روداب

روداب

روداب

روداب

معرفی شهر روداب

سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۸۹، ۰۵:۰۴ ق.ظ

 

   موقعیت و تقسیمات سیاسی :
 بخش روداب یکی از بخش های هفت گانه شهرستان سبزوار که در جهت جنوب غربی شهرستان و در 45 کیلومتری شهر سبزوار واقع و دارای 4942 کیلومترمربع وسعت و سه دهستان به نامهای فروغن به مرکزیت روداب با 1550 کیلومترمربع وسعت، خواشد به مرکزیت بجدن با 1295 کیلومترمربع وسعت و کوهمایی به مرکزیت اجنورد با 2096 کیلومترمربع می باشد .
 بخش روداب از شمال با دهستانهای ریوند ، صدخرو، مزینان از بخش داورزن ، از شمال شرق با دهستان قصبه غربی از بخش مرکزی و دهستان بیهق از بخش ششتمد و از شرق با دهستان تکاب و کوه میش از بخش ششتمد از جنوب با شهرستان بردسکن و سرانجام از غرب با شهرستان شاهرود استان سمنان هم مرز است.
 این بخش در سال 1369 بعنوان بخش مستقل در نقشه جغرافیایی سیاسی کشور ظاهر شد و جمعا" دارای یک نقطه شهری بنام شهر روداب ، 80 روستا که 67 روستا دارای سکنه و 13 روستا خالی از سکنه می باشد و 42 روستای آن بالای 20 خانوار که شامل شورای اسلامی و 41  روستا شامل دهیاری هستند. (در آمار سال 85 تعداد روستاهای بالای 20خانوار بخش به 47 روستا افزایش یافته است)
 
 معرفی بخش به لحاظ موقعیت جغرافیایی :
 
بخش روداب یکی از بخش های هفت گانه شهرستان سبزوار در استان خراسان رضوی می باشد که در فاصله۴۵کیلومتری جنوب غربی شهرستان قرار گرفته است .
 
این بخش در عرض 35 درجه و 37 دقیقه شمالی و طول جغرافیایی 57 درجه و 18 دقیقه شرقی واقع شده است .
 بعلت گستردگی خاص بخش روداب سه دهستان فروغن جلگه ای ، خواشد کوهستانی وتپه ای و کوه همایی کویری و نیمه کوهستانی متمایز از یکدیگر بوجود آمده اند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۷/۱۳
محمد برزوئی

نظرات  (۱)

بخشدار محترم هرچه گرفتند و گفتند از شهر روداب بود و از کارخانه سیمان
چرا هیچ ارزشی برای روستاهای محروم در نظر گرفته نشده است واقعا که متاسفم برای جناب بخشدار محترم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی