روداب

روداب

روداب

روداب

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

وبدا سبزوار : با عنایت به اهمیت و حساسیت شیوع بیماری سالک در منطقه روداب دکتر میرموسوی معاون بهداشتی دانشگاه به اتفاق مهندس عماد نژاد مدیر گروه بهداشت محیط و خانم دکتر نوده مدیر مبارزه با بیماریها و بخشدار روداب از روستاهای کلاته میر علی و پروند بازدید نمودند .

 دکتر میر موسوی در این بازدید ازنظرات چند نفر از بیماران در مورد بیماری و نحوه انتقال و راههای پیشگیری سوال کرد که در ادامه با توجه به اطلاعات ضعیف مردم  ، ایشان بر برگزاری کارگاه های آموزشی و اطلاع رسانی تا پایان ماه مبارک رمضان تاکید کرد .

مهندس عمادنژاد مدیر بهداشت محیط گفت:رعایت بهداشت محیط از جمله جمع آوری و دفع صحیح، بهداشتی و مستمر زباله و جمع آوری فضولات حیوانی و جلوگیری از انباشته شدن آن ها، مهم ترین راهکار مقابله با شیوع سالک است.

در ادامه خانم دکتر نوده مدیر مبارزه با بیماریها خاطر نشان کرد :  موثرترین روش کنترل بیماری سالک بهسازی محیط  زندگی و مبارزه با جوندگان با همکاری جهاد کشاورزی ، شوراهای اسلامی و اهالی منطقه است .

 وی افزود : محافظت بدن در برابر نیش پشه خاکی با پوشاندن قسمت های باز بدن، نصب توری فلزی با منافذ ریز در و پنجره ها، استفاده از پمادها و مواد دور کننده حشرات به هنگام کار و خواب، محافظت از زخم سالک و پوشاندن آن با گاز استریل را از دیگر راه های مبارزه با سالک برشمرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی