روداب

روداب

روداب

روداب

رودابرئیس مرکز جهاد کشاورزی روداب در سال جاری از بهره برداری استخر دو منظوره کشاورزی در محل مرکز جهاد کشاورزی روداب خبر داد[...]

مهندس قاسمعلی نیک پسند اظهار داشت: به منظور ترویج پرورش ماهی و کاهش مصرف کودهای شیمیایی این استخر ذخیره آب کشاورزی به حجم 1760 متر مکعب، در مسیر چاه احداث شد و با توجه به پرورش ماهی، آب آن به عنوان کود مغذی برای مزارع، باعث افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی می شود.

 وی در ادامه گفت: آبزی پروری یکی از ساده ترین و اقتصادی ترین راه های تولید پروتئین حیوانی است چرا که میزان تبدیل غذا به گوشت در آبزیان به مراتب بیشتر از سایر جانوران پرورشی می باشد و با توجه به اینکه آبزیان جزء جانوران خونسرد هستند درجه حرارت بدن آنها تابع گرمای محیط است و بر خلاف پرندگان و پستانداران، نیازی به صرف انرژی برای ثابت نگه داشتن دمای بدن خود ندارند لذا آبزیان در مقایسه با دام و طیور، مقدار بیشتری از غذای مصرفی خود را می توانند تبدیل به گوشت کنند.

وی همچنین گفت: ماهی کپور همه چیزخوار بوده و گونه ای مقاوم به کمبود اکسیژن و برخی فاکتورهای فیزیکی شیمیایی آب است به همین منظور در راستای عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی در بخش آبزی پروری اوایل امسال با همکاری شرکت خدمات فنی و مشاوره ای منطقه، تعداد 5 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخر مرکز رها سازی شد و پیش بینی می شود پس از 9 ماه 6 تن گوشت ماهی روانه بازار گردد.

امید است با اجرای این طرح در منطقه، علاقه مندانی که منبع آبی دائمی ندارند ترغیب شده و جز فعالان آبزی پرور قرار گیرند.

بخش روداب با داشتن 4100 نفر بهره بردار فعال بخش کشاورزی دارای بیش از 10 هزار  هکتار اراضی زراعی و باغی و تولید سالانه 25 هزار تن می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی