روداب

روداب

روداب

روداب

آمریکا از جنگ با ایران ناتوان است

پنجشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۰، ۰۴:۲۳ ق.ظ

 به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز دوشنبه رادیوی دولتی ‘صدای روسیه’ ، ‘آندره وولودین’ رییس مرکز تحقیقات شرقی آکادمی دیپلماتیک وزارت خارجه روسیه، بابیان مطلب فوق گفت: اغلب نظامیان ایالات متحده تمایلی برای تهاجم به ایران ندارند، زیرا که از خسارات نظامی – فنی و سیاسی چنین درگیری اطلاع دارند.

وی همچنین به دیدگاه های متفاوت در وزارت امور خارجه آمریکا در باره تهاجم نظامی به ایران اشاره کرد و افزود: به همین خاطر سخن گفتن در باره امکان وقوع درگیری میان دو کشور بیهوده است.

به گزارش رادیوی دولتی روسیه، ‘ولادیمیر سوتنیکف’ کارشناس ارشد انستیتو شرق شناسی روسیه نیز در این باره اظهار داشت ایران تمام فشارهای آمریکا و متحدان غربی این کشور را دفع می کند و به آنها پاسخ متقابل می دهد.

وی به عنوان مثال به امکان بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران اشاره کرد که تهران آن را محدوده منافع ملی و حیاتی خود می داند.

کارشناس ارشد انستیتو شرق شناسی روسیه، خاطرنشان کرد: چنین اقدامی از سوی ایران نمی تواند بهانه برای آغاز عملیات نظامی علیه این کشور باشد و اوباما مجوز آن را نخواهد داد، زیرا که در حال حاضر مبارزات انتخاباتی در آمریکا جریان دارد و به اوج خود نزدیک می شود.

‘استانیسلاو تاراسف’ دیگر کارشناس سیاسی روسیه هم اظهار داشت که در پشت سر تنش زایی و تحریم جدید ایران از طرف آمریکا، بازی ژئوپولیتیکی این قدرت قرار دارد.

به گزارش ‘صدای روسیه’، تاراسف احتمال درگیری آمریکا و ایران را بسیار بعید دانست و ادمه داد: واشنگتن در شرایط کنونی مایل است مانور های نظامی و سیاسی – دیپلماتیک تهران را محدود کرده و برنامه هسته ای ایران را بدنام کند.

‘تاراسف’ با بیان اینکه هیچ گونه عملیات نظامی پیرامون ایران و در خلیج فارس پیش بینی نمی شود، اضافه کرد: پیامد های جنگ احتمالی در منطقه برای آمریکا و سراسر جهان فاجعه بار خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۱/۰۶
محمد برزوئی

جنگ با آمریکا

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی