روداب

روداب

روداب

روداب

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر رودابالحمد لله رب العالمین نحمده و نستعینه و نومن به و نتوکل علیه و نصلی و نسلم علی حبیبه و نجیبه و خیرته فی خلقه حافظ سره و مبلغ رسالاته سیدنا و نبینا ابی القاسم محمد و علی آله الاطیبین الاطهرین الهداه المهدیین المعصومین سیما بقیه الله فی الارضین و صل علی ائمه المسلمین وحماه المستضعفین و هداه المومنین

اوصیکم عبادالله بتقوی الله

خودم و شما برادران عزیز و خواهران نماز گزار را به تقوی الهی دعوت میکنم

قرآن به پیغمبر میرماید: فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ  آل عمران 159 در پرتو رحمت الهی ، تو با مردم مهربان شدی، در حالی که اگر خشن، تند خو و سنگدل بودی از اطراف تو پراکنده می شدند.

مسأله ی اخلاق و تذهیب نفس در اسلام ، از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است، به گونه ای که قرآن برای تربیت اخلاق و تذهییب نفس و رشد و هدایت جامعه نازل شده است.

قرآن بخاطر صفات اخلاقی پیامبران آنها را ستایش کرده به عنوان مثال در مورد حضرت ابراهیم علیه السلام میفرماید:

ان ابراهیم لحلیم اواه منیب / همانا ابراهیم بردابار ، بسیار مهربان و توبه کننده بود.

در باره ی پیامبر اکرم میفرماید: و انک لعلی خلق العظیم / صاحب اخلاق عظیم و برجسته ای هستی

در آیه ی بالا که تلاوت شد خداوند رمز موفقیت رسول خدا را اخلاق نیکوی آن حضرت میداند . یکی دیگر از آفات کانون گرم خانواده بداخلاقی و بد خلقی است که زندگی انسان را تیره و تار میکند و باعث می  شود ترس و اضطراب را در خانواده وارد کند ، محبت را از بین میبرد ، بی اعتمادی ایجاد میکند و باعث نابودی شخصیت انسان می شود.

حضرت علی علیه السلام در نامه ی خود به امام حسن علیه السلام فرمود: دل نوجوان ، مانند زمین خالی است که هر بذری در آن افشانده شود می پذیرد.

لذا باید کانون خانواده بگونه ای باشد که این استعداد ها را هدایت کند و رشد و تکامل بخشد.

حضرت امام راحل خطاب به جوانان میفرمایند:

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر رودابجوانان ننشینند که گرد پیری سر و روی آنان را سفید کند ما به پیری رسیده ایم و به مصائب و مشکلات آن واقفیم شما تا جوان هستید می توانید کاری انجام دهید ، تا نیروی جوانی دارید ، می توانید هواهای نفسانی و خواسته های حیوانی را از خود دور سازید ، ولی اگر در جوانی به فکر اصلاح و ساختن خود نباشید دیگر در پیری کار از کار گذشته است تا جوانید فکر کنید نگذارید پیر و فرسوده شوید قلب جوان لطیف و ملکوتی است.

کسب اخلاق نیکو و ادب در سن نوجوانی و جوانی میباشد که در کانون خانواده اتفاق می افتد اگر این کانون خانواده از هم متزلزل باشد در او اضطراب و نگرانی وجود داشته باشد نمی تواند جایگاهی برای تربیت فرزندان باشد بلکه بزرگترین ضربه ها را از خانواده می خورد .

آثار سوء اخلاق بد می تواند در جاهای مختلفی بروز کند:

1_ قطع رحم ؛ دین اسلام در مورد روابط خویشاوندی و استحکام آن تأکیدات فراوانی دارد. رسیدگی به والدین خویشاوندان و بستگان را به عنوان یکی از ارزشهای اسلامی لازم میداند در مقابل قطع رحم را بشدت مورد نکوهش قرار داده است.

قرآن در سوره ی نساء آیه ی 1 می فرماید: بترسید از آن خدائی که به نام او از یکدیگر در خواست می کنید و درباره ی ارحام کوتاهی نکنید ، همانا خداوند مراقب شماست.

قطع رحم میتواند آثار سوء و بدی در خانواده ، روح و جان انسان بگذارد و برکت را از  مال انسان کم کند که اینها همه به خاطر اخلاق غیر اسلامی است.

2_ ملامت و سرزنش کردن ، یکی دیگر از آثار سوء بد اخلاقی است. ملامت بیش از حد یا در جمع سرزنش کردن ، شخصیت فرزند را خوردکردن ، او را شرمنده کردن ، آثار کاملا برعکس آنچه خانواده ها می خواهند دارد.

3_ تمسخر ، ضرب و شتم ، تحقیر از آثار سوء دیگری است که باعث از بین رفتن خانواده می شود.

راههای پیشگیری و درمان آسیب های اخلاقی :

1_ پایبندی به مقررات اسلام

2_ ارتباط قوی با بستگان داشتن

3_ فکر کردن قبل از حرف زدن

4_ احترام به فرزندان و صمیمی بودن آنها

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

قل هوالله احد

 الله الصمد

 لم یلد و لم یولد

ولم یکن له کفوا احد

 السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

خطبه  دوم:

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و مولانا ابى‌القاسم محمّد و على امیرالمؤمنین و صدیقه الطاهره سیّدة نساء العالمین و الحسن و الحسین سبطى نبی الرّحمة و امامى الهدى و علىّ‌بن‌الحسین سید الساجدین  و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى‌الرّضا و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ‌ و الخلف القائم المهدىّ حججک علی عبادک وامنائک فی بلادک و صل علی ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین .

 پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداباوصیکم عباد الله بتقوی الله خودم و شما نماز گزاران را به تقوای الهی دعوت میکنم .

اولا از شما مردم عزیز مجددا به خاطر راهپیمائی 22 بهمن و خلق حماسه ی سیاسی و همچنین شرکت باشکوه شما در نماز جمعه تشکر میکنم

29 بهمن سالروز قیام مردم تبریز به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای قم است که در سال 1356 اتفاق افتاد که مردم تبریز در روز چهلم شهدای قم قیام کردند.

مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان راجه به این قیام فرمودند : چند معنا در این حادثه ی بزرگ وجود دارد:

ایمان اسلامی ، غیرت ایمانی و شجاعت که از خصلتهای مردم آذربایجان است را نشان میدهد.

2_ نکته ی دوم که در 29 بهمن وجود دارد این حقیقت که پیوستگی بخشهای مختلف کشور به یکدیگر است قم کجت ، تبریز کجا  . چهلم مردم قم را تبریزها گرفتند و چهلم مردم تبریز را یزدی ها گرفتند و به همین ترتیب تا شیراز و بوشهر و بقیه ی نقاط کشور کشیده شد.

این بهم پیوستگی به خاطر آن است که همه ی مردم عزیز ایران زیر پرچم اسلام و ایران در زبانهای مختلف و رنگهای مختلف زندگی می کنند.

و این ایمان اسلامی و غیرت ایمانی و شجاعت در تمام مردم ایران وجود دارد این را در انقلاب نشان دادند در جنگ تحمیلی نشان دادند در 9 دی نشان دادند در 22 بهمن نشان دادند در حوادث بعدی هم نشان می دهند.

کشورهای بیگانه بدانند از جمله آمریکا بداند که ما مردم ایران دنبال اسلام هستیم، ما دنبال اقتصاد مستقل هستیم ، دنبال فرهنگ غیر وابسته به بیگانگان هستیم ، ما میخواهیم کشورمان د رعلم ، اقتصاد ، فرهنگ ، اخلاق و معنویت ، پیشرو و پیشقدم باشد.

و باید دشمنان ما بدانند که مردم و کشور ما به حول و قوه ی الهی هیچ موقع تسلیم زورگوئی ها و تسلیم باج خواهی های آنها نخواهد شد.

چهره ی آمریکا برای مردم ما مشخص است در طول تاریخ اقلا 70 – 80  سال اخیر ببینید آمریکا چه کرده است!

 پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر رودابجنگ هائی را که به راه انداخته ، انسانهای ببیگناه و غیر نظامی را که در این جنگها به خاک و خون کشیده ، دیکتاتور هایی که در شرق و غرب دنیا مورد حمایت آمریکا هستند، حمایت از تروریسم بین الملل ، حمایت از رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل که فلسطین را غصب کردند ، دهها نفر را به خاک و خون کشیدند ، خانه ها را خراب می کنند ، جوانها و زنان و مردان را به زندان می اندازند ، به عراق حمله می کنندو ده ها هزار نفر را می کشند ، به افغانستان حمله می کنند گروهای تکفیری آدم کش را ، آنها به راه انداختند این شرکت بلک واتر آمریکائی که کارش آدم کشی و ترور است را به راه انداختند

رژیم آمریکا با کشور خود ما چه کرده است از سال 32 تا 57 حکومت ظالمانه محمدرضا ، بعد از پیروزی انقلاب مرتب آزار و اذیت ، خیانت نسبت به مردم ایران و حالا هم تحریم های سنگین ، تهدید و دخالت گوشه ای از کارنامه ی سیا رژیم آمریکاست.

لذا دنیا بداند که مردم ایران هیچ موقع دشمنی دولت آمریکا را فراموش نخواهند کرد.

مشکل آمریکا با کشور ما مسئله ی هسته ای نیست بلکه او بهانه است مسئله ی اصلی اسلام است لذا می بینید رژیمی که همچنین کارنامه ی سیاهی دارد از حقوق بشر حرف میزند ، از بحث موشکی و سلاح صحبت به میان می آورد ، لذا مقام معظم رهبری فرمودند : من به این مذاکرات خوش بین نیستم.

مسئولین ما باید نگاهشان به ظریتهای داخلی کشورباشد نه به اینکه کی تحریم ها کم می شود یا برداشته می شود، مسئولین ما باید نگاهشان به سیاستهای اقتصاد مقاومتی باشد که از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

علاج مشکلات کشور ما پیمودن راه اقتصاد مقاومتی است یعنی تکیه بر درون ، چشم را ندوزیم به دست دیگران.

قرآن کریم می فرماید:

 إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ

خدایا فرج امام زمان برسان

سلام ما خدمت ایشان ابلاغ بفرما

ایشان را دعا گوی ما قرار بده

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

 إِذَا جَآءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ * وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجاً * فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوِبَا

صدق الله علی العظیم

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته

  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۲
محمد برزوئی

امام جمعه

روداب

نظرات  (۲)

سلام...

پاسخ:
پاسخ:
علیک السلام
با سلام خیلی خیلی ممنون از تهیه مشروح خطبه های نماز جمعه روداب.واقعآ دست شما درد نکنه.شما که زحمت می کشید خبر رو سریع می برید روی سایت لطف کنید غلط های املایی رو درست کنید

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم، در اولین فرصت!
مشخص شد کاملا مطالب رو خوندی دوست عزیز.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی