روداب

روداب

روداب

روداب

روداب منطقه ای مستعد برای سرمایه گذاری 3

پنجشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۸۹، ۰۶:۵۸ ب.ظ

صنعت

صنعت در بخش روداب با توجه به استعداد و پتانسیل بالای بخش مقوله ای غریبه قلمداد می شد ولی در حال حاضر با توجه به این مقوله که صنعت جزء لا ینفک پیشرفت و سود آوری یک منطقه و کاهش بیکاری و بوجود آوردن زمینه های اشتغال بشمار می آید. دست اندر کاران و سود جویان که بیشتر فکر حال خود و اطرافیان خود را می کنند تا به فکر احوال مردم منطقه باشند دست به کار شده اند و به هر نحوی راه ورود صنعت به بخش را از راهها و شیوه های گوناگون باز کرده اند .اولین صنعت اصلی متمرکز شده در بخش روداب که در مرحله نهایی خط تولید قرار دارد شرکت سیمان لار سبزوار است. 

- کارخانه سیمان لار سبزوار که در فاصله 30 کیلومتری شهر روداب و 75 کیلومتری شهر سبزوار قرار دارد یکی از بزرگترین کارخانه های سیمان خراسان رضوی است که در منطقه کوه پروند روداب پایه ریزی و ساخته شده است .

- این کارخانه با توجه به وجود معادن مواد اولیه سیمان در محل می تواند روداب را بعنوان بزرگترین قطب صنعتی شهرستان سبزوار مطرح کند با توجه به پایان کار ساختن این کارخانه در پاییز سال 86 یعنی ماههای آبان و آذر و افتتاحیه آن از نظر اشتغال بطور مستقیم 362 نفر و بطور غیرمستقیم نزدیک به 3000 نفر اشتغال ایجاد می کند .

- صنعت بعدی بخش کارخانه آجرسازی تزئینی 3 سانتی برآباد است ، روستای برآباد که قدیم الایام به کوزه گری و قطب سفالگری شهرستان معروف بوده است ، با توجه به نیاز جامعه این سفالگری به کارخانه تولید آجر تزئینی معروف به سفال 3 سانتی با بالاترین کیفیت تبدیل شده است و مشغول به کار و فعالیت می باشد که محصول آن به استانها و شهرهای مجاور مثل مشهد ، سبزوار ، شاهرود و حتی تهران صادر می شود .

- و کارخانه تبدیل شکر به قند است که اساس آن پایه ریزی شده و حتی اسکلت کارخانه نیز سرپاشده و در حال تکمیل ساختمان سازی است ، این کارخانه به تولید قند کله از نوع پخت و حبه ، نبات و آبنبات با تولید سالیانه 7000 تن و اشتغالزایی 30 نفر  می باشد . این کارخانه در بیرون شهر روداب و در فاصله 2 کیلومتری غرب شهر واقع شده است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۷/۱۵
محمد برزوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی