روداب

روداب

روداب

روداب

شفالگری در روستای برآبادمعاون استاندار و فرماندار سبزوار گفت: کارگاه های سفال در روستای برآباد احیاء خواهد شد[...]

احمد برادران در نخستین جشنواره سفالگری در روستای براباد با اشاره به ظرفیت های قابل توجه سبزوار گفت: بایستی زمینه استفاده از فرصت ها و امکانات در سطح منطقه فراهم گردد متاسفانه مدرن شدن زندگی شهری باعث شده تا پیشینه و هویت کهن این شهرستان برای نسل جوان بیگانه بماند.

وی افزود: یکی از پتانسیل های مهم این روستا سفالگری است در گذشته  بیش از 60 کارگاه سفال در منطقه فعال بوده و جای بسی تاسف است که بگوییم از این رقم هم اکنون هیچ کارگاهی باقی نمانده است.

برادران  خواستار معرفی توانمندی های روستاهای سطح شهرستان شد و افزود: با احیاء ظرفیت هنری برآباد نه تنها روستا در زمینه توسعه و پیشرفت متحول خواهد شد بلکه برای تعداد بسیار زیادی از جوانان اشتغالزایی خواهد داشت.

فرماندار ویژه سبزوار به اهمیت خلق مجدد آثار هویتی در منطقه اشاره کرد و گفت: برای ارتقاء این صنعت فاخر و احیاء کارگاه های سفالگری قطعاً تسهیلات و منابع بانکی در اختیار علاقه مندان سفالگری قرار خواهد گرفت.

برادران در ادامه به خدمات دولت در طول 36 سال گذشته به مردم اشاره کرد و افزود: علیرغم تنگناهای اقتصادی  سال گذشته 6 روستای سبزوار با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان گازدار شدند و امروز 70 درصد جمعیت منطقه روداب از نعمت گاز برخوردارند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در پایان یکی از پروژه های سال آینده را اتصال راه برآباد به جاده اصلی تهران بیان کرد و گفت: اقدمات عملیاتی این طرح  طی دو ماه آینده انجام خواهد شد اعتبارات این پروزه نیز تامین شده که با اجرای آن تحول عظیمی در منطقه شاهد خواهیم بود.

کارگاه های سفال در روستای برآباد احیاء می گردد

 

کارگاه های سفال در روستای برآباد احیاء می گردد

 نمایشگاه سفال از جمله  برنامه های جانبی این جشنواره بود که در پایان به برترین های این جشنواره هدایایی تقدیم شد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی