است. در شیطان پرستی شیطان به عنوان نماد قدرت و حاکمیت بر روی زمین، قدرتی به عنوان برترین قدرت دو جهان مورد توجه و پرستش قرار دارد و این دنیایی را که به عنوان دوزخ برشمرده میشود را قانونمند میکند. در شیطان پرستی، غیر از استفاده از شیطان به عنوان قدرت تاریکی و قدرت مطلق از نیروها و اجنه و روح های پلید و شیطانی نیز برای رسیدن به اهداف خود استفاده میشود؛ و در نهایت معنای شیطان پرستی؛ پرستش قدرت پلیدی است.
به طور کلی دو تعریف برای گروههای شیطان پرستی در نظر افراد وجود دارد؛
تعریف اول: هر گروهی که شیطان را (مشابه شیطان تعریف شده در دین مسیحیت که عاری از مفاهیم غیرطبیعی مربوط به پلیدی و زشتی است یا یک شیطان انتزاعی) به عنوان خدا قبول داشته باشد و آن را عبادت کند، که معمولاً از آن به عنوان الهه سیاه نیز یاد میکنند و آن را منتسب به طبیعت "حقیقی" انسان مینامند.
تعریف دوم: گروههایی که از دین مسیحیت تبعیت نکرده و یا عیسی را با خصوصیاتی که در دین مسیح تعریف شده است قبول ندارند. این تعریف معمولاً توسط بنیادگرایان مسیحی مورد استفاده قرار میگیرد و بر مبنای این تعریف بسیاری از گروهها را شیطان پرست مینامند.
تحف العقول-ترجمه جعفرى، ص: 427
سخنانى کوتاه از امام جواد علیه السّلام «در زمینههاى: حکمت، پند، زهد و امثال آن»
1- مردى بدو گفت: مرا سفارش و پندى فرما، فرمود: آیا مىپذیرى؟ گفت: آرى، فرمود: صبر را متّکا، و ندارى را مایه راحتى ساز، و شهوات را ترک گو، با هوى و هوس مخالفت کن، و بدان که تو هرگز بیرون از دید خداوند نخواهى بود، پس بنگر چگونهاى. 2- خدا به یکى از پیامبران وحى فرمود: امّا نتیجه زهد و بىاعتنائیت به دنیا شتاب در آسودگى تو است. و امّا توجّه و روى نمودنت به من موجب عزّت و سربلندى تو است. ولى آیا از براى من با دشمنى عداوت نمودهاى و با دوستى از دوستان من مهرورزى کردهاى؟ 3- و نقل شده: یک بار قماش سنگین قیمت و پربهائى را براى آن حضرت علیه السّلام مىبردند که در راه بر اثر دستبرد دزدان ربوده شد، پس حامل آن بار طى نامهاى موضوع را به امام گزارش داد، آن حضرت نیز در ذیل نامه این گونه پاسخش نوشت: بىشکّ جان و اموال ما از مواهب گواراى الهى و از عاریتهاى سپردهشده او است، تا آنجا که بخواهد ما را در خوشى و شادى بهرهمند مىسازد، و هر آنچه که بخواهد توأم با اجر و ثواب از ما مىستاند، بنا بر این هر کس که بیتابى بر صبرش چیره گردد پاداش و اجرش تباه گردد، و من از این موضوع به خدا پناه مىبرم!. 4- هر کس در کارى حاضر باشد و آن را مکروه و ناپسند بدارد همچون غایب است، و اگر غایب از آن باشد ولى بدان کار راضى و خوشنود باشد چون فردى است که در آن ماجرا حضور داشته است. 5- هر کس که به گویندهاى گوش فرا دهد مانند آن است که او را پرستیده، پس اگر گوینده از خدا گوید او خدا را پرستیده، و چون از زبان ابلیس گوید او ابلیس را پرستیده. 6- داود بن قاسم گوید: از آن حضرت علیه السّلام پرسیدم: معنى «صمد» چیست؟
ادامه مطلب را ببینید...
شهادت امام جواد (علیه السلام)بر تمامی شیعیان جهان تسلیت باد.
شخصى مىگوید: در سفر حجّ خدمت امام جواد(ع)رسیده و از تنهایى شکایت کردم. حضرت(ع)فرمود: از حرم خارج نمىشوى مگر این که جاریهاى بخری و فرزند پسرى از طریق او به تو مىرسد و چنین شد.[الخرائجوالجرائح، ج2، ص664].
روزى مأمون براى صید بیرون رفت. در میان راه به جمع کودکانى برخورد که مشغول بازى بودند و در میان آنها امام جواد(ع)نیز که حدود 11 سال داشت ایستاده بود. کودکان چون مأمون را دیدند همگى فرار کردند، امّا امام همچنان باقى ماند. مأمون از او پرسید تو چرا فرار نکردى؟ حضرت(ع)جواب داد: راه تنگ نبود تا برایت راه بگشایم و گناهى نکرده بودم تا از جریمهاش بترسم و گمانم به تو نیک بود که بىگناهان را ضرر نمىرسانى. مأمون از این جواب نغز تعجّب کرد و اسم و نسبت حضرت(ع)را پرسید و او را شناخت.
ادامه مطلب را ببینید ...
شرکت توسعه و عمران دشت روداب جلسه توجیهی کارخانه روکش صندلی را با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی - مسئولین و مردم بخش و شهر روداب روز پنجشنبه مورخه ۱۳/۰۸/۸۹ برگزار کرد.
مراسم بزرگداشت شهدای دانش آموز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸در شهر روداب با حضور کثیر دانش آموزان مدارس مقاطع مختلف تحصیلی با اجرای برنامه های متنوع برگزار شد.
تجمع بزرگداشت شهدای دانش آموز ۱۳ آبان ۵۸ با حضور دانش آموزان - مردم و مسئولین روداب همگام با دیگر مردم در سراسر ایران با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل و حمل پلاکارد در اعلام نفرت و انزجار خود از استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و رژیم اشغالگر قدس برگزار شد.
تلاوت قرآن کریم (آقای علی آذرنگ دانش آموز دبیرستان شریعتی روداب)
اجرای سرود (گروه سرود مدرسه راهنمایی شهید اشرفی اصفهانی)
سخنرانی (جناب آقای شم آبادی بخشدار روداب)
خواندن مقاله (یکی از دانش آموزان مدرسه راهنمایی شهید اشرفی اصفهانی)
برگزاری مسابقه و اهداء جایزه به ۲۰ نفر از شرکت کنندگان در مسابقه
از جمله برنامه های انجام شده در این مراسم بود.
آیهای از آیات شریفه قرآن است که من این را تلاوت میکنم و روایتی از امام صادق (علیهالسلام) ذیل آیه هست که آن را هم میخوانم که ببینید همین مقطع آموزشی که روی آن تأکید دارم، یک مقطع بسیار حساسی است و در زندگی انسان نقش سرنوشتساز هم دارد. آیه در سوره فاطر است که دارد: «وَ هُمْ یَصْطَرِخُونَ فیها رَبَّنا أَخْرِجْنا نَعْمَلْ صالِحاً غَیْرَ الَّذی کُنَّا نَعْمَلُ أَ وَ لَمْ نُعَمِّرْکُمْ ما یَتَذَکَّرُ فیهِ مَنْ تَذَکَّرَ». این نقل سخنان گروهی از جهنّمیها است که در جهنم فریاد میکنند ای پروردگار ما، ما را از این جهنم بیرون بیاور! چرا؟ تا کرداری غیر از آنچه که کردیم انجام دهیم؛ تا کردار شایسته و صالح انجام دهیم. «أَخْرِجْنا نَعْمَلْ صالِحاً غَیْرَ الَّذی کُنَّا نَعْمَلُ». یعنی خدایا، ما را از جهنّم نجات بده تا کارِ خوب کنیم. به آنها خطاب میشود: آیا ما به شما آنقدر عمر ندادیم که در آن پند بگیرید که هر کس میخواست پند بگیرد، میگرفت؟
سؤال این است که منظور از این عمری که در آیه آمده کدام مقطع زمانی است؟
ذیل آیه روایتی از امام صادق (علیهالسلام) است که فرمود: «تَوْبِیخٌ لِابْنِ ثَمَانَ عَشْرَةَ سَنَةً». این آیه خطاب به هجده سالهها است. یعنی خطاب خدای متعال در این آیه، توبیخِ هجده سالههایی است که به جهنّم رفتهاند؛ مُراد، هفتاد ساله و هشتاد سالهها نیست؛ چهل سال به بالا نیست؛ منظور، هجده سالهها است! هجده سالههایی که روش رفتاری غلط گرفتند و سراغ معصیت رفتند و جهنّمی شدند. امّا چرا خدا هجده سالههای جهنّمی را اینطور توبیخ میکند؟ جهت این است که انسان از نظر رشد روحی به این مقطع که رسید، دیگر عذری ندارد و میتواند کاملاً تمییز بدهد؛ در این سن، دریافت و فهم بهترین دریافت و بالاترین فهم است.
خوب، بگو ببینم چه کسی تو را جهنّمی کرد؟ این روش رفتاریِ غلط را از چه کسی یاد گرفتی؟ تو که نونهال بودی و در مقطعی بودی که میشد تو را به هر سو کشاند؛ پس تحت سرپرستی چه کسی قرار گرفتی؟ این اعوجاج از کجا پدید آمد؟ این مطلب به این مربوط است که حضرت فرمودند از نظر عمر حسّاسترین مقطع زمانی، این مقطع است. ای جوانها! حواستان را جمع کنید. وقتی به این مقطع برسی دیگر خوب میتوانی زشت را از زیبا تشخیص دهی. تو دیگر انسانی و میفهمی! دیگر در بُعد اعتقادیات هم خوب میتوانی بفهمی. امّا بگو ببینم چه کسی تو را خراب کرد؟ در محیط آموزشی، به تو رفتار غلط دادند، تو هم تأثیر گرفتی و جهنّمی شدی.
فرازی از سخنان حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی
در این جلسه رانندگان با ارائه پیشنهادهای خود خواستار قانونمندتر شدن آژانسها شدند.
دادن امتیاز - بیمه - و افزایش کرایه در شب از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.