روداب

روداب

روداب

روداب

استاندار خراسان رضویاستاندار خراسان رضوی از اختصاص یک میلیاردو 600 میلیون تومان یارانه دولتی به بخش عشایری این استان در سال گذشته خبر داد[...]

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علیرضا رشیدیان سه شنبه شب در بازدید از مناطق عشایری بخش روداب سبزوار در جمع عشایر این منطقه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ای جدی ما در استان مسئله توجه به این قشر است، اظهار داشت: عشایر استان خراسان رضوی در توسعه این منطقه نقش بسزایی دارند به طوری که بخش زیادی از تولیدات گوشت قرمز استان و بخشی از گوشت مورد نیاز کشور توسط این بخش تامین می‌شود.

وی بابیان اینکه باید با برنامه‌ریزی، بخش عشایری استان را حفظ کرد، تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته بخش عشایری استان با مشکلات جدی روبه رو شد که همین مسئله سبب شد بودجه‌هایی را از دولت و خزانه برای تهیه علوفه و خوراک دام عشایر درخواست کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته اعتباری بالغ بر اختصاص یک میلیارد و 600 میلیون تومان یارانه دولتی بخش عشایری استان اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: در همین زمینه بیش از 35 هزار تن علوفه و 6 هزار تانکر آب برای رفع نیاز عشایر و روستاییان استان تهیه و تامین شد که متاسفانه جوابگو نبود.

رشیدیان با بیان اینکه امسال میزان 24 درصد بارندگی در سطح استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است، ادامه داد: البته این باران اضافه‌تر کفایت کمبودهای آبی استان را نمی‌کند و باید در میزان مصارف آب در یک دوره طولانی مدت صرفه‌جویی‌هایی صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای را به بخش عشایر استان دارد، افزود: یکی از اقداماتی که در بخش عشایری استان به خوبی به آن توجه شده، مسئله احداث خانه‌های بهداشت، ارائه تسهیلات، راه روستایی تامین پزشک و نیازهای عشایر است.

رشیدیان با اشاره به قانون بیمه عشایری و روستایی نیز گفت: این قانون یکی از مهم‌ترین خدمات دولت به مردم این بخش است که در سال گذشته دولت برای هر نفر سهمیه 258 هزار تومانی بیمه در نظر گرفته بود که در این راستا یک میلیون نفر برای اخذ این بیمه در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد بیش از 850 هزار نفر از نعمت بیمه روستایی و عشایری بهره‌مند شدند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اصلاح و ترمیم بیش از 3 هزار و 400 کیلومتر از راه‌های این استان، اظهار کرد: از این میزان راه بیش از 600 کیلومتر راه غیر آسفالته و خاکی است که نیازمند تامین اعتبارات ویژه‌ای برای آسفالت آنهاست.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه این میزان راه در یک سال صورت نمی‌گیرد، افزود: دولت برای اجرای پروژه‌های راه به‌ویژه در مناطق روستایی برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای رادارد که در آینده و بر مبنای یک برنامه منسجم این طرح‌ها اجرا می‌شود.

رشیدیان با اشاره به مشکلات عشایر و روستاییان در زمینه دریافت تسهیلات از بانک‌ها، ادامه داد: طرحی در دولت توسط معاون روستایی معاون اول رئیس‌جمهور مطرح شده که بر اساس این طرح، تسهیلات ویژه‌ای به عشایر پرداخت می‌شود که از کارمزد کمتری برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات به عشایر و روستاییان با مشکلات جدی روبه رو هستند، افزود: متاسفانه در برخی مقاطع وام‌هایی توسط بانک‌ها پرداخت شده که به آنها بازپرداخت صورت نگرفته و این امر نیز سبب بروز مشکلاتی برای آنها شده است.

رشیدیان اظهار کرد: امیدواریم با طرحی که از سوی دولت برای پرداخت تسهیلات ویژه به بخش عشایری مطرح شده است، این مشکلات نیز برطرف شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۶
هادی قلعه نوی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی