روداب

روداب

روداب

روداب

الآخرة

پنجشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۸۹، ۰۱:۵۵ ب.ظ

 

1-  الآخرة فوز السّعداء 695.

2-  اشتغالک بإصلاح معادک ینجیک من عذاب النّار 1484.

3-  الرّابح من باع العاجلة بالآجلة 1488.

4-  المال و البنون زینة الحیوة الدّنیا، و العمل الصّالح حرث الآخرة 1841.

5-  أحوال الدّنیا تتبع الاتّفاق و أحوال الآخرة تتبع الاستحقاق 2036.

6-  إنّ أمامک عقبة کؤودا، المخفّ فیها أحسن حالا من المثقل، و المبطئ علیها أقبح أمرا من المسرع، إنّ مهبطها بک لا محالة على جنّة أو نار 3588. آخرت 1-  آخرت پیروزى نیکبختان است.

2-  اشتغال تو به اصلاح آخرت خود، تو را از عذاب آتش نجات مى‏بخشد.

3-  سودمند کسى است که دنیا را به آخرت بفروشد.

4-  مال و پسران و یا فرزندان زینت زندگانى دنیایند، و عمل شایسته کشته آخرت است.

5-  حالات دنیا و چگونگى آن تابع اتفاق بوده (اهلیت و استحقاق در آن ملاحظه نگشته) و احوال آخرت به دنبال استحقاق خواهد بود.

6-  براستى که در پیش و جلو تو عقبه سختى است که حال سبکبار در آن از گرانبار نیکوتر، و آهسته و کند رو بر آن از تندرو به حسب کار زشت‏تر مى‏باشد، بدرستى که محل فرود آوردن آن یا تو را بر بهشت وارد ساخته یا جهنّم

7-  إنّ الغایة القیامة، و کفى بذلک واعظا لمن عقل، و معتبرا لمن جهل، و بعد ذلک ما تعلمون من هول المطّلع، و روعات الفزع، و استکاک الأسماع، و اختلاف الأضلاع، و ضیق الأرماس، و شدّة الأبلاس 3630.

8-  إن رغبتم فی الفوز و کرامة الآخرة فخذوا فی الفناء للبقاء 3746.

9-  إنّک فی سبیل من کان قبلک، فاجعل جدّک لآخرتک، و لا تکترث بعمل الدّنیا 3786.

10-  إنّک مخلوق للآخرة فاعمل لها 3810.

11-  إنّک إن عملت للآخرة فاز قدحک 3816. 7-  براستى که سر انجام کار قیامت بوده، و چنین امرى براى کسى که عاقل و دانا باشد کفایت میکند از نظر واعظ و پند دهنده، و محل عبرت گرفتن است براى کسى که جاهل باشد، و (کفایت مى‏کند) بعد از این آنچه مى‏دانید از هول مطلع، و انواع دهشت‏هاى ترس، و کر شدن گوشها، و تردد پهلوها و اضطراب و طپیدن آنها و تنگى قبرها، و سختى نومیدى و یا اندوه و شکستگى (پوشیده نماند که ممکن است مراد از «بعد ذلک ما تعلمون» علم تفصیلى نسبت به قیامت باشد، و یا مراد از قیامت مرگ بوده و یا حساب ترتیب در بیان است یعنى بدانید سر انجام کار شما قیامت است که به همین زودى خواهید فهمید).

8-  اگر به پیروزى و گرامى بودن آخرت راغب هستید، پس از عالم فنا براى جهان باقى برگیرید.

9-  براستى که تو در طریق کسى هستى که پیش از تو بوده (یعنى تو هم خواهى رفت)، پس جدّیت خود را براى آخرت خویش قرار ده، و بکار دنیا اهتمام مورز.

10-  براستى که تو براى آخرت آفریده شده‏اى، پس عمل کن براى آن.

11-  براستى اگر تو براى آخرت کار کنى تیر تو پیروزى یابد (یعنى بمقصد خواهى رسید چنانکه تیر بنشانه اصابت خواهد کرد).

12-  إنّکم إلى الآخرة صائرون و على اللّه معروضون 3821.

13-  حلاوة الآخرة تذهب مضاضة شقاء الدّنیا 4880.

14-  حصّلوا الآخرة بترک الدّنیا، و لا تحصّلوا بترک الدّین الدّنیا 4916.

15-  الآخرة أبد 4.

16-  طوبى لمن ذکر المعاد فأحسن 5980.

17-  طالب الآخرة یدرک منها أمله و یأتیه من الدّنیا ما قدّر له 6014.

18-  علیک بالجدّ و الاجتهاد فی إصلاح المعاد 6135.

19-  عجبت لمن أنکر النشأة الاخرى و هو یرى النّشأة الاولى 6250.

20-  غایة الآخرة البقاء 6353. 12-  براستى که شما بسوى آخرت اقبال کننده و گرونده مى‏باشید و بر خدا عرضه مى‏شوید.

13-  شیرینى آخرت درد بدبختى دنیا را مى‏برد.

14-  آخرت را به ترک دنیا تحصیل نموده، و دنیا را به ترک دین تحصیل نکنید.

15-  آخرت همیشگى است.

16-  خوشا بحال کسى که یاد کند روز بازگشت را پس احسان کند.

17-  طلب کننده آخرت امید خود را از آن دریافت میکند، و آنچه از دنیا براى او تقدیر گشته او را خواهد رسید.

18-  بر تو باد به کوشش و اجتهاد (بذل جهد) در اصلاح روز باز گشت.

19-  تعجب مى‏کنم از کسى که زندگانى دیگر (معاد) را انکار مى‏کند در صورتى که زندگانى اول (دنیا) را مى‏بیند (یعنى کسى که مى‏بیند خداوند جهان عالم را از کتم عدم بوجود آورده، نباید در باب معاد که عدمى در آن تصور نمى‏شود، بلکه تبدیل و تغییر و حالى بحالى است استبعاد نموده و انکار کند).

20-  غرض از آخرت پاینده بودن آنست.

21-  فی الآخرة حساب و لا عمل 6495.

22-  کونوا من أبناء الآخرة و لا تکونوا من أبناء الدّنیا فإنّ کلّ ولد سیلحق بامّه یوم القیمة 7194.

23-  من عمل للمعاد ظفر بالسّداد 8044.

24-  من عمر آخرته بلغ آماله 8348.

25-  من ابتاع آخرته بدنیاه ربحهما 8236.

26-  من عمر دار إقامته فهو العاقل 8298.

27-  من أیقن بالآخرة أعرض عن الدّنیا 8421.

28-  من أصلح المعاد ظفر بالسّداد 8368.

29-  من أیقن بالآخرة لم یحرص على الدّنیا 8256.

30-  من حرص على الآخرة ملک 8441. 21-  در آخرت حساب بوده و عملى نیست.

22-  از فرزندان آخرت باشید، و از فرزندان دنیا نباشید، زیرا هر فرزندى بزودى در روز قیامت به مادر خود ملحق خواهد شد.

23-  هر که براى روز باز گشت عمل کند، به پیروزى دست یابد.

24-  کسى که آخرت خود را آباد سازد، بامیدهاى خود برسد.

25-  هر که آخرت خود را به دنیاى خود بخرد، در هر دو سود نموده است.

26-  کسى که سراى اقامت خود را آباد سازد پس او عاقل است.

27-  کسى که به آخرت یقین کند از دنیا رو گردانده و اعراض نماید.

28-  کسى که اصلاح معاد نماید به راه درست پیروزى یافته است.

29-  هر که به آخرت یقین کند بر دنیا حریص نخواهد بود.

30-  هر که بر آخرت حریص باشد مالک (نفس یا سعادت) خواهد بود

31-  لکل شی‏ء من الآخرة خلود و بقاء 7298.

32-  لیس عن الآخرة عوض، و لیست الدّنیا للنّفس بثمن 7502.

33-  لیس بمؤمن من لم یهتمّ بإصلاح معاده 7531.

34-  من رغب فی نعیم الآخرة قنع بیسیر الدّنیا 8507.

35-  من أخسر ممّن تعوّض عن الآخرة بالدنیا 8509.

36-  من جعل کلّ همّه لآخرته ظفر بالمأمول 8512.

37-  من سعى لدار إقامته خلص عمله و کثر و جله 8599.

38-  من أیقن بالآخرة سلا عن الدّنیا 8665.

39-  من أکثر من ذکر الآخرة قلّت معصیته 8769.

40-  من أصلح أمر آخرته، أصلح اللّه له أمر دنیاه 8857. 31-  براى هر چیزى از آخرت پایندگى و بقاء است.

32-  از آخرت عوضى نبوده، و دنیا براى نفس بهائى نیست.

33-  مؤمن نیست کسى که به اصلاح روز بازگشت خود اهتمام نورزیده است.

34-  کسى که به نعمت آخرت رغبت دارد به اندک دنیا قناعت خواهد نمود.

35-  کیست زیانکارتر از کسى که دنیا را به عوض از آخرت گیرد.

36-  هر که همه همّ و تلاش خود را براى آخرتش قرار دهد به امیدى که داشته پیروزى یابد.

37-  هر که از براى سراى اقامت خود کوشش نماید عملش خالص گردیده و خوف و ترس او بسیار باشد.

38-  کسى که بآخرت یقین داشته باشد از دنیا غافل گردد.

39-  کسى که بسیار در یاد آخرت باشد گناه او کم خواهد بود.

40-  کسى که کار آخرت خود را اصلاح نماید خداوند امر دنیایش را اصلاح

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۷/۱۵
محمد برزوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی