روداب

روداب

روداب

روداب

روداب حاصل توسعه نامتوازن شهرستان سبزوار است

پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۴ ب.ظ
پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب
سبزوار نیوز / بخش روداب با 25 سال قدمت یکی از جوان ترین بخش های شهرستان در فاصله 40 کیلومتری شهرستان سبزوار است.وجود بیش از 70 درصد معادن و کارخانه سیمان ، سکونت تمامی عشایر در این منطقه، رودخانه روداب، سرانه بالای فضای سبز و آسیاب های بادی در این بخش و همسایگی روداب با بردسکن، بیارجمند، داورزن و سبزوار از عمده دلایلی است که باعث شده روداب یکی از وسیع ترین بخش های شهرستان باشد.

به گزارش خبرگزاری محلی سبزوار نیوز مهندس محمود شم آبادی بخشدار روداب در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان سبزوار با بیان اینکه همه مسئولین وظیفه دارند که پاسخگوی خبرنگاران باشند، افزود: خبرنگاران می توانند با دغدغه هایی که در حوزه های مختلف دارند عدم پاسخگویی مسئولین را پیگیری کرده و آنان را به نقد بکشانند.

شم آبادی گفت: مدیریت در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت است و همه مدیران مسئول هستند، یعنی همه مدیران مسئولند که در حیطه کاری خود پاسخگوی مردم و خبرنگاران باشند.

وی با اشاره به عملکرد خوب سایت ها، خبرگزاری ها، مطبوعات و رسانه های شهرستان اظهار داشت:‌ بیشتر آثار ماندگار و جاودانی که در سطح شهرستان شاهد هستیم به پیگیری رسانه ها باز می گردد و کار خبرنگاران یک کار جهادی است که برای توسعه شهر و کشور خود سعی و کوشش می کنند.

شم آبادی با بیان اینکه روداب حاصل توسعه نامتوازن سبزوار است یادآور شد: ارتقاء بخش های جوین، جغتای و خوشاب به شهرستان در توسعه این بخش مهمترین نقش را داشته است و این فرصت بسیار خوبی برای بهتر دیده شدن مشکلات و پتانسیل های این بخش است.

وی همچنین در خصوص برگزاری نماز جمعه و حضور نماینده ولی فقیه در بخش روداب به عنوان دیگر عامل اصلی توسعه این بخش، خاطرنشان کرد: این امر موجب رخداد یک تحول بزرگ در عرصه فرهنگ این بخش بود.

بخشدار روداب گازرسانی به 6 روستا و آبدار شدن 11 روستای این بخش را از جمله رویکرد های اقتصادی برای این بخش بیان و اضافه کرد: اعزام بیش از یکهزار و 200 نفر به مشهد مقدس، تقویت برنامه های قرآنی، توجه بیشتر به مسائل فرهنگی و اهمیت قائل شدن به برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی نیز از جمله برنامه های بخشداری برای رویکردهای مدیریتی می باشد.

محمود شم آبادی استقلال آموزش و پرورش و مدیریت آب را از  کلیدی ترین اقدامات توسعه این منطقه بیان کرد و افزود: واقع شدن شهر روادب در منطقه کویری و دامدار بودن اکثر  روستائیان با عث شد تا جدی تر به بحث مدیریت آب  ورود پیدا کنیم با وجود اینکه میلیاردها تومان در برخی روستاها هزینه شده اما موجبات ماندگاری روستائیان فراهم نشد.

شهردار روداب نیز در ادامه این مراسم درخصوص وضعیت بحرانی محور روداب سبزوار گفت: پس از جلسه ای که با معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و با توجه به مسائل و مشکلات روداب بنا شد 10 کیلومتر جاده توسط شهرداری روداب و 20 کیلومتر توسط وزارت صنعت و معدن بازسازی و عریض شود.

هر چند عملیات 10 کیلومتر ابتدایی جاده توسط خود وزارت راه و شهرسازی اجرایی شده است.

کاظم خلیلی دارینی ادامه داد: عرض این جاده شش و نیم متر است که آن را به 14 متر افزایش خواهیم داد و با این کار وضعیت درجه راه روداب از روستا به شهر ارتقاء پیدا میکند.

وی از واگذاری 146 واحد مسکن مهر به مردم خبر داد و افزود: عملیات این پروژه در شهر روداب از سایر شهرها جداست چراکه تمام واحدها به صورت ویلایی و تک واحد به مالک واگذار شده و با نظارت مهندسینی از شهرداری ساخت آن ها انجام شده است.

دارینی آسفالت کوچه و خیابان مسکن مهر با کمک بنیاد مسکن و بازسازی مزار شهدای گمنام با بیش از 250 میلیون تومان هزینه را از جمله پروژه هایی بیان کرد که عملیات آن ها در حال اجرایی شدن است.

وی از نهضت پیاده رو سازی شهر روداب که طرح آن در دست اجراست خبر داد و تصریح کرد:‌ در 17 سال گذشته تنها 5 هزار متر مربع پیاده رو سازی در شهر اجرا شده، این درحالی است که 50 هزار متر مربع دیگر از معابر و کوچه های شهر نیازمند پیاده رو سازی است که امیدواریم این کار تا دو سال آینده با هزینه 17 میلیارد تومان انجام شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی