روداب

روداب

روداب

روداب

برآباد، دهکده سفال در غرب خراسان خواهد شد

دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۵ ب.ظ

سفالگری در برآبادرئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: برای احیاء صنعت سفالگری روستای برآباد دهکده سفال در غرب خراسان خواهد شد[...]

علیرضا سلیمانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: صنعت سفال در برآباد دارای قدمت 600 ساله است متاسفانه این هنر کهن بنا به دلایلی طی سال های گذشته به فراموشی سپرده شده بود که با برنامه ریزی های انجام شده در جهت احیاء این موضوع گام خواهیم برداشت.

وی افزود: برای احیاء این صنعت در روستا در وهله نخست باید طراحی های سفالینه را نسبت به طراحی های روز ارتقاء دهیم و تنوعی در طراحی ها ایجاد کنیم تا بازار روز دنیا را بدست آوریم.

سلیمانی با بیان اینکه بایستی اقداماتی در راستای تثبیت کارگاه ها صورت گیرد اظهار کرد:  تعداد 63 کارگاه سفال در گذشته در  برآباد فعال بوده که امروز اثری از این مکان ها نیست که بایستی برای ااحیاء مجدد این هنر زیبا تعدادی از این کارگاه ها فعال شود که قطعاً سرآغازی برای ورود گردشگران به منطقه خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار از طراحی پروژه دهکده سفال غرب خراسان در روستای برآباد خبر داد و گفت: ما از اداره کل و سازمان میراث فرهنگی خواستار حمایت از این طرح برای تصویب نهایی هستیم تا روستای برآباد به عنوان دهکده سفال به سطح کشور معرفی گردد.

 گفتنی است روستای برآباد از توابع بخش روداب است صنعت مهم این روستا سفال است که در تاریخ بیهقی به آن اشاره شده است.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی