روداب

روداب

روداب

روداب

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

قم - خبرگزاری مهر: عضو شورای استفتائات دفتر آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی گفت: این مرجع تقلید شیعیان مبلغ زکات فطره امسال را 4 هزار تومان اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام کاظمی مبلغ زکات فطره هر فرد در سال جاری را چهار هزار تومان اعلام کرد و گفت: دفتر آیت‌الله العظمی شبیری امسال آمادگی دریافت زکات فطریه مومنان روزه‌دار را دارد و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، مقلدین می‌توانند از طریق دفتر و سایت این مرجع تقلید برای پرداخت فطریه اقدام کنند.

کاظمی درباره موارد مصرف زکات فطره افزود: مصرف زکات فطره همان مصارف زکات است ولی احتیاط مستحب آن است زکات فطره فقط به مصرف مساکین شیعه برسد لذا دفتر آیت الله العظمی شبیری تدابیر ویژه‌ای را در این راستا اتخاذ کرده تا زکات روزه‌داران و مومنان به مصرف نیازمندان برسد.

وی بلوغ، عاقل بودن و تمکن مالی را از شرایط وجوب زکات فطره بر مسلمانان دانست و افزود: هر شخص باید براى خودش و کسانى که نان‌خور او هستند، هر نفر یک صاع از خوراکی‌هاى رایج در آن منطقه، همچون گندم، جو، خرما، کشمش، برنج و مانند اینها، به مستحقّ بدهد و اگر پول یکى از اینها را هم بدهد کافى است.

کاظمی عنوان کرد: وزن هر صاع بنا بر مشهور تقریبا 830/ 2 است ولى به عقیده آیت‌الله العظمی شبیری، وزن درهم بیش از مقدارى است که مبناى محاسبه فوق است و ظاهراً اگر وزن حدود سه کیلو و شصت گرم را برای گندم محاسبه کنند کافی باشد. بنابراین مبلغ چهار هزار تومان برای هر نفر پرداخت شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی