روداب

روداب

روداب

روداب

متن مصاحبه اختصاصی پایگاه سبزوارنیوز با جناب آقای دکتر ده نبی داروساز نمونه استان در سال 91:

دکتر ابولقاسم ده نبی متولد سال 1351 دارای مدرک پزشکی دکترای حرفه ای دارو سازی از دانشگاه فردوسی مشهد است که وی اخیرا کسب رتبه نمونه استانی را در کارنامه خود برای جامعه پزشکی سبزوار به ارمغان آورده است.

آقای دکتر ده نبی برای نخستین سوال کمی در مورد خودتان  بگوئید؟

بنده مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هستم که در سال 1369 با شرکت در کنکور سراسری با سهمیه منطقه 2 در دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شدم در سال 76 به عنوان نفر اول در رشته د اروسازی در این دانشگاه فارغ التحصیل ودوران سربازی خود را در شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسفراین به عنوان پیام آور بهداشت سپری کردم و در سال 88  به عنوان کارشناس دارویی در بیمارستان واسعی سبزوار استخدام و مشغول به کار شدم.

رمز موفقیت خود را با توجه به اینکه به عنوان  دارو سازی نمونه استان معرفی شده اید چه می دانید؟

توکل بر خدا و  رعایت حقوق بیماران از مهمترین رمزهای موفقیت بنده در رشته دارو سازی است و همچین حضور موثر، رعایت پورتکل ها، رعایت آئین نامه داروخانه ها و رعایت قوانین و مقررات سازمان های بیمه گر هم در کسب این پیروزی مورد توجه بوده است.

شما به جزء دانشگاه علوم پزشکی در جای دیگری مشغول به خدمت هستید؟

 بله ، بنده در سال 1388 داروخانه فرهنگیان سبزوار را افتتاح کردم و از آن سال به بعد در این داروخانه مشغول به فعالیت هستم اکثر بیماران داروخانه فرهنگیان سبزوار افراد مسن و بازنشسته هستند و بیش از 95 درصد افراد تحت پوشش سازمان های بیمه گر قرار دارند و با توجه به اینکه شکل داروها و دوزهای آن برای این قشر سالخورده از اهمیت فراوانی برخوردار است سعی می کنم برندهای داروها را بدون تغییر شکل در اختیار بیماران این داروخانه قرار دهم.

تاکنون موفق به کسب چه عناوینی شده اید؟

این برای نخستین بار نیست که به عنوان دارو ساز نمونه استانی از طرف سازمان های بیمه گر و انجمن داروسازان معرفی شده ام بنده در سال های85  و87 نیز موفق به کسب رتبه نمونه استانی شده ام.

چه برنامه هایی برای ادامه موفقیت های خود برای سال های آتی در نظر گرفته اید؟

امیدوارم خداوند توان و نیروی مضاعفی به ما عطا کند تا بتوانیم به طور صحیح کارهایمان را مطابق آئین نامه، آموخته ها و تجربیاتی که از گذشته کسب کرده ام تنظیم و در راستای خدمت به مردم بکار گیریم چرا که رضای مخلوق در رضای خالق است و همچنین  در جهت ارائه خدماتی از جمله تامین، نگهداری صحیح داروها در داروخانه و ارائه درست آن به بیماران تمامی تلاش خود را بکار گیرم.

چه توصیه ای به مردم و همکاران خود دارید؟

بنده از همکاران خود تقاضا دارم تا حضورشان را در داروخانه موثر تر و نمایان تر کنند و رسالت خود را در داروخانه ها به منحصه ظهور در آورند با توجه به اینکه حدود20 درصد از همکاران ما حضور فیزیکی در داروخانه ها دارند ولی حضور موثر ندارند خواستارم تا در جهت پاسخگویی به سوالات بیماران و هدایت آن ها فعالتر عمل کنند هر چند در بسیاری از نامه ها این مهم مورد تاکید واقع شده است.

در پایان اگر صحبت خاصی هست بفرمائید؟

با توجه به حساس بودن شرایط فعلی کشور انتظارمان از مردم این است در خصوص مصرف داروها دقت بیشتری داشته باشند تعدادی از افراد روزانه با مراجعه به 4 پزشک دارهای مشابه ای را از داروخانه ها دریافت می کنند مردم داروها را در منزل دپو  نکنند در صورتی که قبلا از این نوع دارو پزشکی نسخه کرده، از خرید مجدد آن بپرهیزند چرا که این مهم اتلاف سرمایه های ملی کشور می باشد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی