روداب

روداب

روداب

روداب

آغاز برداشت پنبه در شهرستان سبزوار

دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۴۸ ب.ظ
سبزوار نیوز/معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از آغاز برداشت پنبه از سطح هفت هزار و 500 هکتار از اراضی کشت آبی این شهرستان خبر داد.

محمد جواد ایزدیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سطح زیر کشت رقم اصلاح شده (ورامین) این محصول پنج هزار و 500 هکتار و پنبه بومی دو هزار هکتار می باشد.

وی پیش بینی کرد، با میانگین عملکرد دو هزار و 500 کیلو گرم در هکتار، حدود 19 هزار تن وش در این شهرستان برداشت شود.

وی به توزیع 120 تن بذر دلینته گواهی شده اشاره کرد و سهولت در کشت، کاهش بذر مصرفی، درجه خلوص بسیار، افزایش سرعت جوانه زنی و سهولت در ضد عفونی سازی بذور را از مزایای استفاده از این نوع بذر دانست.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اجرای برنامه های کشاورزی حفاظتی و کشت مکانیزه در سطح 150 هکتار، استفاده از ریز مغذی ها و مبارزه بیولوژیک با آفات و همچنین تشکیل کارگاه های آموزشی را از عوامل مثبت در تولید پنبه این شهرستان اعلام کرد.

وی گفت توسعه کشت مکانیزه پنبه گامی موثر در راستای کاهش هزینه های تولید محسوب می شود زیرا موجب کاهش بذر مصرفی، افزایش راندمان آبیاری و افزایش میزان عملکرد این محصول می گردد.

وی افزود: خرده مالکی و پراکندگی اراضی و همچنین کشت سنتی این محصول از عوامل افزایش هزینه های تولید به شمار می آید.

وی اظهار کرد : در سال گذشته، ازنظر سطح زیر کشت و میزان تولید وش پنبه رتبه اول را در استان خراسان رضوی به خود اختصاص داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۰
محمد برزوئی

روداب

نظرات  (۱)

قشنگترین عشق نگاه خدا به بنده هاشه سپردمت دست همان نگاه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی