روداب

روداب

روداب

روداب

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار گفت: 34روستای بالای 20 خانوار این شهرستان فاقد شبکه آب شرب بهداشتی بوده و یا دارای شبکه های فاقد کارایی و قابل قبول هستند.

محمد رضا چشمی امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از این 34 روستا 22 روستا با تانکر سیار آبرسانی می شوند و 12 روستا هم فاقد شبکه بوده که بخشی از آب مورد نیاز را از محل منابع محلی و بخشی هم با تانکر سیار تامین می کنند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکل اعتبارات در بحث آبرسانی سیار نتوانستیم در حد مطلوب خدمات ارایه دهیم ، گفت : در حال حاضر حجم آبی که به طور متوسط برای هر نفر روزانه تحویل می شود پنج لیتر است .

وی با بیان اینکه در مجموع از 136 روستای بالای 20 خانوار شهرستان سبزوار 102 روستا دارای شبکه کامل و سطح یک هستند ، افزود : از این تعداد 9 روستا هم که منابع آبی آنها قنات ، چشمه و چاه دستی است در فصل گرم سال و بارندگی کم با کمبود آب مواجه هستند.

وی با اظهار اینکه پنج مجتمع آبرسانی بزرگ این شهرستان به صورت نیمه تمام در حال اجرا هستند، گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این مجتمع ها ، تقریبا تمامی روستاهای بالای 20 خانوار سبزوار از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند.

وی این مجتمع های نیمه تمام را در بخش های مرکزی، روداب و ششتمد اعلام کرد و خواستار توجه و همکاری مسوولان برای تامین اعتبار و تکمیل ابن پروژه ها شد.

مهندس چشمی اظهار داشت : امورآبفای روستایی سبزوار برای 94 روستا در قالب 15 مجتمع آبرسانی و برای هفت روستا هم هر روستا به صورت شبکه ای جداگانه ارایه خدمت می کند.

وی با تاکید بر صرفه جویی و مصرف بهینه آب گفت : با توجه به محدودیت منابع آبی با رعایت الگوی مصرف امکان استفاده همگان از این نعمت الهی فراهم می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار از همه مشترکان خواست از مصارف بی رویه و خارج از الگوی مصرف ناشی از تامین آب شرب دام خانگی سبک ، سنگین و کشاورزی و باغداری محدود بپرهیزند و از آب شبکه برای مصارف شرب و بهداشت استفاده کنند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۳۰
محمد برزوئی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی