روداب

روداب

روداب

روداب

طرح ترسیب کربن در رودابرئیس اداره منابع طبیعی سبزوار گفت: طرح ترسیب کربن در205 هزار هکتار از زمینهای بخش روداب از توابع شهرستان سبزوار در حال اجراست[...]

قاسم آخوندی اظهار داشت: در مرحله نخست اجرای این طرح 6 روستای بالای 20 خانوار زیر پوشش قرار گرفتند و در 120 هکتار از محدوده این روستاها طرح کاشت نهال تاغ و توسعه پوشش گیاهی اجرا شد.

وی افزود: طرح ترسیب کربن با هدف تثبیت شنهای روان و حرکت ریزگردها، حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از افزایش مهاجرت روستائیان در حال اجراست.

رئیس اداره منابع طبیعی سبزوار گفت: احیاء مراتع منطقه و اجرای طرحهای آبخیزداری، توسعه جنگل و ایجاد اشتغال برای اهالی روستاهای تحت پوشش از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
آخوندی ادامه داد: همچنین توانمندسازی روستاییان، احیا زمینهای کشاورزی و ذخیره کربن عالی در بافت گیاهان و خاک مراتع از اهداف اجرای طرح ترسیب کربن است.
وی گفت: ظرف یک سال گذشته برای اجرای این طرح چهار میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شد.
رئیس اداره منابع طبیعی سبزوار افزود: این طرح یک برنامه ملی و بین المللی است که با محوریت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در حال اجرا است و در سالهای آینده توسعه می یابد.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین رویکردهای اجرایی این طرح همراه کردن و مشارکت عمومی مردم است که در این راستا 44 گروه تسهیلگر محلی و 6 صندوق توسعه تعاون روستایی در روستاهای زیر پوشش طرح تشکیل شد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۵
هادی قلعه نوی

بخش روداب

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی