روداب

روداب

روداب

روداب

سبحانی فرنماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس در زمینه توسعه اشتغال و ارتقای رفاه روستائیان عزم جدی دارند[...]

رمضانعلی سبحانی فر سه شنبه شب در جمع مردم بخش روداب سبزوار اظهار کرد: امروز بسیاری از روستائیان به دلیل نبود اشتغال و خشکسالی به سوی شهرها آمده اند که این موضوع به اقتصاد و تامین نیازهای غذایی کشور آسیب می زند.
وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد از جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند افزود: با وجود ارائه خدماتی که به روستاها شده باز هم شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم که دلیل مهم آن بی توجهی به توسعه اشتغال پایدار در روستاها است.
سبحانی فر با تاکید بر اینکه ارائه خدمات به روستاها باید توام با ایجاد اشتغال و افزایش رفاه اجتماعی باشد ادامه داد: دولت و مجلس معتقد است روستایی باید در روستا بماند و به کار کشاورزی بپردازد و انتظار روستاییان نیز از دولت و مجلس حمایت از آنان در بخش های مختلف است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزبه دلیل بروز خشکسالی اشتغال کشاورزان در حوزه های دامی و کشاورزی با مشکلات جدی مواجه شده است عنوان کرد: بی توجهی، نبود برنامه ریزی مناسب در گذشته و برداشت های غیر اصولی از منابع آب و خاک یکی از مهمترین دلایل بروز این مشکلات است.
سبحانی فر با بیان اینکه در قانون بودجه سال جاری اعتبارات خوبی برای توسعه طرح های مکانیزاسیون بخش کشاورزی ، آبیاری تحت فشار و لوله گذاری پیش بینی شده است گفت: ما برای افزایش راندمان محصولات کشاورزی نیازمند تغییر الگو و شیوه کشت با توجه به ظرفیت ها و استعداد های هر منطقه هستیم که این موضوع در افزایش میزان محصولات کشاورزی موثر است.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته بی توجهی های بسیار به بخش آبخوانداری و آبخیزداری شد اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه های دولت تقویت زیر ساخت های حوزه آب است و امروز تقویت آبخوان ها و اجرای طرحهای آبخیزداری در مناطق روستایی به یکی از مهمترین اولویت های وزارت جهادکشاورزی تبدیل شده است.
سبحانی فر با اشاره به اینکه دولت در سال جاری مکلف به اجرای قانون بیمه روستائیان و عشایر شده است گفت: در قانون بودجه امسال دولت مکلف شده کارکنان کارگاه های فعال در روستاها را زیرپوشش بیمه بازنشستگی قرار دهد که بر اساس این طرح هفت درصد حق بیمه پرداختی را کارگر و 23 درصد را دولت پرداخت می کند.
وی به اختلاف بین کشاورزان و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری نیز اشاره کرد و افزود: این سازمان در گذشته اراضی کشاورزی بسیار را تحت عنوان اراضی ملی تصرف کرده که سبب رنجش خاطر روستائیان شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا طرح استقرار کمیسیون های ماده واحده درشهرستان ها به تصویب مجلس رسید و ادارات منابع طبیعی موظف هستند با برگزاری این کمیسیون و هیات های سه نفره به مشکلات کشاورزان و رفع تصرفات اراضی رسیدگی کنند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر احداث صنایع تبدیلی در روستاها عنوان کرد: روستایی باید در کنار کار کشاورزی، به کار دیگری نیز اشتغال داشته باشد که ایجاد صنایع تبدیلی با سرمایه گذاری کشاورزان بهترین نوع اشتغال در این مناطق است.
وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی و دسترنج روستائیان با برندهای مختلف در بازار و با قیمت های گزاف به فروش می رسد خاطرنشان کرد: وجود صنایع تبدیلی و بسته بندی در روستاها منجر به اشتغال، افزایش درآمد، ارزش افزوده محصولات کشاورزی و توسعه روستا می شود.
سبحانی فر تاکید کرد: اگر روستاهای ما دارای تمام امکانات رفاهی همچون آب، برق، گاز، تلفن و سایر امکانات بهداشتی و رفاهی باشند اما روستاییان نتوانند درآمد لازم را کسب کنند، ناگزیر مهاجرت می کنند.
بخش روداب سبزوار در جنوب غربی این شهرستان قرار دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی