روداب

روداب

روداب

روداب

در مورد قتل سلمان رشدی

سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۰، ۰۴:۱۸ ق.ظ

بولتن نیوز ـ سرویس بین الملل: در حالی رسانه های آذربایجان، ایران را به  قتل یک نویسنده مرتد متهم  می کردند که یک گروه تحقیقاتی مرگ وی را بر اثر سفارش سیاسی مقامات آذربایجانی می دانند.

«رافق ناظر اوغلو تقی‌زاده» مشهور به «رافق تقی لی» نویسنده آذربایجانی بود که به دلیل انتشار مطالبی اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اعظم به سلمان رشدی آذربایجان معروف شده بود،28 آبان ماه از سوی افراد ناشناسی با چاقو مورد حمله قرار گرفت. پس از انتقال وی به بیمارستان دولت باکو زمینه مصاحبه ای را با وی ترتیب داد تا رافق تقی ایران را در این سوء قصد متهم کند. این مصاحبه در شرایطی صورت گرفت که وضعیت جسمانی این نویسنده مرتد مطلوب بود ولی به طور ناگهانی روز دوم آذرماه اعلام شد که وی بر اثر شدت خونریزی جانش را از دست داد.


مرگ مشکوک این نویسنده و شارلاتانیزم  رسانه های آذربایجانی در این ماجرا باعث نشد تا عده ای از کشف حقایق این ماجرا چشم پوشی کنند.برهمین اساس گروه «خبرنگاری واکنش پیشگیرنده» تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و به تازگی نتایج آن را منتشر کردند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از روزنامه روسی زبان"زرکالو"،این گروه مرکب از "عین اله فتح اله اف" سرپرست گروه،" الچین صادق اف" وکیل قضایی، "ادراک عباس اف" خبرنگار و نماینده «انستیتوی آزادی و امنیت خبرنگاران و "الشن بالاخانسکی" خبرنگار روزنامه «ینی مساوات»بود که تحقیقات خود را در راستاهای مختلف از جمله طرز انعکاس سؤقصد و قتل در مطبوعات؛  فعالیت ارگانهای بازپرسی رسمی و تهیه احتمالات مختلف در باره عاملین طراحی و اجرای آن انجام داده اند

مهمان علی اف مدیر خبرگزاری «توران» در کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده در این رابطه خاطرنشان کرد که این قتل همزمان با موج جدید حملات ارگانهای امنیتی و قضایی آذربایجان علیه مطبوعات آزاد در این کشور انجام گرفته است.

براساس این گزارش اعضای این گروه طرز ارایه خدمات پزشکی و معالجه رافق تقی در بیمارستان را ابهام آمیز می دانند. این ابهام بویژه در انتقال رافق تقی به اتاق عادی با وجود زخم سنگین وی بیشتر نمود پیدا می کند.عین اله فتح اله اف سرپرست «گروه واکنش پیشگیرنده» این اتفاق را نتیجه ناشی از سهل انگاری جنایتکارانه پزشکان و یا اجرای سفارش سیاسی توسط آنها می داند. وی بر این عقیده است که رافق تقی به خاطر فعالیت نویسندگی خود به قتل رسیده است، لذا نباید انتظار شناسایی عاملین این قتل در آینده نزدیک را داشته باشیم.

 پیشتر در مطبوعات آذربایجان احتمال مبتنی بر «رد پای ایران» در این قتل مطرح بود که پس از استقبال جواد لنکرانی فرزند آیتالله لنکرانی از این قتل بر طرفداران این احتمال افزوده شد.

فتح اله اف در این رابطه یادآوری نمود که سلمان رشدی به جرایم سنگینتری متهم بود، ولی حکم اعدام صادر شده در باره وی تا کنون به اجرا درنیامده است. وی همچنین اعلام کرد سفارت ایران از همکاری با این گروه تحقیقاتی امتناع کرده است.

این گروه خبرنگاری همچنین به عدم مطالعه همه جانبه فیلمهای دوربینهای امنیتی نصب شده در این محل اشاره کرده است. فتح اله اف تاکید کرد که دوربینهای متعلق به دولت باید شخص مشکوکی را که چند لحظه قبل از وقوع سؤ قصد به این محل نزدیک شده و فقط توسط یکی از دوربین ها به ثبت رسیده است، را به صورت کامل ثبت می کردند. این گروه پس از انجام مطالعات در محل وقوع حادثه به این نتیجه رسید که اجرای این جنایت در محلی باز و قابل دیدبانی از همه سمت ها که در مرکز شهر واقع شده و محل حرکت انبوه مردم و اتومبیل ها می باشد، نشانگر آن است که نیروهای پشت پرده این سؤ قصد به عدم مجازات خود مطمئن بوده اند. از این رو نسبت به دست داشتن نیروهای خارجی در این جنایت که بسیار ناشیانه انجام گرفته است، شک دارند. وی خاطرنشان می کند که  که محل وقوع این جنایت در نزدیکی اداره کل پلیس باکو قرار دارد.

به گفته فتح اله اف، در نتیجه تحقیقات انجام گرفته توسط این گروه مشخص گردید که قتل رافق تقی هیچگونه ارتباطی با فتوای مراجع تقلید ایرانی ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۱/۱۱
محمد برزوئی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی