روداب

روداب

روداب

روداب

استاندار خراسان رضویعلیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی روز سه شنبه از محله عشایری چاه تلخ بخش روداب شهرستان سبزوار بازدید کرد[...]

به گزارش ایرنا، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ویژه سبزوار و جمعی از مسوولان استانی ، شهرستانی و بخشدار روداب استاندار خراسان رضوی را همراهی می کردند.

استاندار خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت : محرومیت و مشکلات عشایر منطقه دغدغه جدی دولت است که باید برطرف گردد.

علیرضا رشیدیان افزود: ظرفیت های خوبی در منطقه عشایر موجود است و دولت توجه ویژه ای به رفع مشکلات عشایر دارد.

مسوول امور عشایر سبزوار هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از توجه و مساعدت استاندار خراسان رضوی به عشایر و مناطق محروم و دور افتاده این شهرستان تقدیر کرد و گفت : این بازدیدها منشاء خیر و برکت برای منطقه و نقاط محروم است .

محمد نبوی فرد افزود: این شهرستان دارای 615 خانوار عشایر از هشت طایفه (امام دادزایی، بخشی زایی، دانایی، عطایی، توپکانلو ، خانزایی، آبدوغی و ...) می باشند .

وی با بیان اینکه 70 درصد این جمعیت معادل 425 خانوار در بخش روداب سبزوار مستقر می باشند ، یادآورشد: مابقی این جمعیت نیز در بخش مرکزی سبزوار و شهرستان های خوشاب و داورزن استقرار دارند.

نبوی فرد ادامه داد : عشایر مزبور 15درصد دام سبک ( 70 هزار راس گوسفند و بز) و 60 درصد جمعیت شتر (حدود 3600 نفر ) این شهرستان را در اختیار دارند .

وی گفت : از محل این دامها 20 درصد گوشت قرمز مصرفی شهرستان سبزوار ' 900 تن در سال' را تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

وی همچنین به برخی طرحهای عمرانی و خدماتی اجرا شده در مناطق عشایری و محله چاه تلخ سبزوار اشاره کرد و گفت : طرح های خوبی طی دو مرحله برای عشایر این شهرستان اجرا شده است .

نبوی فرد ایجاد راههای روستایی و عشایری ،تامین برق ، آبرسانی ، احداث بند خاکی ، ساخت شش باب حمام ، پنج باب مسجد ، غسالخانه ، حصار کشی ،مرمت پنج حلقه چاه مالداری ، احداث حمام ضد کنه دام ،ساخت جایگاه ویژه نگهداری شتر را بخشی از طرح های اجرا شده در منطقه عشایری چاه تلخ روداب سبزوار ذکر کرد.

مسوول امور عشایر سبزوار همچنین مطالعه و انتقال آب ذخیره بند به مزارع دیم ، اجرای طرح پروار بندی و خرید بره های دامداران به صورت امانی و پروار شدن توسط خود عشایر و دامداران و تحویل بازار فروش در پایان دوره را بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در این منطقه عنوان کرد .

مسوول امور عشایر سبزوار گفت : عشایر نقش بسیار پر رنگی در تولید گوشت قرمز دارند و دولت تاکنون حمایت خوبی به این قشر زحمت کش کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۵
هادی قلعه نوی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی