روداب

روداب

روداب

روداب

دکتر بینش رودابرئیس اداره آموزش و پرورش سبزوار گفت: تعداد کم و پراکندگی دانش آموزان در مناطق عشایری در مقاطع متوسطه اول و دوم  از مهمترین دلایل عدم احداث مدارس متوسطه اول و دوم در مناطق عشایری است[...]

مرتضی بیتش اظهارداشت: برای ایجاد مدرسه در دوره متوسطه اول و دوم حداقل باید 40 دانش آموز در مدارس عشایری در حال تحصیل باشند تصریح کرد: کمبود دانش آموزان سبب شده احداث مدرسه در این مناطق امکان پذیر نباشد.
وی با بیان اینکه 2  مرکز شبانه روزی متوسطه در روستاهای درقدم برای پسران و روداب برای دختران در مقطع متوسطه مشغول به فعالیت هستند عنوان کرد: دانش آموزان عشایر در این مقاطع می توانند به این مدارس مراجعه کنند و برای آمد و شد آنها وسائل نقلیه رایگان پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه ازدواج زود هنگام دختران عشایر یکی از دلایل عدم تمایل به ادامه تحصیل در میان آنهاست، گفت: فرزندان عشایر به دلیل اینکه بازوی کار برای خانواده ها محسوب می شوند، خانواده ها تمایل به ادامه تحصیل فرزندانشان ندارند.
بینش با بیان اینکه یکی از مشکلات عشایری در مطقه سبزوار کوچ کردن است، عنوان کرد: در 2 سال گذشته 135  دانش آموز عشایری از سبزوار به هرستان های اطراف کوچ کرده اند.
وی افزود: آموزش و پرورش و موسسه های خیریه با ارائه خدماتی مانند سرویس رفت و آمد رایگان و توزیع لباس فرم و لوازم التحریر رایگان در میان دانش آموزان عشایری شرایط تحصیلی و تمایل آنها به ادامه تحصیل را فراهم میکند.
رئیس اداره آموزش و پرورش سبزوار با بیان اینکه امسال هفت مدرسه عشایری مجهز به رایانه شدند، گفت: همچنین امسال برای نخستین بار در کشور 6 تعداد کانکس مجهز به کلاس درس، اتاق معلم، سیستم گرمایشی و سرمایشی، حمام و سرویس بهداشتی به مناطق عشایری سبزوار ارسال شد.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۰
هادی قلعه نوی

روداب

نمازجمعه ی روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی