روداب

روداب

روداب

روداب

۳۰ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

بخشدار روداب سبزوار گفت: برای اولین بار طرح «وقف مطالعه در گردش» با موفقیت در این بخش اجرا شد.
محمود شم آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اثرات سودمند این طرح افزود: این طرح در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، اهدا کتاب و ترویج وقف در مسائل فرهنگی در بخش روداب سبزوار اجرا شده است.

وی در توضیح طرح وقف مطالعه در گردش، افزود: در این طرح که از سال گذشته با همکاری بخشداری و انجمن کتابخانه های بخش روداب اجرا شد، هزار جلد کتاب با هزینه حدود ۲۰ میلیون ریال توسط بخشداری خریداری و به دانش آموزان اهدا شد.

وی افزود: هر دانش آموز پس از مطالعه، کتاب را به بهترین دوست خود اهدا می‌کند و این روند به همین ترتیب ادامه می‌یابد.

وی اظهار داشت: تاکنون بالغ بر چهار هزار نفر از این کتاب‌ها بهره‌مند شده‌اند و تأثیر خوبی در تشویق دانش آموزان به مطالعه داشته است.

> سلام سربدار
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۲ ، ۱۹:۳۸
محمد برزوئی
رییس مرکز جهاد کشاورزی روداب سبزوار از حمله چهار قلاده گرگ به گوسفندان برخی روستاهای این بخش خبر داد و گفت: بر اثر حمله این گرگ ها ۳۰ راس دام تلف و زخمی شدند.
مهندس قاسمعلی نیک پسند اظهار کرد: با سرد شدن هوا، در آبان ماه سال جاری، چهار قلاده گرگ در حوالی نیمه شب به صورت گروهی به روستاهای بنقن، بهارستان و برگو در این بخش حمله کردند.

وی افزود: حمله این گرگ ها موجب تلف شدن و زخمی شدن ۳۰ راس از گوسفندان این روستاها شدند.

وی گفت: این در حالی است که پرسه زدن این چهار گرگ در منطقه حتی به هنگام روز موجب رعب و وحشت اهالی منطقه شده به نحوی که کشاورزان به صورت انفرادی از رفتن به مزارع به منظور انجام امورات کشاورزی و دامداری خودداری می کنند.

وی به نقل از اهالی محل گفت: وجود این گرگ ها از دو ماه گذشته در منطقه مشاهده شده است.

وی افزود: کشاورزان و دامداران منطقه از مسئولان به ویژه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جهت رفع این معضل درخواست کمک دارند.

این مسئول افزود: خسارت وارده برای هر راس گوسفند به صورت میانگین پنج میلیون ریال می باشد.
> سلام سربدار
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۲ ، ۱۴:۳۸
محمد برزوئی
بخشدار روداب سبزوار خواستار کمک خیرین برای احداث کتابخانه در این بخش شد و گفت: زمین مورد نیاز این کتابخانه به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع توسط شورای اسلامی واگذار شده ولی هنوز اقدامی انجام نشده است.
محمود شم آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این یک فرصت سرمایه گذاری معنوی برای خیرین در این منطقه محروم است که با مشارکت در احداث کتابخانه به عنوان یک نیاز فرهنگی زمینه بهره مندی قشر عظیمی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر نهادینه کردن نذر فرهنگی بین مردم اظهار داشت: با اهمیتی که بخش فرهنگی در اعتلای افراد جامعه دارد بایستی مشارکت خیرین را به سمت و سوی برطرف کردن نیازهای علمی و فرهنگی جامعه ببریم.

وی در خصوص امکانات کتابخانه ای بخش روداب، گفت: در حال حاضر تنها کتابخانه این بخش در فضای غیراستاندارد با زیربنای حدود ۸۰ متری به هیچ وجه درشان علاقمندان به کتاب نیست.

بخشدار روداب سبزوار اظهار داشت: این کتابخانه هم اکنون دارای ۷۸۰ نفر عضو فعال و بیش از شش هزار جلد کتاب است.

شم آبادی با اشاره پیگیری‌های انجام شده برای احداث محل کتابخانه روداب از مدت دو سال و نیم گذشته تاکنون ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسوولان و خیرین شاهد بهره برداری هر چه سریع‌تر این کتابخانه باشیم.

وی در خصوص راه اندازی کتابخانه در روستاها هم گفت: با مصوبه ای که در کارگروه کتابخانه‌ها بود، قرار شد در روستاهایی که ساختمان دهیاری احداث شده بخشی را به کتابخانه اختصاص دهیم و منابع کتابخانه هم توسط نهاد کتابخانه‌ها اختصاص یابد که به رغم پیگیری و اعلام آمادگی هنوز اقدامی از سوی نهاد کتابخانه‌ها انجام نشده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۷:۴۴
محمد برزوئی

برگرفته از وبلاگ روستای کلاته میرعلی:

امسال هم به مانند سال گذشته توفیق حاصل شد تا مراسم عاشورا و تاسوعای امام حسین (ع ) را در زادگاهم کلاته بودم .


 خدا را شکر خیلی خوب هم بود . شب چهارم محرم آقای تیمور پروندی شام داد و روز شنبه نیز آقای حاج سلیمان (حاج حسن ) .

 شبهای هفتم و هشتم فرزندان مرحوم علیمراد ، شب تاسوعا آقای حسین کلاته (ولی الله ) ، ناهار تاسوعا فرزندان مرحوم صفدر و آقای رضا کلاته (کربلای غلامرضا ) ، شام عاشورا آقای رمضانعلی کلاته (محمدعلی ) ، ناهار عاشورا آقای عابص کلاتهو آقای علی اکبر حاج صفر ، شام غریبان آقای غلامحسین کلاته ( محمد علی ) و ناهار روز یازدهم نیز آقای یحیی کلاته (حاج سلیمان ) به همه اهالی روستا غذای نذری دادند . 

در ضمن صبح عاشورا نیز آقای بهرام کلاته (ابراهیم )  حلیم نذریداشت که انشالله نذر همگی مقبول درگاه حق تعالی قرار بگیرد .

و اما مراسم روضه خوانی امسال با آمدن روحانی جدید ( البته قدرت بیان خوبی نداشت و به مانند حاج آقای ذاکر ، روحانی قبلی ، مقبول مردم نیفتاد ) از همان شبهای اول شروع شد ولی  عزاداری همراه با نوحه خوانی و سینه زنی از شب هشتم شروع شد .

 صبح تاسوعا دسته عزاداری کلاته با زنجیر زنی از محل مسجد به داخل روستا حرکت نمود و پس از قربانی کردن چند گوسفند ، به طرف بالای ده رفت و در محل همیشگی از دسته عزاداری روستای پروند استقبال کرد و پس از ادغام دو دسته ، برای زیارت اهل قبور به طرف گورستان روستا حرکت نمود .

 بعد از مراسم زنجیر زنی تعزیه حضرت علی اکبر برگزار گردید .

                2013-11-13 11.11.49.jpg

        تعزیه علی اکبر


عصر تاسوعا نیز مراسم زنجیر زنی در روستای پروند برگزار و تعزیه حضرت عباس خوانده شد .

               2013-11-13 15.45.34.jpg

تعزیه حضرت عباس

روز عاشورا به علت بارش شدید باران ، مراسم تعزیه خوانی چهار سردار و مقتل داخل مسجد و حسینیه انجام شد که هر چند تعزیه خوانها فضای کافی برای مانور دادن نداشتند ولی صدای آنها خیلی واضح شنیده می شد .

> وبلاگ روستای کلاته میرعلی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۴:۲۷
محمد برزوئی

با توجه به ایام سوگواری شهادت آقا ابا عبدالله الحسین(ع)  و شهدای  کربلا و همچنین فرارسیدن هفته کتاب، مدیریت کتابخانه در نظر دارد که نمایشگاه کتابی از 15 تا 30 درصد تخفیف ، بیشتر با محتوای مذهبی در محل کتابخانه بیت الهدی سبزوار به مدیریت آقای جلال خادم (بین باغ ملی و 4راه امام زاده شازده یحیی(ع)-  خیابان  14متری (سهراب) سهراب 4 - (100متر جلوتر - سمت راست!!)

و همچنین کتابخانه شهید سید مصطفی خمینی(ره) شهر روداب به مدیریت آقای محسن زرقانی(پارک شقایق) برگزار کند،

از تمام مسئولین و  علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی دعوت می شود که در این گردهمایی فرهنگی حضور به هم رسانند و علاوه بر دیدن از  نمایشگاه، از این تخفیف قابل توجه برای خرید کتاب اقدام کنند.   

فقط نکته ای کلیدی را رعایت کنید، هر چه سریعتر مراجعه کنید تا کتابهای پر مخاطب زودتر به پایان نرسد.  

 در ضمن کتب مذهبی همانند: قرآن، مفاتیح، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه از تخفیف خیلی بیشتری برخوردار می باشد. (شاید تا 5 تا 10هزار تومان در هر جلد کتاب) باور کنید.


> کتابخانه روداب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۲ ، ۱۸:۲۴
محمد برزوئی

مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام دیروز سه شنبه بیست و یکم آبان ماه  1392 ساعت 14:30 در جوار مزار شهدای گمنام روداب با حضور امام جمعه محترم شهرستان حجت السلام و المسلمین حاج آقای ابراهیمی،  معاون محترم استاندار، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، همچنین خیر ارجمند جناب آقای دکتر ابوالفضل میرعلی و  هیئات عزاداری شهر روداب و روستاهای اطراف برگزار شد.

پس از اتمام مراسم عزاداری، مدیر عامل محترم  موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج کل هزینه ی احداث مجتمع قرآنی شهر روداب را متقبل شد .
میر علی همچنین جهت تکمیل شدن هرچه سریع تر یادمان شهدای گمنام که چندین سال متوالی به علت کسری بودجه متوقف مانده مبلغی را عهده دار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۲ ، ۱۱:۵۱
محمد برزوئی
سبزوار نیوز/ رئیس اداره حفاظت از محیط زیست سبزوار از مشارکت جوامع محلی پیرامون مناطق تحت مدیریت در حفاظت از مناطق چهارگانه در این شهرستان خبر داد.

محمد علی عمارلو در گفتگو با سبزوار نیوز یکی از ابزارهای مشارکت جوامع محلی را ایجاد درآمد از ارزش های مناطق تحت مدیریت بیان کرد و گفت: جوامع محلی به جهت اینکه از گذشته های دور در پیرامون این مناطق زندگی می کنند آشنایی کاملی با آن دارند که این امر می تواند سهم بسزایی در حفاظت از مناطق داشته باشد.

وی افزود: اگر ما انگیزه ای را برای جوامع محلی  ایجاد کنیم می توانیم از این پتانسیل در راستای حفاظت از مناطق استفاده کنیم که یکی از این برنامه ها گسترش طرح های طبیعت گردی با هدف استفاده از امکانات روستاهای اطراف مناطق می باشد.

عمارلو با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در استان خراسان رضوی در سبزوار اجرایی شده اظهار داشت: طی چند روز گذشته جلسه ای را با بخشدار روداب و اعضا شورای روستاهای مجاور در منطقه پروند برگزار کردیم که در آن طرح مشارکت مطرح شد و هماهنگی های لازم برای اجرای آن انجام شد.

 رئیس اداره حفاظت از محیط زیست سبزوار ادامه داد: استارت این کار با یک گروه 18 نفری از طبیعت گردان ها که از تهران به همراه اعضای یوز ایران برای بازدید از مناطق آمده بودند زده شد به این ترتیب که شب را در منزل یکی از اهالی روستا استراحت کردند و قرار شد کلیه خدمات بیتوته، غذا برای گردشگران توسط صاحبخانه تامین شود و گردشگران نیز هزینه خدمات را پرداخت کنند.

عمارلو آشنایی گردشگران با فرهنگ جوامع محلی سبزوار، آشنایی با روستاهای منطقه، آشنایی با گویش ها و لهجه های محلی استان و شهرستان، صنایع دستی، ایجاد درآمد از محل ارائه خدمات به گردشگران، احساس ارزش و مشارکت جوامع محلی در حفاظت از مناطق و همکاری فی مابین محیط زیست با اهالی روستاها را از جمله مزایای این طرح بیان کرد و اظهار داشت: بدون شک با اجرای این طرح اهالی روستاها هنگامی که بفهمند ارزش مناطق حفاظت شده به چه اندازه است مسلما آن ها نیز در قبال آن احساس وظیفه می کنند و گونه ها کمتر در معرض خطر شکار قرار خواهند گرفت.

وی افزود: بدون مشارکت مردم از محیط زیست ان طرح امکانپذیر نیست در صورتی می توانیم در حفاظت از محیط ز یست موفق عمل کنیم که مردم را به صورت عمومی در حفظ آن شرکت دهیم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست سبزوار گفت: استفاده از پتانسیل های جوامع محلی می تواند در تامین هزینه های اقتصادی موثر باشد مشارکت مردم حرف اول را می زند این یک سیاست جهانی در حفاظت از زیستگاه ها می باشد که ما در سبزوار قصد رسیدن به آن را داریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۲ ، ۱۱:۰۱
محمد برزوئی

حامد خواستار در گفتگو با سبزوار نیوز از پیشتاز بودن سبزوار در بحث واگذاری تلفن همراه در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: از این رقم 150 هزار تلفن ثابت و بالغ بر 140 هزار تلفن همراه اول در این شهرستان بزرگ مشغول به کار داریم. 

وی همچنین به واگذاری پروژه تلفن ثابت به روستای لارهنگ در بخش قلعه نو روداب خبر داد و افزود: اخیرآً روستاهای زیر 50 خانوار تحت پوشش مخابرات قرار گرفته اند که در این راستا سررود ششتمد، شهر سوخته و روستای سراجه از خوشاب از جمله این روستاها می باشد.
خواستار در پاسخ به نارضایتی مردم روداب در خصوص عدم آنتن دهی تلفن  همراه گفت: شهروندان از ما توقعی دارند ولی مخابرات در این خصوص تعهدی دارد بالاخره شرکت محدودیت هایی در بحث واگذاری دارد طبق تعهدات تعیین شده در گذشته فقط روستاهای بالای 2 هزار نفر جمعیت و جاده های بین فرمانداری ها و جاده های ریلی تحت پوشش شرکت بودند که به این واسطه نیز روستاهایی که در حاشیه راه قرار می گرفتند از نعمت تلفن همراه برخوردار می شدند.
مدیر شرکت مخابرات سبزوار با اشاره به  فعال بودن  WLL در بخش روداب گفت: روستاهایی که در بخش روداب زیر دو هزار نفر جمعیت هستند و در بین جاده اصلی قرار نگرفته اند کماکان در منطقه wll  همراه اول فعال می باشد که  این مهم سبب شده تا تلفن همراه از یک پوشش نسبی برخوردار شود.
خواستار با بیان اینکه بهره برداری از سایت موبایل مستلزم هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال می باشد تصریح کرد: مخابرات باید دخل و خرجش با هم بخواند  با این حال ما حاضریم برای بهبود پوشش تلفن همراه  5 سایت  را به بهره برداری برساینم تا نقاط کور را پوشش دهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۲ ، ۱۰:۵۷
محمد برزوئی
قابل توجه همشهریان گرامی :

 مراسم کلنگ زنی احداث مجتمع قرآنی شهر روداب با حضور معاون محترم استاندار ، نمایندگان محترم شهرستان در مجلس اسلامی ، خیر محترم و آقای دکتر میرعلی امروز سه شنبه بیست و یکم آبان

1392 ساعت 14:30 در محل مزار شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

> روداب نیوز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۲ ، ۱۰:۳۴
محمد برزوئی
سبزوار نیوز/معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از آغاز برداشت پنبه از سطح هفت هزار و 500 هکتار از اراضی کشت آبی این شهرستان خبر داد.

محمد جواد ایزدیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سطح زیر کشت رقم اصلاح شده (ورامین) این محصول پنج هزار و 500 هکتار و پنبه بومی دو هزار هکتار می باشد.

وی پیش بینی کرد، با میانگین عملکرد دو هزار و 500 کیلو گرم در هکتار، حدود 19 هزار تن وش در این شهرستان برداشت شود.

وی به توزیع 120 تن بذر دلینته گواهی شده اشاره کرد و سهولت در کشت، کاهش بذر مصرفی، درجه خلوص بسیار، افزایش سرعت جوانه زنی و سهولت در ضد عفونی سازی بذور را از مزایای استفاده از این نوع بذر دانست.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اجرای برنامه های کشاورزی حفاظتی و کشت مکانیزه در سطح 150 هکتار، استفاده از ریز مغذی ها و مبارزه بیولوژیک با آفات و همچنین تشکیل کارگاه های آموزشی را از عوامل مثبت در تولید پنبه این شهرستان اعلام کرد.

وی گفت توسعه کشت مکانیزه پنبه گامی موثر در راستای کاهش هزینه های تولید محسوب می شود زیرا موجب کاهش بذر مصرفی، افزایش راندمان آبیاری و افزایش میزان عملکرد این محصول می گردد.

وی افزود: خرده مالکی و پراکندگی اراضی و همچنین کشت سنتی این محصول از عوامل افزایش هزینه های تولید به شمار می آید.

وی اظهار کرد : در سال گذشته، ازنظر سطح زیر کشت و میزان تولید وش پنبه رتبه اول را در استان خراسان رضوی به خود اختصاص داد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۲ ، ۱۹:۴۸
محمد برزوئی
رئیس مرکز جهادکشاورزی بخش روداب از برگزاری بازدید آموزشی 20 نفر از کشاورزان پیشرو بخش، از کشت مستقیم غلات در روستای حسین آباد واقع در بخش ششتمد شهرستان خبر داد.

مهندس قاسمعلی نیک پسند در گفت و گو با خبرنگار سبزوار نیوز گفت : به منظور ترویج کاشت مستقیم غلات در منطقه، بعنوان یکی از روشهای نوین در کشاورزی حفاظتی و همچنین اجرای طرح تسطیح لیزری این بازدید برگزار شد.

وی افزود : در روش کشت مستقیم، بدلیل کاهش تردد ادوات خاک ورزی علاوه بر جلوگیری از فرسایش و فشردگی خاک، رطوبت خاک حفظ شده و بدلیل جلوگیری از به هم خوردن ساختمان خاک، مواد آلی خاک نیز افزایش می یابد و با استفاده از روش کشت مستقیم می توان تا 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی کرد.

وی تصریح کرد : با تجهیز و راه اندازی دستگاه کشت مستقیم در شرکت فنی و مشاوره ای پیشتاز سبز این بخش، زمینه اجرای کشت مستقیم فراهم گردیده است.

بخش روداب دارای 4200 هکتار سطح زیر کشت غلات می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۲ ، ۱۹:۴۶
محمد برزوئی

 توجه به فرا رسیدن هفته کتاب و همچنین با هماهنگیهای صورت گرفته در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر،  قرار بر این شد که برای رشد و نشر فرهنگ کتابخوانی و همچنین جذب مسئولین ادارات ، نهادهای فرهنگی و مردم به سمت کتاب و کتابخوانی، کتابخانه عمومی شهید سید مصطفی خمینی(ره)برای بعضی از ادارات، نهادها و افراد جهت عضویت نیمه رایگان و رایگان اقدام کند.

نهادهای مربوط:

 تمامی افراد تحت پوشش  کمیته امداد، بهزیستی و ادارات اینگونه ای می توانند با مراجعه به کتابخانه و تحویل اطلاعات شناسنامه ای افراد تحت پوشش از تخفیف رایگان برخوردار شوند.(البته فقط 500تومان بابت هزینه های کامپیوتری گرفته خواهد شد). که با توجه به توافق صورت گرفته شده جمع مبلغ ثبت نام از ادراره متبوع گرفته می شود.

افراد مربوط:

خانواده معظم شهداء، ایثارگران، فعالان فرهنگی، روحانیت معزز و اعضاء فعال بسیج هم می توانند از مزیت فوق برخوردار شوند.   

>خانواده ها و افراد کم درآمد هم می توانند با مراجعه به کتابخانه از تخفیف قابل توجه برخوردار شوند

> ثبت نام دسته جمعی خانواده هم می تواند از تخفیف قابل توجهی برخوردار شود.

> کودکان زیر 5 سال هم می توانند از تخفیف قابل توجهی برخوردار شوند.


و البته همه کسانی که برای ثبت نام در هفته کتاب 24/آبان/92 تا 1/آذر/92 به کتابخانه مراجعه کنند، هم از تخفیف برخوردار می شوند.

پس ملت ما وظیفه خویش را انجام دادیم، نوبت شماست، بشتابید که کتابخانه و کتابهای خوب آن منتظر شمایند.

به امید آن روز که هیچ انسانی به علت مسائل مالی از مراجعه به کتاب و علم آموزی محروم نماند.


> کتابخانه روداب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۲ ، ۱۷:۵۹
محمد برزوئی
سلام 
نمیدونم درست اومدم یا نه
اما چون جای دیگه ای رو بلد نبودن گفتم اینجا بنویسم

خبر رسیده که روستای دوچاهی هرسال این موقع برنامه هایی داشتن توی مسجد برای محرم
اما امسال روحانی که ندارن هیــچ! یه بلندگو هم ندارن که حداقل مداحی پخش کنن....
اهالی شاکی هستن

لطفا طی یکی دو روز یه کاری بکنین


توسط:یه دوچاهی رفته ی مشهدی....


جوابیه شم آبادی " بخشدار روداب "

با سلام و احترام و تسلیت ایام شهادت اباعبداله الحسین (ع)

درباره یاداشت یکی از عزیزان در بیان مشکل روستای دوچاهی، ابتدا از این بزرگوار که احتمالاً از دوستان اردوی جهادی هم هست، باید صمیمانه تشکر کرد.

 این نوع دغدغه قابل تحسین است و اما درباره اعزام روحانی و مشکل صوت مسجد باید گفت روستای دوچاهی تا دوسال قبل اصلاً مسجد نداشت که با همت دانشجویان و دانش آموزان بسیجی این مسجد با اعتبار دولتی ساخته شد.

 اعزام مبلغ معمولاً بنا به درخواست مردم یا شورا و دهیاری صورت می پذیرد که علیرغم درخواست در سنوات گذشته بنا به درخواست بخشداری روحانی به روستا اعزام می گردید امسال نیز روحانی برای روستا در نظر گرفته شده بود که متأسفانه برای اسکان و پذیرایی با مشکل مواجه شد و این روحانی در روستای همجوار (روستای کلاوی) مستقر شد.

 صوت نیز برای مسجد خریداری شده ولی مسجد اساساً متولی ندارد. این مشکل اکثر روستاهای پایین بخش است چه خوب بود دوستان بسیجی در مدت حضور خود یک فرد را برای پخش اذان و ... آموزش می دادند.

 نکته جالب توجه در اعزام مبلغ محرم، افزایش قابل توجه تعداد مبلغین به روستاهاست.

 امسال برای اولین بار بعد از انقلاب به روستاهایی مثل صبری و گراب که زیر 20 خانوار هستند، روحانی مستقل اعزام گردید. 


شم آبادی


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۲ ، ۱۷:۳۵
محمد برزوئی