روداب

روداب

روداب

روداب

چند وقت پیش دوستم که در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران تحصیل میکند برایم تعریف میکرد که در اتوبوس واحد نشسته بودم و غرق افکار خودم .در یکی از ایستگاهها پیر زنی سوار شد و از آنجا که توان ایستادن نداشت از دختر خانمی تقاضا کرد که جای خودش را به او بدهد ولی دختر جوان با بی توجهی به سن و سال پیر زن به او گفت که جای خودش است و او هرگز این کار را انجام نمیدهد . اما دوست من با احترام از پیرزن خواست که روی صندلی او بنشیند و پیر زن هم به گفته بود که " قربون شما بچه شهرستانیها که سادگیتان زبانزد همه است ."

این مطلب را گفتم تا به این نتیجه برسم که ما بچه های شهرستانی و به ویژه بچه های دهاتی از روی سادگی و بدون هیچ چشم داشتی اقدام به راه اندازی وبلاگهای روستایی میکنیم و با ساده انگاری منتظر جواب و یا اقدامی !!! از طرف مسوولین ذیربط میشویم . زهی خیال باطل و زهی تصور محال .

حال اگر این مشکلات نیاز به بودجه های کلان و برنامه ریزی های دراز مدت داشته باشد طبیعتا ما نیز در حدی که فکر میکنیم سرکار نیستیم صبر میکنیم ولی بعضی از مشکلات فقط با تذکر و یا یک تماس تلفنی و با حداقل بودجه ممکن قابل حل است ولی دریغ از همین کار کوچک و خدمت اندک .

حالا با این مقدمه کوتاه از وبلاگ روستای خودمون شروع میکنم که در بخش انتقادات به برخی ازمشکلات روستا اشارات کوتاهی شده است .مثلا در ششم اردیبهشت امسال من مطلبی راجع به امامزاده کلاته نوشتم و بخشدار محترم نیز در یک ایمیل به بنده در تاریخ هشتم خرداد از دستور ایشان به دهیار روستا برای برآورد هزینه نوشته بود که به نظر بنده در طول چهار ماه میشود برآورد یک پروژه در حد یک کارخانه را انجام داد ولی فکر کنم یا دهیار محترم دنبال این کار نیست و یا برآورد هزینه از عهده او خارج است . البته شورای روستا نیز در این مهم کم کاری میکند .

مطلب دیگر که نه تنها مشکل روستای کلاته بلکه معضل روستای پروند و کارخانه سیمان است جاده ارتباطی ملوند به کلاته و پروند میباشد و حتی از همین وبلاگ نامه ای به آقای بروغنی نیز نوشته شد که هیچ فایده ای نداشت .

یا در جدید ترین مطلب وبلاگ که در مورد نانوایی است فقط همکاری شورا و دهیار میتواند به نتایج مثمر ثمری برای ارتقاء کیفیت نان و رضایت مندی بیشتر همولایتمندی های عزیز بینجامد ولی انگار مشغله های کاری آقایان مانع رسیدگی به این گونه مشکلات واقعا پیش پا افتاده روستا گردیده است .

هر چند ساده لوحانه به نظر میرسد ولی باز هم مشتاقانه منتظر جواب عزیزان مسوول میمانیم . البته پر واضح است که من فقط اشاراتی به سه تا از این مشکلات کردم ولی همگی به سختیهای زندگی در روستا به دلیل کمبود امکانات واقف هستند و ما هم امیدواریم که از بودجه های کلان مملکت با تلاش شورای روستا و دهیار عزیز بخشی نیز به روستای ما اختصاص یابد تا شاید گوشه اندکی از این مشکلات حل گردد .

منبع : وبلاگ روستای کلاته میر علی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۷/۲۴
محمد برزوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی