روداب

روداب

روداب

روداب

بخش محروم رودابمرجع:شبستان

مسئول گروه‌های جهادی دانشجویی سبزوار با اشاره به اینکه مسئولان پای عرصه جهاد حاضر شوند و تصمیمات خود را در عرصه تولید و فضای واقعی مناطق محروم بگیرند، گفت: بی توجهی مسئولان به مناطق محروم، روستاها را بارانداز قاچاق مواد مخدر می کند[...]

 
محمدابراهیم قارزی مسئول بسیج دانشجویی سبزوار در مورد فعالیتهای گروه های جهادی سبزوار در بخش روداب گفت: این گروه جهادی مناطقی از قوچان، فریمان، جغتای، جوین، سیستان و بلوچستان روستای رسک را با محوریت اقتصاد مقاومتی تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه بخش روداب از شهرستان سبزوار بزرگترین بخش کشور شناسایی شده است گفت: مهمترین محرومیت این منطقه نداشتن آب آشامیدنی است این منطقه بزرگتر از سه استان کشور است و ۶۰ تا ۶۴ درصد ارتزاق مردم منطقه فقط با یارانه و کمک کمیته امداد است.

وی ادامه داد: این اردو از مهرماه ۹۳ تاکنون به صورت هر هفته در مناطق محروم فعالیت می کند عمده ترین فعالیت ما در بخش روداب سبزوار است بیشترین معضلات این بخش بحث کمبود آب و امر اشتغال است.

وی ادامه داد: این مردم به دلیل نبود آب آشامیدنی و نبود شغل به شهرهای دیگر مهاجرت می کنند روستاییان ما با کمک کمیته امداد و یارانه با ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان امورات ماهیانه خود را می گذراند به همین دلیل برخی از مردم تنها راه نجات خود را مهاجرت به شهرها می دانند.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال بیشترین فعالیت این گروه در امر اشتغال بوده است اشتغال با محوریت اقتصاد مقاومتی که درون گرا و برون گرا بوده و مباحث سیاسی و امنیتی نتواند آن را تغییر دهد به همین جهت در امر کشاورزی و دام و طیور با پرورش بلدرچین شتر مرغ مرغ خانگی گوسفند و خرید برخی محصولات در امر کشاورزی به امر معیشت روستاییان کمک کرده است.

وی تاکید کرد: اگر مسئولان دیر بجنبند به دلیل نبود آب آشامیدنی و شغل مناسب برای جوانان روستاییان به سمت شهرها مهاجرت کرده و روستاها خالی از سکنه شده و بارانداز مواد مخدر می شود.

وی با بیان اینکه کلاته لالا (نام روستا) خالی از سکنه شده است اظهار کرد: در این روستا جهادگران مسجد ساخته اند اما این روستا با داشتن برق، مسجد و سرپناه و مسکن خالی از سکنه است زیرا اشتغالی در آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه روستای رود فقط یک خانوار در آن ساکن هستند تصریح کرد: باور اینکه یک روستا با یک خانوار زندگی کنند سخت است مردم روستا در مصاحبه های گوناگون عنوان می کنند که در طول ماه فقط ده روز آب دارند و بقیه روزهای ماه را با بی آبی طی می کنند. به همین جهت با نداشتن اشتغال به سمت شهرها مهاجرت می کنند.

وی ضمن تشکر از فرمانده بسیج و سپاه منطقه برای پشتیبانی از گروههای جهادی افزود: ما اولین قرارگاه پشتیبانی جهادگران را در روستای آریان از توابع روداب راه اندازی کردیم این قرارگاه با عنوان شهید علوی مقدم در اوایل سال ۹۴ افتتاح شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای ۳۰۰ نفر از جهادگران در این منطقه افزود: این آموزشها با محوریت اقتصاد مقاومتی و امر اشتغال برگزار شد.

وی گفت: تاکید بر امر دامپروری و پشتیبانی از مردم در پرورش مرغ خانگی و یا بلدرچین و یا سایر انواع دام و طیور باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی میان مردم برای ایجاد اشتغال شده است.

وی با تاکید بر نقش مسئولان در ایجاد اشتغال و فراهم کردن امکانات اولیه برای زندگی روستاییان گفت: اگر مسئولین دیر بجنبند روستاهای چاه تلخ، گراب، شند، چاه شند، رود، کلاوی، دریاچه، بیدک، چاه ستاره، روستاهای دیگری که در این مسیر قرار دارند خالی از سکنه خواهند شد.

وی گفت: مسئولین پای عرصه جهاد حاضر شوند و تصمیمات خود را در عرصه تولید و فضای واقعی مناطق محروم بگیرند، اگر پشت درهای بسته تصمیم بگیریم گرما و بی آبی کویر را نمی فهمیم.

وی گفت: شرایط کویر آنقدر بغرنج است که حتی کویرنشینان و روستاییان اجازه چرا به بچه شترها نمی دهند زیرا کویر نیز خالی از آذوقه حتی برای بچه شتر است.

وی گفت: کویر می تواند از طریق انرژی خورشید منبع عظیم انرژی را برای ما داشته باشد. و می تواند منشاء خوبی برای مطالعات نجومی برای علاقه مندان قرار گیرد اما این امر به شرط توجه مسئولان به این مناطق امکانپذیر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی