روداب

روداب

روداب

روداب

این روزها به هر جا سر بزنیم مردم در حال خرید لباس و کیف و کفش و لوازم التحریر برای شروع مدارس هستند و صد البته همولایتی های ما هم از این مساله مستثنی نیستند . هر چند در کلاته در این چند سال تعداد دانش آموزان ابتدایی دبستان شهید علیرضا پروندی روستا نسبت به سالهای دورتر کاهش چشمگیری پیدا کرده است ولی با سکونت تعداد بیشتری از جوانان مشغول به کار در کارخانه سیمان لار ،  امید می رود که در آینده نزدیک شور و نشاط گذشته به مدرسه روستا برگردد . گذشته ای که هر یک از کلاسهای مدرسه بیش از بیست نفر دانش آموز داشت و حتی یک سال مدرسه هر دو شیفت صبح و عصر پذیرای محصلین بود . برای هر کلاس یک معلم تدریس می کرد و برخی از معلمین هم در روستا ساکن می شدند . اما در این سالهای اخیر تعداد دانش آموزان کلاته یک رقمی بوده و کار تدریس هم به عهده یکی دو معلم بوده است . 


                     hak5z24vv1ge0eg1tpjh.jpg

نمایی از دبستان قدیمی شهید پروندی


اما قدمت مدرسه ، هویت فرهنگی و آموزشی روستا را نشان می دهد و می توان گفت که مدرسه کلاته جزء اولین مدارس سطح بخش روداب می باشد . با این وجود به علت فرسودگی مدرسه روستا ، از چندی قبل تصمیم به بازسازی آن گرفته شد که لازم می بینم از زحمات آقای محمد کلاته  معاون محترم فرماندار که پیگیری های زیادی در این رابطه انجام دادند تشکر نمایم . از بهار امسال با تخریب کامل مدرسه و انتقال کلاسها به منزل مرحوم رمضانعلی کلاته ، کار بازسازی مدرسه رسما آغاز شد . البته طبق گفته های مسولین روستا ، قرار بود کار بازسازی مدرسه تا اول مهر تمام شود ولی امان از این وعده هایی که هیچ وقت محقق نمی شود چرا که بعد از گذشت بیش از چهار ماه از تخریب مدرسه ، هنوز مراحل اولیه بازسازی انجام شده و اگر کارهای بازسازی به همین منوال انجام گردد احتمالا یکی دو سال دانش آموزان کلاته مجبورند در سرپناهی فاقد استانداردهای لازم برای تحصیل درس بخوانند .


                  o2t72svulso67jg47cpx.jpg  

تخریب و بازسازی مدرسه


در پایان امیدواریم با همت عزیزان در شورای اسلامی روستا و همچنین پیگیری های  دهیار محترم خیلی زود شاهد برپایی کلاسهای درس در مدرسه جدید و انشالله  مجهز ده باشیم.

منبع : کلاته میرعلی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۰۴
محمد برزوئی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی