روداب

روداب

روداب

روداب

نورآوران سلامتمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به فعالیت کاروان نورآوران سلامت در منطقه روداب، گفت: به بیش‌ از 9 هزار بیمار خدمات پزشکی و درمانی توسط کاروان نورآوران سلامت ارائه شد[...]

سید جمال میرموسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه بنیاد نوآوران سلامت از آذرماه امسال در منطقه روداب سبزوار مستقر شده است، اظهار کرد: این هیئت پزشکی در مدت 75 روز خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی را به جمعیت بالای 40 و کودکان ارائه کرده و روزانه بیش از 80 بیمار چشمی و 50 بیمار دندانپزشکی را مورد معاینه و درمان قرار داده است.

وی با بیان اینکه تیم پزشکی نورآوران سلامت روزانه 130 بیمار را مورد معاینه قرار داده است، افزود: در مدت 75 روز استقرار کاروان نوآوران سلامت بیش‌ از 9 هزار بیمار از خدمات پزشکی و درمانی این کاروان سلامت بهره‌مند شدند و خوشبختانه علاوه بر روداب، مردم مناطق ششتمد، داورزن و افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند نیز از این طرح بهره‌مند شدند.

میرموسوی با بیان اینکه حضور کاروان نورآوران سلامت در مناطق محروم فرصتی بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: با همت وزارت بهداشت مجرب‌ترین پزشکان خیّر از سراسر کشور در این طرح حضور دارند که مهم‌ترین هدف آنها فرهنگسازی انجام امور خیریه پزشکی در مناطق محروم کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه با فعالیت 18 مرکز بهداشتی و درمانی فرآیند غربالگری در بیش‌ از 160 روستای بخش روداب و شهرستان‌های داورزن و ششتمد انجام شده است، اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون بیش‌ از 3 هزار نفر برای دریافت خدمات چشم‌پزشکی به کاروان نورآوران سلامت مراجعه کردند که از این میزان بالغ بر هزار و 300 نفر برای دریافت عینک معرفی شدند.

وی با بیان اینکه 340 بیمار مورد جراحی چشم قرار گرفتند، تصریح کرد: در بخش دندانپزشکی نیز بیش‌ از 2 هزار نفر برای دریافت خدمات مراجعه کردند که مهم‌ترین فعالیت دندانپزشکان جرم‌گیری، ترمیم دندان، کشیدن دندان بود، همچنین در افزایش سلامت دندان و جلوگیری از پوسیدگی بسته‌های آموزشی به همراه مسواک به افراد اهدا شده است.

میرموسوی با بیان اینکه با حضور وزیر بهداشت فعالیت تیم نورآوران سلامت در منطقه روداب به پایان می‌رسد، یادآور شد: تاکنون برای بیش از 9 هزار بیمار خدمات چشم‌پزشکی و دندانپزشکی ارائه شده که تا هشت روز آینده فعالیت این کاروان سلامت در شهرستان سبزوار به پایان می‌رسد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۵
هادی قلعه نوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی