روداب

روداب

روداب

روداب

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر رودابسبزوار نیوز : معاون مدیر کل و رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار گفت: در صورت تسریع در تامین و تخصیص اعتبارات عقب افتادگی سبزوار در حوزه راه جبران خواهد شد

 شهرستان سبزوار دارای هزار و 460 کیلومتر راه  است که از این رقم هزار و 153 کیلومتر راه روستایی می باشد طی سال های گذشته 489/1کیلومتر و در سال جاری 11/2کیلومتر از راه های روستایی سبزوار آسفالت شده است.

فرشاد سلطانی مهمترین شاخص بهرمندی روستاها از راه آسفالته را جمعیت بالای 50 خانوار عنوان و درصد بهرمندی روستائیان از راه آسفالته را  72 درصد اعلام کرد و افزود: براساس این شاخص 159/3کیلومتر از راه های روستایی آسفالت شده است امیدواریم تا پایان امسال 22 کیلومتر از راه های روستایی آسفالت شود و این شاخص به 82 درصد افزایش برسد.

وی با بیان اینکه در حوزه راه های اصلی اتفاقات بسیار خوب رخ داده تصریح کرد: از ابتدای امسال قراردادی به ارزش 8 میلیارد تومان برای انجام عملیات درز گیری و ماسه آسفالت محور سبزوار- حکم آباد ،قراردادی با اعتبار 6 میلیارد تومان در قالب مرمت محورسلطان آباد منعقد شده که پیمانکاران مشغول انجام عملیات بهسازی محورها هستند.

سلطانی همچنین به انعقاد قرار دادی به مبلغ 11 میلیارد تومان در باند شمال به جنوب محور سبزوار –نیشابور اشاره کرد و گفت: 52 کیلومتر از این مسیر در حوزه سبزوار قرار دارد که 5 کیلومتر آن روکش آسفالت و لکه گیری شده و  8 کیلومتر از ابتدای حوزه نیز ماسه آسفالت شده است.

رئیس اداره راه وشهرسازی سبزوار ادامه داد: عملیات روکش و بهسازی 95 کیلومتر محور سبزوار به شاهرود(کاهک) نیز در دو مسیر رفت و برگشت از سال 86 آغاز و هم اکنون به اتمام رسید و ایمنی محور کاهک ارتقاء یافت انجام این اقدامات سبب شد تا در سال 90 ، حوادث جاده ای این محور به 50 درصد کاهش برسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در محور سبزوار به بردسکن نیز قراردادی با مبلغ 6 میلیارد تومان برای درز گیری و ماسه آسفالت محور منعقد شد دو شرکت هم اکنون مشغول بکار هستند  مسافت این محور 95 کیلومتر است که حدود 60 کیلومتر مربوط به حوزه راه و شهرسازی شهرستان است.

سلطانی یکی از مهمترین عوامل منجر به حادثه را در این محور سرعت بالا بیان کرد و گفت: برای جلوگیری از بروز حوادث جاده ای در این محور درصدد تعریض شانه های محور سبزوار به بردسکن هستیم این محور یک محور فرعی است که حداکثر سرعت در این محور 85 کیلومتر در روز  و 75 کیلومتر در شب است.

وی در رابطه با محور سبزوار به سلطان آباد نیز گفت: قراردادی با اعتبار 6 میلیارد تومان در قالب مرمت محور منعقد شده که از پیمانکار از سمت سلطان آباد مشغول انجام عملیات است.

این مقام مسئول محور روداب را یکی از پرحادثه ترین محورهای سبزوار بیان کرد و گفت: طول این محور 40 کیلومتر است که 10 کیلومتر ان از سمت سبزوار توسط اداره راه، 10 کیلومتر نیز با مشارکت شهرداری روداب شانه سازی و تعریض شده و 20 کیلومتر باقیمانده نیز توسط وزارت صنایع و معادن بهسازی شود.

وی ادامه داد: در سفری که  معاون وزیر راه و شهرسازی از محور روداب داشتند وی قول مساعد داد در صورتی که زیر سازی این محور انجام شود قیر آن را تامین خواهیم کرد  در آخرین پیگری که صورت گرفت حدود 2200 تن قیر درخواست  کردیم.

سلطانی گفت:  در صورتی که این کار محقق و  20 کیلومتر این محور ماسه ریزی و درزگیری شود محور سبزوار به روداب از لحاظ ایمنی ارتقاء خواهد یافت مقرر است اعتبار 500 میلیون تومان نیز  توسط نمایندگان از محل ماده 180  برای این محور در نظر گرفته شود اگر این اعتبار تخصیص خوبی داشته باشد عملیات ماسه آسفالت این مسیر محقق خواهد شد.

نظرات  (۲)

۲۸ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۳۶ زهرا(داغدار جاده)
اقای عزیز این حرفا رو چندین ساله دارید میزنید فقط عمل کنید چون حال مردم از این حرفهای شما و درست نکردن جاده خرابه متوجه شدین یا نه
۲۹ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۳۴ عباس خلیلی دارینی
بهر حال محور روداب با کمک مردم و مسئولین بخش از روداب به سبزوار در حال مرمت است انشاا.. مسئولین شهرستان هم کمک کنند که از سمت سبزوار هم طبق قول و وعده داده شده این محور بازسازی بشه
خدا یار و یاورتان باشد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی