روداب

روداب

روداب

روداب

 
به گزارش "سلام سربدار" به نقل از سبزوار ما، هنگامی که بشیر کلاته دامدار اهل روستای کلاته میرعلی از توابع بخش روداب سبزوار به دلیل خشکسالی در این منطقه قصد کوچ گوسفندان خود به چراگاههای منطقه صدخرو را داشت در حاشیه کویر روستای بروغن متوجه تلف شدن دام های خود شد.

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداببنا بر این گزارش، به رغم اینکه اهالی روستای بروغن و مسوولان دامپزشکی منطقه به کمک این دامدار شتافتند، اما هیچیک از اقدامات صورت گرفته تاثیرگذار نبود و تمام گوسفندان وی نابود شد.

برپایه این گزارش، وی از مسوولان شهرستان سبزوار و نمایندگان مجلس تقاضا کرده است تا راهکاری برای حمایت از او ارائه شود.

در همین حال رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار با تایید این مطلب از تلف شدن ۲۶۰ رأس گوسفند به دلیل مسمومیت علوفه در این شهرستان خبر داد.

ولی‌الله جغتایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این گوسفندان با گیاهان سمی مورد تغذیه قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: این دام‌ها در منطقه کلاته میرعلی سبزوار به دلیل خشکسالی و در دسترس نبودن گیاهان و علوفه مناسب، با این گیاهان سمی تغذیه شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار با بیان اینکه در سال‌های خشک و کم باران، اثر سمی برخی گیاهان مراتع افزایش یافته، تصریح کرد: دام‌هایی که عادت به تغذیه از این گیاهان نداشته باشند مسموم و تلفات می‌شوند.

وی در پایان از مسئولین خواست تا ضمن کمک به دامداران خسارت دیده با توجه به خشکسالی سال جاری و کمبود علوفه در منطقه توجه بیشتری به دامداران در زمینه تأمین علوفه مناسب، برای حفظ و حراست از سرمایه دامی و اشتغالزایی به عمل آید تا موجب متضرر شدن بیشتر دامداران نشود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۷
محمد برزوئی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی