روداب

روداب

روداب

روداب

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

تفکر استقرار و حضور امام جمعه در اواسط زمستان سال 84  در تشکلی جوان و مستقل، از فعالین فرهنگی شهر و بخش روداب شکل گرفت. 

پس از چند جلسه تبادل نظر و مشورت با صاحبنظران در خصوص ارائه راهکار و برنامه ریزی جهت پرورش و رشد شاخص فرهنگی بخش و شهر ، ( که اولویت فعالیت در محدوده ی شهر روداب بود)  اهداف مشخص و گروه با عزمی راسخ شروع به فعالیت نمود.

با توجه به بررسی ها مهمترین نیاز بخش و شهر ،  کمبود روحانی شناخته شد، تا خلاء فرهنگی منطقه پوشش داده شود.این تفکر که با استقرار امام جمعه ، بخش روداب در جذب نیروی مبلّغ، مستقل عمل نموده همچنین تعداد و فعالیت مبلغین افزایش چشمگیری می یافت باعث شد که طومار درخواست تهیه شود.

  تهیه ی طومار :

طوماری به طول 8 متر تهیه شد. و در 13 فروردین 1385 با انتقال به پروند و نصب آن در امامزاده سلطان سید ابراهیم جمع آوری امضاء آغاز شد ،



متن طومار :

بسمه تعالی

امروز امت اسلام و ملت ما بیش از همیشه به پیغمبر اعظم خود نیازمند است؛ به هدایت او، به بشارت و انذار او، به پیام و معنویت او، و به رحمتی که او به انسان‌ها درس داد و تعلیم داد.

مقام معظم رهبری (حفظ الله عنه)

ریاست محترم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور

حضرت آیت الله تقوی

« سلام علیکم»

احتراما به استحضار میرسانیم شهر روداب در 45 کیلومتری جنوب غربی شهردارالمومنین شهرستان سبزوار واقع شده است که شامل 3 دهستان به نامهای فروغن ، خواشد و کوهمایی و 242 روستا می باشد که در مجموع نزدیک به نیمی از روستاهای شهرستان سبزوار در محدوده ی شهر روداب واقع شده است.

شهر روداب با جمعیتی بالغ بر 5000 نفر مرکزیت مهمی را در منطقه از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داراست.

لذا ما ساکنان شهر روداب به دلایل ذیل:

1) پیشبرد اهداف معمار انقلاب اسلامی حضرت امام «رحمه الله» و مقام معظم رهبری «حفظ الله عنه»

2) رسیدگی به مشکلات ، معضلات و فقر فرهنگی موجود در منطقه

3) مبارزه با تهاجم فرهنگی و اثرات مخرب

4) رشد و توسعه روز افزون جمعیت و تبدیل شدن به بزرگترین قطب صنعتی شهرستان با توجه به احداث بزرگترین کارخانه سیمان استان خراسان رضوی

5) ایجاد اتحاد و همبستگی مردمی

از آن مقام محترم درخواست امام جمعه ای با تقوا ، آگاه به مسائل روز ، مدیر ، مدّبر و کاردان را داریم.


« و من الله التوفیق»

ساکنین شهر روداب


... در اوایل اردیبهشت ماه بعد از گذشت حدوداً 20 روز نزدیک به 3500 تَن از مردم اصیل و تشنه به معارف اسلامی شهر و روستاهای اطراف روداب  با امضاء طومار به این مهم تأکید نمودند و سرانجام طومار به قم ارسال شد.

بعد از گذشت چند ماه آیت الله عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برای ارزیابی شهر و بخش به اتفاق هیئتی وارد شهر شدند.


ایشان در مسجد امام حسین علیه السلام  بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به تبیین جایگاه امام جمعه پرداختتند و  روداب را مستعد برای برگزار شدن نماز جمعه دانستند. و اولین صورتجلسه اقدامات لازم برای حضور امام جمعه روداب تدوین شد.

 در این کلام، مجال شرح ماوقع این 8 سال نیست لکن از زحمات اعضای شوراهای اسلامی شهر و بخش روداب در دوره های دوم ، سوم  و چهارم  همچنین بخشداران محترم ، جناب آقایان جلالی فر ، کلاته  و بطور ویژه جناب آقای شم آبادی و فعالان فرهنگی بخش تشکر میکنیم.

( ان شاءالله در فرصتهای بعدی به اقدامهای انجام شده ی این عزیزان بیشتر خواهیم پرداخت)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی