روداب

روداب

روداب

روداب

امام جمعه ی روداب حجت الاسلام کیانی در خطبه آغازین خود با کسب اجازه از حضرت ولی عصر امام زمان روحی و ارواح العالمین له الفداء و همچنین از مقام عظمای ولایت نایب بر حق امام زمان حضرت آیت الله خامنه ای اینگونه ادامه داد:

وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب

هر کسی شعائر الهی را بزرگ بشمارد این نشان از تقوای درونی اوست، یکی از شعائر الهی همین نماز جمعه ای است که امروز شما در آن حضور پیدا کرده اید.

حجت الاسلام کیانی مقدم با اشاره به مرحوم علامه طباطبائی رحمه الله علیه صاحب تفسیر المیزان  افزود:  شعائر خدا یعنی علامتهای اطاعت خدا، یکی از علامتهای اطاعت خدای متعال همین حضور شما در نماز جمعه است .و این استقبال شما این نیروی درونی شما که این احترام  رو نسبت به این فریضه الهی دارید طبق آیه ای عرض کردم  نشان از تقوای درونی شماست

امام جمعه ی محترم در ادامه با اشاره به آیه ی :

یا ایُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِی لِلصَّلَاةِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ

ای کسانی که ایمان آورده اید ای کسانی که به غیب ایمان دارید هنگامی که برای نماز جمعه اذان گفته میشود به سوی ذکر خدا بشتابید و خرید و فروش را رها بکنید افزود: امروز این سفره ی پر برکت نماز جمعه در این شهر گسترده شده و همه می توانیم به این ندای الهی لبیک بگوئیم ، و شعائر الهی را بزرگ بشماریم ، ایشان نقش نماز جمعه ری در طول سالیانی که از انقلاب اسلامی میگذرد نقش بسیار بزرگی در پیشرفت ها و موفقیت های این ملت بزرگ دانستند. و  با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم مبنی بر اگر بعد از نماز جمعه کسی که بطرف خانه ی خودش حرکت کند در راه از دنیا برود خدا ثواب شهید را به او عنایت خواهد شد و هر کسی که در نماز جمعه حضور پیدا کند  بعد از نماز جمعه  اعمال خودش را از نو سر بگیرد خطبه ی را پایان دادند.


در ابتدای خطبه ی دوم

با اشاره به مناسبات هفته ی آینده  ولادت حضرت امام حسن عسکری ، روز نیروی هوائی  ، وفات حضرت معصومه سلام الله علیها ، بیست و دوم بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی مطالبی در خصوص هر روز بیان عنوان نمود.

در خصوص امام حسن عسکری به 6 سال مدت امامت ایشان و 28 یا 29 سن شریف و وجود تنها فرزند ایشان حضرت بقیه الله اشاره نمود ، روز نیروی هوائی را تبریک گفته و اعلام عزا در شب وفات حضرت معصومه سلام الله علیها نمود ایشان در ثواب زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها  گفت : همین بس امام معصوم راجع به ایشان فرمودند هر کسی که حضرت معصومه را زیارت کند بهشت بر او واجب میشود.

امام جمعه ی روداب ضمن گرامیداشت بیست و دوم بهمن ماه و دهه ی فجر اتفاقات مهم دهه ی فجر را اینگونه عنوان نمود:

بازگشت افتخار آمیز امام رحمه الله علیه

 اعلام تشکیل دولت موقت

پیوستن بسیار ی از ارتشیان به انقلاب

بیعت نیروی هوائی با امام راحل

همچنین شکستن حکومت نظامی

ایشان ضمن تبریک انقلاب به همه ی محرومان جهان ادامه دادند :

این انقلاب فقط مخصوص ایران نیست بلکه هر جائی مسلمانی هست باعث عزت و سرافرازی اوست این انقلاب و با قدرت گرفتن این نظام و این انقلاب مسلمانان هر کجا هستند عزت پیدا می کنند و سرافراز می شوند این بیداری اسلامی که شما در منطقه می بینید نشأت گرفته شده و الگوبرداری شده از همین انقلابی است که شما مردم انجام دادید اونها دیدند می توانند زیر بار زور نباشند آنها مردم ایران را دیدندکه چه کردند می توانند مستقل باشند می توانند آزاد باشند الگوبرداری کردند از شما مردم .

مهمترین تفاوت انقلاب اسلامی را با انقلاب های منطقه در رهبری انقلاب عنوان نمودند همچنین افزودند:

در رأس انقلاب ما فردی الهی، فردی خدائی، و فردی که جز خدا از کسی نمیترسه وجود دارد و آن هم امام راحل رحمه الله

و در پایان خطبه ی دوم تفاوت دیگر انقلاب را اینگونه بیان کردند:

 انقلاب ما ،  انقلاب مردمی است،انقلاب شما مردم که همیشه حضور دارید در صحنه، این انقلاب مال شماست وابسته به شماست و به گروهی هم تعلق ندارد.

 لذا تازمانی که شما در این صحنه حضور دارید اجانب نمی توانند نگاهی بر این انقلاب داشته باشند فتنه 88 طراحی شد برای اینکه این انقلاب را به خیال خام خودشان برانداز کنند اما شما مردم در 9 دی حضور پیدا کردید و از انقلاب خودتان، خون شهداء دفاع کردید.

... در بیست و دوم بهمن مجددا حضور شما مردم در صحنه ی  راهپیمائی، حضور شما مردم ، دفاع از این انقلاب و اسلام و خاک و میهن و ناموس خودتان،و یک بار دیگر تمام نقشه های آنها را بر آب می کند و آبی بر آتش دشمن میریزد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۱۹
محمد برزوئی

امام جمعه

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی