روداب

روداب

روداب

روداب

آدمی هر ساعتی حالتی دارد .

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۰۸ ب.ظ

تنبیه الخواطر ـ به نقل از حنظله اُسَیدی از کاتبان پیامبر صلی الله علیه وآله ـ : در خدمت پیامبر صلی الله علیه وآله بودیم وآن حضرت از بهشت ودوزخ برایمان گفت ، چندان که گویی آنها را با چشم می دیدیم . [در پایان مجلس] من برخاستم وپیش زن وبچه ام رفتم وشروع کردم به گفتن وخندیدن وشوخی کردن . ناگاه به یاد سخنان پیامبر وحالتی که به ما دست داده بود ، افتادم . از خانه بیرون آمدم وابو بکر را دیدم وبه او گفتم : ای ابو بکر! گرفتار نفاق شده ام . ابو بکر پرسید : کدام نفاق؟ گفتم : وقتی در خدمت پیامبر صلی الله علیه وآله هستیم واز بهشت ودوزخ برایمان می گوید ، حالتی به ما دست می دهد که گویی بهشت وجهنّم را می بینیم ، اما چون از خدمت آن حضرت می رویم ، به زنها وبچه ها ومال ومَنال خود سرگرم می شویم و[همه آن سخنان را ]فراموش می کنیم .
ابو بکر گفت: ما نیز همین حالت را داریم.
من خدمت پیامبر صلی الله علیه وآله رسیدم وموضوع را برای آن حضرت گفتم ؛ فرمود : ای حنظله! اگر نزد خانواده خود نیز همان حالتی را می داشتید که نزد من دارید ، هر آینه فرشتگان در بستر شما ودر کوچه وگذرگاه با شما دست می دادند . ای حنظله! آدمی هر ساعتی حالتی دارد .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۲
محمد برزوئی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی