روداب

روداب

روداب

روداب

اولین جلسه میراث فرهنگی بعد از بیست سال تشکیل بخش روداب با حضور بخشدار ,ریاست اداره میراث فرهنگی سبزوار و تنی چند از شورای اسلامی و دهیاران روستا  در بخشداری روداب برگزار گردید.

در این جلسه بخشدار روداب حفاظت از هویت تاریخی , فرهنگی مناطق و انتقال آن به آیندگان را وظیفه هر یک از ساکنین دانست و بیان داشت که بحث میراث فرهنگی مظلوم واقع شده و مردم از این آثار به نحو مطلوب حفاظت نمی کنند ایشان فرهنگ سازی در این زمینه را یکی از اقدامات جدی قلمداد نمود.

شم آبادی با اشاره به ابنیه تاریخی برخی از روستاها  از شورا و دهیاران حاضر در جلسه خواستند اقدامات لازم را جهت مرمت و بازسازی این اماکن انجام دهند. بخشدار روداب با تشکر از اقدامات انجام شده توسط شورای اسلامی و دهیاری برآباد تلاش بیشتر آنها را در شناساندن این دیار خواستار شد.

در ادامه جلسه  شورا و دهیاران اقدامات انجام شده در مورد ابنیه واقع شده در محدوده روستای خود همچنین  مشکلات موجود جهت نگهداری را عنوان نمودند .

در این میان دهیار برآباد به 2 آب انبار -  چندین کارگاه کوزه گری  - تپه تاریخی – بقایای قلعه قدیمی و  شورای ملوند به چند منزل قدیمی – بقایای قلعه قدیمی – دهیار شمس آباد به تپه تاریخی – یخدان – منزل قدیمی  اشاره نمودند.

سپس ریاست اداره میراث فرهنگی با تشکر از برگزاری جلسه مطالبی را  در خصوص آثار ثبت شده بخش روداب عنوان نمود. با توجه به 100 اثر شناسایی شده در روداب تنها 3 اثر در فهرست اثار ملی ثبت شده است ایشان از حاضرین در جلسه خواستند چنانچه آثار واقع شده در روستایی به ثبت نرسیده نسبت به ثبت آنها اقدام لازم را انجام دهند.

متین فر در ادامه با اشاره به ثبت آیین اسب چوبی برای سبزوار از حاضرین در جلسه خواستند چنانچه آیین خاصی در طول سال در محدوده روستا انجام می پذیرد برای ثبت آن اقدام نمایند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۲/۱۶
محمد برزوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی